[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #328: Stop World Control!

Reactiescore
141
Orakel
- Het orakel kan elke avond iemand laten zien.
- Het orakel geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
- Het orakel mag niet zichzelf kiezen. Wanneer een orakel wordt gezien wordt de rol: orakel worden doorgegeven.
- Het orakel mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.


Hmm zou het ook niet weten eerlijk gezegd, lang geleden dat ik met het orakel heb gespeeld.
 
Reactiescore
999
ik heb net eens teruggekeken naar vorig potje en toen kreeg ik inderdaad

u heeft de rol burger doorgekregen van een onbekend persoon over een onbekend persoon

dus inderdaad mijn excuses

maar in de beschrijving van orakel staat het wel niet duidelijk moet ik zeggen
 

DeletedUser17472

Guest
Wat ik begrepen heb geeft het orakel 2 namen door. 1 naam die hij gezien wil worden en de andere naam aan wie de eerste naam bekend gemaakt wordt. Dus ik vermoed dat de tweede naam Speeder was en de eerste naam van de bengel... dus wat kan er dan niet time?
 
Reactiescore
397
Orakel
- Het orakel kan elke avond iemand laten zien.
- Het orakel geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
- Het orakel mag niet zichzelf kiezen. Wanneer een orakel wordt gezien wordt de rol: orakel worden doorgegeven.
- Het orakel mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.


Hmm zou het ook niet weten eerlijk gezegd, lang geleden dat ik met het orakel heb gespeeld.
Als het goed is krijgt spelers 2 de rol van speler 1 enkel te zien.
 
Reactiescore
999
normaal gezien is het

je hebt een orakel gekregen en die onbekende persoon is bengel

nu was het

je hebt een orakel doorgekregen : dash is wolf

maar dan met xxx is bengel
 
Reactiescore
141
Wat ik begrepen heb geeft het orakel 2 namen door. 1 naam die hij gezien wil worden en de andere naam aan wie de eerste naam bekend gemaakt wordt. Dus ik vermoed dat de tweede naam Speeder was en de eerste naam van de bengel... dus wat kan er dan niet time?
De vraag is of Speeder naast de rol Bengel ook de naam van de bengel in zijn PM meegestuurd krijgt. Als je de rol omschrijving goed leest is dat namelijk niet maar ik herinner me van jaren terug dat dat juist wel gedaan werd.
 
Reactiescore
723
Als Dash doodgaat en hij is een gewone wolf, dus geen ketterse wolf of wijze burger of heks, dan kan mike zeker nog een ketterse wolf zijn. Als Dash een weerwolf of een infectiewolf is dan niet.
Waarom zo aggressief naar mij toe?

Dit is wat theoretisch kan:

Als Miketijger ketterse wolf is gebeurd er helemaal niks met Dashba.
Als Miketijger priester is dan is Dashba in ieder geval niet weerwolf, infectiewolf, welp of heks. Hij kan echter wel goedjes + wilderling + Ketterse wolf zijn.

Als je het omdraait dan is de situatie als volgt:

Als Dashba weerwolf, infectiewolf, welp of heks is, dan is Miketijger Ketterse Wolf.
Als Dashba een van de andere rollen heeft, dan kan Miketijger zowel Ketterse Wolf als Priester zijn.

-----

Maar dashba is wolfje, dat is nu wel duidelijk. En Miketijger daardoor wel zeker Ketterse Wolf.
Als Dash doodgaat, sterft hij als wijze burger. simpel is dat.
 
Bovenaan