[Speeltopic] WvW #341 Chess: White vs Black

Reactiescore
397
Zoals gezegd zou ik er gisteravond niet zijn. Het verbaast me dan nogal als ik zie hoeveel man hier direct op meeloopt.

Ik zal me vanmiddag of vanavond verdedigen. In de tussentijd vraag ik de priester om mij te checken zodat men zich in ieder geval vast op een ander kan focussen.
Is er een priester dan? Maar wel mee eens priester en beul mogen hier hun actie gebruiken.
 
Reactiescore
1.736
Zoals gezegd zou ik er gisteravond niet zijn. Het verbaast me dan nogal als ik zie hoeveel man hier direct op meeloopt.

Ik zal me vanmiddag of vanavond verdedigen. In de tussentijd vraag ik de priester om mij te checken zodat men zich in ieder geval vast op een ander kan focussen.
Kan dan zomaar zijn dat je ketterse wolf bent, Nice try.
 
Reactiescore
122
Ik heb net op telefoon jouw post doorgelezen @killingsspreeee en @nonkel jos ik zal zo op jou reageren.

Maar om vast deels uit te leggen waarom ik bepaalde keuzes heb gemaakt is het van belang om in de gaten te hebben dat ik op dag 1 twijfelde tussen Simeco en Speeder op basis van gevoel. Op Simeco had ik een betere argumentatie gehad dan dat ik op Speeder had, maar op het moment dat de stemming tussen Bappos, Speeder en Bloodwolf ging en ik me niet van de stemming wilde onthouden, besloot ik op Speeder te stemmen.

Als je echt het idee hebt dat ik wolf ben snap ik wel dat je het laat overkomen alsof ik expres op de 'tweede persoon' stemde omdat ik er vanuit zou gaan dat die persoon er niet uit zou gaan. Maargoed, ik heb op dag 1 dus wel degelijk logisch gestemd en ook gevolgd wat ik al eerder op de dag had gedeeld.

Na de lynchstemming en het veranderde gedrag van Speeder heb ik ook in mijn post gezegd dat ik Speeder als een goedje zag. In de theorie van Nonkel Jos wordt gedaan alsof ik in één keer 180 graden draai, maar dit is natuurlijk niet zo. Je laat zelf ook blijken in je post dat je dat weet.
Ik sta nog steeds achter mijn verdenking op CAD en Tigor, het is gewoon een wolvenactie om op zoiets 'doms' in te gaan en daarmee dat het lijkt alsof er sprake is van input.

In dit geval ging het om 3 goedjes. Ik geef toe dat ik daarmee fout zit. Ik begrijp ook wel dat het daarmee lijkt alsof ik expres de stemming naar goedjes leid, maar als we inderdaad doorgaan met mijn lynch dan kan ik je beloven dat we morgen nog steeds met lege handen staan.
 
Reactiescore
1.707
ik wou gaan teruglezen in de posts van circle en haar definitief vangen maar waar is de post per topicfunctie gebleven??
 
Reactiescore
1.707
in het vorige spel was circle heel doortastend in het uitvogelen wat de rollen precies deden etc etc (ik heb net dat topic teruggelezen)
en in dit topic is het meer van ja dit dat zus zo zou kunnen of niet ligt eraan tis maar net hoe je het ziet. zeg maar.

dus ik zie een verandering in type spel.

voor nu wil ik hem wel laten gaan omdat ik toch geen medestanders krijg maar achteraf is de eer van deze gevangen wolf wel voor mij maar dat lijkt me logisch.
 
Reactiescore
22
Het klopt dat ik in het vorige spel dacht dat ik een goede theorie had door m'n stem te baseren op de BM-stemmen, aangezien daar naar mijn idee een voordeel voor slecht te behalen was. Helaas bleek ik daar volkomen verkeerd te zitten, dus sowieso niet echt voor herhaling vatbaar. Verder zie ik op dit moment nog geen aanleiding om al speculaties te doen wat rollen betreft; het speculeren van wie welke kant heeft, blijkt al moeilijk genoeg. Ik snap overigens je fixatie op mij niet zo, maar ik kan je wel verzekeren dat er geen enkele eer te behalen valt.

De afgelopen dagen is volgens mij vooral gefocust op degenen die wel pogingen gedaan hebben tot het uitwerken van beargumenteerde verdenkingen en met de verdenking van blue tot gevolg. Natuurlijk bestaat de kans dat KS gelijk heeft met z'n theorie. Maar als het niet klopt zijn we weer een zelfstandig denkend goedje kwijt en daar zijn er al niet zo gek veel van. Het is wel erg makkelijk om nu degenen die hun best doen om wolven te vangen af te rekenen op het feit dat iedereen er voorlopig naast zit.

Daarom ga ik mijn pijlen richten op degenen waar ik eigenlijk nog echt geen serieuze inbreng van gezien heb: Combino, Mohniels, ItsDash, Calamus (en Maretan, maar die zegt ziek te zijn). Hierbij is ItsDash het meest nutteloos en vraag ik me af of er echt niet meer in zit dit spel, of dat hij dit bewust doet zodat iedereen denkt dat hij voor spek en bonen meedoet en niet op hem stemt.
 

Deleted User - 487963986

Guest
Ik heb net op telefoon jouw post doorgelezen @killingsspreeee en @nonkel jos ik zal zo op jou reageren.

Maar om vast deels uit te leggen waarom ik bepaalde keuzes heb gemaakt is het van belang om in de gaten te hebben dat ik op dag 1 twijfelde tussen Simeco en Speeder op basis van gevoel. Op Simeco had ik een betere argumentatie gehad dan dat ik op Speeder had, maar op het moment dat de stemming tussen Bappos, Speeder en Bloodwolf ging en ik me niet van de stemming wilde onthouden, besloot ik op Speeder te stemmen.

Als je echt het idee hebt dat ik wolf ben snap ik wel dat je het laat overkomen alsof ik expres op de 'tweede persoon' stemde omdat ik er vanuit zou gaan dat die persoon er niet uit zou gaan. Maargoed, ik heb op dag 1 dus wel degelijk logisch gestemd en ook gevolgd wat ik al eerder op de dag had gedeeld.

Na de lynchstemming en het veranderde gedrag van Speeder heb ik ook in mijn post gezegd dat ik Speeder als een goedje zag. In de theorie van Nonkel Jos wordt gedaan alsof ik in één keer 180 graden draai, maar dit is natuurlijk niet zo. Je laat zelf ook blijken in je post dat je dat weet.
Ik sta nog steeds achter mijn verdenking op CAD en Tigor, het is gewoon een wolvenactie om op zoiets 'doms' in te gaan en daarmee dat het lijkt alsof er sprake is van input.

In dit geval ging het om 3 goedjes. Ik geef toe dat ik daarmee fout zit. Ik begrijp ook wel dat het daarmee lijkt alsof ik expres de stemming naar goedjes leid, maar als we inderdaad doorgaan met mijn lynch dan kan ik je beloven dat we morgen nog steeds met lege handen staan.

En wie zou jij dan lynchen?
 
Reactiescore
332
Is er een priester dan? Maar wel mee eens priester en beul mogen hier hun actie gebruiken.

Ik ben een beetje verrast dat er nog geen actie gedaan is, gezien de Beul gisteren zo gemakkelijk toesloeg. Het is nog overdag natuurlijk en wellicht is de Priester aan het werk. Tweede Beul zou me ook niet verbazen op 29 spelers met tot nu best wat Burgers.
 
Reactiescore
2.196
Het klopt dat ik in het vorige spel dacht dat ik een goede theorie had door m'n stem te baseren op de BM-stemmen, aangezien daar naar mijn idee een voordeel voor slecht te behalen was. Helaas bleek ik daar volkomen verkeerd te zitten, dus sowieso niet echt voor herhaling vatbaar. Verder zie ik op dit moment nog geen aanleiding om al speculaties te doen wat rollen betreft; het speculeren van wie welke kant heeft, blijkt al moeilijk genoeg. Ik snap overigens je fixatie op mij niet zo, maar ik kan je wel verzekeren dat er geen enkele eer te behalen valt.

De afgelopen dagen is volgens mij vooral gefocust op degenen die wel pogingen gedaan hebben tot het uitwerken van beargumenteerde verdenkingen en met de verdenking van blue tot gevolg. Natuurlijk bestaat de kans dat KS gelijk heeft met z'n theorie. Maar als het niet klopt zijn we weer een zelfstandig denkend goedje kwijt en daar zijn er al niet zo gek veel van. Het is wel erg makkelijk om nu degenen die hun best doen om wolven te vangen af te rekenen op het feit dat iedereen er voorlopig naast zit.

Daarom ga ik mijn pijlen richten op degenen waar ik eigenlijk nog echt geen serieuze inbreng van gezien heb: Combino, Mohniels, ItsDash, Calamus (en Maretan, maar die zegt ziek te zijn). Hierbij is ItsDash het meest nutteloos en vraag ik me af of er echt niet meer in zit dit spel, of dat hij dit bewust doet zodat iedereen denkt dat hij voor spek en bonen meedoet en niet op hem stemt.

Hoe weet jij dat we er voorlopig naast zitten?
 
Reactiescore
48
Goeden avond alle

ja was schrikken gisteravond met dat beulen maar snap tigor wel ...ik had niet gestemd op de 2 die dood zijn ...wat me opviel dus dat 1 een gebroeders was dus naast wolven zijn er een paar die van elkaar weten dat ze goed zijn ..(krijg t dichtbedrukte niet uit op me telefoon sorry daarvoor)
 
Reactiescore
409
De laatste stemmen van simeco en circle zorgde er voor dat de raaf niet combino kon laten lynchen
Een manier van slecht om zekerheid in te bouwen
Verwacht als combino wolf blijkt dat het een verkapte reddingsactie was van tenminstens 1 van die 2
 
Reactiescore
1.503
Zo ik ben thuis, maar nu psv.
Jaaaaaa 1-0

Ik probeer daarna rustig te kijken, maar ben bang dat mijn inbreng pas morgen op gang komt.
 
Reactiescore
122
Naja goed weetje, ik heb ook totaal geen tijd meer vandaag. Ik wilde me wel inhoudelijk hierop gaan verdedigen, maar via tel is het wel echt lastig om dit aan de hand van quotes te doen.

Ik begrijp de stemmen wel nu ik indd op een aantal goedjes heb gezeten. Ik wilde op de tweede dag gewoon leven in de brouwerij brengen nadat we de eerste dag eigenlijk nauwelijks iets hebben zien gebeuren. Ik stond ook daadwerkelijk achter mijn theorie op CAD, ik denk dat dit ook een goede theorie was. Het was niet de bedoeling om iedereen maar te verdenken en vervolgens een random iemand te stemmen nml. Het was de bedoeling om van meerdere mensen input te krijgen en ze te laten meedenken aangezien de pot mijns inziens op slot zat. De reden dat ik Materlotti stemde is omdat ik zelf tijdig weg moest en ook niet meer online kon komen en hij voor mij naast Floofy en Combino het beste lynchtarget was. De verdenkingen tegen CAD en Speeder had ik laten vallen (zoals ook aangegeven in mijn posts) en Simeco en Tigor waren voor mij nog steeds verdacht (alhoewel ik daar niet genoeg argumenten voor had).

Ik hoopte vandaag eigk verder te gaan met zoeken, maar dat lukt dus helaas niet ivm tijdsgebrek.

Ik wil jullie verder vragen de stemmen van me af te halen. Mocht je dit niet doen, denk dan vast verder over morgen en de manier waarop men nu gemakkelijk op mij meegaat.

Zie nu dat m'n post iets langer is geworden dan ik had gedacht, dat zal dan ook wel weer als argument aangedragen worden dat ik dus wel tijd zou hebben oid..
 
Reactiescore
122
En wie zou jij dan lynchen?

Op dit moment heb ik alleen 300 stemmen op mij gezien en ben ik dan ook geneigd om naar de meeloopstemmen op mij te kijken uiteraard.

Ik heb zelf niet het topic goed doorgelezen omdat ik weinig actief heb kunnen zijn, maar ik vond jou verdacht oa. Nu heb ik gezien dat je CAD gebeuld hebt, dus die verdenking vervalt.

De namen die ik al had genoemd waren Simeco, Floofy en Combino. Maar dat waren mijn namen op basis van gister. Zoals gezegd had ik nu, mits actief, me meer gefocust op het uiteenzetten van de meeloopstemmen met in het achterhoofd houdende dat ik er zelf uit zou gaan. Wellicht hadden jullie er dan nog wat aan gehad.

EDIT: Ik wil daarom ook de rest vd goedjes vragen om vast verder te kijken dan enkel mijn lynch. Het ziet er naar uit dat men klaar is voor vandaag nadat ze mijn stem int rood hebben gezet.
 
Bovenaan