Early game verwachtingen

Reactiescore
5.693
Dus om jouw post samen te vatten: De hoge verwachtingen komen door
- motivatie
- pp abuse gedrag
- laag niveau van wereld

Dat wekt mijn interesse toch niet helemaal :oops:
Daarbijbehorende: Visie en inzicht. Uiteraard prima deffen en offen, maar niet op Ezra, Laurens niveau. Hoeft ook niet imo, al doende leert men.

Ik hoef ze ook niet de hemel in te prijzen als het top account, want de 100% top accounts spelen deze wereld niet. Alleen dat het een prima account is en daarbij subjectief gezien door iemand als top account kan worden neergezet, is prima.
 
Reactiescore
94
Daarbijbehorende: Visie en inzicht. Uiteraard prima deffen en offen, maar niet op Ezra, Laurens niveau. Hoeft ook niet imo, al doende leert men.

Ik hoef ze ook niet de hemel in te prijzen als het top account, want de 100% top accounts spelen deze wereld niet. Alleen dat het een prima account is en daarbij subjectief gezien door iemand als top account kan worden neergezet, is prima.
Met visie ben ik het in elk geval niet eens als ik kijk naar de info die mij is gegeven. Maar de lat ligt anders mij dan bij jou natuurlijk.
Inzicht kan ik nog niets over zeggen aangezien ik nog niet met of tegen hen heb gespeeld voor zover ik herinner.
 
Reactiescore
5.693
Met visie ben ik het in elk geval niet eens als ik kijk naar de info die mij is gegeven. Maar de lat ligt anders mij dan bij jou natuurlijk.
Inzicht kan ik nog niets over zeggen aangezien ik nog niet met of tegen hen heb gespeeld voor zover ik herinner.
Iedereen waardeert iets anders in een team of account, dat kan inderdaad verschillen. Zeker aangezien ik een stamgenoot ben en jij niet. Op een w73 had de lat hoger gelegen, het is dus afhankelijk van vele factoren. Daarbij mag jij AAO geen topper vinden, daar ben je uiteraard compleet vrij in.
 
Reactiescore
94
Ik kan geen mening vormen over odds aangezien ik hem enkel ken van horen zeggen.
Maar omdat de info (van horen zeggen) niet helemaal aansloot bij de lijstjes kwam ik meer info vragen.

Door de argumenten die jullie aanhalen en door duidelijk aan te geven dat top subjectief is in dit geval, komt mijn info terug overeen.
Als ik ooit tegen hem speel of als ik ooit de staat van zijn account zie en niet enkel de acties achteraf moet beoordelen, zal ik wel een oordeel vellen of deze speler een normale speler is of een subtopper.
 
Reactiescore
1.962
Duidelijk, dus eigenlijk zijn het stamspelers die hun fouten coveren door te luisteren naar advies van betere spelers.

Blijft dat, in mijn ogen, zo'n account niet vermeld zou moeten worden in dit soort lijstjes. Maar door jullie input is het voor mij duidelijk hoe jullie aan die naam komen. We hebben andere waarden voor dit soort lijstjes

Als we jouw standaarden gaan hanteren kunnen we geen enkel account met hoge verwachtingen bestempelen waarschijnlijk. Je bent een beetje blijven hangen in het verleden als ik je posts lees. Je zegt dat een Against All Odds rond rang 40 zal staan in een wereld met hoog niveau, echter heb je tegenwoordig nog maximaal 20 accounts op een wereld van degelijk niveau.

Maar maak zelf een lijstje zou ik zeggen, ben zeer benieuwd.
 
Reactiescore
94
Dit kan goed zijn hoor. het niveau van toen ik stopte was al vrij laag en dit is waarschijnlijk enkel naar beneden gegaan samen met het aantal spelers.

Maar dus: In mijn ogen is een topper iemand die dat altijd zal zijn ongeacht welke niveau de wereld in kwestie heeft.
Een subtopper is een normale speler die net boven gemiddeld is en die kans heeft om hoog in de ranglijst te eindigen als de omstandigheden goed zijn
-> Als ze een redelijk makkelijke ligging hebben
-> als ze enorm actief zijn
-> als ze veel pp durven abusen (voor mij geen maatstaf maar aangezien dat keer op keer als argument wordt aangehaald vermeld ik het ook maar)
-> ...

Een subtopper kan dus een makkelijke prooi zijn, had de situatie anders gelegen.
 
Reactiescore
363
Dit kan goed zijn hoor. het niveau van toen ik stopte was al vrij laag en dit is waarschijnlijk enkel naar beneden gegaan samen met het aantal spelers.

Maar dus: In mijn ogen is een topper iemand die dat altijd zal zijn ongeacht welke niveau de wereld in kwestie heeft.
Een subtopper is een normale speler die net boven gemiddeld is en die kans heeft om hoog in de ranglijst te eindigen als de omstandigheden goed zijn
-> Als ze een redelijk makkelijke ligging hebben
-> als ze enorm actief zijn
-> als ze veel pp durven abusen (voor mij geen maatstaf maar aangezien dat keer op keer als argument wordt aangehaald vermeld ik het ook maar)
-> ...

Een subtopper kan dus een makkelijke prooi zijn, had de situatie anders gelegen.

Op deze werelden kun je 30 dagen na start binnen een paar dagen met een beetje safe ligging nog in de top 50 komen dmv pp.
Met een mooi team heb je dan wel potentie
 
Reactiescore
428
Welke 5 accounts zullen de meeste impact op deze wereld hebben?
1. Against All Odds
Ken het account van W71 en moet zeggen dat ze me daar ook positief zijn opgevallen.
Spelen ze hier met het zelfde gemotiveerde team zie ik ze ver komen.


2. Red Sky at Morning
Account dat op andere werelden ook al genoeg heeft laten zien.
Heb ze zelf meegemaakt op vooral Quarantaine wereld en 63 heel eventjes en vooral op de Quarantaine wereld gaven ze me een goeie indruk vanwege het grote front op een relatief klein account en dat wisten ze goed te onderhouden.


3. FireFox..
Als dit hetzelfde team is als dat op 71 komt het wel goed met dit account.

4. Prone
Ligging van dit account is echt heel lekker, Ben er stiekem jaloers op.
Dus pakt dit account het slim aan zie ik ze ver komen deze wereld.


5. The Dark Salvation en Kaarsvet
Vond de laatste spot met verhaaltje heel moeilijk en daarom geef ik hem maar aan 2 accounts die ik zelf mee maak deze wereld.
TDS krijgt de benoeming omdat D. van het account de stam .Beast op dit moment prima leiding geeft en hij als speler heel ervaren overkomt.
En Kaarsvet omdat de ligging goed is en de spelers van dit account gewoon laten zien dat ze het spel wel snappen.
Moet dan wel eerlijk zijn dat ik 3 weken geleden mijn twijfels had vanwege de gekke uitspraken in PM maar das blijkbaar gewoon de manier van praten bij hun.


Nu nog een paar benoemingen zonder verhaaltje.
Finit hic Deo.
Alexandria Morgan
Steaker5000

Welke 3-5 top 20 accounts zullen het snelst vallen?
1. Ongeoorloofde Liefde
Dit account staat met farmen en roven buiten de top 100 maar bezet wel in de puntenranglijst wel de 10e positie.
Mijn verwachting is dat dit account uiteindelijk snel weggespeeld word of gewoon het tempo van andere spelers niet kan bijhouden vanwege het farmen en roven wat ze niet lijken te doen.


2. Mvs2
Account heeft een slechte ligging en zal uiteindelijk weggespeeld worden door accounts die gewoon beter zijn.
Ook hier is vooral farm weer niet heel bijzonder want dit account staat buiten de top 50 farm.
Ze kunnen misschien later overstappen naar een betere stam maar met de huidige situatie zie ik het somber in.


3. BaD AttitudE
Geen top 20 account maar zitten dichtbij genoeg dus geef ik de spot maar aan hun.
Deden sollicitatie voor onze stam, werden afgewezen vanwege de ligging waar we niks mee konden en vervolgens kregen we PMs te zien waar ze een grote mond hadden over bepaalde accounts uit de stam.
Wens de heren nog veel speel plezier.
En als jullie een probleem hebben met een account mag je dat voortaan ook wel meteen vertellen aan dat account zelf.


Welke 3 stammen gaan deze wereld uitvechten, of moeten deze nog opstaan?
Deze wereld is nog niet heel oud.
En daarom denk ik dat de enige stam die ik in de huidige vorm een kans geef .Beast is.
De andere stammen moeten nog gevormd worden.

Welk van de huidige top 5 stammen zal snel breken / uit elkaar vallen?
Denk dat dit of Wolves of WU zal worden.

Zijn er accounts die positief opgevallen zijn in de startfase, waar dit al dan niet verwacht werd?
Finnvard, ISvennyyy, Zelda en Enemy with a Purpose
Allemaal accounts die ik niet kende voor de wereld maar het tot nu toe allemaal prima doen.
Keep up de good work.


Wie gaan de eerste grote relevante oorlog voeren?
Zijn er tegenwoordig buiten de eind strijd nog relevante oorlogen???
Zo ja dan zal deze gevochten worden door TM75 en Wolves gok ik.

Welk continent is het zwaarst, welke het makkelijkst?
C55
is echt easy, daar hoef ik geen eens over na te denken.
De rest heeft allemaal wel wat moeilijke situaties.
Denk dat ik hem dan toch aan C44 geef aangezien 3 van de huidige top 5 stammen er liggen.

Welke 5 spelers behalen de meeste OD?
Kaarsvet
Red sky at morning
Against All Odds
Wurm 2.0
Alexandria Morgan
Van welke 20 accounts verwacht je dat ze medio eind augustus in de top 25 staan?
Geef er een beetje mijn eigen draai aan door wat meer accounts te benoemen
Ga dit gokken voor einde augustus.
1. Red Sky at Morning
2. Wurm 2.0
3. Against All Odds
4. Finit hic Deo.
5. Kaarsvet
6. Enemy with a Purpose
7. Finnvard
8. Prone
9. ISvennyyy
10. Firefox..
11. The Dark Salvation
12. Alexandria Morgan
13. Zelda
14. Schedel
15. Steaker5000
16. Sjaak Trekhaaak
17. Blow Me Up
18. Magmador
19. Geenpala
20. Brainsick
Wie/Wat wordt de grootste verassing deze wereld?
Faithless
 
Reactiescore
290
Uiteindelijk Kun je een “top account” In meerdere groepen jndelem.

Als ik naar jou luister ben je een top account als je goed kan verdedigen/aanvallen, en een naam hebt, ongeacht je inzit erin.
Ik daarentegen ga juist kijken naar factoren wat doen ze voor de stam, iemand die 40ste staat kan in mijn ogen “beter” zijn als iemand die in de top 5 staat.
Sommige “top spelers” denken vooral aan hun eigen groei en laten de stam daarmee helpen indien ze zelf dan niet goed genoeg groeien worden ze erop afgerekend.
In mijn ogen zou ik liever AAO in mijn stam hebben omdat hij ook alles voor een ander zou doen en de motivatie ervoor heeft. (Zij willen er ook gewoon een mooie en eerlijke wereld van maken).
als dat ik bijvoorbeeld een wurm, die in mijn ogen vooral elk lid dat de top 20 inkomt recruut in zijn stam om andere te omsingelen. En aan de stats te zien het meeste voor zichzelf doet.
No Offence naar Wurm, je doet het super en verwacht je echt nog wel lang in de top. Maar stel je even als voorbeeld hoe ik het momenteel zie.

Ik denk gewoon niet dat de ranglijst iets te zeggen heeft over of je een top account bent of niet.
laurens heeft in de stam Alea op 71 def werk geleverd waar je U tegen zegt en kreeg zelfs nog cf’s bij de tegen partij, op een account dat veel lager was als dat van de tegenoartij.
 
Reactiescore
138
Uiteindelijk Kun je een “top account” In meerdere groepen jndelem.

Als ik naar jou luister ben je een top account als je goed kan verdedigen/aanvallen, en een naam hebt, ongeacht je inzit erin.
Ik daarentegen ga juist kijken naar factoren wat doen ze voor de stam, iemand die 40ste staat kan in mijn ogen “beter” zijn als iemand die in de top 5 staat.
Sommige “top spelers” denken vooral aan hun eigen groei en laten de stam daarmee helpen indien ze zelf dan niet goed genoeg groeien worden ze erop afgerekend.
In mijn ogen zou ik liever AAO in mijn stam hebben omdat hij ook alles voor een ander zou doen en de motivatie ervoor heeft. (Zij willen er ook gewoon een mooie en eerlijke wereld van maken).
als dat ik bijvoorbeeld een wurm, die in mijn ogen vooral elk lid dat de top 20 inkomt recruut in zijn stam om andere te omsingelen. En aan de stats te zien het meeste voor zichzelf doet.
No Offence naar Wurm, je doet het super en verwacht je echt nog wel lang in de top. Maar stel je even als voorbeeld hoe ik het momenteel zie.

Ik denk gewoon niet dat de ranglijst iets te zeggen heeft over of je een top account bent of niet.
laurens heeft in de stam Alea op 71 def werk geleverd waar je U tegen zegt en kreeg zelfs nog cf’s bij de tegen partij, op een account dat veel lager was als dat van de tegenoartij.


Ik snap je punt prone : maar kan je wel gerust stellen dat wij teamspelers zijn . Gewoon nog niet lang in stam en weinig actie geweest laatste tijd.

Dat van recruiten: er zijn al zo weinig spelers met genoeg ervaring. Dus hier moet je elke kans grijpen die je krijgt. Mits de ligging het toestaat.
 
Reactiescore
428
Uiteindelijk Kun je een “top account” In meerdere groepen jndelem.

Als ik naar jou luister ben je een top account als je goed kan verdedigen/aanvallen, en een naam hebt, ongeacht je inzit erin.
Ik daarentegen ga juist kijken naar factoren wat doen ze voor de stam, iemand die 40ste staat kan in mijn ogen “beter” zijn als iemand die in de top 5 staat.
Sommige “top spelers” denken vooral aan hun eigen groei en laten de stam daarmee helpen indien ze zelf dan niet goed genoeg groeien worden ze erop afgerekend.
In mijn ogen zou ik liever AAO in mijn stam hebben omdat hij ook alles voor een ander zou doen en de motivatie ervoor heeft. (Zij willen er ook gewoon een mooie en eerlijke wereld van maken).
als dat ik bijvoorbeeld een wurm, die in mijn ogen vooral elk lid dat de top 20 inkomt recruut in zijn stam om andere te omsingelen. En aan de stats te zien het meeste voor zichzelf doet.
No Offence naar Wurm, je doet het super en verwacht je echt nog wel lang in de top. Maar stel je even als voorbeeld hoe ik het momenteel zie.

Ik denk gewoon niet dat de ranglijst iets te zeggen heeft over of je een top account bent of niet.
laurens heeft in de stam Alea op 71 def werk geleverd waar je U tegen zegt en kreeg zelfs nog cf’s bij de tegen partij, op een account dat veel lager was als dat van de tegenoartij.

Lol dat over Wurm is bullshit.
Ja we hebben gekozen om meteen een leuke stam op te zetten met paar accs en dit is eruit gekomen.
Als wij echt de easy way wouden gaan hadden we Bad Attitude aangenomen om hem vervolgens later te internen.
Ook ongeoorloofde liefde heeft ons benaderd nog voor de stam werd gevormd en die hadden we ook mee kunnen nemen om uiteindelijk te internen.
Heb je net nog benoemd in mijn lijstje maar moet nu toch keihard zijn en zeggen dat jij gewoon rustig degene bent die Mano Destra al voor een deel geinternd heeft.
 
Reactiescore
290
Ik snap je punt prone : maar kan je wel gerust stellen dat wij teamspelers zijn . Gewoon nog niet lang in stam en weinig actie geweest laatste tijd.

Dat van recruiten: er zijn al zo weinig spelers met genoeg ervaring. Dus hier moet je elke kans grijpen die je krijgt. Mits de ligging het toestaat.

Op je punt van teamspelers was ook zeker geen aanval en ga er Dan ook vanuit day het nog gaat komen!

De wereld is nog jong en veel moet nog gevormd worden.. elke kans grijpen met een zuster/mb stam zo groot als beast. Beauty. Nu heeft loop je heel hard van stapel, je kan ook nieuwe/opkomende spelere een kans geven. met de recruits van alle “grotere spelers/namen” ga je de wereld vroeg beëindigen of mensen tegen je in krijgen kijkend naar Hi Ho op 71. Althans dat denk ik.
Overigens ben ik zelf ook r2w geweest op 71 althans dat dachten we en dat pakte na enkele maanden verkeerd uit.

Lol dat over Wurm is bullshit.
Ja we hebben gekozen om meteen een leuke stam op te zetten met paar accs en dit is eruit gekomen.
Als wij echt de easy way wouden gaan hadden we Bad Attitude aangenomen om hem vervolgens later te internen.
Ook ongeoorloofde liefde heeft ons benaderd nog voor de stam werd gevormd en die hadden we ook mee kunnen nemen om uiteindelijk te internen.
Heb je net nog benoemd in mijn lijstje maar moet nu toch keihard zijn en zeggen dat jij gewoon rustig degene bent die Mano Destra al voor een deel geinternd heeft.

klopt, mano heeft ivm met zijn werk de keuze gemaakt “hij speelde solo” het alleen niet vol te kunnen houden, aangezien prone al een actiever account heeft is er toen besloten dat hij op prone speelt wanneer hij er de tijd wel voor heeft en dus zo toch nog in de wereld kan blijven.
Overigens gooi ik daardoor wel alles in stambelang.. anders had ik het voor mezelf kunnen gooien..

En zoals ik zei absoluut geen offence naar wurm,
Vgm speelt Ben daar op het account hij heeft op 71 op prone gespeeld en js een geweldige speler en stamgenoot!
 
Reactiescore
94
Uiteindelijk Kun je een “top account” In meerdere groepen jndelem.

Als ik naar jou luister ben je een top account als je goed kan verdedigen/aanvallen, en een naam hebt, ongeacht je inzit erin.
Ik daarentegen ga juist kijken naar factoren wat doen ze voor de stam, iemand die 40ste staat kan in mijn ogen “beter” zijn als iemand die in de top 5 staat.
Sommige “top spelers” denken vooral aan hun eigen groei en laten de stam daarmee helpen indien ze zelf dan niet goed genoeg groeien worden ze erop afgerekend.

Ik denk gewoon niet dat de ranglijst iets te zeggen heeft over of je een top account bent of niet.
laurens heeft in de stam Alea op 71 def werk geleverd waar je U tegen zegt en kreeg zelfs nog cf’s bij de tegen partij, op een account dat veel lager was als dat van de tegenoartij.
Je bent een top account als je bij de beste hoort qua deffen, aanvallen en vooruitdenken.
Iemand die 1 van deze zaken niet kan, kan toch niet als top (zeer goed) gezien worden?

Een naam of een ranking is niet belangrijk. Dit heb ik nooit gezegd en ga ik ook nooit zeggen.
Het is echter wel zo dat tribalwars altijd al een vrij kleine community is geweest doordat mensen meerdere werelden spelen.
Dit betekent dat noemenswaardige acties snel de ronde gaan en makkelijk nagevraagd kunnen worden. Positief of negatief.
Net zoals een rang op zich niets zegt. Maar een topspeler zal vroeg of laat toch hoog op de ranglijst belanden als hij niet stopt met spelen.
Dit omdat ze gewoon beter kunnen spelen dan hun buren.

Dit geef je trouwens zelf al aan hierboven.
 
Reactiescore
786
Reactiescore
290
Je bent een top account als je bij de beste hoort qua deffen, aanvallen en vooruitdenken.
Iemand die 1 van deze zaken niet kan, kan toch niet als top (zeer goed) gezien worden?

Een naam of een ranking is niet belangrijk. Dit heb ik nooit gezegd en ga ik ook nooit zeggen.
Het is echter wel zo dat tribalwars altijd al een vrij kleine community is geweest doordat mensen meerdere werelden spelen.
Dit betekent dat noemenswaardige acties snel de ronde gaan en makkelijk nagevraagd kunnen worden. Positief of negatief.
Net zoals een rang op zich niets zegt. Maar een topspeler zal vroeg of laat toch hoog op de ranglijst belanden als hij niet stopt met spelen.
Dit omdat ze gewoon beter kunnen spelen dan hun buren.

Dit geef je trouwens zelf al aan hierboven.
Ook al kun je als beste verdedigen en aanvallen, en je stamgenoten zijn niet gemotiveerd en helpen je niet... dan kan een stam waar de kwaliteit los per account mss wel slechter zijn. Maar de mentaliteit en hulp aan stamgenoten heel hoog. Dan zal de stam met “minder” kwaliteit winnen en hebben die het meeste recht van praten toch?
dan kan de “verliezer” niet gaan roepen maar ik ben beter!
 

Deleted User - 487824574

Guest
The Dark Salvation
Ken ze van meerdere werelden vgm beginnend met w54 uit de stam puppet.
Ik weet niet zeker of er de zelfde leden opspelen zoals toen maar indien dit wel zo is die ik een mooie toekomst voor ze in!

We zijn weer compleet, en zelfs aan het uitbreiden met het team. thnx voor de benoeming.

5. The Dark Salvation en Kaarsvet
Vond de laatste spot met verhaaltje heel moeilijk en daarom geef ik hem maar aan 2 accounts die ik zelf mee maak deze wereld.
TDS krijgt de benoeming omdat D. van het account de stam .Beast op dit moment prima leiding geeft en hij als speler heel ervaren overkomt.
En Kaarsvet omdat de ligging goed is en de spelers van dit account gewoon laten zien dat ze het spel wel snappen.
Moet dan wel eerlijk zijn dat ik 3 weken geleden mijn twijfels had vanwege de gekke uitspraken in PM maar das blijkbaar gewoon de manier van praten bij hun.

Jij ook vriendelijk bedankt, doe mijn best. :p
 
Reactiescore
94
Ook al kun je als beste verdedigen en aanvallen, en je stamgenoten zijn niet gemotiveerd en helpen je niet... dan kan een stam waar de kwaliteit los per account mss wel slechter zijn. Maar de mentaliteit en hulp aan stamgenoten heel hoog. Dan zal de stam met “minder” kwaliteit winnen en hebben die het meeste recht van praten toch?
dan kan de “verliezer” niet gaan roepen maar ik ben beter!
Leuke mening. hiervoor verwijs ik naar mijn handtekening.

De betere speler wint niet altijd. Als je dat denkt ben je toch bij het vallen blijven botsen vrees ik.
Ik heb genoeg ervaring met stammen die de wereld zijn gewonnen omdat tot 70% van de wereld op delete ging na een vuile actie.
Is die winnende stam dan beter dan alle spelers die gestopt zijn? nee, ze hebben enkel een betere uithouding en een misplaatst ego.

Ik heb persoonlijk heel veel schrik als ik een VV afgeef aan spelers waar ik niet de skills van ken of niet van vertrouw.
Het is niet de 1e keer dat er in een zelfverklaarde topstam een account ten onder gaat omdat een VV'er verkeerd heeft zitten schuiven, niet tijdig genoeg is beginnen voorbereiden, ... waardoor het account er slechter voor staat dan als de VV niet zou afgegeven zijn.
Een stamgenoot hebben die je niet kan vertrouwen is eerder een risico dan een meerwaarde.

Een 2e argument is de efficiëntie van de handelingen.
Ik hoop dat jij ook al op het niveau bent geraakt dat het je is opgevallen dat bepaalde accounts met bijna geen stamhulp grote vooruitgang boeken bij massa's en amper dorpen verliezen/veel dorpen winst maken.
Aan de andere kant hoor je continu bepaalde spelers roepen dat ze nog meer def nodig hebben, dat hun front moeilijk is, dat de hele stam moet helpen met clearen, ... Als die zwakke speler beter met zijn troepen zou kunnen omgaan zou de stam daar veel minder de gevolgen van dragen.
Trouwens een leuke anekdote: in het verleden hebben we dit effectief getest. We hebben de beheerders van een account dat zowel bij het verdedigen als bij het aanvallen constant hulp nodig had verwisseld met de beheerders van een account dat nooit hulp nodig had en alleen maar hulp gaf.
Wonder boven wonder veranderde de situatie en had plots het account dat ervoor nooit hulp nodig had, hulp nodig...
Wederom: het is eerder een risico dan een meerwaarde.

Ik ben al op zoveel accounts moeten komen helpen in van die topstammen waar onverwacht toch wat leden zaten die naast veel punten geen idee hadden wat ze aan het doen waren. En tot het te laat is kom je daar niet achter want meestal zijn dit de grootste ego's
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan