- Reactiescore
- 38
Aanvallen kan je verhogen door simpelweg het aantal fakes te verhogen. Moeten niet eens katafakes te zijn. Als het aantal clears hetzelfde blijft, blijft de dreiging even hoog, maar door de extra fakes is het een pak meer werk geworden, wat mijn punt bewijst.
Fakes vol kata's is ook goed voor mij. Geeft de verdediger minder troepenverlies, maar dat was ook het punt niet dat ik wou maken, het gaat mij om de tijd die nodig is met het dodgen en eventueel een kleine troepenmacht te sturen naar het dorp onder aanval op de kata's geen vrij spel te geven. De opmerking over troepenverlies was eerder als extra sidenote bedoelt (en als mensen ook andere troepen bij hun fakes steken, het hoeven immers niet allemaal pure katafakes te zijn, die keuze maak je zelf als aanvaller).
Nogmaals, mijn punt van onverdedigbaar zijn gaat om de tijdskost in dat geval, niet om het troepenverlies.
En ja, zelfs op stackwerelden heb ik altijd gemerkt dat elk front zijn zwakke plek heeft. Is het niet bij jouw directe tegenstander, dan is het wel bij een stamgenoot van hem. Een defmuur over het hele front heen kost gigantische hoeveelheden def, reken maar eens uit. En zelfs dan is het niet onmogelijk om dorpen te edelen die bijna 10 dorpen achter de frontlinie liggen. Zal zeker wat tijd en moeite kosten, maar eenmaal je er een paar hebt worden die toch een serieuze bedreiging voor je tegenstander. (Verkies dan ook wel de gemakkelijkere tegenstander boven de moeilijkere, maakt je leven toch ook net wat makkelijker).
Fakes vol kata's is ook goed voor mij. Geeft de verdediger minder troepenverlies, maar dat was ook het punt niet dat ik wou maken, het gaat mij om de tijd die nodig is met het dodgen en eventueel een kleine troepenmacht te sturen naar het dorp onder aanval op de kata's geen vrij spel te geven. De opmerking over troepenverlies was eerder als extra sidenote bedoelt (en als mensen ook andere troepen bij hun fakes steken, het hoeven immers niet allemaal pure katafakes te zijn, die keuze maak je zelf als aanvaller).
Nogmaals, mijn punt van onverdedigbaar zijn gaat om de tijdskost in dat geval, niet om het troepenverlies.
En ja, zelfs op stackwerelden heb ik altijd gemerkt dat elk front zijn zwakke plek heeft. Is het niet bij jouw directe tegenstander, dan is het wel bij een stamgenoot van hem. Een defmuur over het hele front heen kost gigantische hoeveelheden def, reken maar eens uit. En zelfs dan is het niet onmogelijk om dorpen te edelen die bijna 10 dorpen achter de frontlinie liggen. Zal zeker wat tijd en moeite kosten, maar eenmaal je er een paar hebt worden die toch een serieuze bedreiging voor je tegenstander. (Verkies dan ook wel de gemakkelijkere tegenstander boven de moeilijkere, maakt je leven toch ook net wat makkelijker).