Stelling van de dag

Reactiescore
15
Klopt, maar vaak loopt het mis bij het vertrouwen van de leden naar de leiding uit, niet bij de inzet van de leiding. Veelal heb je een leiding die heel erg altruïstisch naar de wereld kijkt, rekening houdende met alle resources die de stam kan leveren. Als dan blijkt dat de accounts eigenlijk gewoon voor eigen planningen gaan, mag je nog zo hard sleuren als leiding. Lukken zal het in 90% van de gevallen toch niet. Zo was ik op wereld 89 niet de actiefste in game (met dank aan Jens was er ook niet veel nodig), maar ik had wel de helicopterview en kon de stam wel aansturen richting wat nodig was.

Daartegenover heb ik wereld 93, waar ik het na een maand of 2-3 zelf voor bekeken hield. Deels door mijn eigen leven die wat drukker werd, deels door het dagelijks gezeur en gezaag binnen de stam. Een groot deel daarvan kwam van mezelf, die steeds moet vragen om meer info, meer aanwezigheid, snellere antwoorden en meer interactie binnen de stam. Daarnaast was het ook onmogelijk om iets te plannen op stamniveau omdat het voor sommigen al te moeilijk was om edels te verplaatsen van noord naar zuid. Toch even voor diegenen die meelezen vanop wereld 93: ik ben wel trots dat het allemaal is kunnen keren in mijn afwezigheid bij de leiding en dat er nu wél een mooie stam staat. @Viral heel veel respectpunten!

TLDR: de leidingstijl die je moet aannemen als leiding, hangt volledig af van de individuele accounts en in het verlengde individuele personen op accounts.

Niet onbelangrijk: een leider kan heel altruistisch kijken, zoals je het noemt. Maar nog belangrijker is dat deze leider de visie en onderbouwing daarvan wel goed weet over te brengen naar de leden. Anders krijg je dat ze keuzes niet begrijpen en meer het individuele succes najagen, omdat ze het grote plaatje - dat de leider bedacht heeft - gewoon niet zien of snappen.

Om in het voorbeeld van 93 te blijven: ik heb er kort meegelopen, en daar zag je precies gebeuren dat de leiding keuzes maakt voor de hele stam. Waarschijnlijk hele goede keuzes. Maar voor stamleden waren ze niet altijd te begrijpen, of ze waren niet op hetzelfde level als de leiding. En daar werden een aantal individuen snel opstandig van.
 
Reactiescore
439
Volledig eens en dan nog maar te zwijgen over de toeren die hij toen op AF uitstak, genoeg om nooit met hem in een stam te willen
Kan je dit hier in detail posten aub dan ben ik op de hoogte en haal ik mijn hooivork van op zolder
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Details weet ik niet meer zo goed noch vind ik de posts, maar martijn had een dubbelaccount die hij gebruikte om te spotten met de zelfmoord van de beste vriend van een andere tribalwarser. En met spotten bedoel ik het in de ergste betenenis van het woord. Eerst tijdje lang ontkend, dan toch moeten bekennen
 
Reactiescore
537
Ik heb Martijn gesproken en ik heb een oordeel gevormd. Het is destijds een stomme actie geweest en dat heeft hij ook toegegeven. Daar heeft hij zijn excuses voor aangeboden. Dus daarmee is wat mij betreft de kous af.
Als mensen daar conclusies aan willen verbinden door mogelijke samenwerkingen in de toekomst niet aan te gaan, moeten ze dat lekker doen. Dan spelen we ze weg.

Ik zie er verder het nut er niet van in om oude koeien uit de sloot te gaan halen. Mensen zijn ouder en verstandiger geworden, althans dat hoop ik. Beoordeel mensen lekker op hoe ze nu zijn. Als we diep gaan graven, kunnen we bij iedereen wel genoeg smetjes vinden die rechtvaardigen waarom iemand geboycot wordt. Mijn team en ik doen daar niet aan mee.
 
Reactiescore
2.477
het is ook maar een stelling, chill bro
 
Reactiescore
1.167
Puur propaganda om het account de Sukke in een slecht daglicht te zetten.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Stelling:

De sukke maakt het zich een stuk moeilijker de wereld te winnen met stabber Martijn (UT) op het account (accounts/stammen die niet met hun gaan willen samenwerken)

Hij kan dan wel verbeterd zijn, ik snap echt totaal de noodzaak niet dat Chaos hem in huis heeft gehaald, want verder zitten er veel leuke spelers daar. Ook raar om te zien hoe sommigen hem daar nu wel verdedigen hier.

Eens met stelling.
 
Reactiescore
537
Hij kan dan wel verbeterd zijn, ik snap echt totaal de noodzaak niet dat Chaos hem in huis heeft gehaald, want verder zitten er veel leuke spelers daar. Ook raar om te zien hoe sommigen hem daar nu wel verdedigen hier.

Eens met stelling.
Die noodzaak was er ook niet. Ik speel niet met mensen samen op een account uit noodzaak. Ik speel met mensen die ik gezellig vind. Ik vind Martijn wel een gezellige gast. Zoals ik eerder zei, ik was er niet bij toen het gebeurde en ik kan het ook niet terugdraaien. In zulke situaties blijf ik niet hangen in het verleden, maar kijk ik naar de toekomst :)

In dat opzicht zou ik hier ook ieder ander verdedigen, puur omdat het een leuke discussie uitlokt. Een beetje leven in de brouwerij is nooit verkeerd :p
 
Reactiescore
537
Echt niet.
Doe eens een poging bij MOHniels
Dan moet ik de Nederlandse archieven induiken. Alles achter slot en grendel zoals het hoort, dat is me teveel moeite.

Maar goed, volgens mij zag ik hem op 14 maart nog met een k-ziekte op het forum schelden.
 
Reactiescore
559
Dan moet ik de Nederlandse archieven induiken. Alles achter slot en grendel zoals het hoort, dat is me teveel moeite.

Maar goed, volgens mij zag ik hem op 14 maart nog met een k-ziekte op het forum schelden.
Ik heb dit FF gefucktcheckt

Screenshot_2024-03-25-17-45-45-85_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Niets bezwarend te vinden, integendeel!
 
Reactiescore
28
Nieuwe stelling: Een limiet op het aantal co spelers zou beter zijn voor tw.

Dit moet een tactisch spelletje zijn, maar wat je ziet is dat het bijna niet meer mogelijk is om solo (of zelf met één co) de echte top te bereiken door accounts die met een hele berg co's spelen. Dit haalt veel van de tactiek weg die dan pas mid/late een grotere rol gaat spelen. Ik denk dat een wereld met een spelers/account limiet van bijvoorbeeld 3, werelden veel spannender en interessanter zouden maken en er voor zou zorgen dat werelden weer groter worden. Ipv 15 man op 1 account is dat dus gewoon een volle stam. Ook leuk voor teams die wereld na wereld op hetzelfde account spelen dat ze dan wat kunnen verspreiden voor wat voor wat extra onderlinge competitie.
 
Bovenaan