Instellingen Classic #18

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Alles met kerk, uitkijktoren en moraal mag wel geschrapt worden vgm. Verder geen startdirectie kiezen en geen spelers uitnodigen, en ben blij
 
Reactiescore
1.019
kerk zou nog kunnen, althans dat vind ik. dat geeft opzich nog wel een tactisch iets erbij, maar moraal en uitkijktoren idd niet. of vinden meer mensen dat kerk niet op de classic thuishoort?
 
Reactiescore
511
Ik heb geen idee wanneer de kerk geintroduceerd is, heb er wel een gruwelijke hekel aan haha
 
Reactiescore
981
Nooit echt probleem gehad met de kerk op normale werelden, voor een beetje degelijke speler zal kerk ook niet echt negatief zijn. Actieve sterke aanvallers ondervinden zelfs een redelijk voordeel aan de kerkinstelling.

Boerlimiet maakt het wel iets lastiger voor de verdediger om met een kerk te spelen, maar ook weer niet te extreem. Daarentegen is een seconde wereld, boerlimiet en kerk wel een erge overkill aan voordeel voor de aanvaller. Met millisecondes zou de kerk prima kunnen. 3 level tech instelling is ook een goeie combo met de kerk, sinds gebouwen verkennen (kerkdorpen) lastiger wordt gemaakt en meer gecompenseerd/opgeofferd moet worden door de aanvaller om kerkdorpen te vinden.

Al dan dat kerk wel niet typisch een classic instelling is, is het wel een goeie instelling voor een iets meer experimentele classic waar soms ook naar gezocht wordt. Althans velen malen beter als wat er enkele andere keren is verzonnen op voorgaande "experimentele" classics..

Toch best al "vroeg" in het spel, w11 had al kerk.

w11, 12, 14, 17, 20 waren kerk dacht ik. Kerk instelling werd destijds redelijk vaak gebruikt, pas later iets minder als ik het goed heb...
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser67517

Guest
Wereld 30 was ook kerk als ik me niet vergis. Kerkwerelden geven wel iets dynamisch aan de wereld.
 

DeletedUser75558

Guest
Kerk is gewoon achterlijk geworden, sinds je scripts hebt die kerk dorpen kunnen berekenen, waardoor werelden met kerk totale oneerlijkheid bied voor de verdediger, zeker op een wereld met boerlimiet. Op lange termijn zelfs met een goede stam, heb je dus alsnog super veel nadeel als verdediger.
 

Deleted User - 24028

Guest
Kerk is gewoon achterlijk geworden, sinds je scripts hebt die kerk dorpen kunnen berekenen, waardoor werelden met kerk totale oneerlijkheid bied voor de verdediger, zeker op een wereld met boerlimiet. Op lange termijn zelfs met een goede stam, heb je dus alsnog super veel nadeel als verdediger.
Kerk dorpen kunnen berekenen ?
 
Reactiescore
981
Kerk dorpen kunnen berekenen ?

Dat inderdaad. Met 10, 2 en 2 punten verhoging bij kerklevels moet je wel erg inactief al je dorpen uitbouwen om ook maar een goeie gok te maken waar de kerkdorpen zitten via de tw stats dorp pagina. Beetje met schuilplaats spelen, ofwel met muren zodra ze door clears naar 0 zijn gehaald en alle berekeningen waar kerkdorpen zitten zijn volledig waardeloos.

Een script dat elke puntverhoging bijhoudt zou accurater kunnen zijn, maar zelfs dan kunnen er heel snel errors inzitten. Maar stellend dat een script elke puntenstijging bijhoudt om de paar seconden en genoeg berekeningen heeft ingebouwd om zeer goeie schattingen te maken waar de kerkdorpen zouden zitten, zou je zo'n script zelfs nog te slim af kunnen zijn door kata's op je eigen dorp te laten aankomen zodra een kerk op diezelfde seconde klaar is. Tevens heeft een beetje sterke tw speler altijd een plan b kerkplan voor het front mocht die in een zeer zware situatie zitten.

Grootste reden dat veel spelers niet met een kerk willen spelen is doordat het toch wat extra werk is, maar het is zeker geen gebouw dat het spel unbalanced maakt met de juiste bijbehorende instellingen.
 
Reactiescore
81
Je kunt ook gewoon scouten, inplaats van tools te gebruiken
 

Deleted User - 24028

Guest
Dat inderdaad. Met 10, 2 en 2 punten verhoging bij kerklevels moet je wel erg inactief al je dorpen uitbouwen om ook maar een goeie gok te maken waar de kerkdorpen zitten via de tw stats dorp pagina. Beetje met schuilplaats spelen, ofwel met muren zodra ze door clears naar 0 zijn gehaald en alle berekeningen waar kerkdorpen zitten zijn volledig waardeloos.

Een script dat elke puntverhoging bijhoudt zou accurater kunnen zijn, maar zelfs dan kunnen er heel snel errors inzitten. Maar stellend dat een script elke puntenstijging bijhoudt om de paar seconden en genoeg berekeningen heeft ingebouwd om zeer goeie schattingen te maken waar de kerkdorpen zouden zitten, zou je zo'n script zelfs nog te slim af kunnen zijn door kata's op je eigen dorp te laten aankomen zodra een kerk op diezelfde seconde klaar is. Tevens heeft een beetje sterke tw speler altijd een plan b kerkplan voor het front mocht die in een zeer zware situatie zitten.

Grootste reden dat veel spelers niet met een kerk willen spelen is doordat het toch wat extra werk is, maar het is zeker geen gebouw dat het spel unbalanced maakt met de juiste bijbehorende instellingen.

Exact wat ik bedoel idd. Dacht dat die kerel die het zei misschien een tool had die kon toveren waarmee het wel kan :D Maar zoiso als je TWstats info gebruikt werkt het al niet, die wordt maar 1 keer per uur geüpdate (dat is tevens ook de max tijd waarop het mag van TW). Nu moet ik wel zeggen dat de voornaamste reden dat het niet uit komt is omdat veel mensen kerken halveren via PP, dat is natuurlijk op classic niet mogelijk. Maar even goed wanneer je 2 gebouwen (bv kerk en schuilplaats) op het zelfde uur bouwt kloppen de punten al niet meer. Om de data meer live te krijgen zou je het ingame moeten doen, wat de prestaties van je eigen spel benadeeld + je moet dan nog online zijn op de moment dat een ander zijn kerken bouwt. En zelfs dan is nog de vraag hoe live het bij TW echt is...

Deze doet zowat hetzelfde maar dan voor torens: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/watchtowerfinder.200846/. Toen ik er aan begon te schrijven had ik gehoopt redelijk accuraat te geraken, maar toen die af was had ik het gevoel er tijd voor niks in gestoken te hebben.

Je kunt ook gewoon scouten, inplaats van tools te gebruiken
Dat lijkt me idd een veel efficiëntere methode xd
 
Reactiescore
81
Meestal zijn kerkendorpen full scouts. En icm een level 3 tech en een beetje wat meer scouts in je front moeilijk te traceren.
Maar wanneer je bij alle buurdorpen er dan wel door komt en ziet dat er geen kerk staat. Kan je wel zelf berekenen(ratio) waar een kerk moet staan
 

DeletedUser75558

Guest
Exact wat ik bedoel idd. Dacht dat die kerel die het zei misschien een tool had die kon toveren waarmee het wel kan :D Maar zoiso als je TWstats info gebruikt werkt het al niet, die wordt maar 1 keer per uur geüpdate (dat is tevens ook de max tijd waarop het mag van TW). Nu moet ik wel zeggen dat de voornaamste reden dat het niet uit komt is omdat veel mensen kerken halveren via PP, dat is natuurlijk op classic niet mogelijk. Maar even goed wanneer je 2 gebouwen (bv kerk en schuilplaats) op het zelfde uur bouwt kloppen de punten al niet meer. Om de data meer live te krijgen zou je het ingame moeten doen, wat de prestaties van je eigen spel benadeeld + je moet dan nog online zijn op de moment dat een ander zijn kerken bouwt. En zelfs dan is nog de vraag hoe live het bij TW echt is...

Deze doet zowat hetzelfde maar dan voor torens: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/watchtowerfinder.200846/. Toen ik er aan begon te schrijven had ik gehoopt redelijk accuraat te geraken, maar toen die af was had ik het gevoel er tijd voor niks in gestoken te hebben.


Dat lijkt me idd een veel efficiëntere methode xd
Nou ik kon me toch goed herrinneren dat er een kerk wereld was (wereld 37), waar sommige partijen een script hadden die volledig berekende waar een kerk stond. Natuurlijk weet ik niet of dat specefieke script al traceerbaar is, maar het feit dat dat toen al mogelijk was, lijkt het me niet te vermijden dat het niet nog eens zou kunnen gebeuren. Met boerlimiet is dit gewoon ruk en wanneer je geen 24/7 de tijd hebt een "plan B" in te zetten, voor alternatieve kerk dorpen, ligt je hele account zo in puin. Zeker wanneer mensen gebruik gaan maken van kata's.
 

Deleted User - 24028

Guest
Nou ik kon me toch goed herrinneren dat er een kerk wereld was (wereld 37), waar sommige partijen een script hadden die volledig berekende waar een kerk stond. Natuurlijk weet ik niet of dat specefieke script al traceerbaar is, maar het feit dat dat toen al mogelijk was, lijkt het me niet te vermijden dat het niet nog eens zou kunnen gebeuren. Met boerlimiet is dit gewoon ruk en wanneer je geen 24/7 de tijd hebt een "plan B" in te zetten, voor alternatieve kerk dorpen, ligt je hele account zo in puin. Zeker wanneer mensen gebruik gaan maken van kata's.
https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/kerkzoeker-beunental.187273/

Hier se. W37 script. Later publiek gemaakt. Werkt exact zoals ik hier boven uit leg en werkt voor geen meter. Het zal zeker je kerk dorpen aangeven, net zoals 80 procent van de rest van je dorpen die helemaal geen kerk dorpen zijn.
 
Reactiescore
24
Deze finalowner hoef je ook totaal niet serieus te nemen ofzo, echt een over het paard getilde vent.
 
Reactiescore
511
Kerk en boerderijlimiet met de Wrs volle seconden geeft de aanvaller gwn teveel voordeel.
 
Bovenaan