Stelling van de dag

Reactiescore
604
@Kyuka is ook naar mij toegekomen een aantal weken geleden en wou evt ook afspraken over een moraalbunkers. (nog voor de THC situatie), wat nog veel meer gaat voorkomen op deze wereld ofc. Dit zou de wereld iig veel aantrekkelijker maken, met de OP instellingen die er nu al zijn!

Een leuke wereld heb je zelf in de hand denk ik :) Met deze instellingen kan het snel klaar zijn.
 
Reactiescore
1.226
Ik heb nooit beweerd objectief te zijn? Dit maak je er zelf van, lijkt ook wel op een politicus;)

Als je goed leest, misschien dat een tweede keer mijn posts lezen helpt, dan zie je dat ik gewoon benieuwd ben naar de publieke opinie.

Als je gewoon benieuwd bent naar de publieke opinie had je de stelling objectiever kunnen opwerpen. Je koos ervoor om dit niet te doen, door het subjectief te maken en er een onderliggend statement in te leggen. Prima hoor, maar claim dan niet dat "gewoon benieuwd bent naar de publieke opinie" :redface:
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
5.702
Snap je punt.

Op w72 heb ik echter met de vijandelijke stam afspraken gemaakt dat je alleen Torendorpen mocht hebben in je eigencluster, of het cluster van je directe buur in de vorm van een stamgenoot. (tenzij je een dorp van de vijand pakt, dan geld de regel niet). Hiermee werden er niet overal op de wereld toren gespammed. (volgens deze regels zouden dus Noire en Stolz (als buren) wel dorpen mogen pakken, maar een Murus of Kyuka bijv niet)

@Kyuka is ook naar mij toegekomen een aantal weken geleden en wou evt ook afspraken over een moraalbunkers. (nog voor de THC situatie), wat nog veel meer gaat voorkomen op deze wereld ofc. Dit zou de wereld iig veel aantrekkelijker maken, met de OP instellingen die er nu al zijn!
Begrijp je punt zeker en zou de wereld inderdaad goed doen. Al denk ik in dit geval dat het een beetje van beide kanten komt. Sure, wij pakken die dorpjes intern als anticipatie op de toekomst en is fijn voor ons en zeer matig voor jullie. Alleen denk ik dat in de eerste instantie dit aan jullie kant voorkomen zou moeten worden alvorens de probleemstelling bij ons neer te leggen. Het voorkomen zit hem in het tactisch aanvallen en edelen, dus niet zomaar lukraak dorpen pakken waar je kunt, want dan heb je deze risico’s. Ieder voordeel heb z’n nadeel.

De regel die je op 72 had lijkt voor de hand liggend idd, maar dan zou in dit geval de probleemstelling van Rik ook niet helemaal relevant zijn lijkt me? Aangezien Noire en Stolz dus idd buren zijn. Echter wel een interessante stelling van Rik en begrijp dat er twee kanten zijn.
 
Reactiescore
1.242
THC kon gebroken worden door de aanwezige cf's van Salt. Daar hoor ik je ook niet over. Nu why not straks dat heeft is het fout?
Daar zit dan ook de nuance in heel het gebeuren. Thc is gebroken door edelspam vanuit CF's waarvoor het account zelf heeft gezorgd. Hierbij hebben de 2 front accounts edelspam gegooid en that's it.

Nu worden die dorpen gebruikt om andere accounts in de lijn te leggen om extra edels te gooien bij een blitz/massa.

Daarom ben ik dan ook akkoord met Rikkert zen stelling, als Tyrant deze tactiek wilt gebruiken prima kan allemaal is in vorige werelden ook steeds voorgevallen. Maar dat veranderd niets aan Rik zijn stelling dat dit met deze wereld instellingen een negatieve tendens gaat brengen voor de wereld.
 
Reactiescore
2.064
Begrijp je punt zeker en zou de wereld inderdaad goed doen. Al denk ik in dit geval dat het een beetje van beide kanten komt. Sure, wij pakken die dorpjes intern als anticipatie op de toekomst en is fijn voor ons en zeer matig voor jullie. Alleen denk ik dat in de eerste instantie dit aan jullie kant voorkomen zou moeten worden alvorens de probleemstelling bij ons neer te leggen. Het voorkomen zit hem in het tactisch aanvallen en edelen, dus niet zomaar lukraak dorpen pakken waar je kunt, want dan heb je deze risico’s. Ieder voordeel heb z’n nadeel.

De regel die je op 72 had lijkt voor de hand liggend idd, maar dan zou in dit geval de probleemstelling van Rik ook niet helemaal relevant zijn lijkt me? Aangezien Noire en Stolz dus idd buren zijn. Echter wel een interessante stelling van Rik en begrijp dat er twee kanten zijn.

Klopt gaf dit gewoon even als voorbeeld, zijn dus wel degelijk mogelijkheden voor afspraken als Tyrant en Salt ervoor openstaan. Echter sta ik voor veel open, op TW dan wel he!

Wss pakt noire daar een dorp zodat Tom int weekend kan zuipen en vrouwtjes versieren in zijn roze trui, echter is dat een randzaak.

Ben wel benieuwd wie het 3e dorp van THC gaat pakken :O
 

Deleted User - 1533669

Guest
Daar zit dan ook de nuance in heel het gebeuren. Thc is gebroken door edelspam vanuit CF's waarvoor het account zelf heeft gezorgd. Hierbij hebben de 2 front accounts edelspam gegooid en that's it.

Nu worden die dorpen gebruikt om andere accounts in de lijn te leggen om extra edels te gooien bij een blitz/massa.

Daarom ben ik dan ook akkoord met Rikkert zen stelling, als Tyrant deze tactiek wilt gebruiken prima kan allemaal is in vorige werelden ook steeds voorgevallen. Maar dat veranderd niets aan Rik zijn stelling dat dit met deze wereld instellingen een negatieve tendens gaat brengen voor de wereld.
Wat is het verschil (behalve qua uitvoering) tussen het creëeren van CF's door een inactieve MB te gebruiken (die aan het kamp van Tyrant wordt toegerekend) voor CF's en het behouden van dorpen van een 'inactief' account (dat ook bij Tyrant wordt berekend)?

Is het dan niet gewoon een kwestie van, had je maar je cluster moeten opruimen?
 
Reactiescore
1.242
Wat is het verschil (behalve qua uitvoering) tussen het creëeren van CF's door een inactieve MB te gebruiken (die aan het kamp van Tyrant wordt toegerekend) voor CF's en het behouden van dorpen van een 'inactief' account (dat ook bij Tyrant wordt berekend)?

Is het dan niet gewoon een kwestie van, had je maar je cluster moeten opruimen?
2/3 CF's die thc had liggen kwamen van hem zelf. 1 door een MB dus begrijp niet goed waar je hier op doelt?

Als Tyrant de deur wil openen dat er op elk front extra edelspam dorpen komen voor diverse accounts en zo bij elke massa 700 edels op 2uur komen lopen is dat prima dan spelen we zo een wereld, enkel snap ik de vergelijking niet die eerder werd gebruikt dat thc ook is weggespeeld door edelspam. Terwijl dit volledig door de front accounts gebeurde en niet dat onze CF's geedeld werden door andere stamgenoten voor extra edels..
 
Reactiescore
143
Als je gewoon benieuwd bent naar de publieke opinie had je de stelling objectiever kunnen opwerpen. Je koos ervoor om dit niet te doen, het subjectief te maken en er een onderliggend statement in te leggen. Prima hoor, maar claim dan niet dat "gewoon benieuwd bent naar de publieke opinie" :redface:
Dus je mag niet een eigen mening hebben en die alvast benoemen in je stelling én benieuwd zijn naar de publieke opinie? Ik zie onze vrolijke vriend Rikkert nergens huilen of draaien, hij geeft zijn eigen mening en vraagt wat de rest van de ontwikkeling vindt die hij als negatief ervaart.

Ik vind het een goede stelling, heeft mij in ieder geval over dit onderwerp eens aan het denken gezet. Ik denk sws dat het een kwestie is van je massa planning een volgende keer beter doordenken en dan vooral op het moment van afhandelen. Sneller doorpakken als aanvaller zijnde. Maakt het dus qua tijd weer een stuk intensiever, maar dat is wel de aard van het spel (geworden?).
 
Reactiescore
180
Stelling: Het jumpen van spelers naar gebroken gebieden om zo torendorpen/edelspamdorpen te vergaren (in het cluster van de andere partij) zal de nekslag worden van deze wereld.

Uitleg: Nu Salt grote winsten heeft geboekt op het Tyrant account The Holy Crusaders is een groot gedeelte van het front van The Holy Crusaders weg. Aangezien niet alle dorpen zijn veroverd van THC en Why Not wel flink heeft lopen dooredelen heeft het account Why Not nu dikke cf's. Nu heeft de stam Tyrant hier flink gebruik van gemaakt en meerdere andere accounts laten jumpen naar deze CF's van Why Not voor edelspamdorpen/torendorpen. Tactisch natuurlijk slim, maar ik vraag me af of je zo een negatieve tendens op deze wereld wil waar sommige accounts nu onmogelijk te deffen veel edels zullen krijgen door winsten die ze geboekt hebben.
Dat het meteen de nekslag zal worden zal moeten blijken. Dat het invloed zal hebben is onvermijdelijk.

Dat deze tactiek al werelden lang wordt toegepast is gewoon zo. Ik denk dat er niks mis mee is. Alleen om dit nu te vergelijken met de cf's van Salt bij THC door inactieve mb's is natuurlijk onzin. Het zijn absoluut 2 verschillende situaties.

Maar dat ter zijde, er kan vanuit beide perspectieven iets over gezegd worden(voor of tegen). Met deze hardlopende wereld met torens en de hogere snelheid is het wellicht wat "leuker" om inderdaad dit te betrekken bij wereldafspraken om het tempo tot de uitslag ietwat te vertragen. Daar zou ik voor tekenen.

Alleen als het toch van tafel geveegd zou worden kan ik daar ook in komen. Het is nu eenmaal een slimme reactie om te anticiperen op een gebroken account in je stam. Stelt de aanvaller ook weer scherper op om "slimmer" te edelen i.p.v. zsm veel dorpen te innen.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Stelling: Het jumpen van spelers naar gebroken gebieden om zo torendorpen/edelspamdorpen te vergaren (in het cluster van de andere partij) zal de nekslag worden van deze wereld.

Uitleg: Nu Salt grote winsten heeft geboekt op het Tyrant account The Holy Crusaders is een groot gedeelte van het front van The Holy Crusaders weg. Aangezien niet alle dorpen zijn veroverd van THC en Why Not wel flink heeft lopen dooredelen heeft het account Why Not nu dikke cf's. Nu heeft de stam Tyrant hier flink gebruik van gemaakt en meerdere andere accounts laten jumpen naar deze CF's van Why Not voor edelspamdorpen/torendorpen. Tactisch natuurlijk slim, maar ik vraag me af of je zo een negatieve tendens op deze wereld wil waar sommige accounts nu onmogelijk te deffen veel edels zullen krijgen door winsten die ze geboekt hebben.

Niet akkoord. In het zuiden merken we het ook. Wij hebben daar Mystery of Ambiguity weggespeeld en er zijn direct 3 torens/diepe edelspam dorpen geinternd door Qui Intus en TNP.

Nu hebben wij op voornamelijk ALONES en Mystery er zelf ook wat diepe dorpen gepakt. Hierdoor zie je een soort niemandsland ontstaan van ALONES, met aan beide kanten een stevig cluster van Qui intus en Kyuka wat stopt bij de diepe dorpen.

Zelf vind ik het wel een leuk extra iets toevoegen aan het spel, waarbij je nog strategischer moet nadenken welke dorpen je gaat overnemen en welke gevolgen dit voor de houdbaarheid voor je front heeft.
 
Reactiescore
864
Daarom ben ik dan ook akkoord met Rikkert zen stelling, als Tyrant deze tactiek wilt gebruiken prima kan allemaal is in vorige werelden ook steeds voorgevallen. Maar dat veranderd niets aan Rik zijn stelling dat dit met deze wereld instellingen een negatieve tendens gaat brengen voor de wereld.

Met alle respect, maar zijn jullie niet op de hoogte wat je buren allemaal doen? MOA wordt geinternd door Qui & TNP op het moment dat Kyuka daar dorpen van pakt om zo torendorpen te hebben. Wie begint hier dan mee?
 
Reactiescore
2.064
Met alle respect, maar zijn jullie niet op de hoogte wat je buren allemaal doen? MOA wordt geinternd door Qui & TNP op het moment dat Kyuka daar dorpen van pakt om zo torendorpen te hebben. Wie begint hier dan mee?

Vergeet niet dat Kyuka al 1/2 dorpen had gepakt bij het cluster van Alones als Torendorp +het dorp in zuid RIM
 

Deleted User - 1533669

Guest
2/3 CF's die thc had liggen kwamen van hem zelf. 1 door een MB dus begrijp niet goed waar je hier op doelt?

Als Tyrant de deur wil openen dat er op elk front extra edelspam dorpen komen voor diverse accounts en zo bij elke massa 700 edels op 2uur komen lopen is dat prima dan spelen we zo een wereld, enkel snap ik de vergelijking niet die eerder werd gebruikt dat thc ook is weggespeeld door edelspam. Terwijl dit volledig door de front accounts gebeurde en niet dat onze CF's geedeld werden door andere stamgenoten voor extra edels..
Aaah op die fiets. Daarom vroeg ik het aan je. Het kwam op mij over alsof je het erg zou vinden dat Tyrant nu overige dorpen van THC zou edelen om op die manier cf's te creëren en daar torens neer te knallen en edels te spammen. De essentie ligt volgens mij in jouw post meer op het aantal spelers? Opzich kan ik me vinden in je post dan.

Enige punt wat ik dan een beetje tegendraads vind, is dat Whynot de CF van Noo-Noo overnam en daar de mogelijkheid kwam om een toren te plaatsen en edels te spammen vanuit daar. Hoewel het waarschijnlijk front had met THC, maakte het wel mogelijk om met meerdere spelers (naast Night train) om extra edels te sturen. Ook weet ik (en hoop voor Tyrant ook jij niet) wat de edellijnen zouden van de accounts. Ze zullen vast wel inspelen op het vertrek van THC. Het biedt zeker de mogelijkheid voor extra torens en meer spelers dorpen te krijgen om edels te spammen. Dat een edelspam een wereld uitputtender kan maken, dat denk ik wel.
 

Deleted User - 1533669

Guest
Vergeet niet dat Kyuka al 1/2 dorpen had gepakt bij het cluster van Alones als Torendorp +het dorp in zuid RIM
Dorpen overgenomen in de vorm van bb's en essenties om torens te maken of dorpen van ALONES-spelers overnemen en dan torens maken? Eerste zou vrij lame zijn imo en het tweede zie ik het kwaad niet van.
 
Reactiescore
864
Vergeet niet dat Kyuka al 1/2 dorpen had gepakt bij het cluster van Alones als Torendorp +het dorp in zuid RIM

Ik zie wel degelijk een verschil tussen een jump in iemand zijn front of en jump 20 dorpen diep.
 
Reactiescore
286
Jongens het was gewoon een stelling over de manier van spelen. Waarom voelt iedereen zich gelijk weer aangevallen en gaan ze met vingers wijzen?
 
Reactiescore
5.702
Jongens het was gewoon een stelling over de manier van spelen. Waarom voelt iedereen zich gelijk weer aangevallen en gaan ze met vingers wijzen?
Jullie begonnen!!
 
Bovenaan