BLM?

Reactiescore
534
Dit topic ging eigenlijk vrij snel van 'ja, niet zo overdrijven met alles, het gaat niet allemaal even goed maar zo slecht is het nu ook weer niet' naar 'als het jullie niet aanstaat ga je verdomme maar terug naar jullie land'. Beetje jammer.

Vraag me af waar dit gezegd is? Of iets wat er op lijkt?
 
Reactiescore
2.444
ze weten zelf niet eens waar ze tegen demonstreren man. DAT is het probleem.

ze doen net alsof de blanke de grote boeman is. In het NU, en in het VERLEDEN.

nou ik ken de geschiedenis en slavernij is van alle tijden geweest en de afrikanen waren echt niet onschuldig in deze.
Sterker nog, zij hebben het zelf mogelijk gemaakt door elkaar te verkopen. Of dacht je dat het mogelijk was om als Europeanen met een boot in Afrika aan te meren, je bootje te vullen met slaven en weer weg te gaan?

De 'slimme' Afrikaan zag kansen om wat te verdienen.



Dit alles wordt nu bij demonstraties getrokken als gevolg van de dood van 1 donkere crimineel in de VS.
Voorbeelden van politiegeweld tegen zwarten in Nederland stammen van 5 jaar terug :rolleyes:


dus ik stel voor dat ze eerst eens demonstreren tegen hun eigen onwetendheid om wat draagvlak te kweken.

Denk eerder dat jij niet helemaal duidelijk hebt waarom er geprotesteerd wordt, zou die 'passie' eens gebruiken om je wat objectief in te lezen. Kleine disclaimer ik heb het niet over de kleine groep agressieve demonstranten maar over het merendeel dat gewoon netjes demonstreert.
 
Reactiescore
770
Kan er iemand mij hier uitleggen waarom dat doodnormaal is dat we na 3 maanden in lockdown geweest te zijn, waarbij we regels toegediend kregen om met zo min mogelijk mensen om te gaan tot zelfs minder dan 4 (want dan vermoord je letterlijk oma), afstand moeten houden van anderhalve meter en nog andere onzin, er opeens zonder problemen en zelfs met de steun van de politiek (burgemeester van Gent, Amsterdam, Brussel,...) massamanifestaties weer wel kunnen?

We doen alsof het coronavirus niet op BLM-manifestaties afgaat.

Ik moet de virologen hier nog over horen uitspreken, buiten Marc Van Ranst die zei dat we het niet "zullen voelen in de cijfers".
Als er een tweede golf komt, zal het wel hierdoor zijn.
 

Deleted User - 487970061

Guest
Kan er iemand mij hier uitleggen waarom dat doodnormaal is dat we na 3 maanden in lockdown geweest te zijn, waarbij we regels toegediend kregen om met zo min mogelijk mensen om te gaan tot zelfs minder dan 4 (want dan vermoord je letterlijk oma), afstand moeten houden van anderhalve meter en nog andere onzin, er opeens zonder problemen en zelfs met de steun van de politiek (burgemeester van Gent, Amsterdam, Brussel,...) massamanifestaties weer wel kunnen?

We doen alsof het coronavirus niet op BLM-manifestaties afgaat.

Ik moet de virologen hier nog over horen uitspreken, buiten Marc Van Ranst die zei dat we het niet "zullen voelen in de cijfers".
Als er een tweede golf komt, zal het wel hierdoor zijn.
Het korte antwoord: nee. Het lange antwoord: de demonstratie in Amsterdam werd toegestaan omdat er afstand gehouden zou worden (zo werd het althans ingediend). Er werd dus aan de coronamaatregelen voldaan in theorie. Uiteindelijk kwamen er veel meer mensen dan verwacht, wat uiteraard ook zorgde dat de regels niet nageleefd werden. Halsema heeft toen gekozen om niet te ontruimen, omdat het protest al leeg begon te lopen toen dit besproken werd, ontruimen had dus alleen maar voor meer coronarisico gezorgd ipv minder. Grootste probleem was hierin dan ook de gebrekkige informatie bij de driehoek.
 
Reactiescore
1.278
Het korte antwoord: nee. Het lange antwoord: de demonstratie in Amsterdam werd toegestaan omdat er afstand gehouden zou worden (zo werd het althans ingediend). Er werd dus aan de coronamaatregelen voldaan in theorie. Uiteindelijk kwamen er veel meer mensen dan verwacht, wat uiteraard ook zorgde dat de regels niet nageleefd werden. Halsema heeft toen gekozen om niet te ontruimen, omdat het protest al leeg begon te lopen toen dit besproken werd, ontruimen had dus alleen maar voor meer coronarisico gezorgd ipv minder. Grootste probleem was hierin dan ook de gebrekkige informatie bij de driehoek.
Dit is echt de grootste kolder die ik gelezen heb in dit topic.

Sorry maar het is niet doorgegaan omdat er afstand gehouden zou worden, het is doorgegaan omdat halsema een kut hippie is die aan haar eigen PR wilde werken en daarom alles op alles heeft gezet om het door te laten gaan. De signalen zijn gegeven vanaf straat door de politie dat het druk ging worden, maar zijn bewust door de driehoek genegeerd.
 
Reactiescore
338
Voor de betoging in Brussel werd ook gezegd dat ze aanwijzingen hadden dat er 9000 minstens zouden afkomen. Ze lieten het toch begaan.
 
Reactiescore
1.804
Etnisch profileren is het gebruik door de politie van criteria of overwegingen omtrent 'ras', huidskleur, etniciteit, nationaliteit, taal en religie bij opsporing en rechtshandhaving – zowel op operationeel als organisatorisch niveau – terwijl daarvoor geen objectieve rechtvaardiging bestaat.
Klopt en jou pikken ze eruit omdat je duidelijk een voetbaltruitje aanhebt op een awayday?
 
Reactiescore
1.278
populist .

Het recht om te demonstreren heeft iedereen, net als iedereen het recht heeft daar op te reageren, net als er bepaalde groepen in Nederland nu massaal roepen dat de demonstranten even normaal moeten doen, blij moeten zijn dat ze in Nederland wonen en dat ze de racismekaart trekken. Exact wat jij zegt dat er zou gebeuren als jij zou demonstreren. Hoe je daar tegenaan kijkt is sterk afhankelijk van je beeld op de wereld, die verschilt gelukkig bij mensen. Maar demonstreren is een grondrecht, net als jij het recht hebt om erover te klagen.



Iets accepteren als het is heeft nooit voor enige vooruitgang gezorgd in de maatschappij en het is redelijk naïef om te zeggen dat de mate waarin er gediscrimineerd wordt in Nederland er niks aan de hand is. In verhouding tot andere landen is het erg goed maar al het onderzoek toont aan dat er wel degelijk gediscrimineerd wordt. Als westerse allochtoon maak ik het vaak zat mee, zelfs bij vrienden in discussie's om allochtonen. 'Maar jij bent blank dan maakt het niet uit' heb ik echt al tientallen keren gehoord in mijn leven.

Zwaar oneens met je stelling.
Ja het recht op demonstreren is er, maar dat kan op zoveel meer manieren dan op een plein te gaan staan en te discrimineren naar alles wat blank is. Ze hebben gewoon collectief een grote middelvinger opgestoken naar iedereen die binnen is gebleven vanwege corona. Ze hadden, om een voorbeeld te geven, ook met potten en pannen kunnen meppen om te protesteren zoals we in latijns amerika vaak zien. Of van mij part allemaal oproepen om een vlag halfstok te hangen in nagedachtenis voor george floyd. Verder vind ik de manier waarop vuur met vuur bestreiden is en het dus enkel een wig drijft tussen de 'kampen' is het daarnaast ook enorm hypocriet. Iedereen, maar dan ook echt iedereen discrimineert. Kom niet aan dat jij dat niet doet, het onderwuste gedeelte in ons brein is constant bezig met onderscheid te maken tussen 2 waarnemingen. Vanaf dag 1 begin je al met onderscheid te maken tussen je papa en je mama. Dat stukje onderbewust zijn halen we er nimmer nooit uit, dus dit blijft een punt van discussie tot in de eeuwigheid.
 
Reactiescore
57
Kan er iemand mij hier uitleggen waarom dat doodnormaal is dat we na 3 maanden in lockdown geweest te zijn, waarbij we regels toegediend kregen om met zo min mogelijk mensen om te gaan tot zelfs minder dan 4 (want dan vermoord je letterlijk oma), afstand moeten houden van anderhalve meter en nog andere onzin, er opeens zonder problemen en zelfs met de steun van de politiek (burgemeester van Gent, Amsterdam, Brussel,...) massamanifestaties weer wel kunnen?

We doen alsof het coronavirus niet op BLM-manifestaties afgaat.

Ik moet de virologen hier nog over horen uitspreken, buiten Marc Van Ranst die zei dat we het niet "zullen voelen in de cijfers".
Als er een tweede golf komt, zal het wel hierdoor zijn.
Het is niet normaal dat we in lockdown gingen. Maar het was wel nodig.
Dat politiekers het steunen is omdat ze maar een langetermijngeheugen hebben van 6 jaar.

Verder hebben de virologen er tijdig en al uitgebreid over gereageerd, ik geef je een voorbeeld:
 
Reactiescore
2.444
Zwaar oneens met je stelling.
Ja het recht op demonstreren is er, maar dat kan op zoveel meer manieren dan op een plein te gaan staan en te discrimineren naar alles wat blank is. Ze hebben gewoon collectief een grote middelvinger opgestoken naar iedereen die binnen is gebleven vanwege corona. Ze hadden, om een voorbeeld te geven, ook met potten en pannen kunnen meppen om te protesteren zoals we in latijns amerika vaak zien. Of van mij part allemaal oproepen om een vlag halfstok te hangen in nagedachtenis voor george floyd. Verder vind ik de manier waarop vuur met vuur bestreiden is en het dus enkel een wig drijft tussen de 'kampen' is het daarnaast ook enorm hypocriet. Iedereen, maar dan ook echt iedereen discrimineert. Kom niet aan dat jij dat niet doet, het onderwuste gedeelte in ons brein is constant bezig met onderscheid te maken tussen 2 waarnemingen. Vanaf dag 1 begin je al met onderscheid te maken tussen je papa en je mama. Dat stukje onderbewust zijn halen we er nimmer nooit uit, dus dit blijft een punt van discussie tot in de eeuwigheid.

De stelling waar ik op reageerde ging niet over een demonstratie mbt het corona virus hè. De demonstratie in Amsterdam is overduidelijk fout aangepakt door alle betrokkenen.

Dat terzijde ben ik het deels met je eens dat je altijd discrimineert maar de mate waarin kan wel degelijk verbeterd worden. Als je alleen al kijkt naar het gigantische verschil en verandering in discriminatie die er de afgelopen vijftig jaar heeft plaatsgevonden. Een verandering die overigens ook niet zomaar is gebeurd.
 
Reactiescore
1.049
Denk eerder dat jij niet helemaal duidelijk hebt waarom er geprotesteerd wordt, zou die 'passie' eens gebruiken om je wat objectief in te lezen. Kleine disclaimer ik heb het niet over de kleine groep agressieve demonstranten maar over het merendeel dat gewoon netjes demonstreert.
Nouja als je de demonstranten even onder de loep neemt was minimaal 80% gewoon ''blanke'' nederlanders. Veelal linkse gekkies die maar al te graag sociale revoluties teweeg willen brengen en bijna het communisme aanhangen, is hetzelfde als dat ik ga protesteren dat in de randstad meer groen moet komen terwijl ik nooit in de randstad kom en op het platteland woon. Die mensen hebben er niks mee te maken maar zijn kuddevolk die maar al te graag met de hypes mee willen lopen. Dat gezegd te hebben was die hele demonstratie natuurlijk een grap. Zeker een halsema die eerder anti-lockdown acttivisten wel laat oppakken en wegvoeren door de politie/ME maar als het punten zijn die zij steunt het wel door kan gaan. Complete willekeur die nooit van toepassing zou mogen zijn, daarnaast @Riprobin liep het protest nog helemaal niet leeg toen halsema wilde ingrijpen en is dat natuurlijk uiterste nonsens dat het corona preventie was om neit in te grijpen. Een verdediging die de linkse media maar al te graag steunt/

Daarnaast vraag ik me oprecht af hoe erg welwillende allochtonen nog een achterstand in landen als Nederland hebben en echt gediscrimineerd worden, ik ben zelf bijvoorbeeld slechtziend en daar worden grappen over gemaakt (kan ik waarderen tho) maar is dat dan discriminatie? Ik denk dat het ook gewoon ontbreekt aan een bepaald relativerend vermogen bij de een bepaald deel van de allochtonen om niet elke grap als racistisch te zien. Daarnaast duiken ze vaak maar al te graag in de slachtofferrol om zo altijd te doen alsof ze achtergesteld worden, en zo al hun acties en daden daarop te kunnen gooien.
 
Reactiescore
770
Het is niet normaal dat we in lockdown gingen. Maar het was wel nodig.
Dat politiekers het steunen is omdat ze maar een langetermijngeheugen hebben van 6 jaar.

Verder hebben de virologen er tijdig en al uitgebreid over gereageerd, ik geef je een voorbeeld:

Ja, ze zien het met lede ogen aan. Hoe zielig is dat eigenlijk niet? Het ganse land heeft collectief enorm veel solidariteit en begrip getoond, en steun voor het zorgpersoneel. Terwijl de virologen in koor zeiden "goedzo! goedzo!". Tot er een zwarte man 7500 km verderop na 10 minuten onder invloed van drugs sterft omdat hij met nepgeld betaalde. Opeens gooide men al de regels op zo veel mogelijk voorzichtig om te gaan met elkaar uit het raam.

En de virologen staan erbij en kijken ernaar. Een epidemie veroorzaakt door een serieus virus dat zo besmettelijk en dodelijk is, en waar geen vaccin tegen gevonden is, wordt opeens gerelativeerd naar het niveau dat massademonstraties eigenlijk wel kunnen. Intussen mag de zorgsector aan een 2de golf verwachten, als die zelfs komt, maar van solidariteit met de zorg en de maatregelen is er niets te bespeuren.

Daarnaast is dit een dikke middenvinger naar evenementorganisators he. Zij kregen te horen dat ze alles, desondanks de verliezen die ze daarmee zouden oplopen, mogen opschorten. Omdat meer dan 1000 mensen die bijeen komen gevaarlijk is. Ahja, maar dat in een wereldstad doen mag wel. Het past eenmaal in de poco anti-blanken agenda en nu kunnen we wel es een oogje dichtknijpen.

Voor zij die het eigenlijk nog niet doorhebben: de regering, virologen en politici pissen op mensen hun rug en zeggen dat het regent.

Vraag me af wanneer mensen eigenlijk dat door gaan hebben. Hoe zwaar men in de maling genomen is.
 
Reactiescore
57
Voor zij die het eigenlijk nog niet doorhebben: de regering, virologen en politici pissen op mensen hun rug en zeggen dat het regent.
Ik ben volledig met je akkoord, behalve over je stelling van de virologen.
Zij mogen enkel advies geven, geen beslissingen nemen. En zoals reeds bekend wordt dat advies vaak genegeerd, ze treffen dus weinig schuld.
Bovendien mag je niet vergeten dat veel virologen van beroep ook klinisch bioloog en dus arts zijn. Het zorgpersoneel dus waarover je het hebt, nogal tegenstrijdig ;)
 
Reactiescore
770
Bovendien mag je niet vergeten dat veel virologen van beroep ook klinisch bioloog en dus arts zijn. Het zorgpersoneel dus waarover je het hebt, nogal tegenstrijdig ;)

Ja, maar wel een klein segment van de zorgsector he. Het loopt niet over van de virologen in ziekenhuizen.
 
Reactiescore
1.278
Om nog even een lekkere onliner neer te plempen: Om ergens aanstoot van te nemen is een keuze.
 
Reactiescore
976
Daarnaast vraag ik me oprecht af hoe erg welwillende allochtonen nog een achterstand in landen als Nederland hebben en echt gediscrimineerd worden, ik ben zelf bijvoorbeeld slechtziend en daar worden grappen over gemaakt (kan ik waarderen tho) maar is dat dan discriminatie? Ik denk dat het ook gewoon ontbreekt aan een bepaald relativerend vermogen bij de een bepaald deel van de allochtonen om niet elke grap als racistisch te zien. Daarnaast duiken ze vaak maar al te graag in de slachtofferrol om zo altijd te doen alsof ze achtergesteld worden, en zo al hun acties en daden daarop te kunnen gooien.

Amen.
 
Reactiescore
967
Nouja als je de demonstranten even onder de loep neemt was minimaal 80% gewoon ''blanke'' nederlanders. Veelal linkse gekkies die maar al te graag sociale revoluties teweeg willen brengen en bijna het communisme aanhangen, is hetzelfde als dat ik ga protesteren dat in de randstad meer groen moet komen terwijl ik nooit in de randstad kom en op het platteland woon. Die mensen hebben er niks mee te maken maar zijn kuddevolk die maar al te graag met de hypes mee willen lopen. Dat gezegd te hebben was die hele demonstratie natuurlijk een grap. Zeker een halsema die eerder anti-lockdown acttivisten wel laat oppakken en wegvoeren door de politie/ME maar als het punten zijn die zij steunt het wel door kan gaan. Complete willekeur die nooit van toepassing zou mogen zijn, daarnaast @Riprobin liep het protest nog helemaal niet leeg toen halsema wilde ingrijpen en is dat natuurlijk uiterste nonsens dat het corona preventie was om neit in te grijpen. Een verdediging die de linkse media maar al te graag steunt/

Daarnaast vraag ik me oprecht af hoe erg welwillende allochtonen nog een achterstand in landen als Nederland hebben en echt gediscrimineerd worden, ik ben zelf bijvoorbeeld slechtziend en daar worden grappen over gemaakt (kan ik waarderen tho) maar is dat dan discriminatie? Ik denk dat het ook gewoon ontbreekt aan een bepaald relativerend vermogen bij de een bepaald deel van de allochtonen om niet elke grap als racistisch te zien. Daarnaast duiken ze vaak maar al te graag in de slachtofferrol om zo altijd te doen alsof ze achtergesteld worden, en zo al hun acties en daden daarop te kunnen gooien.


Het gehele topic niet gelezen, maar reageer wel even op deze post sinds ik getagged word door Rens. Je begint je post met direct heel veel aannames en vooroordelen, altijd mooi als er ook een zelfverzonnen percentage in wordt gegooid om je punt blijkbaar meer kracht te geven. Hoe kom jij aan 80%? Ik heb bij het eerste demonstratie in Amsterdam van een afstandje gekeken, want woon er toch dichtbij. Ik zag veel demonstranten van allerlei verschillende afkomsten, denk dat het redelijk verdeeld was. Maar hoe is dat relevant? Al waren er alleen maar witte mensen, mogen die niet voor dingen waar zij in geloven opkomen? Moet je zelf het slachtoffer zijn van racisme voordat je er pas over mag uitspreken? Mag je je ongenoegen niet uitspreken over het leed wat een ander ervaart? Wat een rare stelling en zo zal er nooit verbetering komen. Het is een probleem wat je gezamenlijk moet oplossen, wit en zwart (en alles er tussen in).

Vervolgens wordt deze "80" procent direct als gekke communisten neer gestempeld door jou. Ik weet bij god niet hoe jij de link tussen het opkomen tegen discriminatie en het opkomen voor een beter klimaat met het communisme legt. Ik zie er geen relatie tussen? Er zullen vast enkele zijn die daadwerkelijk communistische idealen hebben, maar om deze hele groep zo weg te schilderen? Lekker generaliserend. Progressief zijn is nu communistisch? Moet niet gekker worden. Ik vind persoonlijk communisme ook helemaal niet iets progressiefs, maar dat is een andere discussie.

Ik vind dat de eerste demonstratie in Amsterdam niet had mogen gebeuren, in ieder geval niet zoals het nu gelopen was. Gelukkig zijn de uiteindelijke gevolgen nihil, maar het had zomaar ook een grote brandhaard kunnen worden. Er hadden betere voorbereidingen moeten worden getroffen en die fout leg ik persoonlijk zelf bij Halsema en andere verantwoordelijke.

Je vraagt je af hoe erg welwillende allochtonen nog een achterstand hebben in landen zoals Nederland. Nederland doet veel dingen goed, het is geen Amerika, daar is iedereen het volgens mij wel over eens. Helaas gaan er ook nog veel dingen fout. Neem nou de talloze onderzoeken naar de invloed van een buitenlandse achternaam op het solliciteren of een Zwarte Piet. Nergens wordt er beweerd dat het in Nederland even erg is als in Amerika, maar dat betekent niet dat er in ons land ook niet aan gewerkt mag worden. Er is altijd vooruitgang te boeken.

Geen idee of mensen het al over BLM vs ALM hebben gehad, maar zal daar ook wel mijn mening over geven. Black Lives Matter is geen beweging die impliceert dat alleen Black Lives er toe doen. Natuurlijk doen alle levens er toe, ongeacht ras/religie/seksuele uiting. Feit blijft helaas dat zwarte levens, vooral in Amerika, systematisch worden benadeeld in het leven. Daarom is deze beweging ontstaan, om aandacht naar hun onrecht te brengen. Om een voorbeeld te geven waarom ik ALM geen betere benoeming vind... Stel je voor, je hebt een verjaardagsfeestje en zit met een man of tien aan de tafel. Er wordt een taart gebracht door de vader van de jarige en iedereen krijgt een stukje, behalve jij. Hierop roep je verontwaardigt, "hey ik wil ook graag mijn deel." Hierop zegt de vader: "iedereen wilt graag zijn deel". Natuurlijk heeft de vader gelijk, iedereen wilt graag zijn deel. Maar dit heeft het probleem nog niet opgelost, de jongen heeft zijn deel nog niet en door de opmerking van de vader wordt zijn vraag weggewimpeld. De jongen beweerd nergens dat alleen zijn deel er toe doet of dat alleen hij er recht op heeft, hij wilt simpelweg OOK zijn deel.
 
Bovenaan