[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #254

DeletedUser72524

Guest
Leuke discussie maar even to get things straight omdat ik zo weg ben tot de deadline.
Hoe groot is de kans denken jullie dat of Westkip of Freaker Play welp is?
Als die kans rond de 90% is, lijkt me dat genoeg reden om een van hun eruit te stemmen.

Nee, dat trek ik niet echt in twijfel. Tenminste, die twijfels zijn niet dermate groot.
Vind het alleen vreemd dat je het nodig acht om die logjes te plaatsen.
Vind ze namelijk erg weinig bijdragen aan het spel en je werd niet verdacht.
Vraag me dus af wat je motivatie daarvoor is.

Tot nu toe is het alleen bekend dat Westkip en Freaker het wisten van hen die nog leven. Maar Royalist wist het ook en hij was psychopaat, dus wellicht dat hij toch meer ermee gestrooid heeft. Tot nu toe is het wel zo dat geen één goedje ook nog heeft beweerd dat hij/zij wist dat Energy orakel was. De kans dat dus toevallig de welp het wel wist i.p.v. een goedje is 1 op 19. Er zijn namelijk 19 spelers naast Westkip en Freaker en dan moet toevallig de welp het als enige van de 19 spelers weten. De kans is dus 94,74%, mits een goedje of wolf (ja voor een wolf is het ook essentieel om dit te vermelden omdat anders misschien een welp doodgaat) wil benoemen dat hij/zij ook wist dat Energy orakel was.
 

DeletedUser18987

Guest
Ik plaats het omwille van de stem van joker op mij. Zie zijn post, ik werd dus wel verdacht. Ik speel liever kort op de bal dan hiermee te komen op het punt dat ik gelyncht ga worden. Laat ik het zo zeggen: ik ben niet enkel door jokersbrain reeds in twijfel getrokken, al was dat niet zo direct via het forum.

Oke, duidelijk. Ik zag inderdaad enkel de post van Jokersbrain en dat lijkt me niet direct gewoon verdachtmakingen.
Maar snap dat je niet op het punt wil komen om gelyncht te worden aangezien het dan vaak lastig te stoppen is.

Tot nu toe is het alleen bekend dat Westkip en Freaker het wisten van hen die nog leven. Maar Royalist wist het ook en hij was psychopaat, dus wellicht dat hij toch meer ermee gestrooid heeft. Tot nu toe is het wel zo dat geen één goedje ook nog heeft beweerd dat hij/zij wist dat Energy orakel was. De kans dat dus toevallig de welp het wel wist i.p.v. een goedje is 1 op 19. Er zijn namelijk 19 spelers naast Westkip en Freaker en dan moet toevallig de welp het als enige van de 19 spelers weten. De kans is dus 94,74%, mits een goedje of wolf (ja voor een wolf is het ook essentieel om dit te vermelden omdat anders misschien een welp doodgaat) wil benoemen dat hij/zij ook wist dat Energy orakel was.

Snap je berekening niet helemaal maar dan ga ik de welp lynchen.
Mijn gevoel zegt dat Westkip meer kans heeft om de welp te zijn dan Freaker Play.

Dus bij deze: Westkip.
 
Reactiescore
1.015
Eerst en vooral wil ik wat opmerken over je post Jannes. De opbouw ervan is ietwat maf. Je begint namelijk met het overlopen van je gedachten. Gezien je je stem op McAwesome hebt gezet, zou je toch verwachten dat je die ook vermeld.

Verder raad ik je aan de posts van Big Bear terug te lezen. Daar staat namelijk wat interessants in wat je mening zou moeten doen bijdraaien. Yankee ook geclaimed, vandaar mijn lynch gisteren op Westkip op basis van een foute stelling.

Dan de theorie zelf.

Het was an sich een ideale aangelegenheid, maar je kan er echt maar iets met zekerheid uit afleiden als de persoon die gered is ook werkelijk een slechtje is. Hier nu op voortgaan is ietwat risicovol, want als wolven bvb. wouden pilen om te zorgen dat er geen 3de naam voor de lynch kon meedoen dan is het lynchen op basis van dat argument heel pijnlijk.
Denk wel dat de wolven Svennieboys verdacht wilden maken. Er was als enige scepsis rond hem dus als bijna dode wolf is het slim om die aan te wakkeren. Daar heb je op zich wel een punt.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
3.586
Eerst wil ik zeggen dat ik de bewoording 'meegaan' niet gepast vind. DZ was inderdaad een makkelijk target, maar ik was denk ik wel de persoon die mensen het laatste duwtje heeft gegeven om op DZ te stemmen. Zo'n ruime interpretatie van het woord 'meegaan' zorgt ervoor dat je elke speler die op iemand stemt van 'meegaan' kunt beschuldigen. Een te makkelijk argument dus.

Verder wil ik nog iets onder de aandacht brengen wat ik zelf aanvankelijk niet besefte, maar wat Sander mij wel ter kennis bracht. Ik verdacht DZ omdat ik er vrij zeker van was dat hij aan het liegen was en omdat ik de link tussen wolf zijn en liegen legde. Wanneer ik zelf wolf zou zijn, zou ik geweten hebben dat DZ geen wolf was en kon ik die link niet leggen, want niemand gaat een link leggen tussen liegen en goedje zijn. Met andere woorden het risico zou veel groter geweest zijn om DZ (engel) te lynchen als ik wolf was.

Hier moet ik je toch even onderbreken. Op DZ stemmen als slechtje is juist de ideale dekmantel doordat het niet zo logisch was dat DZ een goedje was waardoor je u er met iets degelijks zou kunnen uit lullen (ik had wellicht als Wolf hetzelfde gedaan).

Bij nader inzien (genetwerkt) McA Westkip Indien Westkip wolf is zou ik op Big Bear of Yankee gaan al neig ik eerder naar de eerste!
 
Reactiescore
167
Ik ga voor Westkip vandaag. Omdat ik nog geen idee heb wie de wolven zijn, wil ik vandaag focussen op de mogelijke welpen en westkip past prima in dat plaatje. Ik vind ook (zoals ik al eerder aangaf) dat hij op een verdachte manier netwerkte. Hij zegt zelf dat hij dit altijd doet, maar ik ervaar het in ieder geval als een stuk anders dan normaal.

Als je me wilt spreken moet je het even via skype doen, want ik ben waarschijnlijk niet meer lang online hier ivm flinke rugpijn
 
Reactiescore
976
Hier moet ik je toch even onderbreken. Op DZ stemmen als slechtje is juist de ideale dekmantel doordat het niet zo logisch was dat DZ een goedje was waardoor je u er met iets degelijks zou kunnen uit lullen (ik had wellicht als Wolf hetzelfde gedaan).

Bij nader inzien (genetwerkt) McA Westkip Indien Westkip wolf is zou ik op Big Bear of Yankee gaan al neig ik eerder naar de eerste!

Ik snap geen fluit van wat je zegt in het begin? Lees mijn post nog eens en dan zie je een argument waarom ik geen wolf ben. Als ik wolf zou zijn was het lynchen van een potentiële engel met veel meer risico, want dan wist ik al zeker dat DZ geen wolf was en goedjes liegen normaal niet.

Verder vind ik het bizar dat je zegt dat je besloten hebt om op mij te stemmen na genetwerkt te hebben. Je bent niet eens tegen mij beginnen praten.

[0:34:48] Westkip het kieken: hai
[0:37:52] Jannes.: Dag meneer
[0:38:51] Westkip het kieken: wolf?
[0:39:00] Jannes.: Nee
[0:39:09] Westkip het kieken: met wie al genetwerkt?
[0:39:32] Jannes.: Svennieboys
[0:39:44] Jannes.: Thats it
[0:39:49] Jannes.: Gij?
[0:39:54] Westkip het kieken: Ik zou graag hebben dat je met FP gaat netwerken
[0:40:00] Westkip het kieken: Met quasi iedereen ;à
[0:40:09] Jannes.: Westkip het kieken - Vandaag 12:39 AM
> Ik zou graag hebben dat je met FP gaat netwerken

Wrm?

Dit is het enigste dat tussen ons gezegd geweest is tijdens het hele potje. Bizar dat je me niet even aanspreekt als je me verdenkt.

Jokersbrain

Ik ga voor Westkip vandaag. Omdat ik nog geen idee heb wie de wolven zijn, wil ik vandaag focussen op de mogelijke welpen en westkip past prima in dat plaatje. Ik vind ook (zoals ik al eerder aangaf) dat hij op een verdachte manier netwerkte. Hij zegt zelf dat hij dit altijd doet, maar ik ervaar het in ieder geval als een stuk anders dan normaal.

Als je me wilt spreken moet je het even via skype doen, want ik ben waarschijnlijk niet meer lang online hier ivm flinke rugpijn

'Het anders ervaren' wauw sterk. :rolleyes: Ik denk dat velen hier kunnen bevestigen dat ik gewoon op dezelfde, soms irritante, manier speel. Met iedereen netwerken en aan iedereen vragen met wie zij netwerken. Je geeft niet eens iets aan wat dan anders is?
 
Reactiescore
1.015
Waarom antwoord je niet als Jannes een uitleg vraagt wanneer jij hem vraagt om te netwerken met mensen? Waarom vraag je dat uberhaput?
 
Reactiescore
976
Waarom antwoord je niet als Jannes een uitleg vraagt wanneer jij hem vraagt om te netwerken met mensen? Waarom vraag je dat uberhaput?

Geen idee waarom ik niet geantwoord heb. Was toen waarschijnlijk met iets anders bezig. Lijkt me duidelijk waarom, omdat veel spelers vandaag de welp willen lynchen en hij ook een potentiële welp is (maar ik denk dat hij het niet is).

Maar daar wou ik niet de focus opleggen. Hij zegt dat hij na genetwerkt te hebben op mij stemt, terwijl hij niet eens een deftig gesprek met mij gevoerd heeft. Dat is verdacht, of vind jij dat niet verdacht? ;) Hij reageert ook helemaal niet op de rest van mijn wederwoord tegen zijn (zwakke) argumenten in een vorige post.
 
Reactiescore
3.586
Ik snap geen fluit van wat je zegt in het begin? Lees mijn post nog eens en dan zie je een argument waarom ik geen wolf ben. Als ik wolf zou zijn was het lynchen van een potentiële engel met veel meer risico, want dan wist ik al zeker dat DZ geen wolf was en goedjes liegen normaal niet.

Zoals ik al zei, stemmen op DZ is de ideale dekmantel voor een wolf omdat je daarbij een redelijke uitleg kan geven zoals je hierboven weer doet. Neemt niet weg dat stemmen op DZ gewoon erg dom was en dat verwacht ik niet van een speler met jou kaliber.

Verder vind ik het bizar dat je zegt dat je besloten hebt om op mij te stemmen na genetwerkt te hebben. Je bent niet eens tegen mij beginnen praten.

Ik heb niet besloten te stemmen op jou na genetwerkt, ik heb besloten niet meer op McA te stemmen na genetwerkt waardoor ik mijn aandacht verlegde naar jou zoals ik reeds in een voorgaande post al aanhaalde waarom ik jou verdacht vind.


Dit is het enigste dat tussen ons gezegd geweest is tijdens het hele potje. Bizar dat je me niet even aanspreekt als je me verdenkt.

Jokersbrain

Wolf in het nauw gedreven? Blue stemde gisteren ook op Svennieboys omdat hij op Blue ging. Typische eigenschap van een wolf.
 

DeletedUser8414

Guest
Ik vind de hele discussie om vandaag de welp te lynchen nogal kort door de bocht. Stel dat we zeker weten dat de welp tussen Westkip of Freaker is zou ik zeker de gok wagen, maar niemand zegt dat niet iemand anders op de hoogte is, dus vinden jullie het dan echt een goed plan om nu westkip en morgen freaker (of andersom?) te lynchen. We kunnen de welp doden, das waar, maar net zo goed verliezen we 2 dagen.

Ik hoop alsnog dat onze burgemeester als bewezen goed van iedereen een claim heeft ontvangen en nog met een plausibele theorie komt om in mee te gaan. Anders heb ik weinig punten om mijn stem op te gaan baseren.
 
Reactiescore
3.586
Mijn stem op westkip heeft trouwens niets te maken met dat welp gedoe, zie hem buiten dat om gewoon als een wolf.
 
Reactiescore
976
Zoals ik al zei, stemmen op DZ is de ideale dekmantel voor een wolf omdat je daarbij een redelijke uitleg kan geven zoals je hierboven weer doet. Neemt niet weg dat stemmen op DZ gewoon erg dom was en dat verwacht ik niet van een speler met jou kaliber.

Ik heb niet besloten te stemmen op jou na genetwerkt, ik heb besloten niet meer op McA te stemmen na genetwerkt waardoor ik mijn aandacht verlegde naar jou zoals ik reeds in een voorgaande post al aanhaalde waarom ik jou verdacht vind.

Wolf in het nauw gedreven? Blue stemde gisteren ook op Svennieboys omdat hij op Blue ging. Typische eigenschap van een wolf.

Als je de moeite neemt om te netwerken over McAwesome, waarom neem je dan niet de moeite om te netwerken over mij? En dan in het bijzonder met mij?

DZ was geen 'ideale dekmantel'. Je zegt zelf dat stemmen op DZ dom was, maar als ik wolf was dan zou het nog dommer geweest zijn. Ik ga het niet nog eens herhalen waarom, want dat heb ik al een paar keer gezegd. Heb je nog iets te zeggen over die eerdere argumenten die je bij elkaar had gezocht eerder vandaag? Of kan je daar niets meer mee doen? ;)
 

DeletedUser48278

Guest
Ik heb echt te weinig tijd om met iets goeds te komen. Jammer dat er hier zo'n groot gebrek aan activiteit is ook. Ik weet inmiddels van een heel aantal spelers dat ze goedje zijn en bij een handjevol spelers heb ik serieuze twijfels.

@Westkip het argument van die stem op DZ gaat niet op als je welp bent. Dan kom je namelijk niet weten of DZ wolf was.
 

DeletedUser8414

Guest
Ik heb echt te weinig tijd om met iets goeds te komen. Jammer dat er hier zo'n groot gebrek aan activiteit is ook. Ik weet inmiddels van een heel aantal spelers dat ze goedje zijn en bij een handjevol spelers heb ik serieuze twijfels.

@Westkip het argument van die stem op DZ gaat niet op als je welp bent. Dan kom je namelijk niet weten of DZ wolf was.

Wil je op zijn minst proberen met iets te komen? Er is niemand die er een beter kijk kan op hebben dan jou naar mijn gevoel.

Anders wordt het vandaag inderdaad een discussie van Westkip vs Freaker ja.
 
Reactiescore
976
Ik heb echt te weinig tijd om met iets goeds te komen. Jammer dat er hier zo'n groot gebrek aan activiteit is ook. Ik weet inmiddels van een heel aantal spelers dat ze goedje zijn en bij een handjevol spelers heb ik serieuze twijfels.

@Westkip het argument van die stem op DZ gaat niet op als je welp bent. Dan kom je namelijk niet weten of DZ wolf was.

Joker verdenkt me niet van welp, wel van wolf. Wel blij dat je dan bevestigd dat Joker verkeerd zit met dat argument. Dan blijft er geen enkel argument meer over. :)

Mijn stem op westkip heeft trouwens niets te maken met dat welp gedoe, zie hem buiten dat om gewoon als een wolf.
 
Reactiescore
976
Jokersbrain (na genetwerkt te hebben), Beast Incarnate

Hij weigert te claimen bij MC en is dit potje poeslief en komt met bijna niets zelf af (niet van zijn gewoonte).
 
Reactiescore
3.586
Als je de moeite neemt om te netwerken over McAwesome, waarom neem je dan niet de moeite om te netwerken over mij? En dan in het bijzonder met mij?

DZ was geen 'ideale dekmantel'. Je zegt zelf dat stemmen op DZ dom was, maar als ik wolf was dan zou het nog dommer geweest zijn. Ik ga het niet nog eens herhalen waarom, want dat heb ik al een paar keer gezegd. Heb je nog iets te zeggen over die eerdere argumenten die je bij elkaar had gezocht eerder vandaag? Of kan je daar niets meer mee doen? ;)

Misschien heb ik wel genetwerkt 'over' jou ;)

DZ was wel de ideale dekmantel. Het was vrij duidelijk dat DZ aan het liegen was dus op hem stemmen bleef een risico maar wel een berekend risico. Als wolf kon je weten dat hij dus hoogstwaarschijnlijk een goedje was en wij goedjes dachten dat hij wss een wolf was want waarom zou DZ liegen over die claim als goedje?

Het kon dus 2 kanten op draaien, of jij stemde als goedje op DZ omdat hij loog en dus wellicht een slechtje was of jij stemde op DZ omdat jij als wolf wist dat hij geen wolf was en hij dus wellicht een goedje was. Dat is gewoon de perfecte dekmantel om je eruit te praten zoals je nu dus ook doet.

Laten we niet vergeten dat Blue (infectiewolf) zijn best deed het 7 mans lijstje als niet verdacht te aanschouwen dus we kunnen wel zeker stellen dat er meerdere 2-3 wolven in dat lijstje zaten. Ik veralgemeende het al naar 3 overblijvers, Westkip (jij), Big bear en Yankeee.

Aangezien jij veruit de beste speler bent van deze 3 en dus wel bewust voor deze tactiek had gekozen en je stemde niet eens als 1 van de eerste.

Joker verdenkt me niet van welp, wel van wolf. Wel blij dat je dan bevestigd dat Joker verkeerd zit met dat argument. Dan blijft er geen enkel argument meer over. :)

Magnus ontkracht niets van mij, hij zegt dat jou stem op DZ niet doordacht zou kunnen zijn als je een welp was aangezien je uw medewolven dan nog niet kent neem ik aan. Magnus bedoelt helemaal niet dat je geen welp of wolf kan zijn ;)
 
Reactiescore
976
Magnus ontkracht niets van mij, hij zegt dat jou stem op DZ niet doordacht zou kunnen zijn als je een welp was aangezien je uw medewolven dan nog niet kent neem ik aan. Magnus bedoelt helemaal niet dat je geen welp of wolf kan zijn ;)

Ok klopt, Magnus ontkracht je argument niet maar hij geeft je wel een argument dat in mijn voordeel pleit. Verder, als je van mening bent dat Yankee een slechtje kan zijn, dan zit je niet goed in het potje. Hij is een zo goed als bewezen goedje.
 
Reactiescore
1.015
Jokersbrain (na genetwerkt te hebben), Beast Incarnate

Hij weigert te claimen bij MC en is dit potje poeslief en komt met bijna niets zelf af (niet van zijn gewoonte).

Zijn er genoeg die niet claimen bij Mc. Dus als dat het enige is wat je kan zeggen, vind ik het enorm grappig wat je gebruikt als argument. Dan kan je post eigenlijk naar de vuilbak en is dit gewoon een vervolg op je goedkope counter van gisteren tegen de DL.

E: Skypegesprek maakt ook duidelijk dat je een makkelijke reden zoekt. Zie maar waar je plots stopt met praten.

[19:55:31] Westkip het kieken: Hey, al geclaimed bij Marneus?
[19:55:41] Gilles | AF: Beast Incarnate: nowp
[19:55:49] Westkip het kieken: Heu? waarom niet? :p
[19:55:58] Gilles | AF: Beast Incarnate: Ik claim niet in netwerkpotjes
[19:56:07] Gilles | AF: Beast Incarnate: Haalt de fun eruit
[19:56:32] Westkip het kieken: Hmm, in gewone potjes kan dat ook de fun eruit halen. Gewoon afstrepen gebeurt toch vaak? :p
[19:56:40] Gilles | AF: Beast Incarnate: Ja, juist daarom
[19:56:58] Gilles | AF: Beast Incarnate: Heb ik geen zin in
[19:58:12] Gilles | AF: Beast Incarnate: Jij wel geclaimd bij Marneus?
[19:58:38] Westkip het kieken: Ja :)
 
Bovenaan