Stelling van de dag!

Reactiescore
853
Gebrek aan kwaliteit. Denk je dat het ook aan recruitingsbeleid ligt? Koets heeft natuurlijk verder veel nieuwe spelers zien komen en gaan.

Verder mooie objectieve post. :)
Rekruteringsbeleid heeft er zeker mee te maken, daarnaast denk ik dat de instelling rondom het rekruteren verkeerd is. Zo is mij verteld dat persoonlijkheid qua bespelers belangrijker zou zijn dan de kwaliteit van deze spelers (vriendjespolitiek). Dit ging dan om één van de leiders, dit is natuurlijk niet representatief voor de hele stam maar het is toch wel degelijk een hele andere gedachtegang die ik niet eerder tegengekomen ben. Vroeger werd er namelijk voornamelijk gekeken naar kwaliteit en daarna pas persoonlijkheid en eventuele onderlinge frustraties met andere spelers.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Rekruteringsbeleid heeft er zeker mee te maken, daarnaast denk ik dat de instelling rondom het rekruteren verkeerd is. Zo is mij verteld dat persoonlijkheid qua bespelers belangrijker zou zijn dan de kwaliteit van deze spelers (vriendjespolitiek). Dit ging dan om één van de leiders, dit is natuurlijk niet representatief voor de hele stam maar het is toch wel degelijk een hele andere gedachtegang die ik niet eerder tegengekomen ben. Vroeger werd er namelijk voornamelijk gekeken naar kwaliteit en daarna pas persoonlijkheid en eventuele onderlinge frustraties met andere spelers.

Snap het opzich ook wel, goede persoonlijkheid -> spelers vaak leergierig. Arrogante spelers kunnen ook bijv erg vervelend zijn voor een stam.

Kwaliteit is nu eenmaal lager deze werelden, activiteit is vaak eenmaal belangrijker en minder ervaren spelers vind ik niet erg, zolang ze maar leergierig zijn en snel bijleren.
 

DeletedUser79226

Guest
Volgens mij maakt elke stam nog geen grote kans op wereldwinst. Red heeft gewoon nog weinig leden, kan huidige lijnen niet echt voltooien en kan voor problemen zorgen. Adios heeft een tweefrontenoorlog en hoezeer ze het sterkst spelen van alle stammen, gaat dit denk ik vroeg of laat ze de kop kosten met huidige ledenaantal. Koets oogt in samenwerkingsverband nog niet zo lekker, de plekken die ze onderhand wel binnen zouden moeten hebben liggen er nog steeds in handen van hun vijanden. En ook zij nemen het op tegen twee stammen, Adios en Adten. Tot slot, Adten, dat is momenteel gewoon nog een stam waar het aan zowel kwaliteit als kwantiteit nog ontbreekt om echt op te kunnen boksen met de andere stammen.

Je blijft continue hameren op het feit dat je weinig leden hebt, nu vraag ik mijzelf af, hoe komt dat? Is er weinig interesse voor RED? of is er geen initiatief vanuit de leiding om nieuwe leden aan te trekken? als je nu verkondigd dat je de huidige lijnen niet kan voltooien lijkt mij toch echt dat daar verandering in moet komen. Je (jullie?) kiezen er als RED toch zeker zelf voor om met een aantal van 10 leden verder te gaan.

Tussen Red en Koets zitten heel veel verschillen ja.
Initium was idd onze fout, maar we zullen zoiets ook niet zomaar een tweede keer laten gebeuren.

Verder heeft Koets volgens mij vooral terreinwinst geboekt met recruits? Gevolg: Mindere cohesie binnen de stam (verwacht ik iig). Nieuwe recruits omdat stamcluster fucked up zou zijn anders. En nu? Nog steeds gaten op plekken waar die niet mogen zijn -> Growing/Da Vinci hebben t onnodig moeilijk bij massa's.

Daarop wil ik een nieuwe stelling droppen:
Koets is op basis van wat ze tot nu toe hebben laten zien een stam die het echt ver gaat schoppen.

Nadat jullie inactiviteit lieten zien als stam, en aan het daglicht kwam dat er binnen RED geen vangnet was om intium Noobum te behouden of te assisteren, zijn het wel de mensen geweest uit de stam KOETS die bereid waren vv te draaien, dus ik denk dat als je stelt dat KOETS van de huidige stammen zoals RED en Adten het meeste kans maken om het ver te gaan schoppen gezien eerdere prestaties of eerder het gebrek daaraan, denk ik dat je zeker gelijk hebt in die stelling.

Verder geef je aan dat KOETS vooral terreinwinst heeft geboekt met het rekruteren, dat kan zo zijn, maar wat ik wel wil benadrukken is dat wij even hard vechten om terreinwinst te verkrijgen op andere plekken, al dan niet terrein te behouden. Wij staan namelijk ook bovenaan met verslagen tegenstanders als stammen: https://gyazo.com/df8654a4f85b64eb554e3489a312ce42

Ik doel op het gebied Lord Alessio/BiT. Doordat dit niet gevuld is staan twee accs er vrij pittig voor. (GS/Da Vinci). Dat je op front niet vooruit gaat kan zijn, maar dit is eigenlijk gewoon één grote stamclusterfuck die er nog steeds niet uitgewerkt is en zou Koets voor deel kunnen killen als dit niet snel gedicht wordt.

Zoals ik het zie is er een bewuste afweging gemaakt voor we die rekruuts gedaan hebben, uiteraard hebben andere mensen ook spelinzicht en kende zei de risico"s, Echter voordat je dergelijke uitspraken zou doen waarin je een probleem aankaart. Of je voortaan eerst even naar de statistieken wilt kijken, dan zie je dat het probleem wat je hier beschrijft al een tijdje in gang is en dat KOETS aardig bezig is met het opruimen daarvan, https://gyazo.com/542d032231d76277d69f2bc60c1c784e

Verder is je vanuit KOETS verteld dat wij onze eigen prioriteiten hebben die ik zie als een voordeel, nu is het namelijk zo dat jullie grotendeels vastliggen en wij als KOETS zijnde alles op orde proberen te krijgen alvorens wij onszelf met adios bemoeien.

Zoals ik het nu zie zijn de stammen RED & Adios bijna gelijk aan elkaar als het op middelen aankomt, zelfs zou ik RED nog in het voordeel zetten gezien het mega front dat Adios heeft.

Met bovengenoemde omstandigheden vind ik juist dat RED teleur heeft gesteld, en inderdaad het minste kans heeft op adten na om zich te kwalificeren voor wereldwinst. Het is tijd dat jullie eens wat resultaten laten zien en wat winst gaan pakken op Adios 1v1. In plaats van aanhalen wat andere stammen zouden moeten doen of wat jullie vinden van andere stammen, ik denk namelijk dat na wat red heeft laten zien niemand zit te wachten op jullie advies.
 

DeletedUser78491

Guest
Nadat jullie inactiviteit lieten zien als stam, en aan het daglicht kwam dat er binnen RED geen vangnet was om intium Noobum te behouden of te assisteren, zijn het wel de mensen geweest uit de stam KOETS die bereid waren vv te draaien, dus ik denk dat als je stelt dat KOETS van de huidige stammen zoals RED en Adten het meeste kans maken om het ver te gaan schoppen gezien eerdere prestaties of eerder het gebrek daaraan, denk ik dat je zeker gelijk hebt in die stelling.

Net zoals er geen vv voor DaVinci was en Red die moest doen?:rolleyes:
 

DeletedUser79226

Guest
perfect voorbeeld dat je aangeeft,

is dat de spelers van da vinci verantwoordelijkheid nemen, hun wekker zetten om te deffen, actief om vv vragen en niet runnen / alles weg geven aan de enemy ;) goed punt dat je hier maakt, nog iets waarin KOETS uitblinkt boven RED
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Je blijft continue hameren op het feit dat je weinig leden hebt, nu vraag ik mijzelf af, hoe komt dat? Is er weinig interesse voor RED? of is er geen initiatief vanuit de leiding om nieuwe leden aan te trekken? als je nu verkondigd dat je de huidige lijnen niet kan voltooien lijkt mij toch echt dat daar verandering in moet komen. Je (jullie?) kiezen er als RED toch zeker zelf voor om met een aantal van 10 leden verder te gaan.



Nadat jullie inactiviteit lieten zien als stam, en aan het daglicht kwam dat er binnen RED geen vangnet was om intium Noobum te behouden of te assisteren, zijn het wel de mensen geweest uit de stam KOETS die bereid waren vv te draaien, dus ik denk dat als je stelt dat KOETS van de huidige stammen zoals RED en Adten het meeste kans maken om het ver te gaan schoppen gezien eerdere prestaties of eerder het gebrek daaraan, denk ik dat je zeker gelijk hebt in die stelling.

Verder geef je aan dat KOETS vooral terreinwinst heeft geboekt met het rekruteren, dat kan zo zijn, maar wat ik wel wil benadrukken is dat wij even hard vechten om terreinwinst te verkrijgen op andere plekken, al dan niet terrein te behouden. Wij staan namelijk ook bovenaan met verslagen tegenstanders als stammen: https://gyazo.com/df8654a4f85b64eb554e3489a312ce42



Zoals ik het zie is er een bewuste afweging gemaakt voor we die rekruuts gedaan hebben, uiteraard hebben andere mensen ook spelinzicht en kende zei de risico"s, Echter voordat je dergelijke uitspraken zou doen waarin je een probleem aankaart. Of je voortaan eerst even naar de statistieken wilt kijken, dan zie je dat het probleem wat je hier beschrijft al een tijdje in gang is en dat KOETS aardig bezig is met het opruimen daarvan, https://gyazo.com/542d032231d76277d69f2bc60c1c784e

Verder is je vanuit KOETS verteld dat wij onze eigen prioriteiten hebben die ik zie als een voordeel, nu is het namelijk zo dat jullie grotendeels vastliggen en wij als KOETS zijnde alles op orde proberen te krijgen alvorens wij onszelf met adios bemoeien.

Zoals ik het nu zie zijn de stammen RED & Adios bijna gelijk aan elkaar als het op middelen aankomt, zelfs zou ik RED nog in het voordeel zetten gezien het mega front dat Adios heeft.

Met bovengenoemde omstandigheden vind ik juist dat RED teleur heeft gesteld, en inderdaad het minste kans heeft op adten na om zich te kwalificeren voor wereldwinst. Het is tijd dat jullie eens wat resultaten laten zien en wat winst gaan pakken op Adios 1v1. In plaats van aanhalen wat andere stammen zouden moeten doen of wat jullie vinden van andere stammen, ik denk namelijk dat na wat red heeft laten zien niemand zit te wachten op jullie advies.

Als stam hebben we meer aanbiedingen gehad dan je denkt. Maar wij investeren ook veel tijd in goede lijnen. Er liggen nu namelijk prachtige phalanxen. Dat Initium zo rot lag betreur ik ook, nu hebben wij dat front overgenomen en is Cala eigenlijk het enige account dat een slechte save/front verhouding heeft. Rest ligt er gewoon erg mooi bij. Er zijn gewoon een paar plekken waar we die lijnen net niet goed kunnen doortrekken, maar onze visie is niet om dan direct recruit middelen erbij te halen. Dat heeft Koets wel gedaan, ja het was zeker deels noodzakelijk omdat hun ligging nog vele malen slechter was, maar het had ook gewoon voorkomen kunnen worden als clusteropbouw en recruitingsbeleid vergelijkbaar was met Red (dan praat ik over beginfase).

Koets heeft zeker niet enkel terreinwinst geboekt met recruiten, maar als je mij vraagt wel teveel. Bij Red is Initium Novum het enige account dat weggespeeld/geïnternd was. Dus volgens mij is dat ook wel een pluspunt hoor. Koets heeft Itdarky, Corleone, Don Pablito en nog aantal andere accounts moeten internen omdat ze niet actief waren of half weggespeeld. Adios bijvoorbeeld ook, wij gooien een massa met helft van onze clears op .featherlight. en de speler defft waardeloos en wordt direct geïnternd door de stam. Ik houd er dus niet van om zulke accounts binnen de stam te hebben.

Red heeft zeker gefaald betreft Initium Novum, ik voelde me nooit lekker met ligging die het account had. Was ook een ongelukkige combinatie van tentamen periode daar en een massa. Zulke compacte accounts die ook 3 spelers als front hebben, zijn altijd rot. Één nachtje hoeft het mis te gaan en op het account gaat het enorm moeizaam. Ik ben dan ook blij dat Red dit soort accounts niet meer heeft. Die zijn er nog wel met de accounts Growing Strong, .Da Vinci, Tiranu, Lo Inolvidable en weet ik niet welke accounts hetzelfde hebben. Koets heeft dan wel VV gedraaid op Initium Novum, maar bij Da Vinci moest hetzelfde gebeuren en ik denk dat ze zonder Red wel wat meer dorpen verloren zouden hebben. Mijn advies ook, ga dat gat waar oa Lord-Alessio ASAP dichten en Koets gaat ineens heel comfortabel liggen. Nu is het hopen dat de accounts actief blijven en niet van de mat gespeeld worden, ik ben heel erg benieuwd hoe het nu verdergaat daar.

Ik denk dat Koets echt niet veel beter heeft gespeeld dan Red hier. Je zegt dat Koets meer terreinwinst pakt, maar volgens mij heeft dat puur met ligging te maken. Jullie liggen wat meer verspreid, is meer risico maar kan wel sneller voor terreinwinst zorgen.

Denk dat Red ondanks het Ini gebeuren nog steeds een goede stam is met vooral een goede ligging. Wel wat minder leden zoals ik zei, dat zorgt dat net paar puntjes binnen Red een te groot front hebben, maar is nog niet eens zoveel als ik zie hoe andere stammen te werk gegaan zijn met recruiten. Koets is bijv helemaal naar leden gaan zoeken op oost en heeft nu een tweefront. Adios lag sowieso tussen Red en Koets in en ging toen nog spelers erbij halen in de core (Tiranu, ZheQ). En dat is nu het voordeel wat Red heeft, geen risico accounts en maar 1 gevaarlijke stam als front. Dus ik zou onze stam echt niet afschrijven. ;).

De tijd zal uitwijzen wat er gebeurt, in ieder geval vind ik het interessant om te lezen hoe de meningen zijn over de stammen.
 

DeletedUser79226

Guest
Ik vermaakte me om je post te lezen omdat die inhoudelijk best goed is en objectief, toen kwam ik bij het stukje over dat wij een aantal accounts hebben die risicovol zouden zijn en dat jullie geen risico accounts hebben, terwijl je met Anarchistisch Kollektief in een stam zit hahaha.

POEF alle objectiviteit weg.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Ik vermaakte me om je post te lezen omdat die inhoudelijk best goed is en objectief, toen kwam ik bij het stukje over dat wij een aantal accounts hebben die risicovol zouden zijn en dat jullie geen risico accounts hebben, terwijl je met Anarchistisch Kollektief in een stam zit hahaha.

POEF alle objectiviteit weg.

Denk dat je risico accs anders leest. Ik bedoel daarmee accounts met groot front die snel weggespeeld kunnen worden. AK ligt vrolijk in de rim, kan altijd nog geïnternd worden als het moet, not a big deal.
 

DeletedUser64057

Guest
Koets heeft zeker niet enkel terreinwinst geboekt met recruiten, maar als je mij vraagt wel teveel. Bij Red is Initium Novum het enige account dat weggespeeld/geïnternd was. Dus volgens mij is dat ook wel een pluspunt hoor. Koets heeft Itdarky, Corleone, Don Pablito en nog aantal andere accounts moeten internen omdat ze niet actief waren of half weggespeeld. Adios bijvoorbeeld ook, wij gooien een massa met helft van onze clears op .featherlight. en de speler defft waardeloos en wordt direct geïnternd door de stam. Ik houd er dus niet van om zulke accounts binnen de stam te hebben.

Denk dat je risico accs anders leest. Ik bedoel daarmee accounts met groot front die snel weggespeeld kunnen worden. AK ligt vrolijk in de rim, kan altijd nog geïnternd worden als het moet, not a big deal.

Om dan ook nog even te reageren op je eerste bericht, er is niet gedeft.
Aanval op koningsdag en ochtend daaropvolgend, ik speelde solo en kwam er te laat achter dat ik incommings had(teveel gedronken) dus kon er niet echt adequaat meer gereageerd worden op de aanvallen.
Dan nemen we in overleg gewoon het besluit het bij die enkele verliezen te houden en door mij ergens anders binnen adios te laten spelen lossen we ook het spelers probleem op feather op!
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Om dan ook nog even te reageren op je eerste bericht, er is niet gedeft.
Aanval op koningsdag en ochtend daaropvolgend, ik speelde solo en kwam er te laat achter dat ik incommings had(teveel gedronken) dus kon er niet echt adequaat meer gereageerd worden op de aanvallen.
Dan nemen we in overleg gewoon het besluit het bij die enkele verliezen te houden en door mij ergens anders binnen adios te laten spelen lossen we ook het spelers probleem op feather op!

Ja dus ik houd niet van dat soort accounts in een stam :p. Die solo zijn en niet eens een overactieve speler erop.
Dit was gewoon een zwak optreden, maar mij best, weer een frontaccount minder bij ons, doel toch bereikt. Minder mogelijke edels toch weer ;)
 

DeletedUser79168

Guest
Nouja moest jij evengoed zijn IG als in onzin praten op het AF dan was jou acc sws top Joachim. Ik snap echter wel dat jij zulke accounts niet in je stam wil, je verliest al accounts waar volledige teams opzitten waardoor je jezelf ook een mooi front hebt gegeven :)
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Nouja moest jij evengoed zijn IG als in onzin praten op het AF dan was jou acc sws top Joachim. Ik snap echter wel dat jij zulke accounts niet in je stam wil, je verliest al accounts waar volledige teams opzitten waardoor je jezelf ook een mooi front hebt gegeven :)

Sorry, maar wat is hier precies onzin aan?
Ik geef gewoon mijn mening, hoef je het niet mee eens te zijn, maar ga het geen onzin noemen. Heb gewoon eens wat meer respect ;).
 

DeletedUser79168

Guest
Bij iedere uitleg dat je hier geeft probeer je eigenlijk de zwakheid van je stam te hiden door aan te kaarten hoeveel jullie wel niet deden voor o.a Da Vinci? Raar dat je zoveel kan doen voor een ander maar een eigen acc liet vallen dan toch.
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Stelling:

De massa van Adios op .Da Vinci was succesvol

Bij iedere uitleg dat je hier geeft probeer je eigenlijk de zwakheid van je stam te hiden door aan te kaarten hoeveel jullie wel niet deden voor o.a Da Vinci? Raar dat je zoveel kan doen voor een ander maar een eigen acc liet vallen dan toch.

Wat is dit voor onzin heb je over het stuk "Red heeft zeker gefaald betreft Initium Novum" heen gelezen of niet? Joachim kaart hier alleen maar aan dat Red best veel gedaan heeft afgelopen nacht op .Da Vinci omdat Koets hier de vorige keer ook helemaal trots over ging praten dat ze VV draaide van Initium op oorlogstopic.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
853
Stelling:

De massa van Adios op .Da Vinci was succesvol
Eens, spelers zijn al rennen dus het was een groot succes.
FG8LTQX.png


Tevens vond een speler het ook nodig dat Adios dit wist, van wie ik doodleuk de screen kreeg:
RvbBp8t.png
 

DeletedUser69389

Guest
Wat een helden, op sokken. Zulke spelers kun je beter kwijt dan rijk zijn. Net als een deel van team Novum.
 
Bovenaan