[Speeltopic] Speeltopique Wakkerdam Verkiezingseditie #324

Reactiescore
1.014
Kut, Tigor zou indd engel kunnen zijn. Heeft ze het goed gespeeld nu. (E: als ze lynch wordt iig)

En dat is waarom de engel gewoon afgeschaft moet worden als rol :/
Idd! Dat zou wel eens kunnen.
ik zet mijn stem denduvel
met fam capri en combino in de ijskast
 

Deleted User - 2265087

Guest
Hieronder ga ik trouwens een post maken over de motie die geldt voor deze avond met de voors en de tegens erin.

De motie:



Eerst eventjes de pro's en cons van tegen want die zijn het simpelste.

Pro's:
  • We spelen het potje op safe door de kans te elimineren dat we dag 2 de engel lynchen.
  • Op dag 2 kunnen we gewoon vol op wolvenjacht gaan zonder bang te hoeven zijn dat we per ongeluk de engel lynchen.
Cons:
  • De wolven krijgen een extra lunch
Als mensen nog andere pro's en cons hebben, laat het me weten. Maar dit zijn ze glf ik als ik er zo naar kijk.

Dan gaan we nu naar voor en die is een stuk complexer.

Pro's:
  • Er is geen extra lunch voor de wolven.
  • De BM kan een speler een bewezen goedje maken, maar zolang de wolp nog leeft, kan de BM dit niet in het potje gooien. Dan moeten dus zowel de BM als de engel langer dan de wolf in leven blijven.
Cons:
  • We moeten op dag 2 nog steeds voorzichtig zijn met op wie we stemmen. Dat betekent dat we niet ongedwongen kunnen wolvenjagen maar er nog steeds ruis in zit.
  • Er moeten minstens 4 mensen op dezelfde persoon stemmen (bij voorkeur 5). De berekening die ik nu gebruik is ofc veel te simplistisch (en mogelijk fout?) want weet niet precies hoe ik het moet uitrekenen. Maar ervanuitgaande dat er morgen nog 24 mensen in leven zijn is dat 20.8% kans dat er niet 5 mensen op dezelfde persoon stemmen. Vind ik best een grote kans op dat het potje gelijk is afgelopen.
    We kunnen hier wel omheen spelen door morgen de BM te lynchen. Voordeel: we spelen op safe. Nadeel: we verspillen een dag. Dat komt eigenlijk nog steeds neer op een extra lunch voor de wolven, maar dan met een kans dat wij er meer info aan over houden, nml één bewezen goedje. Voorwaarde is dat de wolp doodgaat voordat de BM en engel sterven.
Nu ik het zo heb uitgeschreven is mijn conclusie dat beide opties ongeveer gelijkwaardig zijn qua resultaat. Belangrijkste verschil wat mij betreft is dat tegen stemmen veel safer is, aangezien we bij voor beter moeten coördineren en dus meer ruimte laten voor chaos, met mogelijk een klein beetje extra kennis. Daarom heb ik voorkeur voor tegen. Ik weet hoe WvW werkt, altijd onvoorspelbaar. Dan speel ik in dit geval liever op safe.

Als er nog pro's / cons zijn die ik ben vergeten, let me know, maar ik geloof dat ik ze wel allemaal heb benoemd?

@simeco
De motie. Beetje jammer ook dat deze post verder is genegeerd, heb er m'n best op gedaan :(
 

Deleted User - 487963986

Guest
Sorry van die late stem. Maar dat was het eerste wat in me opkwam. :X
 
Reactiescore
141
TWEEDE KAMER
1615324507737.png


Voorzitter: Arib
Ik open de vergadering van dinsdag 9-3-2021

Aan de orde is de behandeling van:

de Motie Oztürk Voor Aansluiting Nederland Bij Ottomaanse Rijk.
Anthraxxol
Arbeitman
BapposVoor
calamus incendiumVoor
CandiuVoor
capricornoTegen
Combino PastasausVoor
CrypticVoor
DenDuvelVoor
een niet dubieuze naamVoor
Famdecibel
I like trains.Voor
ItsDashVoor
Jokersbrain
KillingsspreeeVoor
lailaVoor
MaterlottiVoor
MiketijgerVoor
Milow
Mohniels1Voor
nonkel josVoor
problieeeb
Simeco
thelightfighterVoor
Tigor93
Xena PrinsesTegen

De Voorzitter:
Genoeg– VOOR
Minder – TEGEN

Deze motie is voorgesteld door het lid Öztürk Naar mij blijkt, wordt de indiening ervan voldoende ondersteund.

De Voorzitter:
Aan de orde is de behandeling van:

Motie van Haga Voor Inspuiten 5G Door Bill Gates

Dhr Van Haga
Ja dank voorzitter, ik ben gisteren bij toeval tijdens mijn werkbezoek op Urk in een vaccinatiestraat terecht gekomen en over een naald gevallen. Sindsdien lijkt het alsof ik een totaal ander mens ben geworden! Ik kan niet meer leven zonder Office-abbonement en ik heb mijn iPhone weggeflikkerd voor een Windows Phone. En met de 5G die nu door mijn aderen loopt heb ik nu ook eens altijd bereik! Ik was er zo tevreden over dat ik gelijk zo’n prik in Thierry’s arm heb gestoken. En toen ik Sander van den Raadt tegenkwam, heb ik hem er ook bij hem ingestoken! Omdat ik dit geluk niet andere burgers wil ontzeggen dien ik de volgende motie in:

Code:
De Kamer,

Gehoord de beraadslaging,

Constaterende dat het vaccin geen enkele bijwerking vertoond.

Constaterende dat Microsoft Windows nooit vast loopt, geen virussen kent, met Edge de beste browser heeft. kortom, om zijn gebruikers geeft.

Constaterende dat ik door de 5G-straling nooit meer een zaklamp in het donker nodig heb.
Verzoekt het kabinet tot zo snel mogelijk verplicht intenten van de burger,

En gaat over tot de orde van de dag.

De Voorzitter:

Ik zie dat Mevr Ploumen een vraag voor mij heeft.

Mevr. Ploumen:

Kunnen we dit debat schorsen? Graag overleg ik eerst met met collega’s

De Voorzitter:

Ik schors de vergadering voor één dag.

VOOR:

De speler met de rol van Sander van den Raadt wordt na dag 2 de fluitspeler.


Fluitspeler:
Rolomschrijving: De Fluitspeler stuurt vóór elke lunch een naam in van een speler naar keuze via een privébericht naar de spelleiding. Deze speler wordt betoverd en krijgt hiervan een bericht. Dit heeft verder geen invloed op de kracht/alliantie van de betoverde speler. De actie van de fluitspeler vind plaats na die van het orakel/ziener (plaats 11 in de dag- en nachtvolgorde)
Bijzonderheden: De Fluitspeler wint het spel wanneer alle nog in leven zijnde spelers (exclusief de Fluitspeler zelf) zijn betoverd. De Fluitspeler is onbekend bij de betoverde speler(s).

TEGEN:

De eerste wolf die sterft, krijgt bij zijn dood een jagersschot.
 
Bovenaan