Praattopic

DeletedUser79704

Guest
Buiten het feit dat ik deze straf ongelooflijk streng vind, is het gewoon dom van Martijn om zoiets te doen. Wel zou het misschien dit gehele forum ten goede komen om de algemene straffen wat minder zwaar te maken. 'T is niet dat er echt iets overdreven gebeurde.
als je de context achter zijn comments zou weten zou je veel beter snappen waarom mensen er zo zwaar aan tillen, niet te vergeten dat hij nog geen jaar geleden ookal een fake account had gemaakt om een andere persoon te raken en hiervoor ook gestraft werd. deze ban is nog te licht imo.
 
Reactiescore
757
als je de context achter zijn comments zou weten zou je veel beter snappen waarom mensen er zo zwaar aan tillen, niet te vergeten dat hij nog geen jaar geleden ookal een fake account had gemaakt om een andere persoon te raken en hiervoor ook gestraft werd. deze ban is nog te licht imo.
Ik vernam inderdaad dat er iets meer achter zit. Ik kan niet anders dan akkoord gaan met deze ban dan. Verder vind ik het heel jammer dat je op een forum waar mensen gewoon plezier willen hebben in hun vrije tijd nog maar de moeite wil doen om iemand persoonlijk te kwetsen.
 
Reactiescore
534
Oke die regel is helder, maar ik heb de posts gelezen en gaat dan in tegen een bepaalde gedragscode van het forum? Wat er werd gezegd was erg laag, begrijp me niet verkeerd, maar een 6 maanden ban voor die posts vind ik erg overdreven. Op die manier op de man spelen is enorm verkeerd en onnodig op een forum van een online browsergame maar elke persoon mag toch vinden van een situatie wat hij vindt?

Ik kan en mag verder niet ingaan op specifieke gevallen. Echter als je mijn post nogmaals leest snap je dat er niemand zal zijn die op al zijn accounts voor 6 maanden geband word. Tenzij je het heel bont maakt natuurlijk, maar je kunt er vanuit gaan dat dat nu niet het geval is. Nogmaals: enkel de accounts waar ban mee ontweken word worden voor 6 maanden geband. Het originele account houd gewoon de bantijd aan die in eerste instantie gegeven is.

Wat dit onderwerp betreft kan ik er niet veel meer over zeggen. Voor vragen over de regels in het algemeen sta ik natuurlijk altijd open.
 

DeletedUser77755

Guest
Ik neem eig aan dat de straf toeneemt bij herhaaldelijk breken van de regels?
 
Reactiescore
766
Ik kan en mag verder niet ingaan op specifieke gevallen. Echter als je mijn post nogmaals leest snap je dat er niemand zal zijn die op al zijn accounts voor 6 maanden geband word. Tenzij je het heel bont maakt natuurlijk, maar je kunt er vanuit gaan dat dat nu niet het geval is. Nogmaals: enkel de accounts waar ban mee ontweken word worden voor 6 maanden geband. Het originele account houd gewoon de bantijd aan die in eerste instantie gegeven is.

Wat dit onderwerp betreft kan ik er niet veel meer over zeggen. Voor vragen over de regels in het algemeen sta ik natuurlijk altijd open.
Oke duidelijk :) Ja ik zoek meer naar de regel die ten grondslag ligt aan de ban. Ik ben het ermee eens dat het extreem laag is, maar banworthy vind ik het niet. Een ban omzeilen etc. Snap ik dat daar consequenties aanhangen en als ik het goed begrijp hangt er dus geen ban aan de uitspraken maar aan het ban ontwijken icm het postgedrag. Een flinke afkeer tegen Martijn als community is begrijpelijk maar een 6 maanden ban vind ik het nog steeds niet.
 

DeletedUser79704

Guest
Oke duidelijk :) Ja ik zoek meer naar de regel die ten grondslag ligt aan de ban. Ik ben het ermee eens dat het extreem laag is, maar banworthy vind ik het niet. Een ban omzeilen etc. Snap ik dat daar consequenties aanhangen en als ik het goed begrijp hangt er dus geen ban aan de uitspraken maar aan het ban ontwijken icm het postgedrag. Een flinke afkeer tegen Martijn als community is begrijpelijk maar een 6 maanden ban vind ik het nog steeds niet.
wat is voor jouw dan wel banworthy op een forum?
 
Reactiescore
766

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Fake accounts aanmaken om anoniem wat mensen persoonlijk aan te vallen vind ik toch ook wel bij opgenoemden thuis horen
 
Reactiescore
255
bb3893ad9fb4dc9d4c174e47338dbd0d.png


Damn :eek2:
 
Reactiescore
766
en anoniem een account aanmaken om iemand te raken die iets fucked up meegemaakt heeft is niet banworthy volgens jouw?
Nee vind ik niet banworthy, het is extreem laag. Maar wat die heeft gezegd is in bepaalde context enorm misplaatst en verkeerd maar volgens mij niet tegen de regels. Ik heb alle respect voor de gedupeerde en ik vind zo’n streek enorm laag maar niet tegen de regels. Er zijn zat anonieme posters op het af dus dat vind ik ook niet zo’n issue.
 
Reactiescore
757
Nee vind ik niet banworthy, het is extreem laag. Maar wat die heeft gezegd is in bepaalde context enorm misplaatst en verkeerd maar volgens mij niet tegen de regels. Ik heb alle respect voor de gedupeerde en ik vind zo’n streek enorm laag maar niet tegen de regels. Er zijn zat anonieme posters op het af dus dat vind ik ook niet zo’n issue.
Te persoonlijk worden is niet goed te keuren. Ik zie er ook helemaal het nut niet van in. Je maakt jezelf niet eens interessant. Personen die posten om te kwetsen, ook al is het niet tegen de regels of wat dan ook, horen hier gewoon niet thuis.
 

DeletedUser79704

Guest
Nee vind ik niet banworthy, het is extreem laag. Maar wat die heeft gezegd is in bepaalde context enorm misplaatst en verkeerd maar volgens mij niet tegen de regels. Ik heb alle respect voor de gedupeerde en ik vind zo’n streek enorm laag maar niet tegen de regels. Er zijn zat anonieme posters op het af dus dat vind ik ook niet zo’n issue.
alleen is het wel tegen de regels, een persoonlijke aanval/ smakeloze inhoud. daarbij het feit dat dit niet de eerste keer was.
 
Reactiescore
766
alleen is het wel tegen de regels, een persoonlijke aanval/ smakeloze inhoud. daarbij het feit dat dit niet de eerste keer was.
Ja daarom, die regel zoek/zocht ik dus. Als er een regel is die zegt dat je niet persoonlijk mag aanvallen, snap ik de ban met deze context, maar die kende ik dus niet.
 
Reactiescore
3.457
§2) Gedragscode
  1. Behandel altijd andere leden van de community met respect. Alle interacties met andere spelers moeten altijd vriendelijk en gepast zijn.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.416
Om even de regel uit te leggen zonder over een specifieke case te praten:

Stel je word geband op account A (bijvoorbeeld voor 1 dag) en post daarna alsnog (terwijl de ban nog loopt) via account B, dan valt dat onder banontwijking van account A met behulp van B. Account B krijgt in dit geval 20 punten wat gelijk staat aan 6 maanden ban. Account A kan en mag nadat de originele bantijd (in dit voorbeeld 1 dag) is afgelopen gewoon weer posten.

Dit is de algemene regel die in alle banontwijkings-situaties word toegepast. Enige uitzondering is wanneer je iemands anders account gebruikt om je ban te ontwijken. In dat geval zou diegene 12 punten ontvangen.

Stel dus, account A heeft 5 dagen, speler gebruikt account B om te posten en krijgt daar 6 maanden. Na 5 dagen word account A weer vrijgegeven.

Speler A post dan direct weer op account A, krijgt speler dan weer een ban van 6 maanden omdat hij de ban van 6 maanden op account B ontwijkt?
 
Bovenaan