Stelling van de dag

Reactiescore
768
Jongens het was gewoon een stelling over de manier van spelen. Waarom voelt iedereen zich gelijk weer aangevallen en gaan ze met vingers wijzen?
Ik denk dat het komt omdat het een negatieve stelling die betrekking heeft tot de spelers van Tyrant. Ik weet niet of dit de bedoeling was van Rik/Rick/Rikkert (ken hem niet). Mocht dit niet zo zijn, dan had het imo anders geformuleerd moeten zijn.
 
Reactiescore
286
Ik denk dat het komt omdat het een negatieve stelling die betrekking heeft tot de spelers van Tyrant. Ik weet niet of dit de bedoeling was van Rik/Rick/Rikkert (ken hem niet). Mocht dit niet zo zijn, dan had het imo anders geformuleerd moeten zijn.

Ja precies, wellicht had hij ook het voorbeeld bij Mysterie kunnen benoemen. Een voorbeeld uit het Tyrant kamp en uit het Salt kamp. Zou wat beter geweest zijn.
 
Reactiescore
2.477
Ik zie het probleem niet zo. Waarom zou een stam zijn eigen spelers niet mogen internen?

Denk dat je een beetje de essentie van zijn punt mist. Het is niet van niet mogen maar de beide partijen moeten zich afvragen of we naar een complete hersenloze edelspam wereld willen waar doordachte massa planningen minder relevant zijn. Deze wereldinstellingen en ieder account dat aan elk front edelspamdorpen kan/gaat nemen gaat dit enkel en alleen in de hand werken. In mijn optiek kan dit best vermeden worden en hiervoor heeft @Calamity. een best goed idee opgeworpen. Namelijk het verbieden dat je als account zijnde niet aan andere fronten dorpen van stammies mag nemen om compleet losgeslagen edels te gaan spammen. Willen we naar een wereld waar je in 2 uur 700 edels op een target kan pompen of willen we een wereld die draait om de doordachtheid van massa planningen? Denk dat dat de vraag is die we ons beide moeten stellen
 
Reactiescore
5.701
Denk dat je een beetje de essentie van zijn punt mist. Het is niet van niet mogen maar de beide partijen moeten zich afvragen of we naar een complete hersenloze edelspam wereld willen waar doordachte massa planningen minder relevant zijn. Deze wereldinstellingen en ieder account dat aan elk front edelspamdorpen kan/gaat nemen gaat dit enkel en alleen in de hand werken. In mijn optiek kan dit best vermeden worden en hiervoor heeft @Calamity. een best goed idee opgeworpen. Namelijk het verbieden dat je als account zijnde niet aan andere fronten dorpen van stammies mag nemen om compleet losgeslagen edels te gaan spammen. Willen we naar een wereld waar je in 2 uur 700 edels op een target kan pompen of willen we een wereld die draait om de doordachtheid van massa planningen? Denk dat dat de vraag is die we ons beide moeten stellen
Tbh als je als account ongelukkig ligt krijg je op den duur ook 700 edels op je smoel, als je bijv front met 2/3 accounts, aangezien tyrant z’n accounts wat breder zijn. Tot dusver is de massa die jullie deden op thc volgens mij ook edelspam geweest. Deze methode is op deze snelheid al snel dodelijk, maarja, wat doe je ertegen? Tuurlijk zit er een verschil in 100 edels of 700 edels koppen, maar de kwaliteit van aanvallen zal niet veranderen, of de doordachtheid die je beschrijft.
 
Reactiescore
420
Deden jullie zelf geen edelspam op THC? *Kuch*hypocriet*Kuch*
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Ik zie mensen zich hier heel erg druk maken om een heel klein stukje van het probleem. Als je een wereld wilt met minder doelloze edelspam, dan is dit geen totaal oplossing voor dat probleem. In de praktijk zal je op deze manier misschien 300 edels uit de wereld helpen, afkomstig van inactieve accounts of moraalbrekers die wss een vv nodig hebben (en die lang niet altijd krijgen).

Uiteraard werkt TW edelspam zelf in de hand met hun events, maar we (ik ook) maken er ook allemaal wel erg gulzig gebruik van. Uiteraard logisch, want het is gewoon de meest winstgevende speelstijl die er is. Een effectievere oplossing die wij zelf kunnen opstellen om edelspam tegen te gaan zouden zijn:

- Maximaal 8 edels TEGELIJKERTIJD uit één dorp. Bij overtreding van deze regel 24 uur nap + teruggave van de winsten.

Door deze oplossing zijn cf's niet per definitie dodelijk voor een account, wordt edelspam beperkt en blijft het mogelijk om met deze dubbele speed toch goed te kunnen deffen.
 
Reactiescore
2.477
Tbh als je als account ongelukkig ligt krijg je op den duur ook 700 edels op je smoel, als je bijv front met 2/3 accounts, aangezien tyrant z’n accounts wat breder zijn. Tot dusver is de massa die jullie deden op thc volgens mij ook edelspam geweest. Deze methode is op deze snelheid al snel dodelijk, maarja, wat doe je ertegen? Tuurlijk zit er een verschil in 100 edels of 700 edels koppen, maar de kwaliteit van aanvallen zal niet veranderen, of de doordachtheid die je beschrijft.
Klopt, er is natuurlijk wel een aanzienlijk verschil tussen 700 edels krijgen op een 2uur tijd en 700 edels op pakweg een 6-7uur tijd. Het idee dat ik hierboven beschreef zou volgens mij al veel helpen. Als je dat aspect toevoegt gaat edelspam volgens mij veel minder een ding zijn op deze wereld, zeker gezien de toren.

Deden jullie zelf geen edelspam op THC? *Kuch*hypocriet*Kuch*
Haha, beetje een dwaze reactie. Ik wil aantonen dat beide partijen ook kunnen proberen er een andere wereld van te maken. Als het een zieke edelspam wereld wordt, so be it. Heeft niets met hypocrisie te maken. Na die blitz/massa op THC is denk ik wel gebleken dat het enorm moeilijk deffen wordt en edelspam, gezien de wereldinstellingen, een nog extremer niveau zal aannemen dan de afgelopen werelden.
 
Reactiescore
2.064
Ik zie mensen zich hier heel erg druk maken om een heel klein stukje van het probleem. Als je een wereld wilt met minder doelloze edelspam, dan is dit geen totaal oplossing voor dat probleem. In de praktijk zal je op deze manier misschien 300 edels uit de wereld helpen, afkomstig van inactieve accounts of moraalbrekers die wss een vv nodig hebben (en die lang niet altijd krijgen).

Uiteraard werkt TW edelspam zelf in de hand met hun events, maar we (ik ook) maken er ook allemaal wel erg gulzig gebruik van. Uiteraard logisch, want het is gewoon de meest winstgevende speelstijl die er is. Een effectievere oplossing die wij zelf kunnen opstellen om edelspam tegen te gaan zouden zijn:

- Maximaal 8 edels TEGELIJKERTIJD uit één dorp. Bij overtreding van deze regel 24 uur nap + teruggave van de winsten.

Door deze oplossing zijn cf's niet per definitie dodelijk voor een account, wordt edelspam beperkt en blijft het mogelijk om met deze dubbele speed toch goed te kunnen deffen.

Wel een mooi voorbeeld Melvin, ik denk dat je dan erg veel doelloze edelspam kan voorkomen, maar alsnog best effectief edelspam kan gebruiken!
 
Reactiescore
1.016
- Maximaal 8 edels TEGELIJKERTIJD uit één dorp. Bij overtreding van deze regel 24 uur nap + teruggave van de winsten.

Door deze oplossing zijn cf's niet per definitie dodelijk voor een account, wordt edelspam beperkt en blijft het mogelijk om met deze dubbele speed toch goed te kunnen deffen.

Denk dat dit best een mooie optie is, hopelijk komen beide leiding er uit iets moois van te maken. Want een wereld met goed doordachte massa's in plaats van bakken edelspam is in mijn ogen een veel mooiere/leukere om te spelen, zowel offensief als defensief.
 
Reactiescore
1.226
Wel een mooi voorbeeld Melvin, ik denk dat je dan erg veel doelloze edelspam kan voorkomen, maar alsnog best effectief edelspam kan gebruiken!

Ligt er denk ik aan hoe je invulling geeft aan de term "tegelijkertijd". Is dit per massa, of is dit per uur? Of is het uberhaupt maar 8 edels uit een dorp? Dan kan het woordje tegelijkertijd weg.
 
Reactiescore
2.064
Ligt er denk ik aan hoe je invulling geeft aan de term "tegelijkertijd". Is dit per massa, of is dit per uur? Of is het uberhaupt maar 8 edels uit een dorp? Dan kan het woordje tegelijkertijd weg.

Denk dat het best simpel te begrijpen is. TEGELIJKERTIJD staat ofc voor dat er 8 edels op dat moment lopen (aanvallend). Neem aan dat Melvin teruglopend niet mee telt.
 
Reactiescore
1.226
Denk dat het best simpel te begrijpen is. TEGELIJKERTIJD staat ofc voor dat er 8 edels op dat moment lopen (aanvallend). Neem aan dat Melvin teruglopend niet mee telt.

Dus met die redenatie zou je alsnog 50 edels in een dorp kunnen zetten en wanneer de 1e 4 dood zijn gooi je opnieuw 4 edels. Vat ik het dan goed samen?
 
Reactiescore
614
Dus met die redenatie zou je alsnog 50 edels in een dorp kunnen zetten en wanneer de 1e 4 dood zijn gooi je opnieuw 4 edels. Vat ik het dan goed samen?

Ja alleen dus niet vanuit 1 dorp 50 edels in één keer. Dus weet je bij een massa dat er in de 1e golf max 2 treinen uit bijvoorbeeld een cf kunnen komen.
 
Bovenaan