En welk belang heeft innogames erbij om per see die uitkijktoren te introduceren op elke nieuwe wereld terwijl er een beduidend aantal spelers in deze situatie heeft gevraagd voor geen uitkijktoren? Wat heeft dat precies te maken met spelersbehoud? Het brengt juist meer complexiteit in het spel en noobs die de echte basis niet kennen gaan deze onnodig (uit)bouwen in hun hoofddorp waardoor ze grondstoffen verliezen (duur gebouw) en een achterstand oplopen. Die denken immers dat ze die toren moeten neerpoten omdat ze dan vijandige aanvallen zien komen, terwijl ze bijvoorbeeld nog niet eens 1000 punten hebben, ben ik al meermaals tegengekomen. Extra geld brengt het gebouw ook niet in het laadje, dus wat is het dan wel? Het ego strelen van een developer die niet wil inzien dat hij met z'n gebouw het spel verneukt heeft?
Verder zijn er ocharme 12 werelden actief waarvan er 3 à 4 binnen relatief korte tijd ook al weer dicht zullen gaan. Er zijn tijden geweest dat er 30 tegelijk open waren, waarom dan niet gewoon eens een keertje uitzonderlijk ineens een tweede wereld erbij openen met instellingen die wél gevraagd zijn door een groot deel van de community? Is eigenlijk niet zo uitzonderlijk want in het verleden zijn wereld 19 & 20 ook tegelijkertijd geopend, dus is perfect mogelijk. Ik zeg zelfs niet dat de premium functies beperkt moeten worden (dat zal tegenwoordig al helemaal onmogelijk zijn), gewoon een wereld met gebouwen/moraal/snelheid etc. die interessant is voor al wie tevergeefs op zo'n wereld zit te wachten. Misschien is het community management/innogames wereldvreemd en beseffen jullie dat niet, maar er zijn heus wel wat spelers die daar op zitten te wachten. Als je het niet gelooft, join de discord chats/skype groepen van de laatste werelden dan eens en je zal het met je eigen ogen zien aan de reacties. Data opslag kost trouwens tegenwoordig geen ruk meer en verwerkingscapaciteit moet niet eens zo hoog liggen daar de werelden toch niet meer vol geraken.
Conclusie: oftewel is er een geweldig goede reden waarom Innogames steeds met brak werelden afkomt, die reden heb ik nog nergens gelezen, oftewel zijn het gigantische graaiers die niet eens goed kunnen graaien want het aantal spelers zou hoger kunnen liggen als ze gewoon eens een keertje geven wat de community vraagt.