Golden Awards (special addition)

Reactiescore
604
Reactiescore
1.242
Meest onderschatte stam:
TAoW:
TAoW werd niet eens gezien als kanshebber maar heeft ze geknokt tot de top. Ik denk dat Hi Ho nogsteeds denk dat we geen kans maken waardoor ik TAoW als meest onderschat zet.
Wat Hi Ho betreft onderschatten we jullie zeker niet, TAoW heeft al voldoende laten zien dat ze een geduchte tegenstander zullen zijn mede door de mooie samenwerking bij de massa's en de successen op Fier.
 
Reactiescore
604
Wat Hi Ho betreft onderschatten we jullie zeker niet, TAoW heeft al voldoende laten zien dat ze een geduchte tegenstander zullen zijn mede door de mooie samenwerking bij de massa's en de successen op Fier.

Maar denk je ook dat TAoW een speler van Hi Ho kan breken?
 
Reactiescore
1.585
Mooi lijstje Wesley en bedankt voor de benoemingen aan Tas ;)

Ik zal er zelf ook eentje op gaan stellen vandaag.

Luc
 

DeletedUser79458

Guest
Maar denk je ook dat TAoW een speler van Hi Ho kan breken?

Moet wel te doen zijn toch als TAOW inderdaad NAP heeft met Alea en Fier tegen Hi Ho? Zou schandalig zijn als jullie dan geeneens 1 account kunnen breken.
 
Reactiescore
1.585
Beste speler(s):
Ik vind het altijd lastig om iemand te bekronen tot "beste speler". Wanneer steekt iemand nou boven de rest uit? ik ga hier kijken naar een aantal punten die bepaalde spelers behaald hebben op deze wereld en niet welke top spelers er op welke accounts zitten. Ik zie veelal de naam QQEEZZ voorbijkomen als beste team maar dat vind ik voor nu nog enigszins onterecht. Ja ze staan dik bovenaan maar hebben nog weinig laten zien, enkel het ossen van MI en de massa van eergisteren heeft hun naam doen stijgen op de oda en ods ranglijst. Als je kijkt naar odd staan ze op een 28e plek, dat zegt denk ik genoeg over de weerstand. Neemt niet weg dat er zeker goede spelers op zitten en dat ik hele hoge verwachtingen heb van het account nu zij zich mengen in de strijdt.

Ik zou graag team van Night Train willen nomineren, niet omdat de allerbeste tw spelers op dit account zitten maar puur door hun activiteit, inzet, motivatie en hun uithoudingsvermogen. Het account leek op knappen te staan met veel cf's en een week lang aanvallen die zij over zich heen kregen. Dit team heeft zich herstelt door flink actief te zijn en niet op te geven, ze hebben hun cluster schoongeveegd en zijn nu klaar om de strijdt vol aan te gaan. Ook hebben zij een 180 graden front wat natuurlijk gwn moeilijk is om te verdedigen. Met een verdienstelijke eerste rang voeren zij de ODA ranglijst aan en staan daarnaast op een 2e plaats op de ODD ranglijst.

Als laatste nog een klein woordje voor team Murus. Ik had niet verwacht dat jullie het zo lang vol zouden houden en dat jullie zoveel tegenstand zouden bieden. Het is spijtig dat een van jullie buren verzaakt waardoor het voor jullie een stuk lastiger is geworden maar ik heb wel respect voor jullie activiteit, motivatie en manier van spelen. Aan beide kampen zijn al eens rake klappen gevallen, ik hoop dat het nog een tijdje zo door mag gaan want het is al even geleden dat ik zo'n gemotiveerde tegenstander heb gehad. :)

Beste stam:
Hi Ho:
Valt denk ik verder weinig aan toe te voegen. Veruit de stam die het meest doet op aanvallend vlak en die week in week uit maar door blijft knallen. Yes het is waar en mensen willen het altijd even graag benoemen dat we (de stam) veel "slaafjes hebben". Ik snap dat dit tot ergernissen lijdt maar aan de andere kant is het ook gwn slim en het is een middel dat ieder ander ook had kunnen bereiken door meer te investeren in het diplomatische aspect. Neemt niet weg dat ik niet vind dat een aantal mb's allang geïnternet had moeten worden en dat dit naar mijn mening te lang duurt.

De beste stam speler:
Ik heb veel goede verhalen gehoord over Melvin van Kyuka en het team van QQEEZZ. Ik ken jullie verder niet heel goed en heb vgm nog nooit met jullie gespeeld maar dat kan wellicht nog eens komen. Deze verhalen zullen vast en zeker kloppen vandaar de benoeming hier. Van Fier ken ik eigenlijk niet zo veel spelers en ik hoor daar ook maar bar weinig van. Ik weet van eerdere werelden dat Chris van Acta veel vv draait, als die dat hier ook doet zoals op wereld 69 dan hoort hij hier ook tussen^^. Binnen HiHo vind ik het pittig om iemand buiten de boot te laten. Bijna alle accounts willen er echt voor gaan en je merkt dat we elkaar steeds meer willen gunnen. Heb geen zin om iedereen een veer in de kont te gaan steken daarom de top 3 van HiHo in mijn optiek: Mystery men, I Just Knocked You Out, & de boys van Da Vinci met in het bijzonder onze topper Rene.

Het grootste ego:
N.v.t. Kan met iedereen wel aardig opschieten.

Beste leider:
Lastig, ik ben niet of amper berokken geweest op dit aspect en ben pas op Tas gaan spelen toen ze op de 200k punten zaten. Daarom heb ik niet alle diplomatische betrekkingen en dat hele spelletje meegekregen. Ik heb respect voor de manier hoe Kyuka Taow heeft gekregen naar wie zij nu zijn. Het leek er niet altijd even goed uit te zien in het begin maar jullie hebben het roer omgegooid en zijn naar mijn mening nog steeds kanshebbers en onze meest geduchte tegenstander, ga zo door. :D Ook Jacob van Mystery Men doet het goed in mijn ogen, hij zorgt voor rust en duidelijkheid binnen HiHo. Ik moet niet zo'n chaoot hebben die van alles wilt maar niks klaarmaakt, vandaar dat dit mij wel bevalt.

Slechtste leider:
Leiding van Alea. Niet echt met een reden maar uit de resultaten van de afgelopen weken denk ik dat het nietgelukt is spelers genoeg te triggeren of motiveren om ervoor te gaan.

Meest onderschatte stam:
TAoW
zoals reeds benoemd. In het begin had niemand er een hoge pet van op maar zij hebben zich goed herstelt. Ben benieuwd hoe het zal gaan lopen!.

Meest overschatte stam:
Fier.
Niks tot weinig laten zien dan makkelijke prooien edelen. Op defensief vlak zeer zwak op het gebied van massa's deffen en veel constante dodgefouten door meerdere spelers. Kan te maken hebben met bezetting van accounts o.i.d. maar dit is wel de bittere waarheid :p

Meest overschatte speler:
SaveTheWhaleMarryAnObese.
staan naar mijn mening onverdiend op de 4e plaats. Als je als nummer 4, 19e staat op de ODA ranglijst en 123e op de ODD ranglijst dan getuigd het wel wat wel vaker het geval is voor dat account op andere werelden. Veel intern, weinig tegenstand, weinig laten zien.
Acta est Fabula. Sorry Chrisje, ik weet dat de bezetting een tijdje kut is geweest bij jullie en dat je nu bezig bent met herstellen maar denk dat de hele wereld wel even schrok toen ze zagen dat Acta zoveel dorpen verloor. Hopelijk maak je het goed maatje.

Meest onderschatte speler:
Zeer zeker QQEEZZ doordat zij zich sinds kort pas mengen in de strijdt. Verder zou ik hier graag iemand willen benoemen die het dubbel en dwars verdiend heeft. In het bijzonder Daniel van DpSchut. Veel discussies zijn er geweest over dit account die voor Hiho werkt, het fijne heb ik er allemaal niet van meegekregen maar Taow deed vgm hetzelfde met killb dus uiteindelijk maakt het weinig uit. Daniel heeft zich dubbel en dwars ingezet voor Hiho en heeft meerdere massa's gedeffed en afgeslagen. Met heel vaak een paar uurtjes slaap in de nacht om vervolgens er weer om 08:00 te zijn om te deffen. En dit terwijl je niet eens in de nummer 1 stam zit en je enkel de wereldwinst mee zou (kunnen) maken door zoals nu op een ander account te komen spelen. Mad respect naar jou voor alle inzet die je hebt geleverd voor ons. Door jou ligt Kyuka nog steeds op de plek waar het account zich nu bevind.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten:
Murus, Kyuka, QQEEZZ, Smokey, Fanta.
Goede en actieve spelers waar ik vgm nog niet mee heb samengespeeld. De beste manier om zelf beter te worden is door van elkaar te leren. Verder al mijn stamgenoten van HiHo waar ik heel tevreden over ben.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten:
Runners, paniekzaaiers, en opgevers.

Mooiste spelers naam:
Deze gaat naar iL Leona Indomabile.

Mooiste stam naam:

Sinds kort Taow, The anger of Wesley :) geniaal.

Het tofste topic:
Golden Awards

Het domste topic:

Alles buiten golden awards, stellingen en praathoek.

Favoriete forum poster:
N.v.t. heb geen tijd om al die boekwerken van mensen te gaan lezen. In het algemeen mensen die objectief zijn en de waarheid vertellen.

Minst favoriete forum poster:
N.v.t.

Dikste wannabe op het forum:
Ikzelf, wordt ik in ieder geval nog een keer benoemd in dit lijstje :p

Dikste wannabe in het spel:
Heb niet echt iemand voor ogen die ik een wannabe vind op dit moment.

Mooiste profiel foto van spelers:
TheTrainGoesChuChuuu

Mooiste profiel foto van stammen:
Fier

Mooiste actie van de wereld:

Onze eerste echte massa op Murus waar we ze totaal op het verkeerde been hebben gezet dat wij MI zouden targetten waardoor we ze een flinke klap konden geven. Verder de acties en het offensief van Prone tegen Acta.

Meest belovende speler voor de toekomst:
QQEEZZ, Tas, *Get High*, Turtle, NBNG
mede door wat nieuwe gemotiveerde spelers op die accounts.

Meest belovende stam voor de toekomst:
Hi Ho
of TAoW

Grootste blunder:

Ikzelf die in de beginfase perongeluk een full deff dorp voor 5 dagen op rooftocht stuurt... auw. En het verminderen van front stacks om deff te herverdelen, vervolgens naïef of laks te zijn dat Murus ons niet 123 zou aanvallen. 1 Dag later kregen we een kleine front bash op magere stacks, pijnlijk verhaal en een goede wake up call.

Voor wie heb je nu echt respect:
Al onze toppers in HiHo die zich inzetten voor het collectief.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen:
Mijn teampje op Tas. Ben oprecht blij eens mee te mogen kijken in dit ervaren en sfeervolle team. Bizar om te zien hoeveel iedereen voor elkaar over heeft en hoe mensen op elkaar ingespeeld zijn. Al veel nieuwe dingen bijgeleerd hier wat mij als speler beter maakt. Als mooiste voorbeeld 3 mensen die aan het discussiëren waren hoe we een recap war van Murus konden winnen, opeens zagen dat Murus kwam met een edel recap met maar 30 bijl 15 lc (dorp van herkomst gescout) die redelijk strak getimed was achter zijn clear. Ik had dit zelf al gezien en was vond een snipe van 15 zc 20 boog 20 speer. Rick: "We kunnen ook proberen een snipe te doen als dat haalbaar is", Yvo: "We kunnen met lc proberen uit het dorp waar we vandaag vandaan edelen, dan doen we een recap en we proberen de snipe." Wesley: "Geef coords dan"

2 seconde later... Luc: "Snipe OK!"

Chat.png


Ik wil graag nog meedelen dat:
Ik iedereen nog succes wens op deze wereld, maar ook privé waar we allemaal weten wat er speelt op dit moment.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.585
Thx voor de nominaties Wesley en Luc, zullen ons best doen om de verwachtingen in te lossen :)

Ongetwijfeld :) het voorproefje hebben we al gehad. We gaan het meemaken ^^

Luc
 
Reactiescore
5.693
Beste speler:
Ik ga hier van iedere stam 1 account opnoemen waarvan ik denk dat dit een van de betere spelers van de wereld zijn:

QQeezz
Ze staan op nummer 1 dat kan iedereen wel zien denk ik, echter boeit mij dit geen ene moer. Rang bepaalt niet hoe goed een account is, dit is gebaseerd op verschillende andere factoren. Qqeezz heeft door inzicht en toekomstvisie een uitdagend, maar mooi cluster ontworpen en met de nodige activiteit hebben zij dit kunnen bolwerken. Ik denk ook dat ze de activiteit en kwaliteit hebben om het andere accounts zeer lastig te maken. Zelf ben ik vanuit vroeger flink incs gewend, dus ik word niet per definitie koud van alle 1c spam (ik laat mijn co spelers dodgen), maar het toont wel aan dat ze er lekker zin in hebben. Aardige spelers ook, waar een leuk grapje niet ongepast is. Door het goede karakter van de spelers en de visie + activiteit die ze hebben, hoop ik dat ze veel gaan brengen deze wereld.

Chuchu
Het team van Chuchu heeft binnen fier veel betekend, Jannes draaide op zijn beurt al talloze vv's en ondanks dat Jannes bij verschillende spelers niet de favoriet is (praat ik vooral vanuit spelers buiten fier) moet ik zeggen dat Jannes me alles mee valt. Pakt veel vv's, doet zijn uiterste best voor de stam en je weet altijd waar je aan toe bent. De andere bespelers waaronder Inge en Rick treden iets meer op vanuit de achtergrond, maar zij hebben zich doorgaans zat bewezen.Buiten dat allebei ook super in omgang en buiten hun TW kwaliteiten is het een leuk team.

Night train
Helemaal in het begin van de wereld, toen ik startte op mijn andere acc heb ik contact met de beide heren gehad. Ze hadden een interessante visie en hadden al duidelijk hoe alles zou moeten gaan verlopen, zo is het ook verlopen en dat vind ik persoonlijk toch knap. Ondanks alle ongein die ze (wellicht) gebruikt hebben, ben ik positief verast over dit account. Ik ken de bespelers niet persoonlijk, maar degene die op het AF post en volgens mij ook veel ingame pm't is imo een aangename kerel (of vrouw). Als ik tegen Laurens moest fronten was ik al ergens in Japan geweest, maar ze proberen/doen het toch maar mooi.

Beste stam:
Hi ho, ik wil niet zeggen met pijn in mijn hart, maar toch stiekem wel een beetje. Ze staan er ontzettend goed voor en waarbij ik eerder Fier hoger had zitten zijn mijn verwachtingen op dit gebied niet uitgekomen. Hi ho hakt erin tegen TAOW en hebben ook andere stammen waaronder Alea al verschillende accounts gekost. Ze hebben het meeste laten zien so far en ook nog eens een sterke ligging. Zoals mijn lieve co Niek altijd zegt, Hi ho is de te kloppen stam. Hier heeft hij volledig gelijk in. Verder wil ik TAoW hierbij niet te kort doen, maar ik denk dat wij dit allemaal wel in zien.
De manier waarop dit bemachtigd is, is misschien aardig dubieus, maar het feit ligt er. Ik kan niks anders zeggen, dan goed bezig dwergen.

De beste stam speler:
Hierbij kan ik alleen oordelen over Dab, aangezien wij met niemand anders te maken hebben. Dus ik kies voor onze vriend Ruiter met nog wat cijfers achter zijn naam. Altijd inzet getoond, tot het moment dat de prioriteiten ergens anders lagen. Rutger bedankt jonge, je bent een topper.

Nee zonder geintjes, ik ga oordelen binnen Fier. Alex van Cherno steekt tijd in de offensieve planningen en acties van Fier, waar het misschien niet altijd lukt, ligt het in ieder geval niet aan Alex. Hij doet zijn best en zijn planningen en plannen zijn prima.
Jorn van IamNoob heeft ook enorm veel VV's gedraaid in de tijden dat Fier het vrij lastig had, hij bleef maar en bleef maar terwijl dat degene die de VV zou verbreken de 100 meter sprint aan het lopen was. Zelfde geld dan ook voor Jannes van Chuchu.

Verder wil ik graag hier nog Martijn van AAO benoemen, misschien niet altijd de meest ethische speler gebleken of de meest vriendelijke op het eerste gezicht. Deze man heeft echter wel een hart van goud en heeft ons als FF, maar ook Fier zeker aanvallend enorm geholpen, echt een top buur.

Het grootste ego:
Stijn aka illertilo aka firefox..
Maikel van AAO

Beste leider:
Lastig, ik vind dat vooral Melvin en Jannes het aardig doen. Volgens mij is de leider van Hi Ho ene Jacob? Ik ken hem verder niet, al zegt dat vrij weinig sinds ik lang gestopt ben geweest. Ik vind echter dat als je een stam leider bent dat je inhoudelijk op het AF de daden van je stam moet verantwoorden naar de publieke opinie ofwel de lezers van het AF. Dit is in mijn ogen in het verleden weinig gebeurt waardoor de andere van Hi ho het maar deden, echter bakte die helemaal niks op het gebied van P&P waardoor zelfs Night train er bovenuit sprong.
Jannes doet dit zeer sterk in mijn ogen en ook Kyuka doet dit naar behoren.

Slechtste leider:
De leider van Alea lijkt me, na toch enkele spelers de middelvinger hebben gegeven. (Zo zijn de verhalen die ik heb gekregen, het kan anders liggen natuurlijk, sorry in advance als dat zo is).

Meest onderschatte stam:
Fier
Ja, Fier heeft nog niet veel laten zien. Ja, fier is met 2 accounts aardig gerekt (absoluut niet doordat de aanvallen zo goed waren hoor, maar vooral door inactiviteit). Verder met de komst van oa Mark op acta is dit enorm verbeterd en het nieuwe team op leone heb ik ook een hoge pet van op (anders mijn co @melish wel). Veel spelers van deze accounts hebben een new record estaffete behaald, maar door ook enkele spelers (Wouter, Chris, Tom, Bas de Maag..) en VV'ers is het toch redelijk recht getrokken.
Ik wijk af van mijn punt.

Fier heeft enkele enorm sterke accounts en nog altijd een zeer mooie ligging, met de komst van enkele versterkingen hoop ik en denk ik dat wij nog flink wat kunnen gaan laten zien.

Meest overschatte stam:
Niemand echt, ik zou zeggen Hi Ho, echter hebben zij gewoon de beste papieren, dus echt overschat zou ik het niet willen noemen. Er heerst een soort sfeer dat hi ho een goede stam is, maar op een schaal van 0 tot Phalanx/Sangu is het toch niet heel hoog lijkt me (mede door de prestaties van verschillende accs op w69).
Buiten dat er natuurlijk kwalitatief goede spelers in zitten, Mattieu (of whatever) en Rene. (Gebaseerd op research).

Meest overschatte speler:
Il noob indomabile
Ze stonden altijd hoog in mijn GA, die ik tot op de dag van vandaag heb moeten herschrijven. Echter is het daar mis gegaan, door vertrekkende spelers en dus door inactiviteit. Geen verwijten naar wie dan ook btw, het is zoals het is soms
Acta
Acta altijd nummer 1 gestaan, maar gewoon kort door bocht aardig gerekt door IAA? en een MB. Niet dat de aanvallen nu zo goed waren, ook gewoon weer puur door inactiviteit, jammer dat zoiets mag gebeuren. Overigens, valt het niet goed te praten door inactiviteit en wil ik de aanvallers ook niets te kort doen, want het is ze wel gelukt dorpen te snoepen.

Meest onderschatte speler:
Cherno
Je hoort mensen vrij weinig spreken over Cherno, echter zitten hier volgens mij enkele interessante en goede spelers op die offensief, defensief en op basis van activiteit enorm sterk zijn .

Ook even een so naar mezelf oftewel firefox.., we spelen met een gebalanceerd team met enkele old-gens en new-gens. Allemaal gewend in de top te spelen en offensief en defensief hun steentje bij te dragen. Het principe binnen ons team is dat het leuk moet blijven, maar kwalitatief gezien zijn we denk ik enorm sterk.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten:
Laurens, de rest kan aan me kont roesten.
Grapje, die NT, TAS en QQEEZZ mogen ook wel.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten:
IAA
Ik word toch een beetje moe van die gozer zn posts, ondanks dat hij het vast niet verkeerd bedoeld.

Mooiste spelers naam:
Acta est stabula ( deze heeft me nogsteeds)
Il leone indomabile

Mooiste stam naam:
Geeneen.
Het tofste topic:
Spotprenten en de rest mag kapot vallen.

Het domste topic:
-
Favoriete forum poster:
DS3
Heerlijke arrogantie, top posts, altijd lachen.
Jokersbrain
Genuanceerd en altijd eerlijk.

Minst favoriete forum poster:
We like hot chicks
Inactive as always
lolbroek
Die gast met charizard als pf
noobteam


Dikste wannabe op het forum:
IAA

Dikste wannabe in het spel:
-

Mooiste profiel foto van spelers:

Screen Shot 2020-03-25 at 1.22.08 AM.png

Mooiste profiel foto van stammen:
Screen Shot 2020-03-25 at 1.21.52 AM.png

Mooiste actie van de wereld:
Leone en Acta pakkies geven, waardoor Fier opeens op de feiten werd gedrukt.

Meest belovende speler voor de toekomst:
Cherno
100% Dat dit account flink wat gaat laten zien.

Meest belovende stam voor de toekomst:
Naja, het lijkt me vrij duidelijk dat Dab de wereld gaat winnen. De manier waarop valt nog te bezien, maar ik denk dat we hier met zijn alle gewoon vrij eerlijk over kunnen zijn.

Grootste blunder:
Het is een hobby van mij om in me snelheid clears te sturen zonder bijv bijl, ram of lc.

Voor wie heb je nu echt respect:
Alle toppers in de zorg en andere vitale beroepen, jullie zijn echt toppers, bedankt dat ik op mijn luie reet kan zitten en dat jullie jezelf riskeren om de maatschappij te helpen.
Oja en Laurens.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen:
Sowieso mijn team, want aan de rest heb ik vrij veel schijt. Ik speel voor hen, bedankt @melish om me terug te halen, had je niet moeten doen.

Ik wil graag nog meedelen dat:
@Dr. Hannibal Lecter een winstreak heeft van 100%, dus als we met zijn alle ff zorgen dat Firefox in de winnende stam terecht komt, dat hij niet voor een trein komt te springen.

Andere belangrijke mededelingen
Firefox > w71
Natte dweil > @Rob.
@DragonShield3 > Hi ho
@Kerouac heeft zand in zijn geslachtsdeel

Nogmaals, mensen in de zorg, supermarkten en andere vitale beroepen, bedankt! Het zijn rare tijden, maar blijf binnen, speel TW of whatever en blijf positief.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
3.584
Heel leuk en mooi lijstje ook. Denk verder wel niet dat Chuchu het sterkste account is binnen Fier, wellicht in potentie wel maar het moet er ook nog uitkomen wat door allerlei omstandigheden buiten tw om nog niet het geval is geweest op deze wereld.

Voor het overige kon ik mij in alles wel vinden en word de humor in lijstjes ook altijd gewaardeerd!
 
Reactiescore
786
Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen:
Sowieso mijn team, want aan de rest heb ik vrij veel schijt. Ik speel voor hen, bedankt @melish om me terug te halen, had je niet moeten doen.


Ik heb inderdaad spijt dat ik het deed...
 
Reactiescore
68
Dankjewel voor de benoeming <3

Hopelijk was het nog gelukt met Nico en de vaseline (of zonder)!
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Tijd voor een nieuw GA lijstje. Niet per se door gisteren, maar vooral omdat ik het al langer wilde doen en nu tijd ervoor heb.

Beste speler: In eerste instantie komen namen als The American Sniper, QQEEZZ, Et Murus Magnificum en Da Vinci bij mij naar boven. Laatstgenoemde moet het vooral van vv’s hebben momenteel, maar heeft Alea aardig opgerold. The American Sniper en QQEEZZ laten aanvallend prima werk zien en nemen vaak het voortouw op het gebied van planningen etc. Et Murus Magnificum is een activiteitsbom en een van de dragende krachten van TAoW (vandaar dat Wes in de naam staat ). Qua skills zijn al deze accounts i.m.o de top van deze wereld, maar ook op andere werelden zouden ze helemaal bovenin meedraaien.

Toch ga ik de award beste speler van mijn lijstje aan Laurens (@DragonShield3) van Smokey Eyes geven. Ligt vaak onder vuur en krijgt geregeld tientallen tot honderden edels over de vloer, maar deft dit zonder dat wij er soms überhaupt iets vanaf weten. Werd vaak een beetje bespot in de wereldchat, maar heeft bij de eerste de beste counter volgens mij 2x zijn verlies goedgemaakt en mede zijn frontspeler in een benauwde positie gebracht. I.m.o op kwaliteitsgebied is hij gewoon de beste speler van W71, maar dat benadrukt hij gelukkig zelf ook hé!

Beste stam: Elk van de drie stammen laat goede en minder goede dingen zien, wie er dan ook de beste is vind ik lastig te bepalen. Het is een spannende strijd waar menig speler veel van zal leren voor andere werelden. Toevallig besprak ik net het ff met Wesley van TAS, vrijwel voor elke speler is deze wereld alleen maar goed. Het vuur word je regelmatig aan de schenen gelegd en je ontwikkeld jezelf als speler optimaal. Om toch een keuze te maken rank ik ze gewoon op kwantiteit en cluster:
  • Hi Ho;
  • Fier;
  • TAoW;
De beste stam speler: Binnen TAoW vind ik het moeilijk om de beste stamspeler aan te wijzen, want elke speler heeft zijn eigen toegevoegde waarde en tekortkomingen. QQEEZZ (Nico en Daan) zijn bijvoorbeeld qua planning en ondersteuning in accountsonderhoud een hele grote aanwinst, maar draaien i.m.o nog wat weinig vv. Et Murus Magnificum draagt qua activiteit en defvermogen weer aanzienlijk meer bij en probeert leden vaak (op zijn manier Wes) te ondersteunen. Sean en Wesley zijn twee onmisbare gasten binnen TAoW, al is het maar voor de manier waarop ze elkaars als twee broers soms gewoon openlijk met woorden te lijf gaan in de stamchat. Dick en Wouter zijn een goede toevoeging. Deze twee spelers geef ik dan ook samen de award voor beste stamspeler.

Het grootste ego: Die gasten van NightTrain hebben een flink ego waarmee ze zichzelf flink hebben geprofileerd, de tijd zal uitwijzen of dit terecht is.

Beste leider: Jannes, aangezien ook hij een stam gevormd heeft uit niets. Jacob en Matthi leiden een pre-made, dat is aanzienlijk makkelijker. Het is een hele klus om lijnen op elkaar af te stemmen, met verschillende karakters te dealen en een shitload aan aanwinsten binnen te hengelen. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ik het snel nogmaals zal doen, omdat de hoeveelheid tijd die het gekost heeft belachelijk veel is.

De andere leiders: Jacob en Matthi automatisch, maar ik ga ze niet als slechtste leiders benoemen. Vandaar de aanpassing.

Meest onderschatte stam: Fier, ze zijn vaak als slecht (of minder goed) neergezet. Echter denk ik dat we nog niet echt over ze kunnen oordelen. Ze hebben zich praktisch volledig afzijdig gehouden in de driestrijd en hebben enkel nog geïncasseerd. De aankomende maanden gaan uitwijzen of het een top of flopstam is.

Meest overschatte stam: TAoW is zeker een goede stam met zeer getalenteerde spelers, maar heeft wel gewoon een kwantitatief tekort t.o.v. de andere partijen. Dit kan ik mijzelf deels aanrekenen, aangezien de recruits die dit moesten rechttrekken niet voltooid konden worden. Tot op heden dealen we er nog wel redelijk mee, maar het breekt je op sommige fronten toch op omdat je moeilijker een geheel account op BLOCK OK kan zetten.

Meest overschatte speler: iL Leone is flink overschat geweest, Acta wellicht ook wat. Echter vind ik IJKYO ook wel een redelijk overschat account. Kanade Tachibana houdt flink stand en nu gaan ze zelf cf’en tegen hem door Prope te internen. Breekt met een bullshit reden een herenakkoord en zal nul moeite doen om dit recht te zetten, dat past niet bij een dergelijk account. Zonde dat jullie dit nodig hebben.

Meest onderschatte speler: Daniël van Dpschut heb ik zelf flink onderschat. Eigenlijk heb ik hem ten onrechte weggezet als matige speler, maar hij laat defensief toch wel prima dingen te zien. Ook nu op Turtle deft hij met de minste verliezen van allemaal en gaat hij vrij hardcore door. In tegenstelling tot wat ik verwachtte hebben we er een zeer lastige kluif aan en daar wil ik Daniël toch wel mijn complimenten voor geven.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten:
Hi Ho: Wesley, Luc en Rick van TAS zou ik wel eens een wereldje mee willen spelen. Kevin en Mathieu van Da Vinci zijn chille kerels die een lekker potje kunnen tw’en, maar ook Matthi van NightTrain komt op mij over als een prima gast die zijn verantwoordelijkheden ingame neemt.

Fier: Ook Jorn van IAmNoob lijkt me een chille speler om aan je zijde te hebben, net zoals de spelers van Amen me goede stamgenoten lijken. ChuChu uiteraard ook, maar dat heb ik al eens gedaan.

Alea: Kyle van Kanade Tachibana is echt een topspeler die gewoon een gebrek aan co’s heeft die het account samen met hem dragen. Niet voor niets heb ik Kyle gevraagd om op W73 ons team van Savior of the North te joinen, want ik denk dat hij op zo’n account pas echt zal laten zien wat hij in huis heeft.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Get High en de oude runners van iL Leone. Die eerste door hoe ze zich gedragen en hoe zielig ze doen terwijl ze dat totaal niet zijn. De tweede doordat ze simpelweg veel te snel opgeven.

Mooiste spelers naam: Et Murus Magnicifum vind ik echt een toffe naam, maar ook Kanade Tachibana mag er wezen. Ook Amen is een simpele maar vette naam.

Mooiste stam naam: The Anger of Wesleyyyyyy natuurlijk

Het tofste topic: GA en spotprentjes

Favoriete forum poster: Maretan heeft deze wereld echt toegevoegde waarde gehad op het AF.

Dikste wannabe op het forum: Van die mensen die 0 credits aan andere stammen en spelers geven.

Dikste wannabe in het spel: Martijn van AAO had ik hier tot een tijdje geleden sowieso voor genomineerd, maar hij is wat gekalmeerd en focust zich meer op het spelletje. Toch is het hem weer gelukt om samen met Maikel een mooi account te bouwen. Voor nu geef ik deze graag aan Laurence (@jipieboy11) .

Mooiste profiel foto van spelers: Die van ChuChu is geniaal.

Mooiste profiel foto van stammen: TAoW, gewoon omdat iedereen weet wie de goblin is.

Mooiste actie van de wereld: De massa van gisteren op Hi Ho was erg mooi uitgevoerd en daarvoor zijn veel complimenten gegeven, dus deze zou ik hier graag neerzetten.

Echter vind ik dat ik daar tegenover ook de mooie massa van Hi Ho op TAoW moet zetten waarmee ze Kyuka aan het wankelen gebracht hebben en Mysterious voor het eerst flinke tikken mee gegeven hebben. Eerlijk gezegd had ik dit net te laat aan zien komen, waarvoor jullie dus de credits verdienen.

Meest belovende speler voor de toekomst: Ik denk dat Nicolas van QQEEZZ, Kyle van Kanade Tachibana en Wesley van Et Murus zich vanaf onze kant hebben ontwikkeld tot daadwerkelijke topspelers. Zeker het front van Et Murus geeft Wes en Sean nu de kans om te laten zien dat ze de categorie ‘aardig goede spelers’ daadwerkelijk zijn ontgroeid.

Van de andere kant ben ik benieuwd of Get High zijn kwantitatieve overmacht kan gebruiken om de overwinning naar Hi Ho toe te trekken. De tijd zal het uitwijzen.

Meest belovende stam voor de toekomst: Hi Ho heeft nogsteeds de beste papieren om de wereldwinst te behalen, maar van Fier verwacht ik nog het meeste. Voornamelijk doordat ze minder hebben laten zien.

Grootste blunder: Ik kijk graag naar wat ik zelf beter kan doen en dan moet ik opmerken dat mijn recruitbeleid early-game toch tekort geschoten heeft. Het mislopen van iL Leone en AAO toen heeft toch wel een negatieve invloed op ons gehad. Andersom kan je wellicht stellen dat iL Leone toch beter TAoW gejoined was.

Ook bij Mysterious hadden we preventief anders moeten handelen, maar achteraf praten is altijd makkelijk hé.

Voor wie heb je nu echt respect: Ik denk dat er tussen het merendeel van TAOW en Hi Ho onderling veel respect is en we elkaar een mooie strijd gunnen. Dit zie je terug in verschillende acties en gebaren richting elkaar, goed om te zien!

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: Mijn eigen team. Dennis onderhoudt mijn account prima en geeft mij mogelijkheden om te focussen op andere dingen. Rick, Henri, Kenneth en Thomas zijn drukke ventjes die veel meer moet loggen!! Justin zit nu ff in een dip, maar heeft op defensief vlak nog altijd een grote toegevoegde waarde. Het joinen van Daniël was toch wel noodzakelijk en heeft het voor mij een stuk makkelijker gemaakt, een topspeler pur sang toevoegen waarmee je altijd op één lijn zit is natuurlijk altijd lekker.

Binnen mijn stam in het bijzonder: Jan, Nico, Wes, Sean, Wouter, Dick, Remko, Calvin, Stijn, Dirk, Marc, Eric, Eli, Jand, Daan, Jarno.

Ik wil graag nog meedelen dat: Wie deze wereld ook wint, meerdere spelers hebben laten zien van hoog niveau te zijn.
 

DeletedUser81000

Guest
Meest onderschatte speler: Daniël van Dpschut heb ik zelf flink onderschat. Eigenlijk heb ik hem ten onrechte weggezet als matige speler, maar hij laat defensief toch wel prima dingen te zien. Ook nu op Turtle deft hij met de minste verliezen van allemaal en gaat hij vrij hardcore door. In tegenstelling tot wat ik verwachtte hebben we er een zeer lastige kluif aan en daar wil ik Daniël toch wel mijn complimenten voor geven.

Bedankt voor het onrechtstreekse compliment, mijn naam is alleen niet Daniël.
Maar Daniël is inderdaad ook wel een kanjer!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan