Novus de terechte winnaar?

Is Novus de terecht winnaar?


  • Totaal aantal stemmers
    49
Reactiescore
2.508
Er zijn 10 Novus leden op het forum geweest als ik een blik werp op de lopende enquête.
 

DeletedUser78312

Guest
Omdat niemand zin heeft om op jullie commentaar in te gaan hebben wij meteen een AF boycot?
 
Reactiescore
306
Ik persoonlijk zie er het nut niet van in. Overduidelijk dat we, na gewonnen te hebben van zowel Insane als Broken, de boeman blijven in jullie ogen dus waarom verder nog moeite in steken als we enkel en alleen aangevallen worden.

Salty kleuters die niet kunnen accepteren dat ze ofwel zelf in de fout gegaan zijn ofwel het anders hadden kunnen aanpakken dus maar excuusjes verzinnen en de schuld bij andere leggen.

Hoe is die overstap trouwens bevallen Lucas, naar die super goede stam met je super goede vriendjes die Novus wel eens een lesje zouden leren.

Mbt de massa; voor zo ver zie ik winsten van rond de 300-400k. Voor een massa waar weinig tijd of moeite in is gestoken vind ik het niet verkeerd.

Mvg,
-D
 
Reactiescore
3.586
Nja excuses? Zoals ik het zie is het zo gelopen bij jouw: Ik ben Dennis en ik wil geen uitdaging want waarom zou je zoveel tijd in een spel willen steken (je eigen woorden die je meermaals herhaald hebt op het AF). Ik zorg dat mijn stam 50 000 recruits doet zodat we een grote overmacht hebben. Ow en Sleepwell lijkt me een leuk acc om er ook nog bij te hebben in Novus. Toen kwam Jannes op Sleepwell. Bye bye droom om het acc in Novus te krijgen. Toen kregen we front, toen deed Novus een massa, toen defte we met de vingers in de neus deze massa. Toen werd sleepwell genaaid door random terugtrekkende def van ex stamleden. Dennis had toen 2 opties aan iedereen om te raden welke optie het geworden is.

Optie 1: Dennis verklaarde zelf dat hij al lang over het verleden was dat ik telkens aanhaalde en hij al lang lang lang niks meer tegen mij had en het hem niks meer deed. Dus Dennis gaat ons aanbod voor een 24 uur NAP accepteren want Dennis is tegen stabs en wilt iedereen een eerlijke kans geven zichzelf te beschermen. Hij heeft geen schrik van Sleepwell dus gaat in op het aanbod want een beetje strijd is wel leuk.

OF

Optie 2: Dennis loog de hele tijd toen hij zei dat het verleden achter hem lag en hij dus wel nog een grote hekel aan mij heeft. Hij neemt de NAP niet aan want is 100% terecht bang dat hij gerekt zal worden op korte termijn. Vervolgens ga ik op het AF roepen dat iedereen allemaal excuses gebruikt voor zijn falen.


Kies maar welke optie Dennis :D We weten allemaal dat Novus nooit door Sleepwell ging raken en ik je acc hard zou edelen. Dat eerste was al gebleken dat 2de moest nog blijken. Geen grote momt opzetten met je prestatie dus aub.

Enige wat Novus gedaan heeft is ge edeld van een spelersloos acc, nooit een massa gekregen overigens en als ze ergens niet door raken waren alle middelen genoeg het te omzeilen. Ik heb werkelijk waar nooit een stam gezien die zo saai en risicoloos gespeeld heeft vanaf de start van hun bestaan. Dus je hebt gewoon helemaal 0,0 recht te praten over excuses.
 
Reactiescore
306
Ik ben jou niets verschuldigd, waarom zou ik jou een NAP aan moeten bieden als je gewoon een vijand was van me op deze wereld? Niet mijn probleem dat jou stam uit elkaar valt? Had je maar een betere stam moeten kiezen met leden die wél te vertrouwen zijn :)
Als ik de NAP zou aannemen zou ik daar direct ook zowel Peanut als Darky mee naaien door het hun een stuk moeilijker te maken. Stamgenootjes gaan in zoon geval gewoon voor.

Verleden ligt inderdaad achter me, iets wat ik niet van jou kan zeggen.
.Sleepwell hadden Michiel en ik al op het oog toen het account nog maar 3 dorpen had, ook jij weet dat we leuke gesprekken hadden met Nicolas destijds.
Toen jij er op kwam liepen er nog steeds gesprekken; JIJ was diegene die de gesprekken stopte aangezien je liever oude koeien uit de sloot haalde. Niet ik.

Overgens had je nooit in Novus kunnen komen; rekruteren doen we via stemming en aangezien er vele in Novus destijds een afkeur van jou hadden/hebben had je er nooit ingekomen. Ook deze fora post geeft precies weer waarom er vele een afkeur van jou hebben. Kinderachtig haatzaaien als het niet gaat zoals jij wilt dat het gaat.

Verder ben ik een speler die dit spel ziet als datgene wat het is; een spel. Iets voor je vrije tijd en wat je échte leven niet moet gaan beinvloeden. Niet zo gek toch?

Mvg,
-D
 
Reactiescore
3.586
De massa op sleepwell was zo goed als gedaan toen wij om een NAP vroegen. Je naaide er dus helemaal niemand mee. Je bent gewoon een toonbeeld van spelers die puur en puur egocentrisch denken. Dat heb ik van alle mogelijke kanten kunnen aanschouwen. Je hebt geen ml empathie in je zitten.

Het zou overigens wel erg zijn moest jij het verleden niet achter je kunnen laten. (wat je voor alle duidelijkheid zeker niet doet) want niemand heeft jouw ooit iets misdaan. Laat even duidelijk zijn dat jij met vv's ging deffen tegen eigen stamleden zo gezegd om te lachen. Dat jij stamleden ging aanvallen, dat jij NAPs omzeilde, dat je jan en alleman zat af te dreigen, dat je maanden je voor gedaan hebt als een andere persoonlijkheid, je dreigde mijn account te hacken als je niet terug in de stam mocht ect ect ect. Ik heb je keihard en volledig terecht gedumpt op w42 en ondanks wat je deed heb ik je 3 dagen NAP gegeven zodat jij een eerlijke kans had om je account op orde te zetten. Een kans waar 100% van mijn stamleden, BG's en noem maar op tegen waren maar ik toch geheel uit mezelf gegeven heb. Vervolgens vraag ik om een 24 uren NAP omdat mijn front tegen jouw account plots leeg staat omdat mensen uit de stam leaven en meteen def terugtrekken maar is het opeens teveel gevraagd. De massa op Sleepwell was over, teller al meermaals op 0 gestaan. Je praat voor de zoveelste keer pure leugens uit. Je argumentatie was 'na alles wat je over mij op het AF gezegd had gun ik je geen NAP'.

Ja erg leuk je vol haat zit, die ik op w42 x1000 had maar toch een NAP gaf. Mijn argumentatie was dat je mij daarmee kan straffen maar je kloot er mijn medespelers ook mee. Daar zat je totaal niet mee in om de feiten ik eerder gezegd heb. Jij hebt geen empathie en denkt puur egocentrisch. Dat je u er nu weer wilt uit lullen dat je uw stamgenoten die sleepwell aanvielen niet wou naaien is gewoon pure onzin :p Zoals ik al zei, de massa was over en out, geen dropjes gepakt, zat mobiel, front was goed.

Je hebt je weer erg erg laten kennen en getoond hoe laag jij als persoon in elkaar zit. Zelfs je stamleider en enkele stamgenoten die ik sprak zeiden allemaal dat hun wel deze NAP hadden gegeven.

Overigens doet het totaal niet ter sprake of ik wel of niet in Novus was gekomen aangezien dat nooit een optie is geweest waarvoor wij wouden gaan.

Dus ja moraal van het verhaal: Dennis is niets veranderd t.o.v vroeger en dus nog altijd een erg sneu persoon om mij politiek correct te blijven uitdrukken :)
 
Reactiescore
306
Massa was nog in volle gang naar mijn weten. Was juist weer een volgende datum besproken om nieuwe clears te laten lopen.

Die 3 daagse NAP klinkt leuk maar, zoals jullie in WAO allemaal wisten, kreeg ik die bewuste dag de uitslag van mijn onderzoeken vroeg in de ochtend waarna ik aansluitend vanuit het ziekenhuis tot 21:00 in de avond moest werken. Klinkt dus leuk maar is gewoon een kut smoesje om te zorgen dat de massa aan zou komen op het moment dat er letterlijk 0 bezetting zou zijn.
Nogmaals; ik ben diegene die het achter me heeft gelaten, jij bent diegene die er iedere keer weer over begint.

Áls je toch weer terug wilt gaan naar W42 raad ik je aan eens goed te lezen wat je stamgenootjes en vijanden over je zeggen:
https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/einde-van-de-wereld-awards.195266/

Mijn persoonlijke favorieten:

Jannes alstublieft, niemand had iets te zeggen in WAO, alles moest op jou manier. Het feit dat je het zelf niet doorhad(blijkbaar) verbaast me

Ik zal maar de wijze raad van Global Knowledge volgen en er niet meer op ingaan. Een discussie met iemand voeren die alleen maar oogkleppen aanheeft, leidt toch tot niets. Je valt terug in oude gewoontes met reacties zoals 'je zit weeral fout'. Als je maar 1 kant van het verhaal wilt zien is dat goed, het is redelijk gelijkaardig met W47 waar je ook een AF-post hebt geschreven merk ik. Ik zou je de goede raad van Global Knowledge nog eens willen meegeven:

Jannes, met jou valt geen discussie aan te gaan.. Je beschuldigd vetrix ervan niet inhoudelijk op jou posts in te gaan echter ben jij degene met de standaardzinnetjes als: 'waar heb ik dat gezegd' of: 'Je zit weeral fout' en laten we de klassieker niet vergeten:"Als ik iets zeg is het omdat ik het weet dus dan is het waarheid'.


f899b93899d2504cfdf681f12c749e78.png


Toch denk ik dat je maar even terug moet gaan denken over wat jou aanvraag precies was en wat mijn antwoord daarop was en over welke smoes je daarbij gebruikte. Je deed het gewoon om je hachje te redden en als ik hem niet zou aannemen had je weer een smoesje om me zwart te maken. Bevestigd dus mijn bovenstaande punt overduidelijk weer: "Kinderachtig haatzaaien als het niet gaat zoals jij wilt dat het gaat."

"Zelfs je stamleider en enkele stamgenoten die ik sprak zeiden allemaal dat hun wel deze NAP hadden gegeven." Dan zou ik graag die berichten willen zien aangezien ik je aanvraag ook in de stamchat gegooid heb en daar komisch om gelachen werd. Iedereen van Wieboys, Darky en Pinda waren duidelijk; niet ons probleem en dus krijg je geen NAP.
Misschien als je niet zo haatzaaiend naar Novus toe was geweest hadden we je het nog wel gegund ;)

Mvg,
-D

P.S. Had ik deze helemaal over het hoofd gezien zeg :O !

Nu je het meemaakt aan de andere kant, is het opeens nietmeer zo grappig hé? :D Jokersbrain is veruit één van de domste mensen die ik ooit ben tegengekomen in mijn leven.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
3.586
Ik heb het al eerder gezegd, ik had helemaal geen weet van eender welke onderzoeken of wat dan ook. Niemand in mijn stam ooit over horen praten. Als jij kan aantonen je het gezegd of gemeld hebt tegen mij be my guest.

Ik kan 1000 quots bovenhalen van mensen die mij de aller slechtste tw speler ooit noemen. Ja hoe serieus moet je dat nemen? Krepox heeft mij gevraagd voor zijn classic stam, voor zijn stam op w50 (Karma) en noem maar op. Iedereen kent Krepox, als je tegen hem bent ben je kapot noob. Je haalt zoals je zelf zegt enkel quots van mensen die een enorme hekel aan mij hebben (toen of nog altijd). Gefeliciteerd je die bent gaan terug zoeken. Verder neem ik lijstjes van eender wat zelden serieus wegens het puur gebaseerd is op wie je vriendjes zijn en wie niet. Punt is dat er een enquete in WAO is geweest en 100% tegen was om u een NAP te geven. Jij beweerd dat meerdere het daarmee wel eens waren, dan vraag ik nu aan jouw om dat allemaal even aan te tonen als het niet teveel gevraagd is ;) Dan toon ik het tegendeel van elke persoon in mijn stam.

En het zijn toch de feiten dat ik meerdere mensen uit Novus heb gehoord ze persoonlijk wel de NAP zouden geven maar ze de keuze bij u zouden laten. Deze mensen willen ook niet genoemd worden dus kies zelf maar of je dat wil geloven of niet.

En het zou 0,0 verschil moeten maken of je iemand nu haat of niet, je behandeld iedereen gewoon met het nodige respect. Als iemand genaaid word geef je hem of haar gewoon een eerlijke kans zichzelf te herstellen. Jij naaide iedereen en ik gaf je die kans, ik word genaaid en jij geeft die kans niet. Dat is wederom het verschil tussen ons 2. Ik ben groots in mijn uitspraken maar ben dat ook in mijn daden, jij roept dat je 'veranderd' bent maar laat in daden gewoon het tegenovergestelde zien telkens ik je ergens weer tegenkom.

Ik noem maar even 2 namen, wat hebben Rick en Simon u misdaan ze geen NAP te geven? Dus omdat jij mij persoonlijk niet mag gooi je u eigen waardes overboord iedereen mee te kloten in 1x. Knap knap knap!
 
Reactiescore
306
Heb het gewoon duidelijk aangegeven, ruim twee weken van te voren al aangezien het voor mij een belangrijk onderzoek was.

Dat mensen jou vragen voor accounts of stammen is in mijn ogen vooral om je overactiviteit, unieke logtijden en bereidheid om VV's te draaien. Vele personen op dit spel hebben echter een hekel aan jou houding en aan de onzin die je uitkraamt. Dat Haatzaaiende en op de man aanvallend gedrag van jou is mede oorzaak dat het AF dood gebloed is op deze wereld. Kun je lang blijven zagen over een AF boycot maar als je gewoon normaal naar andere mensen gedaan had was er nooit aanleiding toe geweest.
Voor alle duidelijkheid; AF boycot is geheel aan de personen zelf geweest en er is nooit gedreigd met sancties naar mijn weten. De enigste reden dat we gestopt hebben met posten was omdat de AF mod, die onpartijdig had moeten zijn, dat overduidelijk niet was. Hij gaf de voorkeur aan om een tijdelijke boost te krijgen aan het aantal posts waarbij er personen aangevallen werden en dus ook nooit meer zouden gaan posten. Gefeliciteerd; een tijdelijke oplossing voor een permanent probleem waarbij je het alleen maar versterkt.

Ook wil ik even duidelijk aankaarten dat ik NIETS maar dan ook NIETS met die AF boycot te maken had; ik zag enkel de logica er van in in de hoop dat het wat mensen wakker zou maken. In mijn ogen is het niets anders dan kinderachtig gedrag en dus steun ik dat ook niet.

NAP destijds boeide me geen ene moer, of daar een stemming over was of niet kan me ook niets schelen. Snap niet echt waarom je daar een probleem over maakt of jezelf daar een schouderklopje over wilt geven. "niemand had iets te zeggen in WAO" ; Waarom zou je een enquete doen als je toch uiteindelijk de stemming negeert en je eigen weg gaat? Misschien begrijp je ooit nog waarom WAO destijds in de soep is gelopen al betwijfel ik het aangezien dat zou betekenen dat je naar andere mensen geluisterd zou hebben :/

Natuurlijk willen die mensen niet genoemd worden. Snap ik ook wel. Ze willen waarschijnlijk gewoon dat gejank van jou niet meer aan horen dus zeggen ze dat ze hem wel gegeven zouden hebben. Is achteraf makkelijk roepen natuurlijk.
Feit is dat de tegenliggende accounts duidelijk waren met hun keuze en in Novus hebben die stemmen dan ook gewoon meer recht. Gaat desnoods om HUN gebied en toekomst. Verder zijn er in de stamchat genoeg mensen geweest die je uitgelachen hebben bij je aanvraag/poging tot afpersen. Michiel speelde destijds ook nog en we hebben, voor ons account, dus ook SAMEN besloten om er niet op in te gaan. Grappig dus dat je, zoals gewoonlijk, weer de schuld bij mij probeert te leggen terwijl wij er niets mee te maken hebben. Doet me denken aan dat gejank op W43; bans krijgen voor illegaal script gebruik en dan gaan dreigen op del te gaan als ze geen NAP krijgen. Kinderachtig gedoe; iedereen met hersens weet dat als je een script hebt dat niet 1:1 is dat het gewoon illegaal is. Voortaan dus beter nadenken voor je actie onderneemt.

Ik denk dat je jezelf teveel eer aan doet. Jou hele bestaan boeit me niet noch wat voor onzin je uitkraamt. Nogmaals; ik heb het achter me gelaten en jij bent diegene die het telkens weer naar boven brengt. Voor mij is het enkel vermaak; als een kleuter die zijn lolly op de grond laat vallen en dan de grond de schuld geeft dat er zand op zit :p

Daarnaast speel je niet als Rick on/of Simon op een account; je speelt als team. Als jij iemand uitscheld via het account krijgt het account ook een ban, niet enkel het IP waarmee die desbetreffende speler speelt. Als jij dus Novus herhaaldelijk zwart maakt op het AF dan schaad je daar je medespelers ook mee al begrijp ik dat zoiets voor jou moeilijk te begrijpen is.
Heb verder ook die twee namen nooit voorbij zien komen, naar mijn weten speelde jij en Nicolas er. Kan best zijn dat er meerdere waren maar heb me daar nooit in verdiept.

Uiteindelijk is en blijft het een spel en was je op deze wereld gewoon een tegenstander van me. Niets meer en niets minder. We wisten allemaal al dat na de val van Insane de grootste dreiging weg zou zijn voor Novus en dus zou ik graag zo snel mogelijk een einde aan deze wereld zien komen zodat we nieuwe kunnen starten en weer een uitdaging zouden hebben. Waarom zou ik aan een dood paard moeten gaan lopen trekken als er toch geen leven meer in zou gaan komen? Alleen maar omdat jij er op speelt? Kom nou :p

Mvg,
-D
 
Reactiescore
3.586
Heb het gewoon duidelijk aangegeven, ruim twee weken van te voren al aangezien het voor mij een belangrijk onderzoek was.

Dan vraag ik mij 1 ding af Dennis. 'Dennis' speelde al maanden niet meer in WAO. Jij speelde al maanden als de persoon 'Peter' in mijn stam. Hoe kan Dennis ruim 2 weken op voorhand ons inlichten over iets als Dennis er al maanden niet meer was?

Denk daar al maar eens over na :) Als ik zelfs niet wist dat je wat RL had dan is het al zeker niet duidelijk aangegeven ongeacht het feit er al maanden geen sprake was van 'Dennis'.

Je eerste zin van je boekwerk is alweer een leugen, ik lees straks derest en zal zien of ik er het nut inzie daar nog op in te gaan. Weet wel ik in 8 jaar TW nooit zo'n kansloos persoon als jou ben tegengekomen en geloof mij maar als ik zeg dat ik enorm veel kansloze figuren ben tegengekomen.
 

DeletedUser78920

Guest
Jannes, dude, for real... Je begint wederom uit het niets over Dennis. Of zie jij wel een link tussen Dennis zijn post en jouw reactie? Jullie hebben overduidelijk problemen met elkaar, maar kom er niet steeds onnodig op terug. Ga ermee naar een psycholoog als je er niet overgeraakt, maar ik en nog vele andere zijn je gezeur mbt Dennis beu. En neen, jij begon, niet Dennis...
 
Reactiescore
3.586
En jij escaleert het door mee te doen. Dat maakt jouw even erg als mij?

Overigens begon Dennis met dat iedereen excuses gebruikte voor wat dan ook. Ik reageerde daar inhoudeijk op dat hij en heel Novus echt helemaal niets gepresteerd hebben. Ik ben voor alle alle duidelijkheid niet gefrustreerd en lig nergens van wakker. Ik zie enkel Dennis onzin uitkramen zoals altijd en ik krijg dan de behoefte het allemaal nog eens uit te leggen hoe het en hij in elkaar zitten, want hij heeft geen vat op de realiteit. Dat bewijst hij praktisch met elke post.

Laat mij echt koud wat jij en vele andere daar van vinden :) Gewoon AF niet meer lezen, dit topic niet meer openen, mij blokkeren,... genoeg opties.
 

DeletedUser77710

Guest
Ik persoonlijk zie er het nut niet van in. Overduidelijk dat we, na gewonnen te hebben van zowel Insane als Broken, de boeman blijven in jullie ogen dus waarom verder nog moeite in steken als we enkel en alleen aangevallen worden.

Salty kleuters die niet kunnen accepteren dat ze ofwel zelf in de fout gegaan zijn ofwel het anders hadden kunnen aanpakken dus maar excuusjes verzinnen en de schuld bij andere leggen.

Hoe is die overstap trouwens bevallen Lucas, naar die super goede stam met je super goede vriendjes die Novus wel eens een lesje zouden leren.

Mbt de massa; voor zo ver zie ik winsten van rond de 300-400k. Voor een massa waar weinig tijd of moeite in is gestoken vind ik het niet verkeerd.

Mvg,
-D

Je weet niet waarover je praat, Dennis. Ik ben nooit gelogd in Insane noch Broken. En nu ik in rec. zit bevalt het me écht wel. Eens spelers die niet constant roepen ' account is dood ' na 2 incs.

WInsten rond de 300-400k ? Wat bedoel je dan ? avdd? Wat is daar winst aan? Abuser kreeg de eerste dag 4k incs. Door verkeerd ingestelde uitkijkdorpen toen, konden we de incs maar vanaf 4u afstand zien. Er waren welgeteld 4 stacks de avond voor de massa. 'S nachts hebben er nog stamleden paar stacks kunnen bijsterken, maar dat was het ook. Abuser moest heel de ochtend draaien op dodges en kleine snipes. Novus had 800+clears gestuurd op ons. En we hebben nu ook zo een 250 edels gekilled.

Naar mijn mening kon Novus abuser al lang wegspelen. Mits Novus natuurlijk timed of eens niet gewoon random edels spamt met 1000- eenheden.

Inderdaad, Novus heeft al 30-tal dorpen overgenomen, maar dat omzien de omstandigheden kon dat véél meer zijn. Abuser staat nu wel goed gestacked. En de mob deff is er terug.

Jannes, dude, for real... Je begint wederom uit het niets over Dennis. Of zie jij wel een link tussen Dennis zijn post en jouw reactie? Jullie hebben overduidelijk problemen met elkaar, maar kom er niet steeds onnodig op terug. Ga ermee naar een psycholoog als je er niet overgeraakt, maar ik en nog vele andere zijn je gezeur mbt Dennis beu. En neen, jij begon, niet Dennis...

Wat is dit voor reactie? Iedereen weet dat Dennis kan gemist worden als kiespijn. Mede door zijn egocentrisch gedrag en dit zijn niet mijn woorden. Meerdere uit Novus hebben dit gedeeld met mij. En wie waar begon, of wie eerst begon doet er nie toe. Dennis is 90% subjectief. Jannes kan soms ook een kutkindje zijn, maar is zo goed als altijd objectief.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
306
WInsten rond de 300-400k ? Wat bedoel je dan ? avdd? Wat is daar winst aan?

Inderdaad, Novus heeft al 30-tal dorpen overgenomen, maar dat omzien de omstandigheden kon dat véél meer zijn. Abuser staat nu wel goed gestacked. En de mob deff is er terug.


?????????????? XD

En klopt, Broken was al gebroken voor je bij een account er op kon :/

En inderdaad, ben niet de beste speler of de meest actieve; ik doe echter wel met elke massa mee en heb herhaaldelijk vele clears van zowel mijzelf als mijn MB's beschikbaar gesteld. Enigste wat ik niet / nauwelijks doe is VV's en dat simpelweg omdat ik daar niet de tijd meer voor heb. Ik ben simpelweg niet meer bereid hele dagen achter elkaar op dit spel te zitten; ik heb een leven. Kun je dat iemand kwaad nemen?



En Jannes, jij bent wel de laatste die moet gaan lopen zagen over liegen aangezien je op W42 letterlijk niets anders deed. Om maar even een voorbeeld te geven; de BG die er zogenaamd niet zou zijn met Vitae. Grappig alleen dat Inge op W58 dan duidelijk tegen me gezegd heeft dat er WEL een BG was, zelfs al toen Kale Poes nog in WAO zat.

En nogmaals; ik heb het wel degelijk gezegd. En wel héél erg toevallig dat je een enquete doet waarbij niemand me een NAP gunt en dan vervolgens wel het uit gaat stellen om toevallig juist op dat moment alles aan te laten komen :? Zal wel toeval zijn ja.

Verder zal ik er niet verder op in gaan, je hebt me wel weer genoeg vermaakt met je kinderachtige gedrag :p
 
Bovenaan