Praattopic

Reactiescore
1.478
Wat ik me afvraag is waarom iedereen constant de huidige kwaliteit van de werelden afbrandt. Vroeger was vast en zeker alles beter, maar toch is er vaak een strijd elke wereld. En de 'toppers' winnen niet elke wereld wat dan wel zou moeten gezien hun niveau dan toch een stuk hoger ligt?
Ik als 'newgen' denk dat alhoewel de gemiddelde speler veel beter is dan vroeger, de top in vergelijking minder is. Dit komt omdat je vroeger jaren met 1 wereld bezig was. Tegenwoordig is dat niet zo, en daarbij zijn tegenstanders beter.
 
Reactiescore
2.039
Wat ik me afvraag is waarom iedereen constant de huidige kwaliteit van de werelden afbrandt. Vroeger was vast en zeker alles beter, maar toch is er vaak een strijd elke wereld. En de 'toppers' winnen niet elke wereld wat dan wel zou moeten gezien hun niveau dan toch een stuk hoger ligt?
Komt wss omdat de meeste 'new gens' om het even zo te noemen eigenlijk de technieken van anderen overgenomen hebben, en de 'old gens' van die technieken zelf hebben moeten bedenken. Stukje verschil in inzicht denk ik.

Daarnaast is het tegenwoordig veel meer gericht op farmen (en nu roven dan) dan vroeger, dat maakt ook wel een wezenlijk verschil
 
Reactiescore
1.893
Spelen is tegenwoordig ook een stuk makkelijker: compensatie middels PP, een shitload aan scripts voor van alles en nog wat, veel kleinere accounts, en dan nog eens AM & FA zodat je 70% van het onderhoud van je acc zowat kunt uitbesteden.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.039
Spelen is tegenwoordig ook een stuk makkelijker: compensatie middels PP, een shitload aan scripts voor van alles en nog wat, veel kleinere accounts, en dan nog eens AM & FA zodat je 70% van de onderhoud van je acc zowat kunt uitbesteden.
Ah dat was ik idd nog vergeten te benoemen, die compensatie middels pp. Vroeger als je een verkeerde keuze maakte was je gewoon de lul (niet op tijd boer/smid erin bijv), tegenwoordig halveer je dan of haal je wat gs binnen via de beurs. De start overleven is er daardoor aanzienlijk makkelijker op geworden.
 
Reactiescore
1.049
imo was w14 een hoog niveau. al had iedereen toen veel meer tijd en zin lijkt het. ook het gebrek aan een app zorgde voor veel minder "luie" spelers. vond hoe het spel vroeger was veel beter maar wie zou er daar nu nog tijd voor hebben, om zo intensief te gaan spelen
Nou ik denk dus best veel mensen, want als je ziet hoe bijvoorbeeld een fortnite werd gespeeld of een nieuwe fifa. Alleen de game is verouderd dus minder aantrekkelijk :)
 
Reactiescore
2.039
imo was w14 een hoog niveau. al had iedereen toen veel meer tijd en zin lijkt het. ook het gebrek aan een app zorgde voor veel minder "luie" spelers. vond hoe het spel vroeger was veel beter maar wie zou er daar nu nog tijd voor hebben, om zo intensief te gaan spelen
Het is misschien erg hypocriet, maar wie heeft er idd nog zin om er zoveel tijd aan te besteden. :p
Heeft ook te maken met de generatie, grootste deel van de mensen die het vroeger zo intensief speelden waren scholieren studenten en school verlaters, die moeten tegenwoordig gewoon werken
 

DeletedUser79704

Guest
Nou ik denk dus best veel mensen, want als je ziet hoe bijvoorbeeld een fortnite werd gespeeld of een nieuwe fifa. Alleen de game is verouderd dus minder aantrekkelijk :)
ik doel specifiek op tw natuurlijk :) als je op fortnite een weekje niet logt heb je weinig te verliezen, op tw werkt dat gewoonweg niet. behalve als je co's hebt natuurlijk. ik als kind had weinig optie's qua online spelletjes, en tw was toen het meest aantrekkelijke, nu is dat simpelweg niet meer zo :p mensen namen toen ook echt de tijd om het spel te leren, en je had er ook meer tijd voor doordat de werelden veel langer speelden. vandaar dat er nu minder kwaliteit is imo, er is te weinig tijd om het deftig te leren, of je moet op 1 of andere manier op een groot acc geraken
 
Reactiescore
5.700
Voor mij persoonlijk zijn w10,14,18 en 34 een van de betere werelden, al heb ik niet op allen gespeeld.

Verder denk ik een vrij goede inschatting te kunnen maken, aangezien ik praktisch na het eindigen van w14 gestopt ben met actief spelen. Nu speel ik weer op 71 en kan dus best wel wat zinnige dingen hierover zeggen.

Ten eerste is natuurlijk alles makkelijker, zoals al is aangegeven. Vroeger moest er veel meer met de hand gebeuren en kostte de meest simpele dingen veel meer tijd. Wat eigelijk vrij gek is aangezien vroeger teams degelijk kleiner waren dan de huidige teams, terwijl alles veel meer tijd kostte. Nu is het natuurlijk wel zo dat de huidige werelden gericht zijn op sneller en kleiner, waarbij je dus veel meer blitzes hebt dan voorheen.

De gemiddelde speler weet nu denk ik beter wat te doen, door onder andere handige guides, tutorials en scripts/tools.
De top spelers van toen waren ik zijn geheel wel beter dan de top spelers van nu, ondanks dat er ook tussen zitten die allebei in de top speelde.
Het spel is allemaal een beetje makkelijker gemaakt en dit zorgt ervoor dat de skillgap tussen semi-toppers en een gemiddelde speler niet heel veel scheelt.

Voor mijn gevoel is het ook zo dat spelers vroeger veel meer all-round waren, terwijl nu spelers bijv alleen offen of deffen en de rest van het team de rest laten doen.

Werelden zijn gewoon intensiever, ondanks dat het tw op zichzelf minder werk kost. Werelden zijn denk in ook beter te plannen, veel werelden verlopen tegenwoordig op de zelfde manier met dezelfde fases. Dit komt omdat continu zegt diezelfde 200goede spelers weer in te top belanden wat betekend dat de skillgap veel groter is.
 
Reactiescore
1.893
imo was w14 een hoog niveau. al had iedereen toen veel meer tijd en zin lijkt het. ook het gebrek aan een app zorgde voor veel minder "luie" spelers. vond hoe het spel vroeger was veel beter maar wie zou er daar nu nog tijd voor hebben, om zo intensief te gaan spelen
Vooral dat mensen niet meer zoveel tijd hebben/willen vrijmaken voor TW idd. Een paar k dorpen onderhouden met één of twee co's zou ik nu niet meer zien zitten. 10 dorpen met 5 man is al een uitdaging soms. :biggrin:
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Tbh heb ik nooit intensief mega grote werelden gespeeld maar was het niet zo dat er toen welliswaar minder druk op stond?

Werelden zijn nu zo klein dat je allemaal ook tegen elkaar op wil boxen en word vergeleken. Massas gaan op milisecondes en elk dorpje telt. Waar je met 2000+ dorpen het gewoon tot op zekere hoogte blind smijten word, een dorp verliezen was toen geen ramp.

Dit zorgt ook voor een intensievere wereld. Als er nu een account valt kan dat een stam om zeep helpen en merkt de hele wereld het, waar vroeger je het niet eens opmerkte soms.
 
Reactiescore
2.039
Tbh heb ik nooit intensief mega grote werelden gespeeld maar was het niet zo dat er toen welliswaar minder druk op stond?

Werelden zijn nu zo klein dat je allemaal ook tegen elkaar op wil boxen en word vergeleken. Massas gaan op milisecondes en elk dorpje telt. Waar je met 2000+ dorpen het gewoon tot op zekere hoogte blind smijten word, een dorp verliezen was toen geen ramp.

Dit zorgt ook voor een intensievere wereld. Als er nu een account valt kan dat een stam om zeep helpen en merkt de hele wereld het, waar vroeger je het niet eens opmerkte soms.
Wat dat betreft valt het ook gewoon niet te vergelijken, omdat de werelden nu zo klein zijn kom je al snel uit op 2 kampen terwijl je vroeger makkelijk 5/10 stammen had. Kijk naar W12 of w16 bijvoorbeeld waar lange tijd veel contenders voor de rang 1 waren. Daardoor had je dus ook niet zoals hier gewoon een hele kant safe omdat je geen rim hebt.

Daarnaast noem ik elke dag 30k incs bijvoorbeeld niet minder druk. :p Mensen deden ook een stuk minder aan runnen gezien je jaren in je account had zitten, en een volgende wereld wel een half jaar kon duren.
 

DeletedUser79704

Guest
Tbh heb ik nooit intensief mega grote werelden gespeeld maar was het niet zo dat er toen welliswaar minder druk op stond?

Werelden zijn nu zo klein dat je allemaal ook tegen elkaar op wil boxen en word vergeleken. Massas gaan op milisecondes en elk dorpje telt. Waar je met 2000+ dorpen het gewoon tot op zekere hoogte blind smijten word, een dorp verliezen was toen geen ramp.

Dit zorgt ook voor een intensievere wereld. Als er nu een account valt kan dat een stam om zeep helpen en merkt de hele wereld het, waar vroeger je het niet eens opmerkte soms.
een dorp verliezen was idd veel minder erg dan nu, vooral met torens en de hele edelspam vanuit cf's, dat was vroeger toen ik speelde toch onbestaand. maar je moet wel snappen dat er geen app was en weinig mobieltjes toen toegang hadden tot internet dus als je buitenshuis was had je totaal geen controle over je acc, ook meldingen snachts bij inc's enz was onbestaand. maar je had wel vele grotere fronten en een tweestrijd kwam meestal pas zeer laat tot stand waardoor stammen meerdere fronten hadden. op w14 vb had dei met een volledige core ligging zo goed als geen safe, volledig omringd door vijanden behalve 1 bg. dus dat geeft dan weer meer druk dan hoe het nu meestal is, waarbij 2 stammen elk een halve wereld in bezit hebben en dan pas overgaan tot endgame
 
Reactiescore
5.700
+ geen boosters, waardoor je al of een overmacht creëert tov van een ander, of alles al veel makkelijk is voor jezelf.
Alles was redelijk gelijk, niet dat het ene acc 1000% pakketjes heeft en 20 zwarte vlagggen oid. en het andere acc niks.
 

Deleted User - 487936070

Guest
Vooral dat mensen niet meer zoveel tijd hebben/willen vrijmaken voor TW idd. Een paar k dorpen onderhouden met één of twee co's zou ik nu niet meer zien zitten. 10 dorpen met 5 man is al een uitdaging soms. :biggrin:

Paar k dorpen onderhouden kost met AM amper nog tijd. Denk dat ik momenteel meer kwijt ben aan deze wereld dan wanneer ik een account moet onderhouden van 1k+ dorpen. Tijdens massa's ben je op grotere accounts uiteraard veel meer tijd kwijt (zowel bij offen als deffen), maar deze massa's zijn over het algemeen beter te voorspellen.

Komt er eigenlijk op neer dat de verschillende fases in een wereld verschillende kwaliteiten vragen van een speler. Waar de start constant vrij intensief kan zijn en kleine fouten flinke impact kunnen hebben, is de late game meer fluctuerend qua intensiteit en is er voldoende ruimte om foutjes te maken.

Grote verschil wat ik op deze wereld zie in vergelijking met andere werelden zijn de enorme geldbedragen/pp die in accounts worden gestopt. Ben daar waarschijnlijk enorm naïef in maar ik ben dit in mijn tw-carriere nog niet eerder tegengekomen.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Ja wat @Dutchgangster zegt, het was gewoon compleet anders. BGs worden tegenwoordig zelfs amper gebruikt, wellicht in de start maar mid/late game vrijwel overbodig of compleet nutteloos door groeilijnen terwijl je daar in die tijd niet zonder kon door alle verschillende kampen.

Ik vind dat wel enorm jammer, politiek is toch een leuk aspect van het spel.
 
Reactiescore
1.094
Wat ik me afvraag is waarom iedereen constant de huidige kwaliteit van de werelden afbrandt. Vroeger was vast en zeker alles beter, maar toch is er vaak een strijd elke wereld. En de 'toppers' winnen niet elke wereld wat dan wel zou moeten gezien hun niveau dan toch een stuk hoger ligt?

Wat Elko en Dream Team dus al aanhaalden. Verder wil ik daaraan toevoegen dat vele settings over de jaren zijn verdwenen. 10 level systeem hebben sommige pas afgelopen classic voor het eerst gezien, heel veel mensen hebben nooit met pakketjes, adelshoeve levels of goedkoop/duur herbouwen verschil gespeeld. Het verdwijnen van boederijlimiet sinds w24 vind ik ook een groot gemis.

Maar daarom zijn de huidge generatie spelers beperkter in hun settings kennis. Nou zijn die voor normale werelden ook niet nodig, immers komen die settings daarop toch niet terug. Het maakt men wel een minder complete speler.

En met de kleinschaligheid hoe tw nu is, is zoals net genoemd een tweestrijd snel het eindresultaat, en dat geeft een redelijk statische endgame op vrij statische werelden. Core ligging stammen(Dei, P) , helemaal met boerlimiet (Astra, Sangu) met 0 tot zeer weinig allies zie je gewoon niet meer terug, omdat die ruimte niet gevuld wordt.

Dit zorgt ook voor een intensievere wereld. Als er nu een account valt kan dat een stam om zeep helpen en merkt de hele wereld het, waar vroeger je het niet eens opmerkte soms.

Mja valt wat voor te zeggen, heb ook wel het idee omdat de werelden nu zo statisch en dus zo voorspelbaar zijn, dat een gevallen account op een tweestrijd ook gewoon einde wereld betekent. Bovendien is het nu allemaal edelspompen, wat vroeger, zeker op pakketjes werelden echt niet zomaar kon. Er waren geen vlaggen of andere bonussen voor de korting van edels. Vereiste vroeger dus veel inzicht in hoe aangevallen moest worden, nu valt me dat soms wat tegen
 
Reactiescore
1.167
Reactiescore
1.226
Mja valt wat voor te zeggen, heb ook wel het idee omdat de werelden nu zo statisch en dus zo voorspelbaar zijn, dat een gevallen account op een tweestrijd ook gewoon einde wereld betekent. Bovendien is het nu allemaal edelspompen, wat vroeger, zeker op pakketjes werelden echt niet zomaar kon. Er waren geen vlaggen of andere bonussen voor de korting van edels. Vereiste vroeger dus veel inzicht in hoe aangevallen moest worden, nu valt me dat soms wat tegen

Ik weet niet hoe ver terug je onder vroeger schaart, maar W50 (2016) had nog pakketjes als instellingen.
 
Bovenaan