Stelling van de dag

Reactiescore
1.590
Voor het overleven van QQEEZZ zou het bijna noodzakelijk moeten zijn om zich bij een andere stam aan te sluiten. Dus in die zin ja.
Niks ervan, heb niemand nodig! BARNIE ARMYYYY laat ze maar komen
 
Reactiescore
1.590

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Broeder, Ik heb de lijst gezien ging wel over meer dan gewoon 3 stammen als we dan toch ff rechtuit zijn. Je kan de kleine helpers proberen minimaliseren, het blijft een overmacht, en oke zo kan je het spelletje spelen, maar anderen hebben het recht het te bekritiseren ook.

Ik vind het eigenlijk wel nice dat hordes 'onbekendere' spelers de handen (tijdelijk) ineenslaan en een véél groter account in dé potentiële topstam wegspelen. Hadden ze dit niet gedaan, dan had Vinci en co gewoon gehakt gemaakt van de gehele omgeving, dat weten we allemaal. De interventie/samenwerking is dus zeer goed getimed, dit is de kwetsbare periode van veel accounts (gebrekkige stamclusters, weinig uithoudingsvermogen), over een maand was het een kansloze opgave geweest. Enige wat ik, van de zijlijn over de situatie kan zeggen is; well done - dit is toch precies hoe je het spelletje zou moeten spelen als 'niet-pro'. Ook als het slachtoffer De Sukke was, dan zou ik het nog best een mooie actie vinden :tongue:

Natuurlijk is het voor mij makkelijk roepen vanaf de zijlijn, en ik realiseer mij dat dit geen populaire reactie zal zijn, maar onder aan de streep mag ik de mannen van Vinci. graag en ben ik niet van mening dat deze (ogenschijnlijke) ondergang te danken is aan onkunde van hen. Ben benieuwd wat de toevoeging aan Dei nog gaat betekenen voor Da Vinci, benutting van de goudmunten, comeback, of een zieke waste van def bij CbC en Schedel, die ook niet echt een veilige positie hebben. Anyway, de actie getuigd wel loyaliteit, het plan tot fusie lag er - en dat gaat niet van tafel, ook niet als het tegen zit.

Disclaimer: er is geen sprake van vuil spel toch? Verbroken NAPs, katapulteren, misleiding, spioneren?
 
Reactiescore
5.701
Disclaimer: er is geen sprake van vuil spel toch? Verbroken NAPs, katapulteren, misleiding, spioneren?
Met inmiddels 11 stammen samenwerken om twee spelers weg te spelen is wel gewoon belachelijk idioot en vind ik vuil.

Want als Chaos en Dei of Dei en Ballie samen zouden gaan zou de wereld te klein zijn en is het allemaal vuil spel?
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Beetje selectieve reactie. Hoeveel spelers van deze 11 stammen hebben effectief offensieve troepen gebruikt in het offensief, ik heb geen idee hè, wellicht kan iemand dit ophelderen.

En tja, als je even uitzoomt; veel (eigenlijk alle) toppers maken ook altijd een 'cocky' start, omdat dit vaak zeer rendabel is en omdat ze wel wat uitdaging aankunnen, op basis van vorige werelden en hyperactieve teams (''high risk, high profit''). Nota bene is het een keuze om weinig diplomatiek te voeren, zodat je maximale edelmogelijkheden hebt, het is een keuze om 60% off te spelen en je GS ook vooral in te zetten op snelle herbouw van clears, alsook het een keuze is om snel veel edels te genereren in plaats van solide defdorpen en een handig cluster. Het is een keuze om verschillende plekken in de stam 'bezet' te houden met niet serieuze spelers. Ballie had ook in vroeg stadium bijv. Kevin binnen kunnen hengelen, maargoed daarmee gooi je de mogelijkheid met Dei dicht.. Wat ik bedoel te zeggen: In dit geval .Da Vinci speelde zelf een hoofdrol in het creëren van de situatie, het is niet alsof het puur de omgeving is die deze situatie heeft gecreëerd.

Wat betreft het laatste, dat heeft vooral betrekking om de end-game zoals ik gisteren al betoogde (zie hieronder). Een fusie tussen twee van de sterke clusters spelers maakt dat de ander is aangewezen op mindere partners waardoor je, in enige mate, het eindresultaat beïnvloedt (weinig spannende wereld nog). Het massaal samenwerken van 'onbekendere' heeft daarentegen geen duidelijk effect op de end-game. We weten allemaal dat er maar vijf accounts in een stam kunnen winnen, 11 samenwerkende stammen zullen, hoe succesvol dan ook, vast komen te liggen, met elkaar breken en hooguit komt er één kansmaker uit - iets dat ik zonder de aanwezigheid van een of enkele topaccounts - niet aannemelijk acht.

1712701317307.png
 
Reactiescore
3.586
Stelling van de dag

Vraag van de dag:

1: Vanaf welk puntenaantal ben je eerder een handicap voor je stam dan een meerwaarde?

2: Is het normaal dat het op een niet pp wereld de nummer 15 van de wereld nog maar de helft van de nummer 1 zijn punten heeft? (hoe kan het niveau verschil zo groot zijn dat op enkel ranking plaatsen het verschil zo enorm is al of is dit geen kwestie van niveau maar van nolife gehalte.
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.032
(hoe kan het niveau verschil zo groot zijn dat op enkel ranking plaatsen het verschil zo enorm is al of is dit geen kwestie van niveau maar van nolife gehalte.
wellicht heeft het niet louter met deze 2 factoren te maken?

big-trouble-if-i-speak.gif
 
Reactiescore
1.590
Stelling van de dag

Vraag van de dag:

1: Vanaf welk puntenaantal ben je eerder een handicap voor je stam dan een meerwaarde?

2: Is het normaal dat het op een niet pp wereld de nummer 15 van de wereld nog maar de helft van de nummer 1 zijn punten heeft? (hoe kan het niveau verschil zo groot zijn dat op enkel ranking plaatsen het verschil zo enorm is al of is dit geen kwestie van niveau maar van nolife gehalte.
1. Boeit niet, troepen vechten, punten niet. Het gaat er om wat je ermee doet.

2. 1 antwoord, farmen. De top farmt zich gwn kapot t.o.v. minder actieve accounts die wel leuk meedraaien. Gister hadden we hier een gemiddelde van 400k gs, na 1 dag farmen en een recordje van 6.7 mil zitten we alweer op 1.5m gemiddeld..

En ja, de enige manier hoe je dat haalt (zonder speler farms) is jezelf helemaal kapot farmen, dag en nacht. Dat is heel intensief en denk ik alleen weggelegd voor accounts met bijna 24/7 bezetting.
 
Reactiescore
14
Stelling van de dag

Vraag van de dag:

1: Vanaf welk puntenaantal ben je eerder een handicap voor je stam dan een meerwaarde?

2: Is het normaal dat het op een niet pp wereld de nummer 15 van de wereld nog maar de helft van de nummer 1 zijn punten heeft? (hoe kan het niveau verschil zo groot zijn dat op enkel ranking plaatsen het verschil zo enorm is al of is dit geen kwestie van niveau maar van nolife gehalte.
1: Ik ga er vanuit dat dit doelt op een speler die een stuk kleiner is dan de rest. Ik wil m even omdraaien wanneer hindert een veel grotere speler de groei van de rest van de stam? Ik heb het idee dat als er één speler een stuk groter is dan de rest dat die altijd eerder paraat is om goede doelwitten veilig te stellen. Hiermee word dan het verschil tussen de 'grotere' speler en de rest van de stam alsmaar groter. Dit zal voor veel de 'serieuzere' accounts niet uitmaken want die hebben toch een heel team achter zich zitten maar ik denk dat casual spelers hier wel tegen aan lopen.
2: Denk hetzelfde als aapje zegt. Veel farmen is meer groei en naar mijn idee spelen alle top accounts/stammen met een groep op één account. Hier valt natuurlijk niet tegen op te boxen als solo speler, zelfs als je tribal ademt eet en slaapt. Zou het wel interessant vinden om de top100 te zien met enkel solo accounts. Zelfde met de stammen.
 
Reactiescore
3.586
1. Boeit niet, troepen vechten, punten niet. Het gaat er om wat je ermee doet.

Dus jij denkt dat hypothetisch gezien een 100k account vs een 400k account geen handicap is voor je stam? Kan je nog goeie speler zijn maar als je tegenstander dat ook is lijkt het mij een verloren zaak.

2. 1 antwoord, farmen. De top farmt zich gwn kapot t.o.v. minder actieve accounts die wel leuk meedraaien. Gister hadden we hier een gemiddelde van 400k gs, na 1 dag farmen en een recordje van 6.7 mil zitten we alweer op 1.5m gemiddeld..

En ja, de enige manier hoe je dat haalt (zonder speler farms) is jezelf helemaal kapot farmen, dag en nacht. Dat is heel intensief en denk ik alleen weggelegd voor accounts met bijna 24/7 bezetting.

Dan lijkt mij een plunder max van pakweg 50k per dag geen slecht idee voor de gezondheid van de accounts die dat nu al halen. Persoonlijk vind ik dat dit nog weinig met het core idee van dit spel te maken heeft. Je zou het niet moeten willen en zou mensen tegen zichzelf moeten beschermen door begrenzing.
 
Reactiescore
3.586
1: Ik ga er vanuit dat dit doelt op een speler die een stuk kleiner is dan de rest. Ik wil m even omdraaien wanneer hindert een veel grotere speler de groei van de rest van de stam? Ik heb het idee dat als er één speler een stuk groter is dan de rest dat die altijd eerder paraat is om goede doelwitten veilig te stellen. Hiermee word dan het verschil tussen de 'grotere' speler en de rest van de stam alsmaar groter. Dit zal voor veel de 'serieuzere' accounts niet uitmaken want die hebben toch een heel team achter zich zitten maar ik denk dat casual spelers hier wel tegen aan lopen.

Als die veel grotere speler er niet bij zit zal de groei van de andere er niet beter op worden. Dat is dan eenmaal de situatie zoals ze is omdat 1 account beter is en/of het zit allemaal wat mee. Een grotere speler kan ook voor ademruimte zorgen voor andere. De proporties mogen niet te groot zijn, maar een gezond verschil lijkt me wel te moeten kunnen.

Met edellijnen kan je wellicht wel al een end komen ook.
 
Reactiescore
14
Als die veel grotere speler er niet bij zit zal de groei van de andere er niet beter op worden. Dat is dan eenmaal de situatie zoals ze is omdat 1 account beter is en/of het zit allemaal wat mee. Een grotere speler kan ook voor ademruimte zorgen voor andere. De proporties mogen niet te groot zijn, maar een gezond verschil lijkt me wel te moeten kunnen.

Met edellijnen kan je wellicht wel al een end komen ook.
uiteraard zijn er situaties waarin dit voor iedereen handig is. maar als de grotere speler alsmaar de daadwerkelijke omliggende doelwitten overneemt, wat vanzelfsprekend is omdat die telkens clears en treinen heeft klaarstaan, zijn de kleinere gedwongen om de kleinere doelwitten of bb's te edelen. hiermee wordt het verschil alsmaar groter. als die grotere speler er niet bijzit zullen er wss minder steden overgenomen kunnen worden dus de stam zal minder groeien maar de steden die wel overgenomen worden zullen meer verdeeld worden onder alle spelers van de stam.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Dus jij denkt dat hypothetisch gezien een 100k account vs een 400k account geen handicap is voor je stam? Kan je nog goeie speler zijn maar als je tegenstander dat ook is lijkt het mij een verloren zaak.



Dan lijkt mij een plunder max van pakweg 50k per dag geen slecht idee voor de gezondheid van de accounts die dat nu al halen. Persoonlijk vind ik dat dit nog weinig met het core idee van dit spel te maken heeft. Je zou het niet moeten willen en zou mensen tegen zichzelf moeten beschermen door begrenzing.
Qua moraal is een 100k speler wel lekker nog in dit stadium in je stam
 
Reactiescore
1.145
1: Vanaf welk puntenaantal ben je eerder een handicap voor je stam dan een meerwaarde?
Denk niet dat hier een punten aantal aan te hangen is.
Ten eerste is dit al per stam verschillend als je in de nummer 1 stam zit ben je met 50k misschien al een kleine speler.
Terwijl in de nummer 100 stam je de grootste bent.

Dan is de volgende vraag nog wat kwalificeer je als "een Handicap zijn" technisch gezien kun je met een 3k dorp al prima wat bijdragen aan je stam en ben je dus niet een handicap.
Echter als het een slotje inneemt en er een veel beter alternatief is kun je het op die manier ook als een handicap zien.
Echter met die redenatie is dit dus volledig situatie afhankelijk en voor elke stam anders.

2: Is het normaal dat het op een niet pp wereld de nummer 15 van de wereld nog maar de helft van de nummer 1 zijn punten heeft? (hoe kan het niveau verschil zo groot zijn dat op enkel ranking plaatsen het verschil zo enorm is al of is dit geen kwestie van niveau maar van nolife gehalte.

Je moet je voorstellen dat het verliezen van een vol off dorp al 40 munten is.
Een de Sukke die bijvoorbeeld rank 23 OD staat zal dus veel harder gaan dan iemand met 2x zoveel OD.

Daarnaast is al paar keer aangehaald het farm verschil, ook dat tikt hard aan, meeste top 10 spelers zullen inmiddels al over 100m farm zitten dus dat is nog is 1600 muntjes er bij. (meer dan de nummer 15 in totaal heeft waarschijnlijk)
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.415
Je moet je voorstellen dat het verliezen van een vol off dorp al 40 munten is.
Een de Sukke die bijvoorbeeld rank 23 OD staat zal dus veel harder gaan dan iemand met 2x zoveel OD.

Daarnaast is al paar keer aangehaald het farm verschil, ook dat tikt hard aan, meeste top 10 spelers zullen inmiddels al over 100m farm zitten dus dat is nog is 1600 muntjes er bij. (meer dan de nummer 15 in totaal heeft waarschijnlijk)
er van uit gaande dat dat allemaal in muntjes gaat dan, en niet in uitbouw, en dat de munten geslagen zijn met een zwarte muntenvlag. Sowieso zit ook een flink deel van de top tien niet aan die 1600 (edellimiet 56+) munten nu.
 
Reactiescore
3
er van uit gaande dat dat allemaal in muntjes gaat dan, en niet in uitbouw, en dat de munten geslagen zijn met een zwarte muntenvlag. Sowieso zit ook een flink deel van de top tien niet aan die 1600 (edellimiet 56+) munten nu.
Meh gewoon op w98 markt met premium gaan kopen, doen jullie dat dan niet? :p

Ff iets anders het mooie verschil van pp is kijken naar w98, daar staat de nr1 al met 1mil punten hier heeft onze nr ocharme 400k.

Dus ja daar zie je al wat pp met een wereld doet
 
Reactiescore
1.145
er van uit gaande dat dat allemaal in muntjes gaat dan, en niet in uitbouw, en dat de munten geslagen zijn met een zwarte muntenvlag. Sowieso zit ook een flink deel van de top tien niet aan die 1600 (edellimiet 56+) munten nu.

Ja maar dit bewijst alleen maar meer dat het een nog groter verschil maakt.
Je moet je voorstellen als jij 5m gs per dag hebt aan inkomsten zonder farm
en je geeft 4m uit aan uitbouw en productie dan kun je per dag 1m uitgeven aan munten
farm je hiernaast nog is 5m per dag er bij kun je in eens 6x zoveel uitgeven aan munten.

de winst uit farmen is dus vele male groter dan het op het eerste gezicht lijkt.

Zeker omdat zoals jij eigenlijk aangeeft het neto resultaat zonder farmen is dat je gs te kort komt om te kunnen bouwen en troepen te kunnen maken.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.415
Meh gewoon op w98 markt met premium gaan kopen, doen jullie dat dan niet? :p

Ff iets anders het mooie verschil van pp is kijken naar w98, daar staat de nr1 al met 1mil punten hier heeft onze nr ocharme 400k.

Dus ja daar zie je al wat pp met een wereld doet
en w98 is nog een snelheid 1 wereld vs de snelheid 2 hier.

Ja maar dit bewijst alleen maar meer dat het een nog groter verschil maakt.
helemaal mee eens, maar was meer dat de nummers die je noemde vrij hoog waren voor de huidige situatie op de wereld ^^
 
Bovenaan