Stelling van de dag

Reactiescore
2.386
Onmogelijk, Martijn is namelijk een paar maanden geleden gestopt. Wat een groot gemis voor de TW community :(
Dit is echt het beste wat ik al gelezen heb vandaag (rofl)
 
Reactiescore
853
He He Jeremy wie A zegt moet ook B zeggen. Noem ze maar eens op
Laten we vanaf het lijstje van Martijn werken he;

Da Vinci heeft een niet al te bijzondere reputatie door hun wandaden op onder andere wereld 60.
Goed begin, nadat dit account op W60 besloot de VV aan de tegenstander te geven gebeurde dit op W67 weer. Vrij opmerkelijk als je het mij vraagt. Helemaal als je bedenkt dat dit account in principe dus gone was bij twee massa's die ze mochten ontvangen.

Nog nooit van gehoord dus zal vast niet al te best zijn.
Idem

Unexplainable Miracle.
Dit account stelde me op W62 een beetje teleur eigenlijk, groei viel me ietwat tegen en heb ze verder weinig zien doen. Aanvallen op Strawberry waren ook vrij teleurstellend imo.

Tim kan wel spelen, maar is in mijn ogen veel te impulsief, zou hem daarom ook niet als goed account neerzetten.

Don Pablito voor wat ik me herinner deed het wel leuk, maar zie ze niet als dragend figuur in een stam, iets wat P!nk wel nodig gaat hebben denk ik.

Non-agreed ken ik niet goed genoeg dus ga ik niets over zeggen. No1likeus komt me erg bekend voor maar zou zo niet weten waarvan, meen me te herinneren dat dit acc ergens vrij simpel is weggespeeld.
 
Reactiescore
17
Dit account stelde me op W62 een beetje teleur eigenlijk, groei viel me ietwat tegen en heb ze verder weinig zien doen. Aanvallen op Strawberry waren ook vrij teleurstellend imo.

Groei was dan ook ietwat trager na een al te moeilijke jump... Stamleiding had hier wel verkeerde keuze in gemaakt. Dus viel ons ook redelijk tegen. Trouwens actie genoeg gehad aangezien ik 24 op 24 vv’s Heb moeten draaien op 62. Na repelsteeltje zijn blitz actie - was UM diegene die de oh zo mooie counter had gedaan.

Dat later iedereen is gequit is zonde. Maar wat zou ik nog solo moeten gedaan hebben ? :)

Btw Strawberry heeft nooit of zo goed als nooit aanvallen van me gehad dus iet wat misvat om hier op verder te gaan van wat ik kan of niet.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
NoordTer moet laten zien dat het ook op normale werelden kan presteren en niet alleen op casuals.

upload_2019-6-10_12-57-44.png
upload_2019-6-10_12-58-8.png
upload_2019-6-10_12-58-18.png

20k dorpen en rang drie op wereld zes lijkt me geen slechte prestatie, op wereld 15 bewees het account het weer. Het is geen MAS MAD, maar suggereren dat het alleen casuals kan winnen is wat flauw. Ja casuals zijn de meest recente, maar dat doet niets af aan het verleden?
 

DeletedUser69389

Guest
Bekijk bijlage 14790
Bekijk bijlage 14791
Bekijk bijlage 14792

20k dorpen en rang drie op wereld zes lijkt me geen slechte prestatie, op wereld 15 bewees het account het weer. Het is geen MAS MAD, maar suggereren dat het alleen casuals kan winnen is wat flauw. Ja casuals zijn de meest recente, maar dat doet niets af aan het verleden?
Nee zeer zeker niet, maar het is natuurlijk wel zo dat tw enorm geëvolueerd is. Je had toen nog geen uitkijktoren, pp functies en dergelijke. Ook zijn de werelden ook kleiner wat het spelletje toch wat anders maakt. Dat bedoelde ik er meer mee te zeggen. Tussen Casual en normale werelden zit er nog altijd wel een kwaliteitsverschil naar mijn mening.
 
Reactiescore
301
Niet dat dit mijn mening is maar vooral om nog eens een stelling op te werpen:

'Door het rekruteren van Killerboy heeft Ax. een mooie stap gezet richting R2W op deze wereld.'
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Zonder op de kaart te kijken ben ik van mening dat recruit 2 win helemaal niet kan plaatsvinden in dit vroege stadium van het spel. Dit omdat er nog vele kansmakende partijen zijn en er diplomatiek nog ontzettend veel mogelijk is. R2W kan pas echt plaats vinden op het moment dat er twee grote partijen zijn en één van beide 'de rest' opneemt waardoor de andere partij geen alternatieven meer heeft om het kwantiteitsverschil te vereffenen.

Echter een stap er naar toe, mwa, misschien. Maarja elke rekruut aan de ene zijde (voor zover er al zijdes zijn) zet de andere zijde aan tot een reactie. Naar mijn inziens zijn de meeste stammen ook helemaal niet stabiel in huidige vorm en zullen vele dit ook niet worden. Ik verwacht dat het nog wel even gaat duren voordat de wereld 2, in een uiterst geval 3, fatsoenlijke kandidaten heeft die de eindstrijd gaan voeren - welke in de zomervakantie zou kunnen vallen.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Gaat niet alleen om Killerboy. Zijn vandaag 3 rekruuts geweest :eek:
 

DeletedUser81014

Guest
Het is eerder 2 stammen samenvoegen, beide stammen hadden al contact van bij het begin. Zijn er ook velen die verder zullen als MB/DU of gewoon wat mee zullen groeien. Vandaar dat er beslist is om de 'serieuze' spelers in 1 stam onder te brengen en de anderen in een aparte stam.

Meer dan dit is het niet, dus R2W tjaa... Het is maar hoe je het bekijkt, wat is het verschil tussen:

1) 2 stammen die BG's vormen van bij het begin van de wereld, aangezien ze spelers van elkaar kennen.
2) We voegen de actieve spelers uit die 2 stammen, samen tot 1 stam.

--> Resultaat: Je krijgt gewoon dezelfde selecte groep, alleen in 1 stam in plaats van 2 :D
 
Reactiescore
301
Gaat niet alleen om Killerboy. Zijn vandaag 3 rekruuts geweest :eek:
Had ik er inderdaad bij moeten zeggen.

De stam Ax. staat nu wel ineens een mooie 200k los van de eerst volgende stam. Dit is best een groot aantal voor dit stadium in het spel.

Verder geef ik Roald ook wel gelijk dat er nog veel zal veranderen deze wereld maar momenteel hebben ze zich alvast naar een mooi voordeel gerekruteerd ( dat in mijn ogen best slim gespeeld is en niet persé R2W is, om mijn eigen mening even te geven. Ik hoop enkel dat het een spannende wereld wordt, en niet zoals sommige eindigen: 1 mega stam en dan hier en daar wat wanhopige weerstandbieders. Niet dat we daar al zijn :rolleyes:).
 

DeletedUser81014

Guest
Had ik er inderdaad bij moeten zeggen.

De stam Ax. staat nu wel ineens een mooie 200k los van de eerst volgende stam. Dit is best een groot aantal voor dit stadium in het spel.

Verder geef ik Roald ook wel gelijk dat er nog veel zal veranderen deze wereld maar momenteel hebben ze zich alvast naar een mooi voordeel gerekruteerd ( dat in mijn ogen best slim gespeeld is en niet persé R2W is, om mijn eigen mening even te geven. Ik hoop enkel dat het een spannende wereld wordt, en niet zoals sommige eindigen: 1 mega stam en dan hier en daar wat wanhopige weerstandbieders. Niet dat we daar al zijn :rolleyes:).

Er gaat sowieso nog veel veranderen en we moeten ook nog zien of alles wel vlekkeloos blijft.
De samenwerking als BG's werkte in ieder geval wel goed, maar dat was dan vooral kleinschalig, met wat afspraken en wat gezamenlijke targets.

Of het in z'n geheel goed zal uitdraaien kunnen we pas zien na een x-aantal dagen/weken.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
De stam Ax. staat nu wel ineens een mooie 200k los van de eerst volgende stam. Dit is best een groot aantal voor dit stadium in het spel.

Ja, kwantitatief een noemenswaardige voorsprong. Zonder dat ik schenen wil schoppen; denk ik dat Ax juist een van de minst sterke stammen is wat betreft kwaliteit. Het overgrote deel heeft nog nooit iets laten zien, het bevat nieuwelingen (niet dat dat slecht is, maar wel voor de kwaliteit) en wie sturen het schip? Voorlopig is Ax nog niet echt een stam waar ik mij zorgen over zou maken - ongeacht mijn eigen positie.
 

DeletedUser81014

Guest
Ja, kwantitatief een noemenswaardige voorsprong. Zonder dat ik schenen wil schoppen; denk ik dat Ax juist een van de minst sterke stammen is wat betreft kwaliteit. Het overgrote deel heeft nog nooit iets laten zien, het bevat nieuwelingen (niet dat dat slecht is, maar wel voor de kwaliteit) en wie sturen het schip? Voorlopig is Ax nog niet echt een stam waar ik mij zorgen over zou maken - ongeacht mijn eigen positie.

Vergeet niet dat TW aan het veranderen is :D
Sommige spelers, spelen dan ook niet meer het account van vroeger, of zijn er een tijd tussenuit geweest (zoals velen) en zijn terug herbegonnen op een nieuw account.
Ook mezelf. Ben de andere weg ingeslagen en via dit nieuw account, nou oorspronkelijk op Claudinia gaan spelen op w66.
Zelf heb ik wel enige jaren ervaring, op verschillende accounts (grotere en minder grote :D)

Wil ik maar zeggen, zijn veel spelers die changen van accounts.
Dat je ze niet herkend, ligt meer aan het feit dat je ze niet kent, vanwege ze:

1) Zoveel als mogelijk anoniem willen blijven spelen
2) Gewoon weg bezig zijn met het spel, en niet zozeer met het AF (aangezien dat toch een dooie boel is, als je het vergelijkt met vroeger...)


Het is al altijd geweten:
* Kwantiteit wint geen strijd!

Wat wel geweten is:
* Ookal heb je kwalitatief misschien niet de beste spelers, zolang je als 1 stam tewerk kunt gaan, kan je zelf de allerbeste spelers aan.

Om maar te zeggen, dat kwaliteit ook niet altijd wint.
(bekijk het zoals een voetbalmatch,... Het is niet omdat Barcelona of Real de allerbeste voetballers heeft, dat ze daarom altijd winnen ^^ gezien Real dit seizoen geweest, hoef ik hier niet verder op in te gaan :p)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Zonder het persoonlijk te maken; De echte grote jongens, ook de gene zonder AF, maken wel 'naam' door ingame prestaties. Als actief volger en speler op talloze werelden het afgelopen decennia durf ik prima te beweren dat ik 95% van de degelijke spelers toch minimaal ken, persoonlijk of qua naam. Op het moment dat ik maar een enkele speler in Ax ken, maar wel 60% uit Paint en 60% uit P1nk (vooraleer ik stamgenoot was) - dat zegt toch wel wat.

Waarom zegt dit wat? Nou om het volgende. Je zult mij echt niet horen beweren dat een oldskool speler, laat ik mezelf als voorbeeld nemen - een betere speler is dan een onbekendere speler in Ax. Nee hoor, een ander kan ingame prima beter zijn qua offen en deffen. Mijn kracht is inzicht en vooral mijn grote contactenkring, verworven met de jaren en door vertegenwoordiging op alle vormen van communicatie. Ik durf prima te stellen dat ik een grotere aanwinst ben voor een stam dan de beste deffer of offer die je op de server kunt vinden (mits dat zijn enige kwaliteiten zijn hè). Simpelweg omdat een stam waar ik voor ga, een grote poel van spelers heeft om co's uit te blijven werven en vaak van kwaliteit. Voorlopig houd ik een mooie wereld win streak overeind die deze gedachtegang voor mij bevestigen. Verwacht dus ook zeker maar een propaganda kanon vanuit mijn kant, zolang er een tegenpartij is :tongue:

Lang verhaal kort: De 'nieuwe' speler heeft geen noemenswaardige contactenkring, de (langdurig) anonieme speler is een nobody of een dwaas - bekendheid is goud waard ten tijden van een krimpende community en de groeiende rol van activiteit. De speler die zich niet vertegenwoordigd moet wel behoorlijk presteren om alsnog reputatie en een grote contactenkring te verkrijgen.

Tegenwoordig weegt activiteit zwaarder dan kwaliteit, wie durft dat te ontkennen? Hoe krijg je activiteit - veel contacten / mensen die bereid zijn om met / bij jou te spelen. De hoeveelheid speeljaren draagt bij aan een kwalitatief betere contactenkring waardoor dat nog een streepje voor heeft op de 'praatgrage' nieuwkomer met een goede reputatie (komt nauwelijks voor).

Neem mijn verhaal maar met een korreltje zout, ik bedoel het ook absoluut niet arrogant of iets, slechts een stukje bewustwording. Men spreekt vaak over die underdogpositie en anoniem spelen en niet vertegenwoordigen op het AF. Echter zijn het aantal voorbeelden dat dit goed werkte echt zeer gering. Negen van de tien keer wint de stam die het best vertegenwoordigd is, wat vaak komt door oude rotten die spelen en ondertussen ook de 'resources' hebben om alle accounts continu te blijven bemannen. Ik denk dat vrijwel iedere leider dit (tot op zekere hoogte) moet onderschrijven. Behalve die kakakagast, maar die neem ik niet serieus.
 

DeletedUser81014

Guest
Zonder het persoonlijk te maken; De echte grote jongens, ook de gene zonder AF, maken wel 'naam' door ingame prestaties. Als actief volger en speler op talloze werelden het afgelopen decennia durf ik prima te beweren dat ik 95% van de degelijke spelers toch minimaal ken, persoonlijk of qua naam. Op het moment dat ik maar een enkele speler in Ax ken, maar wel 60% uit Paint en 60% uit P1nk (vooraleer ik stamgenoot was) - dat zegt toch wel wat.

Waarom zegt dit wat? Nou om het volgende. Je zult mij echt niet horen beweren dat een oldskool speler, laat ik mezelf als voorbeeld nemen - een betere speler is dan een onbekendere speler in Ax. Nee hoor, een ander kan ingame prima beter zijn qua offen en deffen. Mijn kracht is inzicht en vooral mijn grote contactenkring, verworven met de jaren en door vertegenwoordiging op alle vormen van communicatie. Ik durf prima te stellen dat ik een grotere aanwinst ben voor een stam dan de beste deffer of offer die je op de server kunt vinden (mits dat zijn enige kwaliteiten zijn hè). Simpelweg omdat een stam waar ik voor ga, een grote poel van spelers heeft om co's uit te blijven werven en vaak van kwaliteit. Voorlopig houd ik een mooie wereld win streak overeind die deze gedachtegang voor mij bevestigen. Verwacht dus ook zeker maar een propaganda kanon vanuit mijn kant, zolang er een tegenpartij is :tongue:

Lang verhaal kort: De 'nieuwe' speler heeft geen noemenswaardige contactenkring, de (langdurig) anonieme speler is een nobody of een dwaas - bekendheid is goud waard ten tijden van een krimpende community en de groeiende rol van activiteit. De speler die zich niet vertegenwoordigd moet wel behoorlijk presteren om alsnog reputatie en een grote contactenkring te verkrijgen.

Tegenwoordig weegt activiteit zwaarder dan kwaliteit, wie durft dat te ontkennen? Hoe krijg je activiteit - veel contacten / mensen die bereid zijn om met / bij jou te spelen. De hoeveelheid speeljaren draagt bij aan een kwalitatief betere contactenkring waardoor dat nog een streepje voor heeft op de 'praatgrage' nieuwkomer met een goede reputatie (komt nauwelijks voor).

Neem mijn verhaal maar met een korreltje zout, ik bedoel het ook absoluut niet arrogant of iets, slechts een stukje bewustwording. Men spreekt vaak over die underdogpositie en anoniem spelen en niet vertegenwoordigen op het AF. Echter zijn het aantal voorbeelden dat dit goed werkte echt zeer gering. Negen van de tien keer wint de stam die het best vertegenwoordigd is, wat vaak komt door oude rotten die spelen en ondertussen ook de 'resources' hebben om alle accounts continu te blijven bemannen. Ik denk dat vrijwel iedere leider dit (tot op zekere hoogte) moet onderschrijven. Behalve die kakakagast, maar die neem ik niet serieus.


Meer dan wat stamleden en een goede klik, basis heb je niet nodig ;)
Als je maar als stam voor elkaar wil opofferen (zowel Defence als Offence).

Al het vriendjespolitiek ernaast, om andere spelers op te trommelen uit je eigen stam,... dat is enkel win voor dergelijke accounts, die het zonder hulpjes niet lijkt te lukken.
Je ziet het meer en meer:

* Een account start een wereld op met daarbij een 40K pp, verdiend door 2-3 werelden PP te farmen op eerdere werelden.
* Vervolgens starten ze en boosten ze hun dorpen in no-time uit tot 3-4K.
* En dan gaan ze nog hun boostdorpjes gaan overnemen om zo een leuke start te maken.

=> Dit zijn dan in de meeste gevallen, ook spelers die vroeger al iets bewezen hebben.
Denk ik maar aan het voorbeeld op w66, spelers binnen Chess, die in het begin 2 boostdorpen heeft overgenomen, om een goede start te kunnen maken.


Op zo'n manier, vind ik het zelf belachelijk om je als 'top'speler te bestempelen. Dat je een start maakt met PP, nouja iedereen doet het die in de top 25-50 staat. Wie het ontkent, die steekt zich weg!

Om nou te zeggen dat als je een famous person bent op TW, dat je meer spelers kan vragen dan mensen die niemand kent, of toch niet in zo'n grote aantallen. Dat kan, maar dat hoeft ook niet echt een voordeel te zijn.
Als niemand je kent, zal ook niemand de zwakke plekken weten van je :D
Voor mij is TW ook nog altijd gewoon een ontspanningsmomentje,... een spelletje die geen meerwaarde heeft aan m'n RL. Als ik daar als 'minder bekende', wat geef toe, als je niet op het AF komt, ben je gewoon een onbekende op TW, vind ik het dan ook leuk om nieuwe spelers te leren kennen. Je kent ze van haar of pluim, maar hoe langer je contacten legt, hoe beter het opschiet :D

Het voordeel dus of je bekend bent of niet bekend bent, vind ik niet zo'n heel grote voorsprong hebben.
Als je 5 goede spelers bij elkaar hebt, maar er zijn er 3 van te koppig om de speler te helpen,... dan heb je niets aan je kwaliteit (niet dat dit gaat gebeuren ofc).
Als je 5 minder goede spelers hebt, maar die wel continue klaarstaan om VV's te nemen of gewoon bij te staan waar nodig,... Dan heb je daar evenveel aan als een kwalitatieve speler.



Met andere woorden:
* Als ik mag kiezen tussen 5 kwalitatieve spelers, of 10 mindere spelers... Dan ga ik voor de 10 mindere spelers, why?
--> Ze doen vaak alles voor stamgenoten om toch maar eens een wereld ver te komen.
--> Het is niet No-life voor een spel (geef toe,... die kwalitatieve spelers doen echt alles voor het spelletje, dagen nachten,... Vraag me soms af of ze geen werk hebben ofzo).
 

Deleted User - 487776907

Guest
Mijn kracht is inzicht en vooral mijn grote contactenkring, verworven met de jaren en door vertegenwoordiging op alle vormen van communicatie. Ik durf prima te stellen dat ik een grotere aanwinst ben voor een stam dan de beste deffer of offer die je op de server kunt vinden (mits dat zijn enige kwaliteiten zijn hè). Simpelweg omdat een stam waar ik voor ga, een grote poel van spelers heeft om co's uit te blijven werven en vaak van kwaliteit. Voorlopig houd ik een mooie wereld win streak overeind die deze gedachtegang voor mij bevestigen. Verwacht dus ook zeker maar een propaganda kanon vanuit mijn kant, zolang er een tegenpartij is :tongue:
.

Tering, anderhalve maand met mij op één account en je bent weer besmet met een dik ego. Chapeau voor dit stukje tekst, zo heb ik je opgeleid.
 
Bovenaan