Stelling van de Dag

Reactiescore
1.283
Beter co zijn dan een slaaf denk ik dan?

Dat ligt denk heel erg aan wie je als MB hebt en wie als moraalheer.
Zo hebben wij bijvoorbeeld op zowel W60 als W65 Prego inter als MB gehad. Daar spelen we altijd heel fijn mee samen en is zelf erg zelfstandig. Tijdens massa aanvallen doet hij altijd mee met aanvallen. Daarbuiten laten we hem gewoon zijn gang gaan en groeit hij net zo hard mee als de rest. Zoals Chicago aanhaalde als je een beetje een gedreven persoon hebt dan groeit die al snel uit tot 2 miljoen punten of hoger.

Daarbij denk ik dat wij als moraalheer ook zeker niet onredelijk zijn en altijd onze mb's betrekken bij onze groepsuitjes en voldoende contact houden om beide partijen tevreden te houden.

Mystery Men had op W65 zelfs een discord chat met zijn Mb'ers waarvan er 2 zelfs groter werden uiteindelijk dan sommige stamgenoten in de hoofdstam.
 
Reactiescore
6
Hahaha, dat is nog eens een open deur intrappen. Eens met de stelling, de rekruut van Spongebob bracht ze veel meer front dan ze aankonden, haalde een op zijn best gezegd matig team binnen de stam en veranderde de neutrale houding van One. ten opzichte van Story. in een vijandige. Al met al misschien wel de belabberdste rekruut van de wereld tot nu.

Ondanks ik de gene ben geweest die de fout heeft gemaakt, ben ik het 100% met je eens. Weer een les geleerd voor mijzelf.
 
Reactiescore
5.701
Sterker nog, meer dan 1 mb vind ik te veel. De reden hiervoor is eigenlijk al aangegeven, op die manier hebben de nieuwe spelers toch iets meer kans.
Du's vind ik per definitie al pointless, er wordt zo veel met pp gestrooid, koop gewoon am

Mee eens, maar wel grappig dat 95% er anders overdenkt. Zal erin zijn gegroeid bij de jaren. Vroeger had je er 1 en überhaupt de mogelijkheid niet tot het vergaren van zoveel slaafjes.
 
Reactiescore
1.039
Dat ligt denk heel erg aan wie je als MB hebt en wie als moraalheer.
Zo hebben wij bijvoorbeeld op zowel W60 als W65 Prego inter als MB gehad. Daar spelen we altijd heel fijn mee samen en is zelf erg zelfstandig. Tijdens massa aanvallen doet hij altijd mee met aanvallen. Daarbuiten laten we hem gewoon zijn gang gaan en groeit hij net zo hard mee als de rest. Zoals Chicago aanhaalde als je een beetje een gedreven persoon hebt dan groeit die al snel uit tot 2 miljoen punten of hoger.

Daarbij denk ik dat wij als moraalheer ook zeker niet onredelijk zijn en altijd onze mb's betrekken bij onze groepsuitjes en voldoende contact houden om beide partijen tevreden te houden.

Mystery Men had op W65 zelfs een discord chat met zijn Mb'ers waarvan er 2 zelfs groter werden uiteindelijk dan sommige stamgenoten in de hoofdstam.
Waarom zou je deze spelers niet in je stam of op het account willen?
Mee eens, maar wel grappig dat 95% er anders overdenkt. Zal erin zijn gegroeid bij de jaren. Vroeger had je er 1 en überhaupt de mogelijkheid niet tot het vergaren van zoveel slaafjes.
Ja bijzonder inderdaad, maar niet alle spelers die er hier veel van hebben zijn de new-gens hè. Ik heb zelf nooit een mb/du gehad op een wereld waar ik actief speelde. Denk je dat het een 'generatiekloof' is?
 
Reactiescore
5.701
Waarom zou je deze spelers niet in je stam of op het account willen?

Ja bijzonder inderdaad, maar niet alle spelers die er hier veel van hebben zijn de new-gens hè. Ik heb zelf nooit een mb/du gehad op een wereld waar ik actief speelde. Denk je dat het een 'generatiekloof' is?
In eerste instantie denk ik inderdaad aan een generatiekloof, vroeger werd het zelden gebruikt en beide draaien we lang mee en daarbij hebben we dezelfde mening erover zoals nu blijkt.
Moet er wel bij zeggen, dat als ik actief zou spelen en andere doen het, zal ik het ook moeten overwegen om mee te draaien lijkt me. Zoniet, dan zou het verschil te groot zijn.
 
Reactiescore
1.283
Waarom zou je deze spelers niet in je stam of op het account willen?

Ja bijzonder inderdaad, maar niet alle spelers die er hier veel van hebben zijn de new-gens hè. Ik heb zelf nooit een mb/du gehad op een wereld waar ik actief speelde. Denk je dat het een 'generatiekloof' is?

In zowel wereld 60 als 65 is onze mb dan ook in de hoofdstam gekomen aan het einde van de wereld. Hoewel ik weet dat het niet bij iedereen gebeurt is dat in ons geval wel zo omdat hij zich altijd als onmisbaar heeft bewezen en sterk meegroeit.

Qua account is eigenlijk ook best logisch, wij als team hebben een bijna volledige bezetting waarbij een extra speler niet nodig is. Hij vind het fijn om als MB te fungeren en vol offensief door te knallen. Het geeft ons extra slagkracht en een extra edelaar in massa's waar we altijd op kunnen rekenen.

Generatiekloof denk ik niet, ik heb zelf ook op de vroegere werelden gespeeld. Daar was het gewoon nog niet echt een deel van het spel geworden. Daar waren dan ook nog geen kata regels bij de meeste werelden.
Denk dat het hedendaags juist meer gespeeld wordt op het tactische onderdeel van het spel en niet op de 1000 clears plus die je vroeger kreeg op massa's. Fakes werden bijvoorbeeld ook nog niet echt gebruikt op wereld 8 en 15 en nu wel.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.775
Sommigen zoals prego genieten er ook van om MB te zijn, als je lekker de ruimte krijgt en de druk op je account laag blijft , why not?
 
Reactiescore
5.701
Sommigen zoals prego genieten er ook van om MB te zijn, als je lekker de ruimte krijgt en de druk op je account laag blijft , why not?

Nou spelers valt in principe niks te verwijten omdat het niet verboden is. Toch zijn het scheve verhoudingen. Om mij heen liggen veel beginnende spelers, die zijn letterlijk omringt door MBs van walk. en walk. zelf.

Is gewoon kansloos voor nieuwe spelers, die hebben alleen de keuze overgenomen te worden of een MB of whatever te worden, want die 1:20 regel bedoeld spelers te helpen boeit niet als er 20 kleinere MBs van grote spelers in de buurt liggen.
Kijk vroeger maakte dat geen ene moer uit, werelden waren zo groot dat je niet gelijk een grote stam met mbs in je smoel had.
 
Reactiescore
1.367
Moraalloze werelden <3. Geen mb's en du's nodig dan.
 
Reactiescore
1.367

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.148
Ik moest maar eens gaan kijken of we “new-gen” in de dikke van Dale kunnen krijgen.

Het gaat er toch sterk op lijken dat dit een begrip is onder de spelers die net te onzeker zijn om constant te noemen dat ze het spelletje al zo lang spelen, maar dit wel graag willen benadrukken :D

Nah. Ik ben gewoon superieur en veel te goed om mijn ‘werelden’ te redden aan de hand van MB’s en shit. Is een kwestie van perceptie.

Dat newgen gedoe is fijn en wel, maar jullie gebruiken vaak ook echt noobtactieken (zie internen tot de top, 30k pps in accounts pompen, runnen vanaf meer dan 1000 incs, enz..)

Ik vind dat best hilarisch om te zien, zeker als je al die grote bekken hier ziet :p.
 
Reactiescore
1.367
Geldt dat voor iedere stam Alexje?
 
Reactiescore
1.283
Dat newgen gedoe is fijn en wel, maar jullie gebruiken vaak ook echt noobtactieken (zie internen tot de top, 30k pps in accounts pompen, runnen vanaf meer dan 1000 incs, enz..)

Blij dat ik hier niet bij hoor.
Ik voldoe dus niet volledig aan de new-gen normen, en ben geen old-gen.
Kan ik hieruit concluderen dat ik gen-derneutraal ben?

Nu niet aan komen zetten dat ik op 49 internde (omdat stammies ermee stopte) of dat we de boel wel eens versterkt hebben dmv een mb want dat is slechts een klein deel van de genoemde punten.
 
Bovenaan