Wat is het ideale dorp?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser3209

Guest
Beste forumlezers,

Wat is volgens jullie het ideale dorp zodat je nog veel troepen kan maken?

Kunnen jullie mij dat eens zeggen wat het ideale dorp is!!

Alvast bedankt,

MVG Darkknight12,
 

DeletedUser

Guest
het hangt helemaal af van wat je met het dorp wil gaan doen, aanvallen of verdedigen

Ik zou in def en off dorpen dezelfde gebouwen bouwen. Als je bij voorbeeld dorpen hebt met ca 10k punten en dorpen met 9k punten weet iemand die jouw aavalt meteen waar je wat bouwt...
 

DeletedUser

Guest
ik heb mijn dorpen (momenteel als volgt)


Hoofdgebouw (Level 25)
Kazerne (Level 25)
Stal (Level 20)
Werkplaats (Level 10)
Adelshoeve (Level 3)
Smederij (Level 20)
Verzamelplaats (Level 1)
Marktplaats (Level 20)
Houthakkers (Level 30)
Leemgroeve (Level 30)
IJzermijn (Level 30)
Boerderij (Level 30)
Opslagplaats (Level 30)
Schuilplaats (Level 10)
Muur (Level 20)

geeft dan een totaal van 10.512 punten en verbruik van 3439 plaatsen in je dorp
hou je dus 20561 bevolking over voor soldaten.
 

DeletedUser

Guest
Hoofdgebouw (Level 20)
Kazerne (Level 25)
Stal (Level 20)
Werkplaats (Level 10)
Adelshoeve (Level 3)
Smederij (Level 20)
Verzamelplaats (Level 1)
Marktplaats (Level 20)
Houthakkers (Level 30)
Leemgroeve (Level 30)
IJzermijn (Level 30)
Boerderij (Level 30)
Opslagplaats (Level 30)
Schuilplaats (Level 10)
Muur (Level 20)



heb ik komt mooi uit op 9.995 punten
:cool:
 
Reactiescore
2.492
Er bestaat niet zoiets als een 'ideale' dorpsuitbouwing.
Veel komt terug op eigen mening en dergelijke.

Hoofdgebouw
Veel mensen houden dit op 20 ( nodig voor adelshoeve + muur is op een 3tal dagen weer opgebouwd. Hoewel hoger altijd handig is.
als je een hoop dorpjes vlak bij een vijandige stam hebt liggen is het soms nuttig om hier het hoofdgebouw op lvl 25 - 30 te zetten dan is de muur heel snel terug opgebouwt.


Kazerne

level 25. Dit is een MUST, iemand die anders beweert is een noob ;)

Stal
MAX, ook een MUST

Werkplaats
Hier begint de persoonlijke mening. Op W1 duurt het bouwen van 300 rammen met een lvl 5 werkplaats ongeveer 12 dagen. een volledig offensief leger zal een 15 - 20 dagen duren om te bouwen, zo heb je dus nog ruim tijd over met een lage werkplaats.
Hoewel hoger ook altijd mogelijk is natuurlijk ;)

Adelshoeve
IN W2 / W3 / W4 is er maar 1 lvl voor de adelshoeve. Dus geen twijfel ;).
Echter in W1 heb je 3 lvls, en hangt het aantal adels dat je kan maken af van het aantal lvls adelshoeve dat je hebt.

Ook, hoe hoger de adelshoeve hoe sneller de adels gemaakt zijn.

In het begin van W1 en tot nu toe heb ik de wijze raad van Amokro opgevolgd. Zijnde dat een lvl 2 adelshoeve genoeg is. Ik kan momenteel nog een 100 adels bijbouwen dus dat komt wel goed :)

Smederij
20 lijkt me een must ?

Verzamelplaats

duh :)

Marktplaats
Ah, de marktplaats.
Hier gaat het voornamelijk over persoonlijke mening en wat jou het beste past.
ik heb in mijn dorpen de marktplaats steeds op 20 gezet. Zo kan ik aardig wat grondstoffen verschepen hoewel ik me soms toch afvraag waarom mijn marktplaats niet op 25 staat.

Houthakkers (Level 30)
Leemgroeve (Level 30)
IJzermijn (Level 30)
Boerderij (Level 30)


Bovenstaande 4 = DUH! Ook al is een dorp helemaal afgebouwd heb je nog steeds pakketjes / munten nodig.

Opslagplaats (Level 30)
De meeste mensen zullen dit op 30 zetten, dit omdat je zo een hoop grondstoffen in je dorp kan zetten. hoewel sommige mensen dit liever enkele lvls lager laten.
( lagere puntendorpen = beter moraal )

Schuilplaats (Level 10)
VEEL mensen zullen zeggen bah verzamelplaats! hoewel ik persoonlijk zou zeggen dat het nog een aardig goed gebouw is.

De verzamelplaats kan 2000 grondstoffen 'huizen', Als je een dorp overneemt en een veeg teveel hebt gestuurd en dus alle grondstoffen in het dorp steelt is het dorp 'LEEG' als jij het inneemt.
geen grondstoffen om iets mee te doen dus ;)
als er een schuilplaats staat heb je nog een 2000 van elke grondstof, deze kan je gebruiken om de muur van lvl 0 -> 8 te laten bouwen.

Tegen de tijd dat je grondstoffen van een ander dorp hebt gestuurd is de muur vaak al 4 - 5.

every second counts ;)

Muur (Level 20)



20, lijkt me logisch ? :)


even mijn dorpsopbouw :)
hoofdgebouw - 20
kazerne - 25
stal - 20
werkplaats - 5
adelshoeve - 2
smederij - 20
marktplaats - 20
ijzer / leem / hout - 30
boerderij - 30
opslagplaats - 30
schuilplaats - 10
muur - 20
 

DeletedUser974

Guest
Ben het grotendeels met Duckje eens, het meeste komt idd aan op wat jij het handigst vind.

De dingen die ik anders doe dan Duckje:

Marktplaats:
ik bouw hem altijd gewoon uit (lvl 25) om grondstoffen te vervoeren en te handelen met andere spelers.
(met 20 dorpen op W2 had ik véél te veel leem, dus dat moest weg)

Opslag:
die doe ik altijd 30, ik laat hem meestal gewoon vol zitten en maak elke dag net zoveel munten zodat hij 250k ofzo heeft, voordat die vol is ben ik dan echt wel weer online geweest.
Goudmunten sla ik altijd niet zoveel als mogelijk, maar ik zorg dat ik wat GS overhoud voor als dat ergens nodig is.

Schuilplaats:
In tegenstelling tot duckje vind ik dat nergens voor nodig, als je een veeg teveel hebt gestuurd stuur je er gewoon wat GS achteraan..
 

DeletedUser

Guest
Schuilplaats:
In tegenstelling tot duckje vind ik dat nergens voor nodig, als je een veeg teveel hebt gestuurd stuur je er gewoon wat GS achteraan..

Ik vind dat je de schuilplaats gewoon op 10 kan doen, hij kost toch geen bevolking, en wat duckje zei is inderdaad handig.
 

DeletedUser532

Guest
de schuilplaats kost 8 boerderij plaatsen :p
en je krijgt er 26 punten voor ;)

nou wat wil je nog meer :p
100 dorpen is toch 2600 punten dus daar doen we het voor xD

ik zelf breek hem altijd af,
schuilplaats is voor mensen die bang zijn dat ze aangevallen worden (H)

ik heb het volgende
hoofdgebouw - 25
kazerne - 25
stal - 20
werkplaats - 5
adelshoeve - 3
smederij - 20
marktplaats - 20
ijzer / leem / hout - 30
boerderij - 30
opslagplaats - 30
schuilplaats - 0
muur - 20

Hiermee kom je op 10.412 punten
met een boerderij space van 20.587
dus volgens mij wel genoeg :p
 

DeletedUser

Guest
Een stal op 20 vind ik geen must.. (alhoewel ik het zelf in mijn dorpen ook heb), maar als je bv. een defensedorp hebt, ik bouw in mijn defensedorpen geen ZC, neemt te veel plaats in, ik bouw enkel speer zwaard en boog.
Dan heb je toch helemaal geen stal nodig ... :cool:
 

DeletedUser

Guest
In het begin van W1 en tot nu toe heb ik de wijze raad van Amokro opgevolgd. Zijnde dat een lvl 2 adelshoeve genoeg is. Ik kan momenteel nog een 100 adels bijbouwen dus dat komt wel goed :)

:) Een adel die in een lvl 3 adelshoeve wordt gemaakt is maar 10 minuten sneller als in een lvl 2 adels hoeve, dat zal het verschil niet maken.
Het verschil tussen een lvl 2 adelshoeve en een lvl 3 adelshoeve is volgens de hulp 123 punten, doe dat maal het aantal dorpen en je ziet dat het aardig op kan lopen.
Dat verschil in punten kan weer net van pas komen met moraal probleempjes.


Mijn werkplaats staat op 10, omdat ik de rammen meestal als laatste maak, en dat doe ik nog wel eens wat aan de late kant.

Voor de rest is hij precies gelijk aan die van Duckje.

Ik kom dan op 9913 punkte

En ik heb per dorp 20694 boerderijplaatsen om troepen mee te maken.
 
Reactiescore
276
Ikzelf heb de "ziekte" dat ik vind dat dorpjes minimaal 10.000 punten moeten hebben, vraag me niet waarom :)

Ik zal dan ook maar mijn leveltjes prijsgeven ;)
Die van zonder Goudmunten is op veranderingen voorbehouden; ik ben niet zo heel ervaren op w1-systeem en moet dus nog even kijken...

Wereld zonder Goudmunten
Hoofdgebouw (Level 20)
Kazerne (Level 25)
Stal (Level 20)
Werkplaats (Level 15)
Adelshoeve (Level 3)
Smederij (Level 20)
Verzamelplaats (Level 1)
Marktplaats (Level 20)
Houthakkers (Level 30)
Leemgroeve (Level 30)
IJzermijn (Level 30)
Boerderij (Level 30)
Opslagplaats (Level 30)
Schuilplaats (Level 10)
Muur (Level 20)

10220 punten
19421 Boerderijplaatsen

Wereld met Goudmunten
Hoofdgebouw (Level 25)
Kazerne (Level 25)
Stal (Level 20)
Werkplaats (Level 15)
Adelshoeve (Level 1)
Smederij (Level 20)
Standbeeld (Level 0)
Verzamelplaats (Level 1)
Marktplaats (Level 20)
Houthakkers (Level 30)
Leemgroeve (Level 30)
IJzermijn (Level 30)
Boerderij (Level 30)
Opslagplaats (Level 30)
Schuilplaats (Level 10)
Muur (Level 20)

10471 punten
20552 Boerderijplaatsen

Dan heb je natuurlijk nog een paar bizarre mogelijkheden. Zo zou je "technisch gezien" ook de IJzermijn wel één of twee leveltjes lager kunnen houden (Paketten en Munten zijn niet IJzer-intensief). Dit scheelt punten, en in dorpen diep in je cluster zou het niet zo veel uit moeten maken (aangezien die al vol staan met troepen).

Sommige mensen breken de Smederij af nadat de Adelshoeve gebouwd is. Ook dit zou "technisch gezien" een mogelijkheid zijn, aangezien op de meeste werelden (alle behalve w5) katapulten niet veel gebruikt worden. Ook dit scheelt punten en troepen...


Zelf doe ik niet mee aan dat soort fratsen ;)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
de schuilplaats kost 8 boerderij plaatsen :p
en je krijgt er 26 punten voor ;)

nou wat wil je nog meer :p
100 dorpen is toch 2600 punten dus daar doen we het voor xD

ik zelf breek hem altijd af,
schuilplaats is voor mensen die bang zijn dat ze aangevallen worden (H)

ik heb het volgende


Hiermee kom je op 10.412 punten
met een boerderij space van 20.587
dus volgens mij wel genoeg :p

Man, het lijkt me da je alleen naar punten kijkt als ik je zo hoor;
Gelukkig ben je sarcastisch. ^^

Ik neem hoofdplaats 20, hogere levels nemen alleen maar boerderijplaats in en punten die het moraal lastiger maken.

Voor de werkplaats ben ik er zelf nog niet helemaal uit, denk 5 of 10, maar als ik de redenering van duckje zie denk ik idd 5 te doen zoals al m'n andere.

Markt doe ik op 21, omdat ik extraGs vervoer wel goed vind, maar ik beperk me toch aan 20 omdat het nog veel boerderij inneemt en ook opnieuw punten.

Schuilplaats vind ik onnodig en ook weer puntjes verschil, ookal maakt die niet zoveel uit van punten, maar dat reduceert het^puntenaantal van die markt deels tesamen met werkplaats op 5 kom je op 9775 uit, wat wel mooi is voor je moraal.:rolleyes:

enja, ik heb ook enkele dorpjes emt markt op level 25, dat gebruik ik dan als "handelsteden" zoals je in het echt rotterdam, antwerpen, etc... hebt, als ik dan veel gs moet versturen of binnen zal krijgen, laat ik die naar die dorpen gaan ^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
jij bent ziek :D:D:D lol

ik speel in wereld 2,

ik bouw alles uit buiten hoofdgebouw een marktplaats, dat zet ik op level 20.
Dat brengt ons bij een mooi getal van 9995 punten, en gebruikt 3331 bevolking aan gebouwen dus: 20669 bevolking voor troepen
 

DeletedUser

Guest
jij bent ziek :D:D:D lol

ik speel in wereld 2,

ik bouw alles uit buiten hoofdgebouw een marktplaats, dat zet ik op level 20.
Dat brengt ons bij een mooi getal van 9995 punten, en gebruikt 3331 bevolking aan gebouwen dus: 20669 bevolking voor troepen

bedankt, maar dat wist ik al, de beruchte tw-ziekte :D
 

DeletedUser

Guest
Ragey zei:
Citaat:
Wereld met Goudmunten
Hoofdgebouw (Level 25)
Kazerne (Level 25)
Stal (Level 20)
Werkplaats (Level 15)
Adelshoeve (Level 1)
Smederij (Level 20)
Standbeeld (Level 0)
Verzamelplaats (Level 1)
Marktplaats (Level 20)
Houthakkers (Level 30)
Leemgroeve (Level 30)
IJzermijn (Level 30)
Boerderij (Level 30)
Opslagplaats (Level 30)
Schuilplaats (Level 10)
Muur (Level 20)

10471 punten
20552 Boerderijplaatsen

ik zou hier alleen werkplaats naar 2 laten zakken, en markplaats 25 bouwen,

vind het handig als ik grondstoffen moet verplaatsen om snel troepen weer op te bouwen,
en werkplaats 2 dan maar je 60 rammen per dag vind ik genoeg,

punten is bijna hetzelfde
 
Reactiescore
276
Markt op 25 is pure verspilling van troepencapaciteit ;)

Stuur dan gewoon wat Lichte/Zware Cavalerie om het op te halen, is bijna net zo snel.
 

DeletedUser

Guest
../..

Schuilplaats (Level 10)
VEEL mensen zullen zeggen bah verzamelplaats! hoewel ik persoonlijk zou zeggen dat het nog een aardig goed gebouw is.

De verzamelplaats kan 2000 grondstoffen 'huizen', Als je een dorp overneemt en een veeg teveel hebt gestuurd en dus alle grondstoffen in het dorp steelt is het dorp 'LEEG' als jij het inneemt.
geen grondstoffen om iets mee te doen dus ;)
als er een schuilplaats staat heb je nog een 2000 van elke grondstof, deze kan je gebruiken om de muur van lvl 0 -> 8 te laten bouwen.

Tegen de tijd dat je grondstoffen van een ander dorp hebt gestuurd is de muur vaak al 4 - 5.

every second counts ;)
../..

Als ik bovenstaande goed begrijp bouw jij de schuilplaats lvl 10 zodat diegene die JOUW dorp overneemt nog grondstoffen zou hebben mocht hij een "veeg" teveel gestuurd hebben.
Vriendelijke jongen ben jij ;)

Ik kan ook mis zijn, call me a NooB,

Grtz,
€*
 

DeletedUser

Guest
of indien iemand je edelt en je wilt het direct terug edelen :D
maar dan heeft je tegenstander natuurlijk al muur 4 ondertussen :p:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan