- Reactiescore
- 5.693
Beste Tw spelers,
Er is de laatste jaren al veel geschreven rondom het vergaan van TW dan wel door de beurs, dan wel door andere factoren. Jullie zullen denken, weer zo een zaad topic met een lap tekst vol met open deuren. Ik ga het toch proberen, omdat er veel interessante discussies mogelijk zijn rondom de toekomst van tribal wars.
Mede dankzij voorheen geschreven stukken door The pianist. en rise against, heb ik mijn gedachten nog eens rondom de toekomst van TW laten gaan.
Persoonlijk mis ik het oude TW enorm, grote werelden, veel concurrentie maar ook veel groei mogelijkheden. Voor mij is dit hoe TW hoort te zijn en weer zou moeten worden, helaas onmogelijk wellicht.
Het verloop van TW-NL
Laten we beginnen met het verleden, zegt w1 tm/w19.
Wereld 1 had in totaal ±362duizend dorpen, aangezien er geen officieel wereld instellingen zijn, weet ik niet hoeveel originele barbarendorpen er waren. Vandaar dat ik hier niet uit kan opmaken, hoeveel spelers er in totaal op wereld 1 begonnen zijn.
Eigelijk gaat dit de op een volgende werelden door, geen een wereld komt praktisch onder de 300k dorpen in totaal. Dit geeft een wereldkaart die er ongeveer zo uit ziet, zoals velen wellicht al hebben meegemaakt of opgezocht op twstats. Nu was er na mijn weten inderdaad een bug, waardoor die cirkel in het midden ontstond. Desalniettemin krijg je een duidelijk beeld van de grootte van de wereld en het aantal dorpen.
Pas na wereld 12, komen de werelden structureel met minder dorpen (dan 300k), toch is na een aantal jaar de player base alsnog gigantisch. De hoeken zijn dan al niet meer gevuld, maar vooralsnog is het een volle kaart. Hierbij pak ik w14 erbij, de enige wereld waarbij het aantal dorpen meer is dan 250, in dit geval ±266k.
Hierbij krijgen we het volgende beeld .
Tot hier alles vooralsnog prima, dit gaat eigelijk door tot wereld 19/20. Het moment waarop Innogames bedacht om een aantal nieuwe premium features te introduceren, bouwtijden halveren. Nu gaat het vanaf hier toch redelijk hard berg afwaarts, natuurlijk was de player base sowieso al minder aan het worden aangezien het spel haar toppunt heeft gehad. Dus tot zover, valt het op zich nog mee met de invloed van de nieuwe premium functie, bouwtijden halveren.
De wereldkaart van van w20 ziet er ongeveer zo uit , de grootte van de wereld is te vergelijke met w15, dus wellicht zelfs dat de bouwtijd halveren functie het spel tijdelijk meer interessant maakte.
Nu komen we aan bij de volgende mijlpaal in de TW tijdlijn, nog meer premium functies!! In wereld 26 werden onder andere de +20% grondstoffen en goedkoper bouwen geïntroduceerd, ook kon je ruilen met de handelaar voor 30 premium punten. Dit werd, voor zover ik kan zien nog redelijk geaccepteerd, de wereld was vooralsnog een succes qua aantal spelers en het leek aardig geslikt te worden.
Nu komen we bij de grote omkeer van TW, de premium beurs. In wereld 38, was het dan zover. De premium beurs werd geïntroduceerd, ik hoef jullie niet uit te leggen wat het is en hoe het werkt neem ik aan.
Wereld 37, had 89duizend dorpen en de wereld zag er dus voor de beurs ongeveer zo uit: .
We zien hierbij, dat de grootte van de wereld sowieso al flink is afgenomen. Dit is denk ik zowel het gevolg van tijd, als door de ontwikkelingen die het spel wel of niet heeft doorgemaakt (premium features, vlaggen?, de eentonigheid van het spel).
Na de beurs ging het snel achteruit en daalde het aantal dorpen per wereld naar ongeveer 40-60duizend, wereld 39 had er 70duizend.
De daling vanaf hier gaat vrij rap en rond wereld 50 zitten we nog maar op ±25k dorpen. Inmiddels is dit rond de 15k anno werelden 65-70. Inmiddels ziet de meest recente wereld er zo uit:
Het aantal barbarendorpen per speler staat nergens bij de wereld instellingen gegeven, dus hier heb ik dan ook geen idee over. Dit verschilt per wereld, maar in grootte lijnen zal dit ongeveer toch een geldig beeld zijn van het verloop van TW.
Uiteraard is de grootte van de wereld en het uiteindelijk aantal spelers afhankelijk van verschillende factoren:
*Specifieke wereld instellingen
*Aantal barbarendorpen per speler
*Seizoen, vakantie of niet etc.
Om nog even het verleden en het heden weer te geven, heb ik wereld 2 en wereld 69 naast elkaar gezet Persoonlijk, is dit een erg triest beeld en voor Innogames natuurlijk ook.
Oorzaken
Er zijn verschillende oorzaken te bedenken, momenteel zijn browser games minder populair dan in bijvoorbeeld, 2009. Tegenwoordig heeft iedereen een ps4, xbox, tablet, telefoon en degelijke PC met spellen met fatsoenlijk graphics. Uiteraard is dit niet de insteek van TW, maar hierin loopt TW natuurlijk wel enorm achter op wat het oog tegenwoordig wil.
De player base is vanzelfsprekend een golfbeweging, hetzelfde als wanneer er nieuwe producten gelanceerd worden. Eerst volgt het krijgen van naamsbekendheid en het spel populair zien te krijgen, hierna volgt een snelle stijging in het aantal kopers en spelers en wanneer het haar top bereikt, duikt het rustig naar beneden.
Dit is een volkomen natuurlijk iets, mensen raken uitgekeken om continu maar hetzelfde, iets wat zeker bij TW het geval is en stappen over op andere games of activiteiten.
Alle nieuwe premium functies die tribal wars heeft geïntroduceerd helpen hier natuurlijk niet bij, waarbij het begon met de redengeving : ''We moeten dit een keer doen om genoeg geld te genereren om vervolgens weer normale werelden te kunnen hebben'', is dit uit de hand gelopen en een leugen gebleken waarbij we iedere wereld hetzelfde zien op klessiks na. Veel van mijn oude connecties zijn allang gestopt, mede door de beurs en de constante statische gameplay die iedere wereld hetzelfde is.
Daarbij komen er weinig nieuwe spelers bij, er is geen marketing of een hand naar de nieuwe spelers en als die er zijn (Moraal, 20:1 verhouding) worden die kei hard anaal genomen door ''ervaren'' spelers en TW doet hier vervolgens niks aan, doordat de regels het toelaten. Daarbij zijn de quests, meer dan basic en leren ze vrijwel niets, er zit amper een beloning aan en dekt lang niet alle spel elementen (snipen, dodgen, timen en nog veel meer). Nieuwe spelers, worden gelijk in het diepen gegooid en als ze niet al gecontacteerd worden om MB, DU, Deffslet te worden (slaaf), worden ze gerekt door mensen die wel toehappen. Kortom, van nieuwe spelers moeten we het niet hebben in de toekomst. Als gevolg, moeten we het natuurlijk hebben van de huidige player base.....toch...??
Nou nee, TW vraagt wel meer naar onze opinie omdat ze ook wel doorhebben dat dit noodzakelijk. Toch komen er om de week nieuwe events waarin boosten niet vreemd is en ondanks feedback, blijft dit gebeuren. Actieve speeljaren wordt niet gewaardeerd, 200PP per jaar dacht ik? Een uur PP farmen levert meer op, smh.
Mochten er meer oorzaken zijn, hoor ik het graag, wellicht ook een interessante discussie.
Oplossingen en toekomst
Ondanks dat tribal wars dying is, kunnen we hier als community denk ik toch fatsoenlijke ideeën over inbrengen. Hoe krijgen we TW weer op de rit? In ieder geval niet met delayed support (timebot) Inno.
Hierin zijn 3 punten erg belangrijk:
1. Het houden van huidige spelers
2. Het terug krijgen van gestopte spelers
3. Het krijgen van nieuwe spelers
Het houden van huidige spelers
Laten we beginnen om eens aan ons te laten weten, dat we gewaardeerd worden en er naar ons geluisterd gaat worden. Duckje is al op de goede weg, maar meer discussie en feedback topics zijn altijd welkom.
Dit geldt niet allen ingame, maar ook op het forum. Beste actieve forumkijkers, bedankt dat jullie nog altijd ons forum gebruiken om het oorspronkelijke aspect van TW te behouden met oa. propoganda en het bouwen van een community. Hier, kunnen jullie weer zien hoeveel likes jullie hebben zonder te vegen over een plaatje. Hier, een degelijke mobiele versie. Hier, een speciale forumtitel voor je prestaties op het forum en ingame. (Ja i know, we hebben the snipe en er komen nieuwe titels aan rondom eenheden), maar bijv dingen als Muurbreker, het account van lord-toms heeft ingame al 80k muurlevels gemold, pas op.
Hiernaast wil ik The minion. een groot compliment geven voor het organiseren van vele competities en contests, dit is wat nodig is om het forum actief te houden.
Verder weet ik niet echt hoe we het forum meer actief kunnen maken, dit moet samen gaan met een stijgend aantal spelers ingame.
Breng nieuw leven in het spel, leuke contest die ontwikkel je eigen eenheid, maar wanneer zien we #leon nou in het echt? Ik loop al 12 jaar naar die lichtbruine paarden te pierogen, kom eens met wat nieuws.
Dit spel veranderd te sloom en dit verveelt enorm, ja er worden wel dingen geprobeerd, maar vraag ons eens wat voor nieuwe elementen het spel vooruit kan helpen. Ik weet zeker, bolwerken zijn niet het antwoord.
In veel spellen worden skins gekoppeld aan skill, call of duty, league of legends etc. Waarom laat je ons dorpje op de kaart niet wat pimpen, misschien wil ik wel een paarse muur om aan de tegenstanders te laten zien dat ik al 800 edelmannen heb gemold.
Nu kom ik even terug op het idee van rise against, waarom brengen we geen nieuwe wereldvormen uit? Zoals op wereld 1, een ronde om de core heen om nieuwe spelers te beschermen en het spel anders te laten verlopen. Of zelfs meer rondes zonder dorpen, bijv iedere 4 velden een nieuw leeg veld.
Op speeds heb je bij speciale rondes ook nieuwe vormen, heb de lay-out niet bij de hand, misschien dat iemand die in de reacties kan geven?
Imo maken verschillende vormen de wereld minder statisch en moeten er nieuwe tactieken bedacht worden, iets wat het leuke is aan dit spel.
Het terug krijgen van gestopte spelers
Nieuwe eenheden, spelelementen, nieuwe regels en idk bijv nieuwe skins, maken het wellicht voor gestopte spelers interessant om weer eens een kijkje te nemen.
Dit zie je ook terug op alle keren dat er nieuwe PP functies in het spel kwamen, zowel w20, w26 als w38 hadden meer spelers dan de werelden ervoor. Mensen zijn toch nieuwsgierig en nemen weer eens een kijkje. Je hebt hun e-mail adressen, ik weet persoonlijk niet hoe het met privacy zit maar stuur een bericht om mensen attent te maken op de nieuwe functies in het spel. Daarbij hebben veel mensen nog skype gegevens van hun oude TW-maatjes, geef ze PP als ze iemand weer terug laten komen en ook degene die terug komt een welkom terug cadeau.
Het krijgen van nieuwe spelers
Betere quests als tutorial, dit is al een hele stap. Vertel ze wat snipen is, hoe het moet en laat ze oefenen. Laat een barbarendorp 2 aanvallen sturen en laat ze (cancel/barb-snipen), desnoods verwerkt de snipetool ingame (ik gebruik sangu). Leg ze uit wat dodgen is en waarom je deze tactiek toepast, leg ze uit wat timen is en waarom het noodzakelijk is etc.
Daarbij maak nieuwe regels, waardoor nieuwe spelers echt beschermd worden. Ik las laatste ook een idee over een speciale wereld alleen voor nieuwe spelers en hoop dat mensen geen nieuw account aan gaan maken om tegen noobs te spelen.
Ik ga ervan uit dat Innogames geen marketing kosten kwijt wilt zijn aan TW, dus die vlieger gaat helaas niet op. Dus moeten we het hebben van mond-tot-mond reclame, geef spelers betere rewards voor het werven van een nieuwe speler.
Als dit allemaal nog niet werkt, zou het idee om NL bij .net te voegen helemaal niet gek zijn imo. Hier zijn de meningen uiteraard erg over verdeeld.
Ik zal deze post later nog bijwerken mocht ik nog op meer ideeën komen, voor nu is het mooi geweest. Excuses voor mijn belabberde spelling en grammatica, ik hoop dat jullie eroverheen kunnen lezen.
Om het toch nog een discussie te maken, heb ik nog een aantal vragen, voel uiteraard vrij dingen toe te voegen op mijn verhaal of weerwoord te bieden.
1. Wat moet TW doen om gestopte spelers terug te krijgen?
2. Is het het waard om TW uit de dood te halen, waarom wel/niet.
3. Zou je liever terug wereld 1-20 spelen, 20-40 of 40-71 en waarom?
4. Wat mis je het meest aan vroeger en hoe krijgen we het terug?
5. Zie je het zitten om met je eigen acc op .net te spelen, met dezelfde vlaggen en PP etc?
Met vriendelijke groeten,
Tom
Er is de laatste jaren al veel geschreven rondom het vergaan van TW dan wel door de beurs, dan wel door andere factoren. Jullie zullen denken, weer zo een zaad topic met een lap tekst vol met open deuren. Ik ga het toch proberen, omdat er veel interessante discussies mogelijk zijn rondom de toekomst van tribal wars.
Mede dankzij voorheen geschreven stukken door The pianist. en rise against, heb ik mijn gedachten nog eens rondom de toekomst van TW laten gaan.
Persoonlijk mis ik het oude TW enorm, grote werelden, veel concurrentie maar ook veel groei mogelijkheden. Voor mij is dit hoe TW hoort te zijn en weer zou moeten worden, helaas onmogelijk wellicht.
Het verloop van TW-NL
Laten we beginnen met het verleden, zegt w1 tm/w19.
Wereld 1 had in totaal ±362duizend dorpen, aangezien er geen officieel wereld instellingen zijn, weet ik niet hoeveel originele barbarendorpen er waren. Vandaar dat ik hier niet uit kan opmaken, hoeveel spelers er in totaal op wereld 1 begonnen zijn.
Eigelijk gaat dit de op een volgende werelden door, geen een wereld komt praktisch onder de 300k dorpen in totaal. Dit geeft een wereldkaart die er ongeveer zo uit ziet, zoals velen wellicht al hebben meegemaakt of opgezocht op twstats. Nu was er na mijn weten inderdaad een bug, waardoor die cirkel in het midden ontstond. Desalniettemin krijg je een duidelijk beeld van de grootte van de wereld en het aantal dorpen.
Pas na wereld 12, komen de werelden structureel met minder dorpen (dan 300k), toch is na een aantal jaar de player base alsnog gigantisch. De hoeken zijn dan al niet meer gevuld, maar vooralsnog is het een volle kaart. Hierbij pak ik w14 erbij, de enige wereld waarbij het aantal dorpen meer is dan 250, in dit geval ±266k.
Hierbij krijgen we het volgende beeld .
Tot hier alles vooralsnog prima, dit gaat eigelijk door tot wereld 19/20. Het moment waarop Innogames bedacht om een aantal nieuwe premium features te introduceren, bouwtijden halveren. Nu gaat het vanaf hier toch redelijk hard berg afwaarts, natuurlijk was de player base sowieso al minder aan het worden aangezien het spel haar toppunt heeft gehad. Dus tot zover, valt het op zich nog mee met de invloed van de nieuwe premium functie, bouwtijden halveren.
De wereldkaart van van w20 ziet er ongeveer zo uit , de grootte van de wereld is te vergelijke met w15, dus wellicht zelfs dat de bouwtijd halveren functie het spel tijdelijk meer interessant maakte.
Nu komen we aan bij de volgende mijlpaal in de TW tijdlijn, nog meer premium functies!! In wereld 26 werden onder andere de +20% grondstoffen en goedkoper bouwen geïntroduceerd, ook kon je ruilen met de handelaar voor 30 premium punten. Dit werd, voor zover ik kan zien nog redelijk geaccepteerd, de wereld was vooralsnog een succes qua aantal spelers en het leek aardig geslikt te worden.
Nu komen we bij de grote omkeer van TW, de premium beurs. In wereld 38, was het dan zover. De premium beurs werd geïntroduceerd, ik hoef jullie niet uit te leggen wat het is en hoe het werkt neem ik aan.
Wereld 37, had 89duizend dorpen en de wereld zag er dus voor de beurs ongeveer zo uit: .
We zien hierbij, dat de grootte van de wereld sowieso al flink is afgenomen. Dit is denk ik zowel het gevolg van tijd, als door de ontwikkelingen die het spel wel of niet heeft doorgemaakt (premium features, vlaggen?, de eentonigheid van het spel).
Na de beurs ging het snel achteruit en daalde het aantal dorpen per wereld naar ongeveer 40-60duizend, wereld 39 had er 70duizend.
De daling vanaf hier gaat vrij rap en rond wereld 50 zitten we nog maar op ±25k dorpen. Inmiddels is dit rond de 15k anno werelden 65-70. Inmiddels ziet de meest recente wereld er zo uit:
Het aantal barbarendorpen per speler staat nergens bij de wereld instellingen gegeven, dus hier heb ik dan ook geen idee over. Dit verschilt per wereld, maar in grootte lijnen zal dit ongeveer toch een geldig beeld zijn van het verloop van TW.
Uiteraard is de grootte van de wereld en het uiteindelijk aantal spelers afhankelijk van verschillende factoren:
*Specifieke wereld instellingen
*Aantal barbarendorpen per speler
*Seizoen, vakantie of niet etc.
Om nog even het verleden en het heden weer te geven, heb ik wereld 2 en wereld 69 naast elkaar gezet Persoonlijk, is dit een erg triest beeld en voor Innogames natuurlijk ook.
Oorzaken
Er zijn verschillende oorzaken te bedenken, momenteel zijn browser games minder populair dan in bijvoorbeeld, 2009. Tegenwoordig heeft iedereen een ps4, xbox, tablet, telefoon en degelijke PC met spellen met fatsoenlijk graphics. Uiteraard is dit niet de insteek van TW, maar hierin loopt TW natuurlijk wel enorm achter op wat het oog tegenwoordig wil.
De player base is vanzelfsprekend een golfbeweging, hetzelfde als wanneer er nieuwe producten gelanceerd worden. Eerst volgt het krijgen van naamsbekendheid en het spel populair zien te krijgen, hierna volgt een snelle stijging in het aantal kopers en spelers en wanneer het haar top bereikt, duikt het rustig naar beneden.
Dit is een volkomen natuurlijk iets, mensen raken uitgekeken om continu maar hetzelfde, iets wat zeker bij TW het geval is en stappen over op andere games of activiteiten.
Alle nieuwe premium functies die tribal wars heeft geïntroduceerd helpen hier natuurlijk niet bij, waarbij het begon met de redengeving : ''We moeten dit een keer doen om genoeg geld te genereren om vervolgens weer normale werelden te kunnen hebben'', is dit uit de hand gelopen en een leugen gebleken waarbij we iedere wereld hetzelfde zien op klessiks na. Veel van mijn oude connecties zijn allang gestopt, mede door de beurs en de constante statische gameplay die iedere wereld hetzelfde is.
Daarbij komen er weinig nieuwe spelers bij, er is geen marketing of een hand naar de nieuwe spelers en als die er zijn (Moraal, 20:1 verhouding) worden die kei hard anaal genomen door ''ervaren'' spelers en TW doet hier vervolgens niks aan, doordat de regels het toelaten. Daarbij zijn de quests, meer dan basic en leren ze vrijwel niets, er zit amper een beloning aan en dekt lang niet alle spel elementen (snipen, dodgen, timen en nog veel meer). Nieuwe spelers, worden gelijk in het diepen gegooid en als ze niet al gecontacteerd worden om MB, DU, Deffslet te worden (slaaf), worden ze gerekt door mensen die wel toehappen. Kortom, van nieuwe spelers moeten we het niet hebben in de toekomst. Als gevolg, moeten we het natuurlijk hebben van de huidige player base.....toch...??
Nou nee, TW vraagt wel meer naar onze opinie omdat ze ook wel doorhebben dat dit noodzakelijk. Toch komen er om de week nieuwe events waarin boosten niet vreemd is en ondanks feedback, blijft dit gebeuren. Actieve speeljaren wordt niet gewaardeerd, 200PP per jaar dacht ik? Een uur PP farmen levert meer op, smh.
Mochten er meer oorzaken zijn, hoor ik het graag, wellicht ook een interessante discussie.
Oplossingen en toekomst
Ondanks dat tribal wars dying is, kunnen we hier als community denk ik toch fatsoenlijke ideeën over inbrengen. Hoe krijgen we TW weer op de rit? In ieder geval niet met delayed support (timebot) Inno.
Hierin zijn 3 punten erg belangrijk:
1. Het houden van huidige spelers
2. Het terug krijgen van gestopte spelers
3. Het krijgen van nieuwe spelers
Het houden van huidige spelers
Laten we beginnen om eens aan ons te laten weten, dat we gewaardeerd worden en er naar ons geluisterd gaat worden. Duckje is al op de goede weg, maar meer discussie en feedback topics zijn altijd welkom.
Dit geldt niet allen ingame, maar ook op het forum. Beste actieve forumkijkers, bedankt dat jullie nog altijd ons forum gebruiken om het oorspronkelijke aspect van TW te behouden met oa. propoganda en het bouwen van een community. Hier, kunnen jullie weer zien hoeveel likes jullie hebben zonder te vegen over een plaatje. Hier, een degelijke mobiele versie. Hier, een speciale forumtitel voor je prestaties op het forum en ingame. (Ja i know, we hebben the snipe en er komen nieuwe titels aan rondom eenheden), maar bijv dingen als Muurbreker, het account van lord-toms heeft ingame al 80k muurlevels gemold, pas op.
Hiernaast wil ik The minion. een groot compliment geven voor het organiseren van vele competities en contests, dit is wat nodig is om het forum actief te houden.
Verder weet ik niet echt hoe we het forum meer actief kunnen maken, dit moet samen gaan met een stijgend aantal spelers ingame.
Breng nieuw leven in het spel, leuke contest die ontwikkel je eigen eenheid, maar wanneer zien we #leon nou in het echt? Ik loop al 12 jaar naar die lichtbruine paarden te pierogen, kom eens met wat nieuws.
Dit spel veranderd te sloom en dit verveelt enorm, ja er worden wel dingen geprobeerd, maar vraag ons eens wat voor nieuwe elementen het spel vooruit kan helpen. Ik weet zeker, bolwerken zijn niet het antwoord.
In veel spellen worden skins gekoppeld aan skill, call of duty, league of legends etc. Waarom laat je ons dorpje op de kaart niet wat pimpen, misschien wil ik wel een paarse muur om aan de tegenstanders te laten zien dat ik al 800 edelmannen heb gemold.
Nu kom ik even terug op het idee van rise against, waarom brengen we geen nieuwe wereldvormen uit? Zoals op wereld 1, een ronde om de core heen om nieuwe spelers te beschermen en het spel anders te laten verlopen. Of zelfs meer rondes zonder dorpen, bijv iedere 4 velden een nieuw leeg veld.
Op speeds heb je bij speciale rondes ook nieuwe vormen, heb de lay-out niet bij de hand, misschien dat iemand die in de reacties kan geven?
Imo maken verschillende vormen de wereld minder statisch en moeten er nieuwe tactieken bedacht worden, iets wat het leuke is aan dit spel.
Het terug krijgen van gestopte spelers
Nieuwe eenheden, spelelementen, nieuwe regels en idk bijv nieuwe skins, maken het wellicht voor gestopte spelers interessant om weer eens een kijkje te nemen.
Dit zie je ook terug op alle keren dat er nieuwe PP functies in het spel kwamen, zowel w20, w26 als w38 hadden meer spelers dan de werelden ervoor. Mensen zijn toch nieuwsgierig en nemen weer eens een kijkje. Je hebt hun e-mail adressen, ik weet persoonlijk niet hoe het met privacy zit maar stuur een bericht om mensen attent te maken op de nieuwe functies in het spel. Daarbij hebben veel mensen nog skype gegevens van hun oude TW-maatjes, geef ze PP als ze iemand weer terug laten komen en ook degene die terug komt een welkom terug cadeau.
Het krijgen van nieuwe spelers
Betere quests als tutorial, dit is al een hele stap. Vertel ze wat snipen is, hoe het moet en laat ze oefenen. Laat een barbarendorp 2 aanvallen sturen en laat ze (cancel/barb-snipen), desnoods verwerkt de snipetool ingame (ik gebruik sangu). Leg ze uit wat dodgen is en waarom je deze tactiek toepast, leg ze uit wat timen is en waarom het noodzakelijk is etc.
Daarbij maak nieuwe regels, waardoor nieuwe spelers echt beschermd worden. Ik las laatste ook een idee over een speciale wereld alleen voor nieuwe spelers en hoop dat mensen geen nieuw account aan gaan maken om tegen noobs te spelen.
Ik ga ervan uit dat Innogames geen marketing kosten kwijt wilt zijn aan TW, dus die vlieger gaat helaas niet op. Dus moeten we het hebben van mond-tot-mond reclame, geef spelers betere rewards voor het werven van een nieuwe speler.
Als dit allemaal nog niet werkt, zou het idee om NL bij .net te voegen helemaal niet gek zijn imo. Hier zijn de meningen uiteraard erg over verdeeld.
Ik zal deze post later nog bijwerken mocht ik nog op meer ideeën komen, voor nu is het mooi geweest. Excuses voor mijn belabberde spelling en grammatica, ik hoop dat jullie eroverheen kunnen lezen.
Om het toch nog een discussie te maken, heb ik nog een aantal vragen, voel uiteraard vrij dingen toe te voegen op mijn verhaal of weerwoord te bieden.
1. Wat moet TW doen om gestopte spelers terug te krijgen?
2. Is het het waard om TW uit de dood te halen, waarom wel/niet.
3. Zou je liever terug wereld 1-20 spelen, 20-40 of 40-71 en waarom?
4. Wat mis je het meest aan vroeger en hoe krijgen we het terug?
5. Zie je het zitten om met je eigen acc op .net te spelen, met dezelfde vlaggen en PP etc?
Met vriendelijke groeten,
Tom
Laatst bewerkt: