Food corner

Reactiescore
112
Aziatisch tafelen.

Benodigheden. 5 euro en een appie in de buurt

Wat adviseer je in dit geval want het klinkt wel alsof je hier veel kennis over hebt?
Zou je bijkomend (tegen een meerprijs) nog kroepoek, atjar ketimoen, atjar tjampoer pindasaus, sambal, gebakken uitjes bij adviseren?

Mijn favoriete gerecht?

Lekkerbekjes in de oven, aardappelkroketjes in de oven en een pannetje met diepvriesspinazie. Minimaal afwas, goedkoop, snel en lekker

Hiervoor gebruik je een lekkerbekje van de visboer of eentje van bv Iglo? Over de diepvriesspinazie er is ook een alpro versie en die is geschikt voor mensen met een lactose- en glutenintolerantie ;)
Lekker man! Spinazie is mijn favoriete groente :)

Kip uit de oven met aardappeltjes uit de oven met groenten uit de oven.

Niet echt een foodie he? Nou hou het hier ff in de gaten wie weet doe je nog wat inspiratie op ;)

ik heb eens uit geldgebrek macaroni gekookt en alleen ketchup erbij gedaan
Oh wat naar om te horen, stuur volgende keer even pm dan kan je mee eten.
Hier nog een leuk budget vriendelijk receptje voor € 2,76 pp
Pasta Pesto 4p
  • Pasta
  • 2 el pijnboompitten
  • 25 g Parmigiano Reggiano
  • 1 teen knoflook
  • 30 g verse basilicum
  • 6 el olijfolie

Kook de spaghetti volgens de aanwijzingen op de verpakking beetgaar. Rooster ondertussen de pijnboompitten in een koekenpan zonder olie of boter in 3 min. goudbruin. Laat afkoelen op een bord.
Maal de pijnboompitten, kaas en knoflook in de keukenmachine/staafmixer/blender fijn. Voeg de basilicumblaadjes en olie toe en maal kort tot pesto. Voeg peper en zout toe. Schep 4 el pesto door de spaghetti en serveer op 4 borden.

Ik ga vanavond een pizza salami in de oven flikkeren en daar gooi ik nog eens extra jalapenos op.

Ik ga lekker smikkelen.
;) Altijd lekker

ik zweer bij een goeie portie schuddebuikjes
heerlijk!

Op je brood of uit het vuistje?
 
Reactiescore
746
Ik ga vanavond een pizza salami in de oven flikkeren en daar gooi ik nog eens extra jalapenos op.

Ik ga lekker smikkelen.

Huisgemaakte pizza is ook altijd heerlijk en kost echt niet zoveel tijd. En maak je hem gewoon meteen hoe je hem wil!
Enige waar ik soms wat mee sukkel is de broodlaag/korst. Iemand hier goede suggesties voor?
 
Reactiescore
1.733
Huisgemaakte pizza is ook altijd heerlijk en kost echt niet zoveel tijd. En maak je hem gewoon meteen hoe je hem wil!
Enige waar ik soms wat mee sukkel is de broodlaag/korst. Iemand hier goede suggesties voor?
Ja dat is veeeeeeel lekkerder. Het probleem is inderdaad die korst, zo'n kant en klare korst met tomaten saus kost al aardig wat centjes, heb je 2 diepvries pizza's voor.
 
Reactiescore
746
Ja dat is veeeeeeel lekkerder. Het probleem is inderdaad die korst, zo'n kant en klare korst met tomaten saus kost al aardig wat centjes, heb je 2 diepvries pizza's voor.

Jazeker, maar is hem wel (af en toe) waard hoor voor de meerwaarde in smaak.
Ik gebruik wel niet de kant en klare versies van de korst die je gewoon moet uitrollen en de oven in, ik probeer hem meestal gewoon even zelf te maken.

Heb je in de AH echt goede "pizzabodembloem" voor, maar naja, afhankelijk van de oven loopt dat wel eens verkeerd af :D
 
Reactiescore
17
@poo

gebruik je een pizza steen? Bij gebrek hieraan kun je de bakplaat laten mee voorverwarmen, hierdoor wordt de (niet belegde korst) knapperig en reist het wat meer boven de pizza uit .

verder is het bloem/deeg ook erg belangrijk, probeer eens Italiaans pizza bloem type 00
 
Reactiescore
112
Huisgemaakte pizza is ook altijd heerlijk en kost echt niet zoveel tijd. En maak je hem gewoon meteen hoe je hem wil!
Enige waar ik soms wat mee sukkel is de broodlaag/korst. Iemand hier goede suggesties voor?

Waar heb je moeite mee dan?
 
Reactiescore
746
@poo

gebruik je een pizza steen? Bij gebrek hieraan kun je de bakplaat laten mee voorverwarmen, hierdoor wordt de (niet belegde korst) knapperig en reist het wat meer boven de pizza uit .

verder is het bloem/deeg ook erg belangrijk, probeer eens Italiaans pizza bloem type 00
Goeie tip! Dankjewel! Ik heb geen steen, maar idd eens proberen met de bakplaat voor te verwarmen. Ik leg de belegde korst er gebruikelijk gewoon op en recht de oven in.

Waar heb je moeite mee dan?
Het kan twee kanten op... ofwel 'plakt' hij niet echt goed en krijg ik grote gaten onderin, ofwel is het echt een baksteen om te eten. :(
 
Reactiescore
112
Goeie tip! Dankjewel! Ik heb geen steen, maar idd eens proberen met de bakplaat voor te verwarmen. Ik leg de belegde korst er gebruikelijk gewoon op en recht de oven in.


Het kan twee kanten op... ofwel 'plakt' hij niet echt goed en krijg ik grote gaten onderin, ofwel is het echt een baksteen om te eten. :(

Dat kan zijn dat je je deeg niet voldoende hebt laten rijzen. Het is een veelvoorkomend probleem trouwens een gescheurde pizzakorst ;)

pizza-fouten-deel1.jpeg
pizza-fouten-deel2_deeg-kneden.jpeg
 
Reactiescore
17
@poo

Om evt scheurvorming tegen te gaan : Maismeel gebruik je op je werkbank om je pizza's mee te stretchen. Gewone bloem is hiervoor te fijn en zal blijven plakken aan je pizza.
 
Reactiescore
17
Ook dit is heel belangrijk:

Steengemalen meel is het beste. Malen met een steen is een maalproces met een lage intensiteit. De temperatuur blijft laag waardoor de meel niet wordt verwarmt. Het behoud daarmee zijn organoleptische en nutraceutische eigenschappen.

Ik gebruik type 2 meel zelfs voor pizza , dit is een volkoren meel maar door het steen malen is het uitermate geschikt voor alle bak soorten, wel hier je recept op aanpassen wat je gaat bakken etc reistijden enz
 
Reactiescore
1.286
ik heb eens uit geldgebrek macaroni gekookt en alleen ketchup erbij gedaan
Harhar. Ik heb een week zo moeten eten eind van de eerste maand dat ik op kamers zat. Geld was op en ging echt niet naar mn pa met het excuus ik heb alles opgezopen. 3 dagen macaroni en nog een dagje bij iemand meegeten.
 
Bovenaan