Top- of Flopstam

  • Topicstarter Deleted User - 487776907
  • Startdatum
Reactiescore
116
Bedankt voor de update, Roald. Apprecieer de objectiviteit. Als ik even mag, voeg ik een graag een leuke kanttekening toe aan de kwantitatieve groei van Vitare.

Niet dat ik per se Vitare wil viseren, maar die 359 dorpen aan zuivere groei moeten van ergens komen en één ding weet ik zeker: niet van winst op vijandelijk terrein. Dus ik ben eens gaan kijken naar enkele interessante statistieken!

TW1.png

Zoals iedereen zelf kan waarnemen, is de top drie van Vitare verantwoordelijk voor meer dan het dubbele van de groei dan de overige stamleden. Roald zijn statistieken bedekken 20 dagen, maar om het mezelf iets makkelijker te maken, houd ik het op de afgelopen week.

Double Dutch haalt zijn groei uit Vita & Are. Zuivere slaafjes.

TW2.png

Anxiety Disorder haalt zijn groei vooral uit Are & Tavern. Indien ik kijk naar de ODD stijging van de Tavern-dorpen, dan is die te verwaarlozen. Ook hier zien we een hoop geïntern.

TW3.png

Kuit, dé spurter deze week betreffende groei haalt die ook uit (je raadt het nooit) een intern. Valt niet meteen af te lezen van de statistieken hieronder, maar Cpt.Broek heeft een ODD stijging van 3k. Waarschijnlijk de recruiting vergeten uitzetten? Kan gebeuren!

TW4.png

Komt er op neer dat we Roald slechts deels gelijk moeten geven: in tegenstelling tot wat hij voorspelt zal de groei van Vitare blijven aanhouden:
TW6.png

Ik gooi het gelijk op het AF: is dit een verdoken Recruit2Win van Vitare? Ze hebben gelijk de hele westelijke rim weggerecruiteerd op enkelingen na. (en zeg nie dant ni waar is eh)

Sfeerbeeld van hoe de kaart eruit ziet vanuit het perspectief van TMOAM
Geel: AX
Roos: Vitare
Rood & Wit: Vit & Are
TW7.png
Ik zal even uittekenen hoe Vitare de wereld kan winnen zonder een kwalitatief verschil te hebben:
- Stap 1: Recruiteer de hele RIM dood en maak daar DEF aan (gebeurd)
- Stap 2: Intern diezelfde spelers (in progress)
- Stap 3: Gebruik alle safe DEF aan het front (in progress) en ga eventueel een BG aan met Ax
- Stap 4: ...
- Stap 5: Profit
 
Laatst bewerkt:

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.415
Je vergat de stam revita nog

En Tavern? Is dat niet dezelfde stam als waarmee ax aanviel op tranquilo en waaruit AX ook zit te internen?
 
Reactiescore
1.168
Je vergat de stam revita nog

En Tavern? Is dat niet dezelfde stam als waarmee ax aanviel op tranquilo en waaruit AX ook zit te internen?

Zeker. Een beetje jammer dat een stam als Vitare in zee gaat met een stam als Ax. Die al hebben laten zien niet vies te zijn van vuil spel..
 

Deleted User - 487776907

Guest
Zo, IDGAF. Jullie krijgen jullie zin niet (ondanks de juiste pogingen van Vitare) dus beginnen zelf maar met CF'en? Een CF welke 10 malen zieliger en triester is dan de drie dorpjes van North?

C'mon zeg.. Kon de edelman niet nog een stukje verder lopen? Dit lijkt meer op een kind wat geen snoepje krijgt in een snoepwinkel.

Context: het was een barbje. In dit barbje stond al eventjes een stack van 110k pop. Een stack die niet afkomstig was van Vitare zelf en dus waarschijnlijk van IDGAF.

r2x96bms2x.png

8kdysbowi.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.064
Leuk dat je dit aanhaalt, maar denk dat we beide een verschillende mening hebben over het mooie aanbod van Vitare. Ik ga even wat citaten uit de PM met north hier toevoegen, ik kopier en plak alles dus letterlijk:

--------------------------------------------------------------

Toen kwam jullie onverwachte leave uit AX
Anxiety was sws al langer klaar met de gang van zaken in AX en deze leave was de druppel.
Omdat ze goed contact hadden met Wife is Life, hebben ze besloten tot een overstap naar zijn stam en ik dus ook.

Na jullie leave uit AX, was het account killer nogal zwaar de lul.
Het was al redelijk inactief en met het front dat door de leave ontstond was het wel gedaan.

Toen de NAP was afgelopen en jullie aan je actie op killer begon, werden wij gevraagd of we konden helpen, in ruil voor wat dorpen.
Killer was in deze vorm niet te houden en zou dus geïnternd moeten worden.
Wij hadden (voornamelijk anxiety) nog steeds goede relaties met AX en zijn hier dus op ingegaan.

Veel dorpen gingen toch verloren en daarna is er veel geïnternd door chef.
Deze cf's bleven nog over.
De cf's die door JULLIE toedoen gecreëerd zijn, aangezien het jullie waren die AX leaveden en vervolgens killer aanvielen.

Killer bood mij dorpen aan, omdat chef niet alles zou kunnen pakken en stacken.
Ik wilde hier eigenlijk niet direct op ingaan, aangezien ik daar 1. de stackmogelijkheden niet voor had en 2. omdat ik het op de "normale manier" wilde spelen.

Dat veranderde gisteren. We kregen via anxiety te horen dat AX van deze cf's af wilde.
Ik speel hier misschien voor eigen rechter, maar ik vind niet dat julie het met jullie leave actie verdienen om de cf's zomaar gratis in handen te krijgen.
Ik ben er vrij zeker van, en dit is een aanname, dat AX er ook zo over denkt, anders hadden ze die dorpen wel aan jullie gegeven.

Ik begrijp heel erg goed wat voor impact deze cf kunnen hebben.
We willen er een leuke strijd van maken met jullie, daarom hebben Thomas en ik besloten om deze cf's niet in te zetten tegen IDGAF.
We zullen deze dorpen pas gebruiken als het geen cf's meer zijn en hierin geef ik je mijn woord en daarmee ook dat van Thomas.
--------------------------------------------------------------

Om bij het begin te beginnen, de speler geeft hier aan dat wij een leave uit AX hebben gedaan, maar north en anx ook dus eigenlijk zijn we een soort van vergelijkbaar met elkaar. Ook geeft north aan dat anx zegt dat die klaar is met de gang van zaken binnen de stam AX, dus dat betekend dat ze dezelfde reden hebben als de leden die naar IDGAF zijn gegaan. Dit is weer extra bewijs, dat ze dezelfde reden als ons hadden.

De spelers hebben kilerboy dus geholpen om te deffen tegen ons, nou prima dat is hun goed recht. Er bleven idd wat CF's over. Ik heb zelf altijd goed contact met de speler van kiler gehad, en ik heb gezien dat die al een tijdje is gestopt. Kiler heeft de dorpen dus niet zelf aangeboden, maar iemand uit de stam AX. Het account zegt dus dat ze voor eigen rechter spelen(omdat wij dit verdienen), maar ze zijn tegelijkertijd ook zelf geleaved met ANX uit AX. Dan hebben ze eigenlijk het zelfde als ons geflikt. Beetje hypocriet niet ?

Ik heb gevraagd of ze de CF"s niet terugkunnen geven aan AX, maar dat kan niet. Ik hoef die dorpjes niet persee, maar vind het ook niet eerlijk als Vitare deze dorpjes zelf houd. Dit is een impulsieve beslissing en wij zijn het niet eens met deze beslissing. Ze geven aan niet verder in discussie te willen, terwijl wij hier eigenlijk niet eens normaal een voorstel mogen geven. Misschien is de actie van wolfpack ook een beetje impulsief, daar ben ik het mee eens, maar ik snap de actie wel (volgens de regels is dit tevens legaal). Er is totaal geen normaal antwoord/voorstel vanuit Vitare gekomen. Het is spijtig dat Justin en Jorn zo afwezig zijn, want de leiding in vitare kan niet eens normaal een discussie/antwoord naar ons geven. Wij willen best een gesprek aangaan met Vitare maar op een normale manier. Ze eisen op dit alleen maar dingen.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Goed. Het voorstel om de dorpjes niet te gebruiken is geen goed voorstel? Gaat het jullie dan werkelijk om die 30k punten en 3 clears die je ermee kan bemachtigen? Niet gebruiken versta ik ook onder dat er geen toren in mag namelijk, want anders gebruik je de dorpen alsnog tegen IDGAF.

Naar mijn mening een best oké voorstel, ja het is een doorn in het oog en in je cluster, maar het is beter dan niets? Wat mij betreft in ieder geval een poging om er iets van te maken.
Om dan vervolgens nog lager een CF terug te plaatsen en met hetzelfde argument komen als Vitare: "volgens de regels is dit tevens legaal", haalt direct al je rechten om te zeiken op t AF over die drie CF's van Vitare weg.

Ik krijg langzaam het idee dat die CF enkel gemaakt is als pressiemiddel, zodat jullie die kunnen ruilen tegen de drie van Vitare. Kinderachtig spel.
 

DeletedUser68936

Guest
Ik heb gevraagd of ze de CF"s niet terugkunnen geven aan AX, maar dat kan niet. Ik hoef die dorpjes niet persee, maar vind het ook niet eerlijk als Vitare deze dorpjes zelf houd. Dit is een impulsieve beslissing en wij zijn het niet eens met deze beslissing. Ze geven aan niet verder in discussie te willen, terwijl wij hier eigenlijk niet eens normaal een voorstel mogen geven. Misschien is de actie van wolfpack ook een beetje impulsief, daar ben ik het mee eens, maar ik snap de actie wel (volgens de regels is dit tevens legaal). Er is totaal geen normaal antwoord/voorstel vanuit Vitare gekomen. Het is spijtig dat Justin en Jorn zo afwezig zijn, want de leiding in vitare kan niet eens normaal een discussie/antwoord naar ons geven. Wij willen best een gesprek aangaan met Vitare maar op een normale manier. Ze eisen op dit alleen maar dingen.

Dus als wij nou een "impulsieve" actie terug uitvoeren kan jij dat ook begrijpen? Je wordt toch een soort van gedwongen om terug te pesten imo.
 
Reactiescore
2.064
Goed. Het voorstel om de dorpjes niet te gebruiken is geen goed voorstel? Gaat het jullie dan werkelijk om die 30k punten en 3 clears die je ermee kan bemachtigen? Niet gebruiken versta ik ook onder dat er geen toren in mag namelijk, want anders gebruik je de dorpen alsnog tegen IDGAF.

Naar mijn mening een best oké voorstel, ja het is een doorn in het oog en in je cluster, maar het is beter dan niets? Wat mij betreft in ieder geval een poging om er iets van te maken.
Om dan vervolgens nog lager een CF terug te plaatsen en met hetzelfde argument komen als Vitare: "volgens de regels is dit tevens legaal", haalt direct al je rechten om te zeiken op t AF over die drie CF's van Vitare weg.

Ik krijg langzaam het idee dat die CF enkel gemaakt is als pressiemiddel, zodat jullie die kunnen ruilen tegen de drie van Vitare. Kinderachtig spel.

Ik ben het niet eens met dit voorstel, omdat ik het niet direct vertrouw tbh. Dan heb ik liever een neutrale speler die de dorpen neemt. Wij hebben dat dorp eerder als statement gepakt, om te laten zien dat voor ons de discussie niet klaar is. Wij krijgen totaal geen normale discussie over de dorpen. Wij willen mee beslissen met de opties, en alles op een rijtje zetten. Dan kunnen Vitare en IDGAF samen tot een overeenkomst komen. Het komt er nu op neer: dit is onze verklaring, maar we willen geen discussie aangaan. Er is duidelijk een gebrek aan goed leiderschap binnen Vitare. Maai hoeft zich niet met de uitkomst te bemoeien hoor. Het zegt al genoeg dat jullie weten dat er vanuit vitare een ''mooi'' voorstel is gekomen.

Wel mee eens dat de CF vanuit ons, ook nergens op slaat natuurlijk. Wij zouden echter wel een normale discussie willen aangaan over de cases. Dit is niet hoe wij het spel willen spelen. Maar indien jullie ons als tuig zien en zulke dingen uithalen. Wanneer wij om uitleg vragen en proberen om ergens een overeenkomst over te maken, beslissen jullie wat er gebeurd en hebben wij niks te zeggen. Het moet natuurlijk van 2 kanten komen.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.415
simpel, spreek af dat de dorpen dagelijks gescout mogen worden, en dat ze evt de boer naar 1 mag worden gekatapulteerd. onmogelijk om er dan wat mee te doen binnen de afspraken
 

DeletedUser68936

Guest
simpel, spreek af dat de dorpen dagelijks gescout mogen worden, en dat ze evt de boer naar 1 mag worden gekatapulteerd. onmogelijk om er dan wat mee te doen binnen de afspraken
Geef ze in dat geval lekker terug :p Wat een moeite voor die 30k.
 
Reactiescore
2.064
simpel, spreek af dat de dorpen dagelijks gescout mogen worden, en dat ze evt de boer naar 1 mag worden gekatapulteerd. onmogelijk om er dan wat mee te doen binnen de afspraken

Dit soort gesprekken wilt Vitare dus niet meer met ons voeren. Ze waren uit ''gediscussieerd''
 

Deleted User - 487776907

Guest
Van de discussie zelf heb ik absoluut geen weet. Enige wat ik weet is dat er een Vitare speler naar mij toe kwam met de CF. Een barbje wat gestacked was en opeens door IDGAF is gepakt nadat Vitare een, naar hun eigen zeggen, mooi voorstel deed en dat werd afgeslagen door IDGAF.

Geen idee hoe het gesprek is gegaan, maar of het nodig was een CF terug te maken is maar de vraag. Daar ben je het gelukkig mee eens. Verder bemoeit Maai zich niet met de uitkomst hoor, zal mij een zorg zijn dat er daar drie CF's in jullie cluster liggen. Als derde mag ik wel laten blijken dat ik de tegenreactie lachwekkender vind, toch?

Je wist echter dat het account kilerboy gestopt was en onder VV stond bij AX. Nooit geprobeerd de CF's zelf te pakken als ik mag vragen?
 
Reactiescore
301
Goed. Het voorstel om de dorpjes niet te gebruiken is geen goed voorstel? Gaat het jullie dan werkelijk om die 30k punten en 3 clears die je ermee kan bemachtigen? Niet gebruiken versta ik ook onder dat er geen toren in mag namelijk, want anders gebruik je de dorpen alsnog tegen IDGAF.

Naar mijn mening een best oké voorstel, ja het is een doorn in het oog en in je cluster, maar het is beter dan niets? Wat mij betreft in ieder geval een poging om er iets van te maken.
Om dan vervolgens nog lager een CF terug te plaatsen en met hetzelfde argument komen als Vitare: "volgens de regels is dit tevens legaal", haalt direct al je rechten om te zeiken op t AF over die drie CF's van Vitare weg.

Ik krijg langzaam het idee dat die CF enkel gemaakt is als pressiemiddel, zodat jullie die kunnen ruilen tegen de drie van Vitare. Kinderachtig spel.

Wij hebben regelmatig geprobeerd om deze CF's te nemen (lees 2 keer) maar met een moraal van 70% en dan volgestacked door vrienden, is daar niet echt een beginnen aan of is het in elk geval niet de vele clears waard. Verder heeft ons account zelfs aangeboden om de 2 CF's die hij binnen onze cluster heeft te willen inruilen voor 2 dorpen die aan zijn cluster grenzen.

Dit betekent normaal enkel winst voor hem (als hij die CF's ECHT niet zou gebruiken). Wij geven 2 dorpen af waar de boerderij vol in zat, deze dorpen zijn makkelijker te verdedigen, zijn boerderij was leeg, enz..

Echter wou hij niets van dit voorstel afweten. Vreemd. Dan geeft het mij enkel het vermoeden om deze CF's wel degelijk te gaan gebruiken. Anders ga je met zo'n voorstel met plezier mee.

EDIT: Het dorp heeft ondertussen al 11k+ punten dus ik gok dat de toren er wel staat.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser81351

Guest
Even een reactie op iedereen hier.

Is die CF van IDGAF erg extreem en kinderachtig? Waarschijnlijk.

Maar het is niet voor een punt van CF's terug te leggen, maar eerder even een symbool om Vitare's aandacht eindelijk is een beetje te trekken (en daarbij ook houden) en te laten zien dat we hun spel niet toleren en waarderen. Laat ik het even uitleggen:

IDGAF zit al ruim een maand in oorlog tegen Maai en Vitare. Nu heeft Maai hier niks mee te maken, en gooi ik ze ook niet in de pot, het is meer maar even als informatie. IDGAF draait dus vrijwel 2 fronten, uiteraard zijn Maai en Vitare BGs. Vitare heeft tot nu toe 0 winst kunnen boeken op IDGAF, tot het moment waar ze zelfs dorpen in de min staan. Het is dus vrij duidelijk dat ze niet verder komen, en blijkbaar is hun reactie hierop vieze spelletjes spelen, en het proberen weg te schuiven als simpele, makkelijke acties die toegestaan moeten worden.

Nummer 1: Ajacied "internt" een speler rond/vrijwel in het cluster van the Wolfpack. Dit is gebeurd in stappen, en de speler zat The Wolfpack erg dwars (is uiteraard rekening mee gehouden), en vervolgens werden er in de nacht dorpen gegeven aan Ajacied. Al waren niet al deze dorpen destijds CFs of nu nog, het was alsnog erg vuil en vervelend hoe deze dorpen in handen kwamen van Ajacied en hem een dik offensief pluspunt gaf tegen IDGAF.

Nummer 2: Vitare komt meteen bij ons huilen over CFs als we ook maar iets kleins doen. Moneymaker is naar de rim gejumped om toch nog een beetje door te spelen, die jump kwam door kleine bbs van 130 punten te edelen, helemaal uiterste rim. Er werdt meteen huilend aan de deur geklopt dat dit vies spel was. Maar wat wil je anders, als je zielig genoeg bent om heel het westen van de wereld en alle rims te rekruteren en vrijwel je tegenstander in een hoekje werken door alles eromheen bij jezelf te trekken. Dan vindt ik het erg jammer als je dan zo gaat komen huilen als een speler (die vrijwel niks geen gevaar toont, een paar bbs van 100 punten edels in de uiterste rim).

Nummer 3: Het hele CF gebeuren van North, waar uiteraard iedereen al de info van heeft. Tenslotte mist hier nog wel wat informatie uit, puur omdat gevraagd is niet alle communicatie openlijk op het AF te zetten.

Wederom bij alles was de response van Vitare matig. Ze gaven alleen aandacht als het hun diende, en zij in de oppermacht zaten. Verder wouden ze niet meer discuteren na een paar erg zielige voorstellen (die van de "niet gebruiken" was nog redelijk), en wouden verder nergens op ingaan. Dit vonden wij erg vervelend. Ze reageerde verder ook weinig, dus konden we niet verder.

Na die CF kwamen er eindelijk direct reacties uit Vitare. De leider kwam weer meteen praten voor oplossingen (naja, oplossingen? Meer dat we te ver waren gegaan en het erg zielig was).

Wat dat betreft is de CF vanuit IDGAF niet perzee om het spelletje vies terug te spelen, maar eerder om Vitare eindelijk even een goeie tik te geven na hun acties. Is het nog altijd kinderachtig? Dat mag de lezer zelf beweren, ik heb er verder geen mening op. Maar hopelijk is er nu meer begrip voor. En kan Vitare begrijpen dat ze niet zomaar weg komen met hun acties en denken dat ze alles kunnen eisen.
 
Reactiescore
116
In mijn ogen is dit gewoon actie-reactie. Vitare wist maar al te goed dat deze drie dorpen een doorn in het oog waren voor IDGAF. Stop met er doekjes rond te winden: dit zijn CFs.

Die drie dorpen kregen een ongelukkige ligging voor IDGAF door het niet volledig opedelen van Killerboy. Dus, toen de dorpen nog in bezit waren van Ax, waren die drie dorpen volgens mijn inziens geen CFs daar IDGAF de situatie zelf had gecreëerd. Nu Vitare deze heeft overgenomen kunnen we effectief spreken van drie CFs in het cluster van IDGAF.

De reactie van Wolfpack is gewoon een CF terug. Minder in kwantiteit, maar de CF ligt wel dieper in het cluster, toegegeven. Voor mijn part hoeft het niet te escaleren en kunnen we gewoon de CFs netjes overmaken!
 
Bovenaan