Stelling van de dag

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Meer dan wat stamleden en een goede klik, basis heb je niet nodig ;)
Als je maar als stam voor elkaar wil opofferen (zowel Defence als Offence).

Al het vriendjespolitiek ernaast, om andere spelers op te trommelen uit je eigen stam,... dat is enkel win voor dergelijke accounts, die het zonder hulpjes niet lijkt te lukken.

Volgens mij beschrijf jij hier slechts wat je nodig hebt om een stam draaiende te kunnen houden. Wil je een wereld winnen, dan heb je toch echt wel wat meer nodig dan slechts een stel mensen met een klik die enigszins stamminded zijn. Iedereen on board houden, flinke vertegenwoordiging en intensieve vv's horen er ook gewoon bij. Daarbij is is vriendjespolitiek zeker niet alleen een win voor het desbetreffende account.

Als ik wereld 59 als voorbeeld neem, uiteindelijk heb ik daar acht accounts kunnen bemannen met spelers uit mijn contactenkring of de contactenkring van medestamgenoten (bijv underground) en dat waren echt niet de minste spelers. Ook een Pimsie, Bickymeister, Dragonshield3 en Single malt kon ik succesvol werven en hebben in specifieke periodes essentiële posities ingenomen op verschillende accounts. De hoeveelheid invloed die het werven van deze spelers heeft gehad, is totaal niet vergelijkbaar met het hebben van boostaccies of de mate waarin iemand georiënteerd is op het stamsucces.

Je ziet het meer en meer:

* Een account start een wereld op met daarbij een 40K pp, verdiend door 2-3 werelden PP te farmen op eerdere werelden.
* Vervolgens starten ze en boosten ze hun dorpen in no-time uit tot 3-4K.
* En dan gaan ze nog hun boostdorpjes gaan overnemen om zo een leuke start te maken.

=> Dit zijn dan in de meeste gevallen, ook spelers die vroeger al iets bewezen hebben.
Denk ik maar aan het voorbeeld op w66, spelers binnen Chess, die in het begin 2 boostdorpen heeft overgenomen, om een goede start te kunnen maken.

Op zo'n manier, vind ik het zelf belachelijk om je als 'top'speler te bestempelen. Dat je een start maakt met PP, nouja iedereen doet het die in de top 25-50 staat. Wie het ontkent, die steekt zich weg!

Ja dit zie je vaak, bij noobs en bij ervaren spelers. Neem ik mijn eigen account, hebben wij geen boostaccounts gestart met de intentie om overgenomen te worden. Nee, dit zijn gewoon oud co's en real life vrienden die gestart zijn omdat ze het leuk vinden om op een laag pitje te spelen. Maar zelfs hier zijn gradaties in. Wie kan er bijvoorbeeld ook zeggen zijn moraalbrekers tezamen zo'n dertig werelden wonnen. Weeral een voordeel van contactenkring en speeljaren.

Om nou te zeggen dat als je een famous person bent op TW, dat je meer spelers kan vragen dan mensen die niemand kent, of toch niet in zo'n grote aantallen. Dat kan, maar dat hoeft ook niet echt een voordeel te zijn.
Als niemand je kent, zal ook niemand de zwakke plekken weten van je :D
Voor mij is TW ook nog altijd gewoon een ontspanningsmomentje,... een spelletje die geen meerwaarde heeft aan m'n RL. Als ik daar als 'minder bekende', wat geef toe, als je niet op het AF komt, ben je gewoon een onbekende op TW, vind ik het dan ook leuk om nieuwe spelers te leren kennen. Je kent ze van haar of pluim, maar hoe langer je contacten legt, hoe beter het opschiet :D

Het voordeel dus of je bekend bent of niet bekend bent, vind ik niet zo'n heel grote voorsprong hebben.
Als je 5 goede spelers bij elkaar hebt, maar er zijn er 3 van te koppig om de speler te helpen,... dan heb je niets aan je kwaliteit (niet dat dit gaat gebeuren ofc).
Als je 5 minder goede spelers hebt, maar die wel continue klaarstaan om VV's te nemen of gewoon bij te staan waar nodig,... Dan heb je daar evenveel aan als een kwalitatieve speler.

Met andere woorden:
* Als ik mag kiezen tussen 5 kwalitatieve spelers, of 10 mindere spelers... Dan ga ik voor de 10 mindere spelers, why?
--> Ze doen vaak alles voor stamgenoten om toch maar eens een wereld ver te komen.
--> Het is niet No-life voor een spel (geef toe,... die kwalitatieve spelers doen echt alles voor het spelletje, dagen nachten,... Vraag me soms af of ze geen werk hebben ofzo).

Nouja sorry hier kan ik me gewoon totaal niet in vinden. Heb ook niet de illusie dat ik je van mening kan veranderen als je hier echt in gelooft. Mogelijk is jouw definitie van een goede speler dan incorrect als je denkt dat vijf goede spelers minder waard zijn dan vijf slechte spelers. Ik snap wel waar het vandaan komt hoor; van het imago dat goede spelers vaak veel 'vijanden' hebben, een grote mond en in saaie periodes inactief raken. Ja je zou dit op Laurens kunnen projecteren, maar niet op de doorsnede goede speler.

Vijf onbekende minder goede spelers kunnen alles maken. Ze kunnen falen, stabben en katapulteren, wat boeit het hen als ze vervolgens een lading modder naar hun koppen krijgen vanuit de AF-community. Vijf goede spelers hebben reputatie, deze gaan zich echt niet vergrijpen aan laagwaardige praktijken - doen ze dat wel - maakt men het keigroot en is het dikke ruzie op het AF. Als bekende / goede speler ervaar je prestatiedruk (imo wel op een goede manier hoor) en druk om het juiste voorbeeld te geven.

Zal nog even eindigen met een samenvattende enigszins nichterige leus:
Punten vechten niet, troepen vechten een beetje, skills/ervaring vechten redelijk, maar contacten vechten het best, hardst en langst.:axe:
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.386
Mag ik hieruit concluderen dat jij en je stam (en je toekomstige contacten die je gaat recruiten) resoluut voor wereldwinst gaan? Want zoals je het nu laat uitschijnen, kun je eigenlijk niet meer verliezen (?). Ik weet dat je het zeker niet zo bedoelt, maar nu kan men makkelijk lezen: 'Ik heb contacten dus ik ga het het verste schoppen met mijn stam'. Mag allemaal wel zijn dat het op w59 (en nog waar ik niet van weet) is gelukt, maar daarom gaat het hier nog niet lukken.
Nogmaals, ik vat het niet zo op, maar anderen kunnen dat wel zo opvatten.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Ik snap wel waar het vandaan komt hoor; van het imago dat goede spelers vaak veel 'vijanden' hebben, een grote mond en in saaie periodes inactief raken. Ja je zou dit op Laurens kunnen projecteren, maar niet op de doorsnede goede speler.

:')
 

DeletedUser81014

Guest
heb me duidelijk op enkele zaken verkeerd uitgedrukt :D laat ik het opnieuw proberen:

* Allereerst klopt het feit wel dat naast een hechte band en spelers die voor elkaar instaan ook daadwerkelijk kwaliteit bepalend zal zijn. Maar wat mensen onder kwaliteit verstaan is niet zozeer bekend. Het lijkt me voor de hand liggend, dat iedereen met een degelijk account de nodige skillz bevatten (al dan niet met aanvulling van CO's) om het één en ander te laten zien. Daarom zijn deze spelers nog niet top of zijn ze de besten in het spelen van TW.
Zoals ik jou mening opvat is het zo, dat iedereen die niet alle skillz rond TW bevat, komt vroeg of laat aan zijn einde. En daar ben ik het nu niet helemaal mee eens, mede door de argumenten die ik eerder heb aangehaald.
1) De meeste grote accounts bestaan immers tegenwoordig uit meer dan 1 speler. Dus wellicht zullen de kwaliteiten wat verdeeld worden, waardoor ieder wat kan bieden aan het account in moeilijke tijden.
2) De hechte band met de stam. Hieronder versta ik dan, zoals je zelf aan aangaf, de VV's. Iemand die niet goed in de stam ligt, zal weinig kunnen rekenen op spelers die voor hem willen VV'n (althans dat is mijn ervaring). Dus het hele verhaal begint eigenlijk met een hechte stam (niet teveel spelers, anders wordt de samenwerking soms lastiger) en voor elkaar in te springen wanneer nodig. (is al vaker getoond geweest, dat dit effectief helpt tegen een topspeler).

* Op het feit dat er tegenwoordig vaak met boostdorpen gespeeld wordt, was geen verwijt naar jou toe, of naar anderen op deze wereld. Het valt de laatste werelden gewoon meer en meer op. Even vrienden onder elkaar, boostdorpje maken, overnemen en dan pronken met de nr 1 rang ofzo... Nouja dan mag je in mijn ogen nog zo'n waardige speler zijn, dan verpest je gewoon het hele spel voor iedereen die er wel moeite voor doet.
Zelfde kan gezegd worden over PP, maar dat is weer een apart verhaal, omdat iedereen hier gebruik van kan maken. De functie zit nu eenmaal in het spel verwerkt, dus niemand hoeft eigenlijk te jammeren als iemand 30K pp pompt.

* Laatste puntje waar ik naartoe wou gaan.
Het is altijd leuk om bekend te zijn natuurlijk, en hoe je het draait of keert, als je op het AF actief bent, ben je sowieso bekender dan iemand die er zelf geen account heeft. Ik ben een tijd terug toen ik nog op w66 speelde, ook op het AF gekomen en moet zeggen dat ik de periode erna, met veel meer mensen in contact ben gekomen (vooral degene waar je het eens mee bent).
het is ook altijd leuk om een kwalitatieve stam te hebben, maar er is ook al vaak gebleken dat er wel altijd één of meerdere rotte appels in zitten, of die het spelletje net te serieus nemen om goed te zijn. Mensen die zaken beginnen te eisen (net alsof je terug op de schoolbanken zit en er huiswerk wordt meegegeven...).
Ik heb ook al het één en ander gevolgd op het AF en moet zeggen dat de 'goede' spelers vaak ook een bijzonder karakter hebben. Ik weet soms niet hoe het komt, maar ze gaan soms wel erg hard op in het spel, vraag me dus ook af hoe dat is binnen een stam als er eens iets fout loopt.
=> Van mij mag die dan nog zo goed zijn en zo ervaren en beter als mij, deze zal van mij geen wederzijds respect krijgen en mag gerust leaven ;)


Zoals ik zei: Het is een spel, moet plezier opleveren, nieuwe mensen leren kennen. Dat is het doel van TW.
Het is de laatste jaren erg verminderd, we weten allen hoe dat komt uiteraard (PP en al die koopopties), maar hopelijk gaat TW zelf of innogames in de toekomst nog wat zaken proberen in te voegen die voor de 'beginnelingen' beter uitkomt, zodat die ook meer van het spel kunnen leren en genieten.



Conclusie dus:
* Je hebt altijd toppers en minder toppers. De minder toppers hebben meestal een team onder zich, waaruit ze kunnen leren.
* Een stam is en blijft een belangrijk iets + Natuurlijk de communicatie en band.
* Al teveel zaken veranderne op korte termijn, waardoor het spel wat oneerlijk wordt.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Draggy, ik reageer later op jouw post :smile:

Mag ik hieruit concluderen dat jij en je stam (en je toekomstige contacten die je gaat recruiten) resoluut voor wereldwinst gaan? Want zoals je het nu laat uitschijnen, kun je eigenlijk niet meer verliezen (?). Ik weet dat je het zeker niet zo bedoelt, maar nu kan men makkelijk lezen: 'Ik heb contacten dus ik ga het het verste schoppen met mijn stam'. Mag allemaal wel zijn dat het op w59 (en nog waar ik niet van weet) is gelukt, maar daarom gaat het hier nog niet lukken.
Nogmaals, ik vat het niet zo op, maar anderen kunnen dat wel zo opvatten.

Goed aangekaart hoor, wellicht moet ik het ietwat relativeren:
Ik citeer nog even mijzelf, want ik noemde daar nog wel een essentieel punt:

Simpelweg omdat een stam waar ik voor ga, een grote poel van spelers heeft om co's uit te blijven werven en vaak van kwaliteit. Verwacht dus ook zeker maar een propaganda kanon vanuit mijn kant, zolang er een tegenpartij is.

Twee toch wel belangrijke factoren. Let op, ik zeg voor geen van beide gevallen dat dit momenteel van sprake is. Maar zoals ik al eerder beargumenteerde in dit topic zijn er nog niet echt 'kampen' die lijnrecht tegenover elkaar staan, zodoende is er nog niet echt een concurrent / tegenpartij -> iets wat mij wel doet motiveren om te willen winnen. Daarnaast is de stam nog pril en in een startend stadium, waardoor ik ook nog niet maximaal gemotiveerd ben voor het stambelang van deze specifieke stam.

Daarnaast is het belangrijk om te weten dat deze discussie ging over het wel of geen ervaring hebben en of dat nou eigenlijk wat uitmaakte. Ik nam mijzelf met mijn contactenkring als voorbeeld, maar er lopen wel meer spelers rond met een vergelijkbare contactenkring en vergelijkbare ervaring. Ieder kamp kan zo iemand werven. Ik ben bijvoorbeeld niet echt een fan van Jokersbrain, maar als je hem zo gek krijgt om in Ax te spelen en te motiveren, ben ik er zeker van dat hij ook wel wat vrienden heeft uit zijn kring die hij weer kan werven etcetera etcetera. Het is geen vaststaand feit, overigens zei ik al eerder dat ook andere partijen (waaronder paint) genoeg bekende spelers hebben met een contactenkring.

Maargoed, zou je mij letterlijk vragen; welke stam heeft een betere selectie spelers, AX of P1nk? Dan zeg ik volmondig P1nk. Idem dito voor het netwerk van de spelers. Op andere vlakken, toekomstige mogelijkheden en ligging zou AX mogelijk beter scoren. Wie het verder schopt in de toekomst.. dat moet blijken. Ik blijf bij mijn voorspelling die ik enkele weken terug deed wat dit betreft.
 

DeletedUser69389

Guest
@heer draggy wat je hier eigenlijk allemaal schrijft is juist één van de redenen waarom UFO nu op zijn gat ligt. Allemaal mensen zonder contacten op één account na en juist dat account hebben jullie weggejaagd door idioterie... Met als gevolg dat UFO nu aan het infuus zit en een inactieve bende is geworden. Indirect bevestig je daarmee gewoon de terechte punten van Roald.
 

DeletedUser81014

Guest
@heer draggy wat je hier eigenlijk allemaal schrijft is juist één van de redenen waarom UFO nu op zijn gat ligt. Allemaal mensen zonder contacten op één account na en juist dat account hebben jullie weggejaagd door idioterie... Met als gevolg dat UFO nu aan het infuus zit en een inactieve bende is geworden. Indirect bevestig je daarmee gewoon de terechte punten van Roald.

Waarom betrek je UFO hierbij? Is een andere wereld en we weten beiden waarom ufo op z'n gat ligt.
Dat is dan ook de reden waarom ik daar uit gestapt ben natuurlijk. Niet omwille van de groep, wel omwille van de leiding.
Er was wel degelijk een goede groep, alleen wou de leiding geen toekomstvisie schetsen, waardoor de stam ter plaatse bleef trappelen, en tjaa als je weken op zelfde niveau blijft, kan het al eens zijn dat er strubbles komen als ieder idee weg gelachen wordt.

Kort gezegd, op het einde van ufo is de stam zeg maar in kampen verdeeld. Je hebt degene die graag elders heen willen en je hebt degene die aan de zijde van de leiding staat xd


Daarbij is de moed van ufo ook gaan zakken toen ze zagen dat neo als een gek ging rekruten op ieder front dat ze toen hadden...
Tot de recruuts van lemon en dabb begreep ik het.
Maar om dan de easy weg te pakken en recuurts van de vijand over te pakken in de zuidelijke en oostelijke rim, was wel de druppel, nota bene net voor een massa die gepland stond op lemon toen.
Vervolgens doen jullie jullie kunstje over met hardcore en Niels...
Heel die wereld is verziekt door R2W. Goede en minder goede accounts
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Ik ben vooral even ingegaan om de zaken die nog echt te maken hebben met onze discussie, de uitstapjes dan ook achterwege gelaten.

Het lijkt me voor de hand liggend, dat iedereen met een degelijk account de nodige skillz bevatten (al dan niet met aanvulling van CO's) om het één en ander te laten zien. Daarom zijn deze spelers nog niet top of zijn ze de besten in het spelen van TW.

Zoals ik jou mening opvat is het zo, dat iedereen die niet alle skillz rond TW bevat, komt vroeg of laat aan zijn einde. En daar ben ik het nu niet helemaal mee eens, mede door de argumenten die ik eerder heb aangehaald.
1) De meeste grote accounts bestaan immers tegenwoordig uit meer dan 1 speler. Dus wellicht zullen de kwaliteiten wat verdeeld worden, waardoor ieder wat kan bieden aan het account in moeilijke tijden.
2) De hechte band met de stam. Hieronder versta ik dan, zoals je zelf aan aangaf, de VV's. Iemand die niet goed in de stam ligt, zal weinig kunnen rekenen op spelers die voor hem willen VV'n (althans dat is mijn ervaring). Dus het hele verhaal begint eigenlijk met een hechte stam (niet teveel spelers, anders wordt de samenwerking soms lastiger) en voor elkaar in te springen wanneer nodig. (is al vaker getoond geweest, dat dit effectief helpt tegen een topspeler).

Nee hoor, elke wereld weer winnen er ook genoeg spelers van lagere kwaliteit. Echter hebben zij in bijna alle gevallen gedeeltelijk kunnen meeliften op de kwaliteiten van anderen. Als ik kijk naar de laatste drie werelden waar ik als leiding mocht sturen durf ik prima te stellen dat er altijd enkele accounts zijn die zeer weinig hebben toegevoegd en vooral mee hebben zitten liften. Genoeg accounts waar een mindere speler op zit, die dan via stamgenoten/leiding een topper erbij krijgt (voorbeeld: Noobstiaan, Vlekje, Runner). Even relativeren; 'mindere' hierin ook lezen als: zelf niet capabel genoeg om het account naar het beoogde doel te krijgen.

Één goede medespeler, die je zelf kunt werven of een ander voor jou kan werven, levert een account en een stam véél meer op dan de meest hechte banden op aarde. Daarbij; op het moment dat ik mijn netwerk op P1nk accounts zou gaan plaatsen, kennen de meeste elkaar al lang en verhoogd dat de hechte band onmiddelijk.

Ik heb ook al het één en ander gevolgd op het AF en moet zeggen dat de 'goede' spelers vaak ook een bijzonder karakter hebben. Ik weet soms niet hoe het komt, maar ze gaan soms wel erg hard op in het spel, vraag me dus ook af hoe dat is binnen een stam als er eens iets fout loopt.
=> Van mij mag die dan nog zo goed zijn en zo ervaren en beter als mij, deze zal van mij geen wederzijds respect krijgen en mag gerust leaven ;)

Zoals ik zei: Het is een spel, moet plezier opleveren, nieuwe mensen leren kennen. Dat is het doel van TW.
Het is de laatste jaren erg verminderd, we weten allen hoe dat komt uiteraard (PP en al die koopopties), maar hopelijk gaat TW zelf of innogames in de toekomst nog wat zaken proberen in te voegen die voor de 'beginnelingen' beter uitkomt, zodat die ook meer van het spel kunnen leren en genieten.

Dit is interessant, dat goede spelers vaak bijzondere spelers zijn. Mijn kijk hierop? Ja, misschien wel. Misschien moet je ook wel een beetje bijzonder zijn (lees: uitblinken op een bepaald vlak) om echt keigoed te worden. Kijk je naar de meest bekende Nederlanders van televisie krijg je ook een Gerard Joling en een Paul de Leeuw. Dit zijn ook gekkies, maar wel goed in wat ze doen (kennelijk). Dus ja, mogelijk is een persoon dat inzichtelijk extreem goed kan organiseren al snel een topper maar is hij op een ander vlak (temperament of communiceren) zeer zwak - waardoor we deze topper als een bijzonder karakter ervaren.

Verder denk ik ook wel dat dit toch onbewust generaliseren is. Vergeet ook niet dat bekende spelers elkaar maar al te graag zwartmaken op het AF. Moest een bekende speler zich vergrijpen dan zou ik dat eerder aan de grote klok hangen dan een random persoon die hetzelfde doet. Daarbij geldt ook nog: wie het hardst schreeuwt, heeft de meeste luisteraars.

Alleszins ben ik van mening dat veel toppers zich net wat anders voordoen dan ze in werkelijkheid zijn, onbewust of niet. Kun je ook voor mij zeggen hoor. Pim, Aldo en Nikki wel eens in real life gezien, hele normale gasten, toch ook gasten waar mensen een mening over kunnen hebben. Maar zij zijn net als ik; gewoon studenten die genieten van het leven en af en toe hun tijd verdoen op een spelletje. Vergeet trouwens ook niet dat dit een propaganda forum is, ik post hier ook niet om het gezellig te hebben en vrienden te maken - in tegendeel. Maakt mijn profilering hier mij tot een bijzonder karakter? Nah ik denk het niet.

NOTE: Ik gebruik mezelf steeds als voorbeeld, niet omdat ik denk dat jij insinueert dat ik een bijzonder karakter ben, maar om een ander niet te hoeven analyseren.
 

DeletedUser69389

Guest
Waarom betrek je UFO hierbij? Is een andere wereld en we weten beiden waarom ufo op z'n gat ligt.
Dat is dan ook de reden waarom ik daar uit gestapt ben natuurlijk. Niet omwille van de groep, wel omwille van de leiding.
Er was wel degelijk een goede groep, alleen wou de leiding geen toekomstvisie schetsen, waardoor de stam ter plaatse bleef trappelen, en tjaa als je weken op zelfde niveau blijft, kan het al eens zijn dat er strubbles komen als ieder idee weg gelachen wordt.

Kort gezegd, op het einde van ufo is de stam zeg maar in kampen verdeeld. Je hebt degene die graag elders heen willen en je hebt degene die aan de zijde van de leiding staat xd


Daarbij is de moed van ufo ook gaan zakken toen ze zagen dat neo als een gek ging rekruten op ieder front dat ze toen hadden...
Tot de recruuts van lemon en dabb begreep ik het.
Maar om dan de easy weg te pakken en recuurts van de vijand over te pakken in de zuidelijke en oostelijke rim, was wel de druppel, nota bene net voor een massa die gepland stond op lemon toen.
Vervolgens doen jullie jullie kunstje over met hardcore en Niels...
Heel die wereld is verziekt door R2W. Goede en minder goede accounts
Voor de duidelijkheid ben ik na het kicken van Cheqmate en het terug draaien van de stam daarvan opgestapt, omdat ik het niet tolereer dat accounts op eigen houtje gaan fuseren en daarmee anderen schaden. Ook al werd het verboden. Dus ik heb niets meer te maken met N.E.O. Je toont maar een half verhaal over UFO. Je had daar ook zelf initiatief kunnen nemen om zaken te veranderen en dat heb je ook niet gedaan.
 
Reactiescore
1.478
Ik snap beide kanten wel eigenlijk. :p
Nee hoor, elke wereld weer winnen er ook genoeg spelers van lagere kwaliteit. Echter hebben zij in bijna alle gevallen gedeeltelijk kunnen meeliften op de kwaliteiten van anderen. Als ik kijk naar de laatste drie werelden waar ik als leiding mocht sturen durf ik prima te stellen dat er altijd enkele accounts zijn die zeer weinig hebben toegevoegd en vooral mee hebben zitten liften. Genoeg accounts waar een mindere speler op zit, die dan via stamgenoten/leiding een topper erbij krijgt (voorbeeld: Noobstiaan, Vlekje, Runner). Even relativeren; 'mindere' hierin ook lezen als: zelf niet capabel genoeg om het account naar het beoogde doel te krijgen.
Een ander ding dat ik hieruit opvat is dat het prima samengaat.
* Als ik mag kiezen tussen 5 kwalitatieve spelers, of 10 mindere spelers... Dan ga ik voor de 10 mindere spelers, why?
--> Ze doen vaak alles voor stamgenoten om toch maar eens een wereld ver te komen.
Ik durf ook prima te beweren (als we het toch over w59 hebben) dat Devin van Noobstiaan meer voor de wereldwinst van Vix-V gedaan heeft dan de gemiddelde pro-player uit Roald zijn contactenlijst. Gezien zijn afsluiter komt hij er echter onder zijn eigen naam nergens meer in.

Ikzelf ben meer dan tevreden met mijn kleine contactenkring van noobs en halfpro's die mij met hopeloze accounts opzadelen waar ik af en toe een paar daagjes kan deffen. :)
 

DeletedUser81014

Guest
Voor de duidelijkheid ben ik na het kicken van Cheqmate en het terug draaien van de stam daarvan opgestapt, omdat ik het niet tolereer dat accounts op eigen houtje gaan fuseren en daarmee anderen schaden. Ook al werd het verboden. Dus ik heb niets meer te maken met N.E.O. Je toont maar een half verhaal over UFO. Je had daar ook zelf initiatief kunnen nemen om zaken te veranderen en dat heb je ook niet gedaan.

Waar je je informatie haalt is een raadsel voor me, want wat je schrijft klopt niet helemaal ;)
Na de fusie met claudinia op 66, kwam ik in UFO terecht. Aangezien het account 'Claudinia' al als leidinggevende van de stam aangeduid was, deed ik toen ook leiderstaken (als CO van het account). Op een bepaald moment kwam Dpschut naar me toe, om te melden dat ik persoonlijk geen rechten had om de stam te leiden en dat enkel de eigenaar van Claudinia tot de leiding behoorde (dit was na de doorbrak bij de joins van ActionReaction en Buizerd, waar ik contact mee had en de join realiseerde).
Vanaf dat moment heb ik gezegd, dat als er ooit iets zou zijn ik er mijn handen niet meer aan vuil maak als zo alles zo voor hun zagen.
Vanaf dan is mijn contact met Dpschut alleen maar verslechterd, door de talrijke ideeën die werden aangehaald, maar waar niets mee werd gedaan, ofwel waar veel te laat naar gekeken is geweest.

Mocht je het weten, zoals ik zei: de stam is in 2 helften verdeeld en er zijn er een paar die de wereld al lang hebben opgegeven :D Maar je gaat natuurlijk niet zomaar je account laten edelen, dus af en toe nog eens loggen en wat verrichten. Ikzelf heb deze beslissing niet genomen en heb me meteen laten internen, weg van die wereld ;)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Gezien zijn afsluiter komt hij er echter onder zijn eigen naam nergens meer in.

Ikzelf ben meer dan tevreden met mijn kleine contactenkring van noobs en halfpro's die mij met hopeloze accounts opzadelen waar ik af en toe een paar daagjes kan deffen. :)

Voor dat eerste zal ik de komende tijd hoogstpersoonlijk zorgen. Zo is zijn (of moet ik jullie zeggen?) toekomst op de classic ook al verkeken. Daarbij heeft ie het IQ van een walnoot dus pak ik zijn schrijfstijl er zo uit, al zou hij volledig anoniem gaan spelen.

Met dat tweede, dat is ''leuk'' voor jezelf, maar je stam heeft er niets aan. Alleen al het feit dat die halfpro's accounts hopeloos weten te krijgen getuigt al van het feit dat het waardeloze contacten zijn.
 
Reactiescore
1.478
Voor dat eerste zal ik de komende tijd hoogstpersoonlijk zorgen. Zo is zijn (of moet ik jullie zeggen?) toekomst op de classic ook al verkeken. Daarbij heeft ie het IQ van een walnoot dus pak ik zijn schrijfstijl er zo uit, al zou hij volledig anoniem gaan spelen.

Met dat tweede, dat is ''leuk'' voor jezelf, maar je stam heeft er niets aan. Alleen al het feit dat die halfpro's accounts hopeloos weten te krijgen getuigt al van het feit dat het waardeloze contacten zijn.
Zo vijandig.

Je hoeft geen jullie te zeggen. Leuk dat je zijn schrijfstijl kan herkennen, ga jij alle sollicitaties van elke stam op elke wereld controleren?

En over dat 2e, het is inderdaad 'leuk' voor mezelf, ik speel zelden in een stam en mijn contacten zijn uiteraard niet zo goed als jij.
 

DeletedUser69389

Guest
Ik snap beide kanten wel eigenlijk. :p

Een ander ding dat ik hieruit opvat is dat het prima samengaat.

Ik durf ook prima te beweren (als we het toch over w59 hebben) dat Devin van Noobstiaan meer voor de wereldwinst van Vix-V gedaan heeft dan de gemiddelde pro-player uit Roald zijn contactenlijst. Gezien zijn afsluiter komt hij er echter onder zijn eigen naam nergens meer in.

Ikzelf ben meer dan tevreden met mijn kleine contactenkring van noobs en halfpro's die mij met hopeloze accounts opzadelen waar ik af en toe een paar daagjes kan deffen. :)
Zonder Maarten kwam Devin anders ook nergens. Wie plaatste Maarten als leermeester bij Devin? Volens mij was ik datzelf.... Zonder Maarten kon Devin al niets beginnen. Sterker nog. Zonder Maarten had Devin niet eens wat kunnen betekenen voor Vix-V, omdat de voornaamste reden dat Noobstiaan meeging was dat Maarten op het account speelde...

Ik durf wel te stellen dat de spelers die Roald en ik hebben gehaald weldegelijk een grotere impact hebben gehad. Want zonder hen had de wereld er heel anders uit gezien, omdat meerdere accounts inactief dreigden te raken...

Zo vijandig.

Je hoeft geen jullie te zeggen. Leuk dat je zijn schrijfstijl kan herkennen, ga jij alle sollicitaties van elke stam op elke wereld controleren?

En over dat 2e, het is inderdaad 'leuk' voor mezelf, ik speel zelden in een stam en mijn contacten zijn uiteraard niet zo goed als jij.
Niet elke stam nee, maar wel menig serieuze stam. In serieuze stammen gaat men vaak controleren of ervaringen kloppen en dan gaat men kijken of mensen in hun contacten iets kunnen zeggen over die speler. Op die manier kunnen spelers als Roald of ikzelf een afrader geven voor Devin als speler. Wanneer wij dat doen dan komt een dergelijke speler doorgaans dan ook niet meer in die stam, omdat ze onze mening serieus nemen.
 
Reactiescore
1.478
Zonder Maarten kwam Devin anders ook nergens. Wie plaatste Maarten als leermeester bij Devin? Volens mij was ik datzelf.... Zonder Maarten kon Devin al niets beginnen. Sterker nog. Zonder Maarten had Devin niet eens wat kunnen betekenen voor Vix-V, omdat de voornaamste reden dat Noobstiaan meeging was dat Maarten op het account speelde...
Dat Devin door Maarten meeging naar Vix-V komt meer door bepaalde visie's en speelstijlen van Devin, niet door gebrek aan skills en inzet, en dat was mijn punt meer. Op noobstiaan zijn sinds onze join in Vinage een stuk of 8 van jullie contacten gezet, waarvan er (imo) maar 3 echt usefull zijn geweest. (Dylan, maar die was redelijk snel weg en communiceerde niet zo veel. Een ouder iemand van wie ik de naam even kwijt ben, en Maarten natuurlijk.) Maarten kwam vrij laat in de wereld op Noobstiaan, tegen Chill hebben we ons altijd zelf moeten redden. Ik was blij dat er meer mensen op het account kwamen toen wij vinage joineden, dus daar moet ik jullie (en jullie contacten) zeker voor bedanken.

Om even het punt te herhalen, een 'onervaren' speler is vaak actiever en meer gemotiveerd, en daarom snap ik dat Draggy liever met zulke mensen speelt.

Zelf speel ik wel liever met mensen die het spelletje snappen, als ze beter dan mij zijn alleen maar mooi, kan ik nog wat bijleren.
 

DeletedUser81014

Guest
Niet elke stam nee, maar wel menig serieuze stam. In serieuze stammen gaat men vaak controleren of ervaringen kloppen en dan gaat men kijken of mensen in hun contacten iets kunnen zeggen over die speler. Op die manier kunnen spelers als Roald of ikzelf een afrader geven voor Devin als speler. Wanneer wij dat doen dan komt een dergelijke speler doorgaans dan ook niet meer in die stam, omdat ze onze mening serieus nemen.

Je beoordeeld een account toch niet enkel op eerdere prestaties binnen een game? Je kijkt of hun ligging goed is, wie er op zitten en hoe de evolutie is/kan zijn van het account. Wat ze al dan niet hebben bewezen in eerdere werelden boeit mij persoonlijk echt niets :D
Al die muggenzifters die telkens bij de 'beteren' willen, om toch de ganse wereld te verzieken. Zitten ze met een gans team van 'pro' spelers, en daarna gaan ze nog moeilijk doen over elk klein detail dat er gebeurd bij een vijand, om deze toch maar zwart te kunnen maken.
Ga dan met je zogezegd topteam de strijd aan in plaats van stammen in een slecht daglicht te stellen :O

Een account beoordeel je je op de manier dat je hem ziet, wereld per wereld. Niet van 10 werelden geleden, waar een speler in een team zit, waarbij hij zelf amper logt, maar wel de stats meepikt om verder in het spel een goed uiterlijk te kunnen tonen ^^
Zelfde met een eventueel probleem bij een speler.
Iemand die iets fout doet of stabt, okéé het is niet leuk en het kan ook niet voor het spelplezier! Maar vind het overdreven als we 10 werelden ver zijn, dat ze die spelers nog steeds beschouwen als vuile stabbers, terwijl er amper een nieuwe kans gegeven wordt.

=> Dat zijn dan de Pro spelers, die hiertegen zijn. Maar als ze zelf iets uitspoken die niet kan, hoor je hen niet?
Ik kan er zo al een paar opnoemen, die ook niet volgens het boekje handelen voor velen, maar ze doen niets fout dusja ^^
--> w66: Interdictum: Die ging met boostdorpen snel in het begin, liep dan paar clears dood en uiteindelijk heeft ie toen z'n achterstand opgelopen.
--> Speeds: Hoe vaak heb ik al niet gezien of gehoord dat er zoveel geteamd wordt? En dan nog door topspelers als je het hoort...

Dat zijn de speler die hier op het AF komen klagen voor het minste wat spelers doen of zeggen die voor hun plezier spelen. Andersom zitten ze te huilen in een hoekje als hun naam besmeurt wordt en is er plots niets van waar.


Hoe iedereen anderen zien hoeven hen te weten uiteindelijk. Mijn punt is alleen, dat je niet enkel met een sterke stam een wereld wint.
Er zitten zoveel ruwe diamanten die nog niet uitgekomen zijn zeg maar.
En zeg zelf, jullie zijn ook ooit slecht begonnen, en jullie hebben ook kansen gekregen om bij te leren ;)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Je hoeft geen jullie te zeggen. Leuk dat je zijn schrijfstijl kan herkennen, ga jij alle sollicitaties van elke stam op elke wereld controleren?

Op elke wereld zijn er maar een paar stammen die er toe doen en Devin heeft mijn zijn massa-stab zoveel mensen in het harnas gejaagd dat er geen enkele stam zal zijn waar niemand kennis heeft van zijn verhaal. Daarbij weet ik heel goed waar hij speelt / komt te spelen en ben ik er dan niet vies van om dan even wat contacten van dezelfde wereld te benaderen. Niet om zijn carrière te vergallen maar om anderen te behoeden voor alle rottigheid die hij zo weer uit haalt.

Ik houd trouwens mijn vingers gekruist dat die randdebiel hier nu niet zelf komt posten, daar zal niemand op 68 blij van worden.

Dat Devin door Maarten meeging naar Vix-V komt meer door bepaalde visie's en speelstijlen van Devin, niet door gebrek aan skills en inzet, en dat was mijn punt meer. Op noobstiaan zijn sinds onze join in Vinage een stuk of 8 van jullie contacten gezet, waarvan er (imo) maar 3 echt usefull zijn geweest. (Dylan, maar die was redelijk snel weg en communiceerde niet zo veel. Een ouder iemand van wie ik de naam even kwijt ben, en Maarten natuurlijk.) Maarten kwam vrij laat in de wereld op Noobstiaan, tegen Chill hebben we ons altijd zelf moeten redden. Ik was blij dat er meer mensen op het account kwamen toen wij vinage joineden, dus daar moet ik jullie (en jullie contacten) zeker voor bedanken.

Bullshit, het had echt helemaal niets te maken met zijn visie noch speelstijl... daarbij hoe kan iemand die pas een paar weken speelt al een visie of speelstijl hebben ontwikkeld... Ik stemde tegen, omdat ik groeiproblemen voor sukke voorzag. Sukke was voorstander, maar Devin bakte er geen niets van dus om het te rekruteren op een frontpositie moesten we er kwaliteit bij zetten en daar kwam Maarten toen uiteindelijk in het vizier. En ja, niet elk contact raakt actief, zeker niet als hem, letterlijk, op een noobaccount zet.
 
Reactiescore
1.478
Op elke wereld zijn er maar een paar stammen die er toe doen en Devin heeft mijn zijn massa-stab zoveel mensen in het harnas gejaagd dat er geen enkele stam zal zijn waar niemand kennis heeft van zijn verhaal. Daarbij weet ik heel goed waar hij speelt / komt te spelen en ben ik er dan niet vies van om dan even wat contacten van dezelfde wereld te benaderen. Niet om zijn carrière te vergallen maar om anderen te behoeden voor alle rottigheid die hij zo weer uit haalt.

Ik houd trouwens mijn vingers gekruist dat die randdebiel hier nu niet zelf komt posten, daar zal niemand op 68 blij van worden.



Bullshit, het had echt helemaal niets te maken met zijn visie noch speelstijl... daarbij hoe kan iemand die pas een paar weken speelt al een visie of speelstijl hebben ontwikkeld... Ik stemde tegen, omdat ik groeiproblemen voor sukke voorzag. Sukke was voorstander, maar Devin bakte er geen niets van dus om het te rekruteren op een frontpositie moesten we er kwaliteit bij zetten en daar kwam Maarten toen uiteindelijk in het vizier. En ja, niet elk contact raakt actief, zeker niet als hem, letterlijk, op een noobaccount zet.
Of je devin kan tegenhouden in een goede stam te komen interesseert me ook niet, ik geef je groot gelijk dat je een afrader geeft waar nodig.

Hoe noobstiaan bij Vix-V (Niet vinage) kwam boeit me ook niet, maar het account bestond toen al zeker 2 jaar waarvan zeker een halfjaar in vinage. 200 dagen ongeveer als ik het mij goed herinner, dat zou ik thuis na moeten kijken.

Je gaat alleen niet in op mijn punt dat het om inzet en motivatie van een nieuwere speler gaat... En dat was bij Devin wel aanwezig. Dat was het punt van Draggy wat ik bij Devin (en mezelf op w59 ook) toepasselijk vond.

Edit: dubbelpost.
Je beoordeeld een account toch niet enkel op eerdere prestaties binnen een game? Je kijkt of hun ligging goed is, wie er op zitten en hoe de evolutie is/kan zijn van het account. Wat ze al dan niet hebben bewezen in eerdere werelden boeit mij persoonlijk echt niets :D
Natuurlijk kijk je bij een sollicitatie wel wat de bespelers op eerdere werelden gedaan hebben. Als ze elke wereld falen/hun stam stabben maakt het geen zak uit hoe goed hun accounts toekomstperspectief is.

Zitten ze met een gans team van 'pro' spelers, en daarna gaan ze nog moeilijk doen over elk klein detail dat er gebeurd bij een vijand, om deze toch maar zwart te kunnen maken.
Ga dan met je zogezegd topteam de strijd aan in plaats van stammen in een slecht daglicht te stellen :O

Een account beoordeel je je op de manier dat je hem ziet, wereld per wereld. Niet van 10 werelden geleden, waar een speler in een team zit, waarbij hij zelf amper logt, maar wel de stats meepikt om verder in het spel een goed uiterlijk te kunnen tonen ^^
Zelfde met een eventueel probleem bij een speler.
Iemand die iets fout doet of stabt, okéé het is niet leuk en het kan ook niet voor het spelplezier! Maar vind het overdreven als we 10 werelden ver zijn, dat ze die spelers nog steeds beschouwen als vuile stabbers, terwijl er amper een nieuwe kans gegeven wordt.
Als iemand op een account ingame nauwelijks logt, maar wel dat account als referentie gebruikt, komt hij daar zelden mee weg. Vaak doet een stamleiding wel navraag als dat mogelijk is. Daarnaast geeft de huidige community meer dan genoeg kansen. Om verder te gaan op het voorbeeld van Devin, die had zijn wereld w56 ervoor ook met een stab afgesloten, en toch is hij aangenomen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan