[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #254

DeletedUser

Guest


werewolf-03.jpg


Weerwolven van Wakkerdam #254
door Tigor & Lytho


Het verhaal speelt zich af in de wereld van het Grote Land. Na de geruchten over de Gevangenis en het Collingwood psychiatrisch ziekenhuis, leefden de inwoners van Wakkerdam met angst in hun ogen. Ze vreesden dat de ontsnapte gevangen en de psychische gestoorden toevlucht zoeken tot hun hardwerkend dorpje.

Niemand vertrouwde de nieuwkomers en zelfs de gewone burgers begonnen elkaar te vrezen. De deuren van de huizen werden op slot gedaan. En de luiken van de ramen kwamen niet meer open. Er gebeurde steeds meer en meer eigenaardige dingen in Wakkerdam, en de burgers stonden voor een raadsel.

Zo gebeurde het op een avond, een verdwijning van de meest vertrouwde persoon Senna. Senna was de jongste burgemeester van het dorp. Hij stelde iedereen gerust en had trok geen burgers voor. Hij was een luisterend oor en niemand sprak hem tegen. De burgers voelden zich gerust en konden hem alles vertellen. Door dat Senna een gerust stellende burgemeester was, wist niemand meer wat te doen. De burgers begonnen elkaar te beschuldigen van de verdwijning en vlogen elkaar zelfs in de haren. Phos een toegewijde dame vond dit allemaal teveel en riep op een avond iedereen bij elkaar.

Phos wilde de inwoners weer meer vertrouwen geven door de recente gebeurtenis. Ze stelde voor dat de burgers een nieuwe burgemeester aanwezen. Een burgemeester die het meeste vertrouwen had bij iedereen en zich even gewaagd voelde als Senna.

Aantal spelers: 26
Netwerken: Ja
Claimen: Ja
Klaagmuur: Nee
Hints: Nooit

Cupido:Bijrol, Cupido koppelt zichzelf aan iemand.
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: G/G met goedjes, S/S met slechtjes, G/S als zij de meerderheid bezitten.

Deadline: 22:00 uur
Speciale Rollen naar: Tigor & Lytheau
Weerwolven Moord (Lunch) naar (verplicht via PM!): Tigor & Lytheau
Lynch: In het topic rood en dikgedrukt.

Extra instellingen:Inactiviteitsdood ongeacht rol na 3x niet stemmen of na een waarschuwing voor onvoldoende deelname door spelleiding. Spelleiding heeft het recht om spelers uit te sluiten van verdere deelname bij onsportief gedrag of vals spelen.

Dag- & Nachtvolgorde
Beul/Priester/Ketterse wolf/Burgemeester
Lynch/Grafrover/Gemaskerde wolf/Engel/Hofnar/Tunnelvisionair/

Mythomaan
Levensheks/Beschermengel/Slet/Overlever
Lunch/Infectie/Jager/Dorpsoudste/Lijfwacht
Doodsheks
Welp
Ziener/Sjamaan/Muizenval/Rattenval/Orakel/Bokor
Psychopaat
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Mogelijke rollen

Burger
Een speler zonder krachten en moet via de lynch de wolven zien te vangen.

Burgemeester
De burgemeester is een rol in plaats van een bijrol.
De burgemeester mag zichzelf op een bepaald moment in het spel via de spelleiding bekend maken.
Wanneer hij zich bekend maakt zal dit door de spelleiding in het topic gemeld worden.
Hij zal voor de eerstvolgende lynch drie stemmen hebben.
De burgemeester kan niet geïnfecteerd worden.
Bij een gelijke stemming zal de burgemeester de doorslag geven. Echter zal niet bekend zijn wie de burgemeester is.
Wanneer de burgemeester sterft kiest hij een opvolger. De speciale krachten vervallen op dat moment.

Lijfwacht
De lijfwacht mag elke nacht een naam opgeven van een speler om die te beschermen.
Wordt de opgegeven speler ’s nachts aangevallen dan zal de lijfwacht hem beschermen en zal de aanvaller sterven. De lijfwacht zal door deze heldendaad om het leven komen.
De lijfwacht kan niet geïnfecteerd worden. Wordt de lijfwacht gekozen als infectie dan zal hij de infectiewolf weten te doden, maar helaas hier zelf bij het loodje leggen.

Orakel
Het orakel kan elke avond iemand laten zien.
Het orakel geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
Het orakel mag niet zichzelf kiezen. Wanneer een orakel wordt gezien wordt de rol: orakel worden doorgegeven.
Het orakel mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.

Levensheks
De levensheks heeft een levensdrankje waarmee ze de lunch kan stoppen. Enkel als de lunch op haarzelf is, zal de lunch doorgaan. De levensheks krijgt de lunch niet te horen. De levensheks maakt blind zijn beslissing.

Doodsheks
De doodsheks heeft een drankje die ze op een speler kan gooien, niks kan diegene hiervan redden. Het drankje van de doodsheks is een nachtactiviteit.

Ziener
De ziener mag elke dag een naam opsturen. Na de deadline krijgt de ziener een bericht met de rol van de opgestuurde speler.

Muizenval
De muizenval geeft een dag van te voren een tijdstip door aan de spelleiding. Wanneer een speler de eerste stem na dit tijdstip zet, zal de muizenval de rol van deze speler opgestuurd krijgen. Voor dag 1 moet de muizenval 4 uur van te voren aangeven welk tijdstip hij wil.

Dorpoudste
De dorpsoudste overleeft een lunch van de wolven. Bij de dood van de DO verliest de beschermengel zijn krachten.

Beschermengel
De beschermengel kan iedere nacht iemand beschermen voor de lunch. Dit mag niet twee keer achter elkaar dezelfde speler zijn en maximaal drie keer dezelfde speler. Wanneer de dorpsoudste dood gaat, verliest de beschermengel zijn krachten.

Jager
Als de jager dood gaat, mag hij een andere speler meenemen in het graf. De jager stuurt deze naam op naar de spelleiding. Het jagerschot telt niet als je dood gaat aan inactiviteit. Het jagersschot moet voorafgaand aan zijn dood bekend zijn bij de spelleiding.

Beul
De beul mag eenmalig een speler doden. Dit meldt hij bij de spelleiding. Dit is een dagactie, dus iedereen kan zien dat de actie gedaan is.

Priester
De priester heeft het heilig water tot zijn beschikking wat hij op een speler kan gooien. Is de speler een wolf of heks, zal deze sterven. Bij een andere rol zal het mislukken. Dit is een dagactie, dus iedereen kan zien dat de actie gedaan is. De actie werkt niet bij een ketterse wolf.

Slet
De slet slaapt niet graag in haar eigen bed. Elke nacht mag zij bij een ander overnachten. Wordt de slet ingeleverd als lunch dan zal zij overleven als zij bij iemand anders slaapt. Wanneer de persoon waarbij zij overnacht zal worden geluncht sterft zij ook.
Mythomaan
De mythomaan kiest op dag 1 iemand uit en stuurt deze op naar de spelleiding. De mythomaan neemt de rol na nacht 1 letterlijk over, ongeacht de rol.

Hofnar
De hofnar is een grappenmaker die als hoofddoel heeft om gelyncht te worden.
Wanneer de hofnar gelyncht wordt dan wint hij.
Wanneer de hofnar op een andere manier gedood wordt dan verliest hij.

Engel
De engel heeft als doel op dag een gelyncht te worden.
De engel wint dan, faalt hij dan verandert hij in een burger.

Overlever
De overlever heeft als doel te overleven tot het eind van het spel.
Wanneer hij het spel overleeft wint hij samen met de winnaars.
De overlever heeft driemaal de kans om zichzelf in leven te houden voor een bepaalde nacht door gebruik te maken van zijn speciale kracht.
Deze speciale kracht werkt enkel voor de lunch en speciale acties.
Dit heeft geen invloed op de lynch.

Tunnelvisionair
De tunnelvisionair krijgt aan het begin van het spel een spelersnaam door.
Zijn hoofddoel is om deze specifieke speler te lynchen.
Sterft deze speler op een andere wijze dan pleegt de tunnelvisionair zelfmoord.
Wanneer de tunnelvisionair zijn speler heeft gelyncht zal zijn naam en rol kenbaar worden gemaakt in het topic.
De tunnelvisionair is niet immuun voor speciale acties en lynch of lunch.

Grafrover
De grafrover geeft voor de eerste lynch een dag op waarop hij zijn actie in wilt zetten.
De grafrover neemt de rol over van de persoon die op de betreffende dag gelyncht wordt.
De grafrover mag niet de eerste dag opgeven.
Als hij dood gaat sterft hij als grafrover.

Psychopaat
De psychopaat is een doorgedraaide gek die iedereen dood wil hebben.
De psychopaat heeft als doel alleen over te blijven.
Elke even nacht heeft hij de kans om een speler te vermoorden.
Raakt de psychopaat de lijfwacht dan sterft hij.
Raakt de psychopaat een dorpsoudste dan overleeft de dorpsoudste deze aanval, maar vervalt de speciale kracht van de dorpsoudste.
Raakt de psychopaat een zienende rol dan zal deze sterven, maar zal de psychopaat genezen worden.
Hij zal zich aansluiten bij het kamp waartoe de zienende rol behoorde. Hij wordt dan burger of weerwolf.
Weerwolf
Een gewone weerwolf. Kan elke dag gezamenlijk met de andere wolven een lunch bepalen.

Infectiewolf
Een gewone weerwolf met de gave om een willekeurige speler te infecteren. Deze speler zal daarna zijn rol verliezen en een weerwolf worden. De infectie mag plaats vinden na dag drie. De infectiewolf bepaalt na dag drie zelf het infectiemoment.

Welp
Een welp is een wolf in wording. Aan het begin van het spel kent de welp de wolven niet. De welp mag de eerste drie nachten iemand proberen te doden. Dit doet de welp door de rol van een persoon door te geven aan de spelleiding. Raadt de welp de rol goed dan zal diegene sterven. Na nacht drie verandert de welp in een gewone weerwolf en zullen zijn welpkrachten komen te vervallen. Op dit moment krijgt de welp te weten wie zijn medewolven zijn.

Ketterse wolf
De ketterse wolf heeft ook water. Dit water heeft alleen nooit effect en zal altijd mislukken. Dit is een dagaktie, iedereen zal dus zien dat de aktie gedaan is. De ketterse wolf behoort tot de wolven, het is dus geen hulpje.

Sjamaan
Slechte variant van ziener. De sjamaan mag elke dag een naam opsturen. Na de deadline krijgt de sjamaan een bericht met de rol van de opgestuurde speler.

Rattenval
Slechte variant van de muizenval. De rattenval geeft een dag van te voren een tijdstip door aan de spelleiding. Wanneer een speler de eerste stem na dit tijdstip zet, zal de rattenval de rol van deze speler opgestuurd krijgen. Voor dag 1 moet de muizenval vier uur van te voren aangeven welk tijdstip hij wil.

Bokor
De bokor is de tegenhanger van het orakel die de wolven helpt.
De bokor kan elke avond iemand laten zien.
De bokor mag geen wolven kiezen om de rol naar door te sturen.
De bokor geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
De bokor mag niet zichzelf kiezen. Wanneer de bokor wordt gezien door een orakel zal de rol: orakel worden doorgegeven.
De bokor mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.
De bokor is zelf geen wolf en mag dus ook geen lunch insturen.

Gemaskerde wolf
De gemaskerde wolf mag eenmaal tijdens het spel een rol van een medespeler wijzigen.
Voor de deadline dient hij aan te geven of het de lynch of de lunch betreft waarvan hij de rol wil wijzigen.
De gemaskerde wolf heeft de keuze uit verschillende rollen.
Voor de lynch: burger, dorpsoudste, overlever of weerwolf.
Voor de lunch: burger, beschermengel tunnelvisionair of welp.

 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Deelnemers
1. Freaker Play - Tunnelvisionair -> Overlever (na inactiviteitsdood Loveher)
2. Jokersbrain - Beul

3. GreenGang. - Burger - Lynch Dag 05
4. Energy. - Orakel - Welpactie Dag 02
5. Yankee60 - Slet - Welpactie Dag 03
6. Time4planB - Dorpsoudste - Lynch Dag 06
7. Marneus Calgar - Burgemeester - Lunch Dag 04
8. Westkip - Jager - Lynch Dag 03

9. Jessicavd - Welp - Lynch Dag 07
10. McAwesome - Overlever - Liefdesverdriet Dag 06
11. Jenskeuh - Burger + Cupido - Lunch Dag 06
12. DemocratischeZwijmelaars - Lijfwacht - Lynch Dag 01
13. TheManWithItzBlueKnife - Infectiewolf - Doodsdrankje Dag 01
14. Svennieboys - Gemaskerde Wolf - Liefdesverdriet Dag 04
15. MonoBear - Ketterse wolf - Beulactie Dag 06
16. Anthraxxis - Burger - Lynch Dag 02
17. Xilios - Burger - Lunch Dag 01

18. Robbeke - Burger
19. Stalov - Priester
20. Loveher - Levensheks - Inactiviteitsdood Dag 04
21. Big Bear - Doodsheks - Lunch Dag 03
22. Moonlight - Burger - Inactiviteitsdood Dag 04
23. Beast Incarnate. - Bokor - Jagersschot Dag 03
24. .Royalist. - Psyhopaat - Lunch Dag 02

25. Sander14 - Beschermengel
26. Yellow - Dorpsoudste + Cupido - Lynch Dag 04
27. Capricorno - Grafrover -> Jager
28. Dirk-JanusIV - Burger - Inactiviteitsdood Dag 03
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Starttijd: 22:00 uur.

Graag nog even geduld.

Eerste deadline: Maandag 22:00 uur. Geen BM-stemming, enkel lynch ;).
 

DeletedUser76681

Guest
Bewoners!

Maak er een fijn potje van, en maak ons trots door al jullie activiteit te gebruiken! <3

De rollen zijn verdeeld (mocht je niets ontvangen hebben, stuur dan even een PM).

Mag dit een leuk en amusant potje worden!
 

DeletedUser72524

Guest
Mijn stem gaat naar Freaker Play!

Waarom? Volgens mijn berekeningen is er 20% kans dat hij wolf is en die kans wil ik wel serieus nemen!
 

Deleted User - 2265087

Guest
Sander14 . Volgens mijn berekeningen zijn er ongeveer 5 wolven wat betekent dat hij ook zo'n 20% kans heeft om wolf te zijn!

Mochten er mensen zijn die mij nog niet hebben, voeg me even toe ;) Capricorno.tribalwars
 

DeletedUser77639

Guest
:eek: sander dat ben ik niet gewend van jou hoor.
Veel plezier iedereen :D.
 

DeletedUser72524

Guest
Mijn skype is niet voor iedereen beschikbaar, ik spreek jezelf wel aan als ik het nodig acht om informatie uit je te halen!
 

DeletedUser66944

Guest
Sally

Ook dus puur statistisch gezien en hij heeft toch geen zin in het potje ;) win/win!

Voor de mensen die mij nog niet op skype hebben: freakerplay

Ben bijna altijd beschikbaar (ook in de nacht)!
 

DeletedUser72524

Guest
@Capriiikill! Jouw berekeningen klopen aan geen kant. Jouw hypothese is ongefundeerd en daarnaast is het behoorlijk verdacht dat je het woordje "ongeveer" gebruikt. Aangezien je nu een nuance wil brengen in je hypothese.

@Wolfer play Goedkope counter, en daarnaast vind ik netwerkpotjes het einde, dus mij ongemotiveerd noemen is compleet misplaatst.

Ik wil me beschikbaar stellen voor BM gewoon omdat ik lief ben ....aanhouder wint hoop ik ooit ;):D:D:D:D:D

Om heel eerlijk te zijn! Ik vind echt dat Jessica dit verdient! Jessica is niet de beste wvw-speler, sorry dat ik dit zeg. Maar is wel iemand die altijd meedoet en altijd haar best doet. Van mij mag ze nu BM worden! Jessica!
 

DeletedUser35251

Guest
Succes allemaal! :D En Sander wat speel je meteen agressief?
 

DeletedUser66944

Guest
@Wolfer play Goedkope counter, en daarnaast vind ik netwerkpotjes het einde, dus mij ongemotiveerd noemen is compleet misplaatst.
Goedkope counter? Nou dat vind ik dus juist niet zo.

Jij zei nog voor het potje dat zonder bm het saai ging zijn en er geen aanvallen gingen worden geopend. Bij deze open ik een aanval op jou.

Je bent gewoon bang dat ik jou weer als wolf direct door heb dus je wilt mij er uit. Spijtig genoeg heb ik geen actie om jou te doden dus bij deze wil ik een oproep doen aan de heks/beul/whatever. Dood Sander, gegarandeerd slechtje!
 

DeletedUser76681

Guest
Dit potje is er geen BM stemming!
De BM maakt deel uit van de rollen! -> rolverdeling
 

DeletedUser35251

Guest
@Capriiikill! Jouw berekeningen klopen aan geen kant. Jouw hypothese is ongefundeerd en daarnaast is het behoorlijk verdacht dat je het woordje "ongeveer" gebruikt. Aangezien je nu een nuance wil brengen in je hypothese.

@Wolfer play Goedkope counter, en daarnaast vind ik netwerkpotjes het einde, dus mij ongemotiveerd noemen is compleet misplaatst.



Om heel eerlijk te zijn! Ik vind echt dat Jessica dit verdient! Jessica is niet de beste wvw-speler, sorry dat ik dit zeg. Maar is wel iemand die altijd meedoet en altijd haar best doet. Van mij mag ze nu BM worden! Jessica!

Wolf! Er is geen BM stemming!
 
Bovenaan