Praattopic

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Hij is gebanned op een nieuw account, en dan de ban ontweken op UT
 

DeletedUser79704

Guest
Is Martijn nu 6 maanden gebanned? En is dat enkel om die 2 posts die hij plaatste op een dubbel account?
de inhoud van die posts en het doel van die posts rechtvaardigen voor mij toch wel die 6 maand + het feit dat hij al eens gebanned is geweest voor exact dezelfde reden
 
Reactiescore
2.386
Nu kan hij jammer genoeg geen afscheidspost maken om dan toch weer terug te komen :sad:
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Famous last words:

Irritante laster dat is het -M.

:sad:
 
Reactiescore
534
Is Martijn nu 6 maanden gebanned? En is dat enkel om die 2 posts die hij plaatste op een dubbel account?

Om even de regel uit te leggen zonder over een specifieke case te praten:

Stel je word geband op account A (bijvoorbeeld voor 1 dag) en post daarna alsnog (terwijl de ban nog loopt) via account B, dan valt dat onder banontwijking van account A met behulp van B. Account B krijgt in dit geval 20 punten wat gelijk staat aan 6 maanden ban. Account A kan en mag nadat de originele bantijd (in dit voorbeeld 1 dag) is afgelopen gewoon weer posten.

Dit is de algemene regel die in alle banontwijkings-situaties word toegepast. Enige uitzondering is wanneer je iemands anders account gebruikt om je ban te ontwijken. In dat geval zou diegene 12 punten ontvangen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
757
Om even de regel uit te leggen zonder over een specifieke case te praten:

Stel je word geband op account A (bijvoorbeeld voor 1 dag) en post daarna alsnog (terwijl de ban nog loopt) via account B, dan valt dat onder banontwijking van account A met behulp van B. Account B krijgt in dit geval 20 punten wat gelijk staat aan 6 maanden ban. Account A kan en mag nadat de originele bantijd (in dit voorbeeld 1 dag) is afgelopen gewoon weer posten.

Dit is de algemene regel die in alle banontwijkings-situaties word toegepast. Enige uitzondering is wanneer je iemands anders account gebruikt om je ban te ontwijken. In dat geval zou diegene 12 punten ontvangen.

Buiten het feit dat ik deze straf ongelooflijk streng vind, is het gewoon dom van Martijn om zoiets te doen. Wel zou het misschien dit gehele forum ten goede komen om de algemene straffen wat minder zwaar te maken. 'T is niet dat er echt iets overdreven gebeurde.
 
Reactiescore
1.140
Hmm die ban is er op gebaseerd dat je met een 2e nieuwe account je ban probeert te ontwijken.
Stel je had een 2e account aangemaakt om daarmee iets doms te doen waarvoor je geband wordt.
Is het dan niet zo dat account A eigenlijk het ban ontwijk account is en daar die 6 maanden ban op zou moeten zitten en het main account (in dit geval account B) de originele straf gewoon moet uit zitten.
 
Reactiescore
766
Om even de regel uit te leggen zonder over een specifieke case te praten:

Stel je word geband op account A (bijvoorbeeld voor 1 dag) en post daarna alsnog (terwijl de ban nog loopt) via account B, dan valt dat onder banontwijking van account A met behulp van B. Account B krijgt in dit geval 20 punten wat gelijk staat aan 6 maanden ban. Account A kan en mag nadat de originele bantijd (in dit voorbeeld 1 dag) is afgelopen gewoon weer posten.

Dit is de algemene regel die in alle banontwijkings-situaties word toegepast. Enige uitzondering is wanneer je iemands anders account gebruikt om je ban te ontwijken. In dat geval zou diegene 12 punten ontvangen.
Oke die regel is helder, maar ik heb de posts gelezen en gaat dan in tegen een bepaalde gedragscode van het forum? Wat er werd gezegd was erg laag, begrijp me niet verkeerd, maar een 6 maanden ban voor die posts vind ik erg overdreven. Op die manier op de man spelen is enorm verkeerd en onnodig op een forum van een online browsergame maar elke persoon mag toch vinden van een situatie wat hij vindt?
 
Reactiescore
7.931
. 'T is niet dat er echt iets overdreven gebeurde.

Dat het voor jou niet zoveel uitmaakt kan ik me voorstellen, maar het gaat daar ook niet om. Het gaat erom dat de persoon in kwestie zich dermate gekwetst voelde. Martijn maakte willens en wetens misbruik van kennis om iemand te kwetsen. Net zoals hij dat al vaker heeft gedaan. En het aller Vieste eraan vind ik nog dat hij zo'n lafbek is om het anoniem te gaan doen. 6 maand ban is dikke prima
 
Reactiescore
255
Dat het voor jou niet zoveel uitmaakt kan ik me voorstellen, maar het gaat daar ook niet om. Het gaat erom dat de persoon in kwestie zich dermate gekwetst voelde. Martijn maakte willens en wetens misbruik van kennis om iemand te kwetsen. Net zoals hij dat al vaker heeft gedaan. En het aller Vieste eraan vind ik nog dat hij zo'n lafbek is om het anoniem te gaan doen. 6 maand ban is dikke prima

Dat niet alleen, via z'n eigen account nog posts liken van mensen die er schande van spreken ook, terwijl hij zelf via een 2e account die opmerkingen heeft geplaatst.
 
Reactiescore
255
Bovenaan