Top/Flop stammen

Reactiescore
63
Onze ODD komt vooral door spelers van kleinere stammen die ons tegen zaten (al vanaf het begin). Dat heeft niets met Nelis of Naad te maken gehad.

Gewoon even simpel naar de ODA gaan kijken van Nelis had ook gekunt natuurlijk: Klikje

Er is niet met deff geschoven geweest. Er is gewoon bijgestacked geweest.

Ver lopen is 1 ding. Fake treintjes sturen met bijl snelheid is een 2de ding. Daarnaast heb je nog het feit dat men een dorp wil edelen met 3 edels, wat in principe wel kan omdat +5 edelbooster waarschijnlijk aanstond maar dan nog is het niet zeker dat het kan met 3. Tenslotte een lager moraal dat ook wel een beetje meehielp bij sommige attacks.

Ahja kijk, het heeft langs beide kanten wat teweeg gebracht maar 1 ding is zeker: het had best op andere spelers/stammen gemogen/gekunt.
Had inderdaad ook gewoon naar de ODA kunnen kijken. Maar gezien de situatie omtrend Nells hadden we meer deff aan die kanten verwacht, ongeacht of ie nu aanviel of niet.

Wat betreft fakes sturen met bijlsnelheid, ik vermoed dat deze zullen verstuurd zijn in de loop van de nacht, in de hoop dat de betreffende spelers niet actief waren. Ik geef ook toe dat dit geen meerwaarde heeft gehad. Over die 3 edels zal je het waarschijnlijk over Primulus hebben, ik was nog niet eens op de hoogte dat er tegenwoordig met drie edels een dorpje kan gepakt worden.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Heh? Jij plaatst deze mensen in een hokje door ze anti-premaders te noemen, om vervolgens te concluderen dat het niet verstandig is om jezelf zo te profileren?
Dus jij bepaald dat:

Als 95% van de mensen, die jij anti-premade noemt, in een stam moeten gaan zitten, mag dat ledenlimiet stevig omhoog ;).
Je lijkt nog steeds niet te kunnen accepteren dat er terecht kritiek wordt geuit door een grote groep spelers die zeker niet allemaal uit één kamp komen, niet omdat ze simpelweg anti-premade zijn, maar omdat ze daar gegronde redenen voor hebben.

Jij zegt in je eigen post dat er dusdanig veel anti-premaders zouden zijn, dat dat ledenlimiet stevig om hoog zou moeten. Dit AF kent amper 60 actieve posters (?) en 12 anti-premaders is in jou optiek slechts een deel van het geheel. De rest van de post spreek je gewoon uit eigen perspectief; daarbij bevestig je zelf dat ze anti-premade zijn (maar daar wel gegronde redenen voor zouden hebben). Je schuift de schuld in mijn schoenen, maar je bent er wat dat betreft gewoon met open ogen in gestonken.

Het post gedrag van deze gehele groep mensen per definitie anti-premade is, ipv dat het bijvoorbeeld een kritische neutrale blik is.
Om vervolgens zelf deze mensen allemaal in het hokje anti-premade te plaatsen en te concluderen dat zij samen wel een stam zullen gaan vormen (95%) en als klap op de vuurpijl ga je dan concluderen dat het niet verstandig is om jezelf te profileren als anti-premade, het hokje waar jij deze mensen zojuist ZELF in hebt gestopt.

Mooi, lekker woorden zitten verdraaien. Zeg ik dat die gehele groep anti-premade is ipv dat het bijv een kritische neutrale blik is? Neen; ik zeg letterlijk dit: ''Daarnaast reken ik mensen niet tot anti-premader als ze zo nu en dan of regelmatig tegen Amen posten, maar wel als ze louter posten tegen Amen/Swift en al de rest op de wereld wegwuiven, of zij die letterlijk alles maar aangrijpen om amen/swift zwart te maken - zodra er sprake is van een bepaalde obsessie eigenlijk. ''

Plaats ik al deze mensen (die kritisch zijn en ik dus alleen bij obsessief gedrag zou classificeren) vervolgens in het hokje anti-premade, neen helemaal niet, om welke mensen gaat het precies Fabian? Volgens mij ga je je boekje te buiten en voel je je aangesproken met de Spread+Rots+Ruiter stam. Het lijkt mij uiterst logisch dat vrijwel alle anti-premaders (ongeacht welke namen je zou invullen) elkaar zullen treffen (95%) in één stam - soort zoekt soort en gemeenschappelijke 'haat' zal verenigen. Dan je laatste zin; ik heb al ontkracht dat ik 'al die mensen' in hokjes zou stoppen. Vervolgens stel ik neutraal dat het altijd dom is om je anti- watdanook te profileren. Ga je daar ook nog op in of heb je gewoon een goedkope post geschreven waar je de (overduidelijke) essentie volledig negeert om maar wat modder te kunnen gooien?

Daarnaast mag jij insinueren dat al die accounts kritisch zijn tegen de premade omdat ze zich bijna allemaal in één potentiële stam bevinden en daarom bevooroordeeld zijn en allesbehalve objectief, maar er mag geen reactie komen dat het een grotere groep betreft die zeker niet allemaal tot één potentiële stam behoren, want dan zegt dat genoeg over "onze" motieven. Wat een kromme redenering.

Nogmaals Fabian ik insinueer helemaal nergens dat alle accounts die kritisch zijn tegen de premade zich in één potentiële stam bevinden. Lees gewoon wat ik schrijf: ''Daarnaast reken ik mensen niet tot anti-premader als ze zo nu en dan of regelmatig tegen Amen posten, maar wel als ze louter posten tegen Amen/Swift en al de rest op de wereld wegwuiven, of zij die letterlijk alles maar aangrijpen om amen/swift zwart te maken - zodra er sprake is van een bepaalde obsessie eigenlijk. '' <--- In mijn optiek maar een kleine hoeveelheid - ook al eerder genoemd.. (''Ik schat veel spelers wel slimmer in.'')

Ik rep helemaal geen woord over objectiviteit of subjectiviteit noch over validiteit. Ik zeg nergens dat er geen reactie mag komen. Ik zeg alleen dat het opvallend is dat de eerste twee reacties op mijn post exact dezelfde voor de hand liggende move maken: Doen alsof/ suggereren dat het aantal anti-premaders heel groot in een oneliner zonder enige fundament. Dat zegt gewoon iets over je motieven, of je dat wilt of niet. Hecht ik daar ook maar enig waardeoordeel aan? Totaal niet.

Lees de volgende echt even beter, je reageert uitsluitend op de zaakjes die jou goed uit komen en deze verdraai je vervolgens volledig, waarschijnlijk heb je de uitspraak (die ik twee keer rectificeer) niet goed gelezen of verkeerd geïnterpreteerd.

Zou jij mij eens een lijst kunnen verschaffen van die spelers die zich, in jouw optiek, profileren als anti-partij of anti-premade partij? Puur omdat er vanaf meerdere invalshoeken kritiek komt op diverse spelers uit de premade betekent dit nog niet dat de helft van het forum zich tegen de premade keert. Zo zijn er toch ook situaties ontstaan waarbij ESFR, TAD, Wow who en die stam noordwest(ben naam ff kwijt) in het 'slechte' daglicht kwamen? En dan vergeet ik er zelfs nog een paar. Dat niet dezelfde spelers elke discussie het woord voeren betekent niet dat ze selectief reageren op het forum. Een beetje een rare redenatie van je weer.


Hoe stom denk je dat ik ben? Als ik hier spelers ga aanwijzen trek ik zo een enorme beerput aan kritiek open, daar ga ik mij helemaal niet aan wagen. Maakt niet uit welke namen ik noem. Iedereen mag dat zelf invullen, niemand zal ontkennen dat er wel degelijk fervent pre-made haters rondlopen waar dat obsessieve gedrag wel bij lijkt te passen. Wat ik bereik ik met dit aanhalen? Wellicht dat men het reflectie vermogen heeft om ook te kijken naar zichzelf en voortaan eens wat breder gaat posten, wat kan leiden tot een interessanter AF met een gezondere dynamiek.

Jij legt mij de woorden in de mond dat ik zou zeggen dat 'de helft van het forum zich tegen de premade keert', zo ervaar ik dat helemaal niet namelijk noch dat ik deze bewering maakte. Ik schreef juist 'ik schat veel spelers wel slimmer in.'' Volgens mij wilt het woord veel toch zeker wel betekenen dat ik 'het grotere deel' van de mensen die tegen de premade post, niet tot het anti kamp reken. Je mist ook een stukje context, het is een terugkerend patroon dat bepaalde personen consequent tegen één specifiek persoon/stam posten. Sommige posters die nu (louter) tegen de premade posten, deden dit ook consequent tegen mijn stammen op wereld 59 en 68. Dat heeft niets meer met selectief reageren de afgelopen maanden op dit forum te maken.

Daarnaast; je schrijft zelf al over 'slechte daglicht' momentjes; dat is dan ook letterlijk het enige wat we op dit schijt forum nog bediscussiëren. Waar is de tijd dat men inhoudelijke discussies kon voeren, stammen inhoudelijk ging vergelijken, bepaalde zaken promoten. Wellicht nostalgisch maar vroeger was het AF echt wel heel veel beter dan nu. Stabtopics, de ene spy na de andere, gezeik om letterlijk alles. Ik ga bijna snappen waarom mensen volledig schijt krijgen aan alles en iedereen en gewoonweg gaan katapulteren o.i.d.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
735
Jij zegt in je eigen post dat er dusdanig veel anti-premaders zouden zijn, dat dat ledenlimiet stevig om hoog zou moeten
Volgens mij zeg ik toch heel duidelijk, die JIJ anti-premaders noemt. Ik neem dat hele woord niet in de mond en zou dat ook nooit doen.
Het enige wat ik met mijn post wil zeggen, is dat jij zoveel mensen over één kam scheert, dat je een hoger leden limiet nodig zou hebben. Ik zeg helemaal niet dat er zoveel mensen anti-premade zijn, dat ben jij die in je eigen term blijft hangen en alles maar op één manier kan lezen. De ik ben-per-definitie-de-gebeten-hond manier.

Er is gewoon een grote groep posters die kritisch zijn en niet schromen om welke partij dan ook hierop aan te spreken en dat is in mijn ogen alleen maar positief (neem een Howlin, Fred, Joachim (in de vorm van prenten) of Rens).

Je geeft zelf toe dat je de tijd niet hebt om het hier bij te houden, nou dat is heel duidelijk dat je dat niet lukt (en dat is meer dan prima, maar ga dan niet zogenaamde allesomvattende posts schrijven).

Dus lul niet over mijn motieven en stap eens wat opener in die dialoog, want je raakt echt verstrikt in die tunnelvisie van je.

Ben wel weer klaar met dit verhaal, fijne dag AF'ers en Anti-premaders;) ;)
 
Laatst bewerkt:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Volgens mij zeg ik toch heel duidelijk, die JIJ anti-premaders noemt. Ik neem dat hele woord niet in de mond en zou dat ook nooit doen.

Exact en daar ga je de mist in, aangezien ik slechts een fractie van de posters 'tegen' de premade anti-premader noem, in tegenstelling tot dat jij doet geloven. Je lijkt mijn post niet eens gelezen te hebben, waarin ik zeer duidelijk onderscheid maken tussen kritische poster en anti premaders, waarbij ik het overgrote deel tot de eerste categorie zou rekenen. Is dat mensen over één kam scheren? Komop zeg, probeer in ieder geval de post te lezen voordat je er op gaat reageren want op deze manier doe je enkel uitspraken die ik al kan counteren door mijn eigen woorden nog eens aan te halen. Wat draagt dat bij in het dialoog? Je gaat, zoals ik al eerder zei, niet in op de essentie maar op een paar specifieke puntjes waar je denkt wat punten te kunnen scoren. Je kunt zeggen wat je wilt maar ik laat geen enkele zin van jou onbeantwoord.

Vervolgens kom je met een riedeltje kritische posters en zeg je dat jij dat alleen als positief ziet, dit zijn ook letterlijk mijn woorden en ik zie totaal niet hoe ik hen ooit tot de anti-premader partij zou hebben gerekend. Voldoen ze volgens jou aan de criteria: louter tegen de premade posten, alles aangrijpen om de premade zwart te maken en obsessief posten? In mijn optiek zeker niet, dus wat je met die zin tracht te zeggen ontgaat mij.

Als ik post, dan zorg ik dat mijn posts volledig zijn en dat ik de hele context ken. De afgelopen vier dagen heb ik vijf posts op het AF geplaatst. Beetje goedkoop om te suggereren dat mijn post slecht zou zijn omwille van tijdgebrek - aangezien ik mij beperk tot een enkele discussie met nog geen tien inhoudelijke berichten.

Ben wel weer klaar met dit verhaal, fijne dag AF'ers en Anti-premaders;) ;)

Prima.
 
Reactiescore
735
Exact en daar ga je de mist in, aangezien ik slechts een fractie van de posters 'tegen' de premade anti-premader noem, in tegenstelling tot dat jij doet geloven. Je lijkt mijn post niet eens gelezen te hebben, waarin ik zeer duidelijk onderscheid maken tussen kritische poster en anti premaders, waarbij ik het overgrote deel tot de eerste categorie zou rekenen. Is dat mensen over één kam scheren? Komop zeg, probeer in ieder geval de post te lezen voordat je er op gaat reageren want op deze manier doe je enkel uitspraken die ik al kan counteren door mijn eigen woorden nog eens aan te halen. Wat draagt dat bij in het dialoog? Je gaat, zoals ik al eerder zei, niet in op de essentie maar op een paar specifieke puntjes waar je denkt wat punten te kunnen scoren. Je kunt zeggen wat je wilt maar ik laat geen enkele zin van jou onbeantwoord.

Vervolgens kom je met een riedeltje kritische posters en zeg je dat jij dat alleen als positief ziet, dit zijn ook letterlijk mijn woorden en ik zie totaal niet hoe ik hen ooit tot de anti-premader partij zou hebben gerekend. Voldoen ze volgens jou aan de criteria: louter tegen de premade posten, alles aangrijpen om de premade zwart te maken en obsessief posten? In mijn optiek zeker niet, dus wat je met die zin tracht te zeggen ontgaat mij.

Als ik post, dan zorg ik dat mijn posts volledig zijn en dat ik de hele context ken. De afgelopen vier dagen heb ik vijf posts op het AF geplaatst. Beetje goedkoop om te suggereren dat mijn post slecht zou zijn omwille van tijdgebrek - aangezien ik mij beperk tot een enkele discussie met nog geen tien inhoudelijke berichten.



Prima.
Je vergeet even dat jouw initiële reactie, een antwoord was op de volgende tekst.
Het begint onderhand storend te worden hoe veel onderwerpen eindigen op gezeik naar de premade
Hier reageerde jij op met dat je verwacht dat 95% van de anti-premaders in dezelfde stam zouden gaan zitten en gooi je daar bovenop dat men toch wel modder kan blijven gooien.

Ik ben nog altijd van mening dat wat deze wereld nodig heeft; een concrete tegenpartij is (dan zul je ook zien dat 95% van de anti-premaders in één voorbedachte stam zal zitten) Zolang dat nog niet is, kan ik posten wat ik wil, ongeacht de kwaliteit ervan zal men er toch modder om gooien.

Hiermee suggereer jij dus dat al dat gezeik komt van anti-premaders en scheer je wel degelijk al deze posters over 1 kam, om vervolgens in je eerstvolgende post met een verhaal te komen dat het niet handig is om je als anti-partij op te stellen.
Jij bent dus zelf degene die deze mensen in dit hokje plaatst, om vervolgens voor hen te bepalen dat het niet handig is om zich zo op te stellen, zoals jij net voor ze bepaald hebt dat ze doen.

In mijn optiek ben je sowieso niet verstandig als je je zelf al profileert als een anti-partij of je je rekent tot een anti-premader.


Vervolgens kom je daarna pas met jouw uitleg van wat volgens jou een anti-premader is, iets wat jij tot dan toe nog niet beschreven hebt en waar mijn eerste reactie dus totaal niet om gaat.

Daarnaast reken ik mensen niet tot anti-premader als ze zo nu en dan of regelmatig tegen Amen posten, maar wel als ze louter posten tegen Amen/Swift en al de rest op de wereld wegwuiven, of zij die letterlijk alles maar aangrijpen om amen/swift zwart te maken - zodra er sprake is van een bepaalde obsessie eigenlijk.

Kortom, je schetst in je eerste berichten een compleet ander beeld dan hetgeen je er nu van probeert te maken. Namelijk dat al deze posters anti-premade zijn, maar dat die toch wel voor 95% in één stam zullen gaan zitten. Waarmee je dus suggereert dat deze mensen niet gegrond posten, maar puur simpel bashen, omdat ze anti-premade zijn.
Je kan wel zeggen dat dit niet letterlijk je woorden zijn, dat is ook zo, maar je probeert wel degelijk dat beeld van deze groep posters te schetsen.

ls ik post, dan zorg ik dat mijn posts volledig zijn en dat ik de hele context ken. De afgelopen vier dagen heb ik vijf posts op het AF geplaatst. Beetje goedkoop om te suggereren dat mijn post slecht zou zijn omwille van tijdgebrek - aangezien ik mij beperk tot een enkele discussie met nog geen tien inhoudelijke berichten.

Niets goedkoops aan hoor, als je een totaal beeld wil hebben van de posters op het AF en de mate/kwaliteit/onderbouwing van commentaren die geleverd worden op verscheidene groepen spelers, dan zul je gewoon alles gelezen moeten hebben om hier een conclusie over te kunnen trekken.
 
Laatst bewerkt:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Namelijk dat al deze posters anti-premade zijn, maar dat die toch wel voor 95% in één stam zullen gaan zitten. Waarmee je dus suggereert dat deze mensen niet gegrond posten, maar puur simpel bashen, omdat ze anti-premade zijn. Je kan wel zeggen dat dit niet letterlijk je woorden zijn, dat is ook zo, maar je probeert wel degelijk dat beeld van deze groep posters te schetsen.

Houd je er wel even rekening mee dat 'anti-premader' volledig open voor interpretatie was? Dat jij een andere invulling had dan mij, en je aangesproken voelde kennelijk, is niet aan mij te wijten (maar wel een doel an sich). Jij bent vervolgens de eerste die het over een bepaalde hoeveelheid (12+) heeft - niet ik. Verder moet die stam nog gevormd worden, zolang die stam er nog niet is heb ik nog helemaal niemand beschuldigd van ongegrond posten, simpel bashen omdat ze anti-premade zijn - simpelweg omdat (formeel gezien) nog niet bekend is wie er deel gaan uitmaken van die stam (ahum). Zoals ik al eerder zei; ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat de gelijkgestemden ('haters') elkaar zullen vinden in één stam/partij (net zoals in het echte leven, soort zoekt soort) en dat een groot deel van die kritische neutrale posters (die ook (soms) tegen de premade posten) geen deel uit zullen maken van die partij. Ik zeg echt helemaal niets dat onlogisch is, ik maak slechts een voorspelling - over een fenomeen wat ik al vele werelden zie gebeuren. De tijd zal leren of het ook hier weer zal uitkomen.
 

DeletedUser81766

Guest
Ik snap dat het gister nationale dodenherdenking was, maar laten wij niet te sentimenteel worden en veel anti & haat in elkaar drijven over een spelletje. Straks krijgen we hier nog een wereld oorlog en een bevrijdingsdag concept aangeboden door tribalwars.
 
Reactiescore
489
Ik snap dat het gister nationale dodenherdenking was, maar laten wij niet te sentimenteel worden en veel anti & haat in elkaar drijven over een spelletje. Straks krijgen we hier nog een wereld oorlog en een bevrijdingsdag concept aangeboden door tribalwars.

Als je geen wereldoorlog wil op TW kan je beter Sims spelen
 

Deleted User - 487957162

Guest
Ik vraag mij soms af wat het verschil is tussen sims en TW. Als het een beetje zwaar wordt, join je gewoon de tegenstander.
 
Bovenaan