W43: The Decision

DeletedUser63354

Guest
Maxie: (t paste niet allemaal in 1 post)







Technisch gezien als TW een wet zou hebben dan ben ik het met je eens geen vuil spel, echter vind ik het woord wel dubieus wel van toepassing. Op een spel als TW weet jij als geen ander dat je ontiegelijk veel tijd steekt in dit spel. Daarom zou je dit niet eens een spel kunnen noemen, omdat bij een spel normaal nooit mag zijn dat je verplicht wordt om aanwezig te zijn (deffen/aanvallen). Natuurlijk kiest men hier uiteindelijk zelf voor, maar ik weet dat je wel hier kan inleven op wat ik bedoel. Ik vind het zelf dan jammer dat er anders gehandeld wordt dan de ethische waarden die Finity uitgesproken heeft op het AF. Het is bijvoorbeeld algemeen bekend dat de Finity posters die enige AF 'status' hebben (Laurens, Jeremy, Manu en Maick) zich meerdere malen hebben uitgelaten dat ze een oorlog wilde zonder CF's, stabs en dat soort taferelen. Dit natuurlijk omdat het een oorlog leuker maakt (algemene blik van de TW-community) aangezien je veel meer afhankelijker bent van skills en het al lang niet meer is voorgekomen dat er een (schuingedrukte) 'eerlijke' oorlog is geweest. Daarnaast is het ook een statement afleveren aan de rest van van TW. Vooral de oud-gen spelers (ervaar ik) willen zo'n oorlog zoals dit. W43 stond bekend als een verschrikkelijke wereld met een slechte reputatie na de stabs van het tuig dat BaBe onwaardig, Cabbie (mss) en Bona. Dat heeft voor twee gevestigde stammen zoals BaBe en Finity natuurlijk een schade op het imago gedaan. Normaal zou je niets moeten aantrekken van wat anderen vinden, maar bij het solliciteren van nieuwere werelden heeft dat wel invloed. Toen DAAP zich distantieerde van de BaBe praktijken had iig ik de hoop van: oke nu gaan we een leuke spannende oorlog krijgen. Vooral toen er kata afspraken kwamen (wens van beide stammen lijkt me). We zijn eigenlijk allemaal collega spelers :p. (zo zou je het kunnen noemen) en je kan kijken naar de behoeften/cultuur van de andere stammen. Jij mag het een strategische aanpak vinden. Ik kijk meer naar het ethisch aspect van TW, vanwege het tijd dat je erin steekt en hoe gezellig de medespelers kunnen zijn op skype en ingame.

Ik kijk ook júist naar het ethische aspect. Ik geef niet om de wereldwinst of ik scheld tegenstanders niet uit in mn skypechat (gemeend) van 'haha wat een teringdebiel'. Pretty sure dat dit wel in Finity gebeurt namelijk.
Naar mijn mening is het doel van Finity namelijk niet om spelplezier voor iedereen te creëren, maar enkel voor zichzelf. Ik ga daar gewoon niet akkoord mee & ben daarom soms ook fel tegen dit soort dingen. Echter is het wel zo, dat je gewoon je cluster moet opruimen voordat je als een gek front wil gaan maken.
Het is gemakkelijk om door een CF'er heen te groeien bijv en dan front te maken, zodat de ander die speler niet mag edelen :D Je moet hen, zoals Ownageforyou ook al zei geloof, wegspelen ofwel diplomatiek eigen maken. Het tactisch aspect van het spel moet je zeker niet vergeten, want de kleinste dingen kunnen van grote waarde zijn.

Als ik zo kijk naar de stats mag ik wel aannemen dat het veroveren van bb's en deze uitbouwen enigszins 1 grote clusterfuck is. Het was immers een account wat toen niet meespeelde tijdens DAAP en Finity (nu dus wel ). Maarja dat je ermee samenwerkt dat mag altijd. Het overnemen van dorpen om zo CF's te creëren valt weer terug op argument nummer 1. Vooral als je als DAAP als zo overmacht hebt. Kwantiteit is natuurlijk een strategie die gewoon gebruikt mag worden, daar zijn ook geen uitspraken over gedaan die verband hebben met een ethische 'oorlog' ofzo. CF's liggen echter wel gevoeliger. Ja zswader kon het dorp zelf behouden, maar we weten allemaal dat Kill B wel iets actiever is en vanuit een CF gevaarlijker kan zijn dan de desbetreffende PBG. Denk maar alleen al aan meer clears en def bij nachtblitzes et cetera.

Ja, maar doordat wij dus gevaarlijker worden mag het opeens niet? Ik bedoel, dat zou scheef zijn, want als Zswader een dorp van Killb zou pakken, zouden jullie dat toejuichen en dan mag het opeens. Ik hoop dat je dit zelf ook inziet.

Het eerste kan ik snappen, maar vind ik wel anders dan cf's. Dit is wss een persoonlijke kwestie.
Het tweede is al verteld waarom.
Het derde punt is inderdaad vind ik niet netjes gegaan.
Punt vijf is een vieze streek geweest van Mikey ja. Is daar intussen een vergoeding voor geweest? Ik ben wel van mening iedereen verdient een tweede kans, maar de desbetreffende persoon kan hier niet mee wegkomen. Ik weet niet hoe dit gecommuniceerd is naar de DAAP leiding toe, maar spreek mij maar hier privé over aan op skype.
Het laatste punt ben ik niet bekend mee. Zou je dat verder toe kunnen lichten?

Vergoeding? hahaha.
Enkel de def ter compensatie, maar bij lange na niet alle clears.

Laatste punt was blijkbaar een miscommunicatie tussen mij & Jan. Jeremy & ik hebben afgesproken dat het officiele contact tussen Daap & Finity nu tussen ons gaat.
Finity ontkende dat er CF afspraken waren, terwijl ik met mn goedbedoelde: 'oh ik wil ook CF afspraken' en Jan met: 'Okey :p'

Clusterfuck afspraken: Oftewel, niet in andermans cluster. Hoe duidelijk wil je het hebben. Maargoed blijkbaar was de afspraak niet gemaakt want opeens lag er een dorp van DeathWing int cluster van DF.
En dat bedoel ik dus met net over de figuurlijke 'grens' gaan. Als je spelplezier tot doel had was je gewoon daar vanaf gebleven, dit was echter gewoon om Daap te naaien & ook nog een excuusje hebben dat ie wel erg dicht op t front lag. Jouw ethiek argument heb ik ook gebruikt toen Jeremy mij een voorstel deed.



Maa
r je zegt wel dat er degelijk CF-afspraken zijn, maar DAAP heeft er meerdere gepakt? Kill B, Purrperfect, C-A las ik toen straks? Wanneer ben jij met CF-afspraken gekomen dan? Was de CF van DW erna, dan is dat in mijn ogen terecht. Oog om oog tand om tand. Ik heb wel iets van wensen over CF-afspraken gekregen na de CF van Purr en die van Kill B. Beetje mosterd na de maaltijd he? Eerst nog even gebruiken en dan wanneer het zelf gebeurd (ik neem nu aan dat je met de wens kwam nadat DW dit deed) ineens ermee aankomen. Dat zou pittig lame zijn.

Killb verovert een dorp van Zswader (PBG).
PurrPurrfect (ik weet niet over welk dorp je het hebt, maar ga er vanuit dat je die bedoelde toen ze nog in Babe zaten) -> volgens mij waren er afspraken over gemaakt nadat t dorp veroverd was tussen Sjeinen & Purr. Daarnaast zat Purr toen nog in Babe en waren er geen afspraken. Dat heeft dus niets te maken met de afspraken die we 'zogezegd' gemaakt hadden.
Degene die CA aanhaalt is gewoon een jankerd.
Defying Gravity is toen gewoon naar de Daap-leiding toegekomen. Daar is via pm een uitgebreide uitleg over gekomen en we hebben gezegd waarom wij het geen CF achtten.
Onderaan die Pm stond 'Mocht je het er niet mee eens zijn, dan kun je reageren.' (of iets in die trent).
Er is geen reactie geweest dus wij gaan er vanuit dat hij het ermee eens was. Oftewel, degene die dat nog steeds als argument beschouwen moeten maar snel even achter de oortjes krabben :p

Deathwing echter, verovert een barb (exdorp Baba Yaga) in het cluster van Dragonforge. Hij wist zelf dondersgoed dat er gezeik ging komen toen hij het deed en dan ben je gewoon al fout. (ethiek, remember, Max?)

Daarnaast ging ik indd na het DW-incident naar je leiding toe om te praten (volgens mij al 2x eerder aangehaald in deze post lol). Daaruit volgde een nieuw voorstel naar ons. Ik twijfelde over de ethiek hiervan en zette dit op t forum. Resultaat: Niemand voor.

Een nieuw voorstel ligt bij jullie.Wij zouden simpelweg geen recht van spreken over CF's hebben die zogezegd stabbend zijn, als wij überhaupt geen CF-afspraken willen voorstellen :)
 

DeletedUser34772

Guest
Volgens mij ben je blind. Ik zeg dat ik het niet netjes vind dat jullie daar meteen als de kippen op zaten. Ja lekker gratis dorpjes! Dat van Cabbie vond ik ook niet netjes, maar dat terzijde. Punt blijft dus gewoon staan.
Dat kan je dan wel zeggen, maar het is en blijft hypocriet dit aan te halen als je zelf net het zelfde hebt gedaan. Verder vind ik dat ook gewoon normaal. Wat moeten we doen? Wachten tot jullie een barbarenzee hebben opgeedeld?

Dan nog hadden jullie je moeten onthouden van kritiek op Daap terwijl wij een oplossing hadden gevonden (jullie hebben afgewezen én niets nieuws voorgesteld en dus geen moeite gedaan). Punt blijft dus gewoon staan.

Het voorstel dat we afwezen viel niet serieus te nemen, en jullie "oplossing" dus ook niet.

Not true. Wij wisten het zelf al maar hadden niet verwacht dat hij het account zo zou achterlaten. Os was al lang ergens anders, en incs werden door Daap gestuurd. Echter was het wel weer heel toevallig dat San Holo 2x, nadat er een situatie is geweest met accounteigenaren die ff debiel doen, opeens begint te edelen. Jullie hebben 2x keihard geprofiteerd van de situatie en beschouw ik als (wat staat er ook alweer dikgedrukt?) 'niet netjes' :)
os was al lang ergens anders? Ofwel stond die daar dan voor het voorval rond de solli bekend werd - toen eviction dus gewoon met jullie speelde, en dat dus ook in stambelang gebeurde, ofwel is die daar door een vv gezet. Dennis heeft hier toen zelf nog in dit topic gezegd dat zij er niets mee te maken hadden.

Jullie hadden al een week vv, het was jullie verantwoordelijkheid, en dat je de schuld daarvan op ons wilt afschuiven is gewoon zielig. Op geen enkele manier is hier een fout bij begaan. Loop naar de maan.

Ja een speler direct uit de vijandelijke stam rekruteren (rofl) 'normen en waarden'

he vergis ik me of speelt Steven bij jullie? Juist ja. Bek dicht.


Ja ik vind het nog steeds ontzettend knap hoe jullie de afspraken als ongedaan beschouwen, maargoed dat zal wel zijn omdat het Finity is :D die mogen natuurlijk alles.
Maar kom dan niet beweren dat het niet uitmaakt want ik zou gezegd hebben dat jullie geen straf hoeften te geven als de dader weg zou zijn. Vervolgens zeggen jullie dat Mikey weg is :D Maar wat blijkt? Hij speelt gewoon nog.
1 van jullie spelers heeft kata's gebruikt, tegen de Katanap in, en komt hier ongestraft mee weg. Het antwoord:
'Hoe wij intern met onze leden omgaan is onze zaak' boeit mij niet. Echter wel dat Finity meer een stam van de woordjes is
.

Als jij er van afziet duidelijke afspraken te maken is dat niet onze schuld.

1) de schuld ervan ligt bij finity, en dat is het enige waar Daap betrekking bij heeft. Er had over een straf gepraat kunnen worden, maar hier is nooit een woord over gerept, er is nooit contact gezocht, en dus werd er van uitgegaan dat wij genoeg hadden gedaan door (de meeste) clears te blocken

2) hoe wij dan intern met de oorzaak omgaan, is inderdaad niet jullie probleem.

Zelfde verhaal. Geen CF's. Punt, duidelijker kun je niet zijn.
Maargoed, ik heb toen al tegen Jeremy gezegd dat de afspraken werden gemaakt met het doel om iedereen zoveel mogelijk spelplezier te geven. Dit kan niet als er bij de afspraken die gemaakt leken te zijn al op of net over de grens wordt gegaan. De CF van DeathWing was hier een voorbeeld van.
Overigens lijkt mij het voorstel meer dan prima. Iedereen in Daap was tegen jullie voorstel omdat wij geen vertrouwen hebben in jullie doel van de afspraken. Jullie doel is niet om het voor iedereen zo geweldig te maken, maar enkel voor jullie zelf. Als jullie een foutje zouden maken, oh dan is er niets aan de hand hoor :D
[/QUOTE]

De cf van DW was geen cf. Die van Killb, Purrperfect, de cfs van CA en die lachwekkende poging van DF waren dat wel. Maar nee, cf afspraken waren er idd niet, dus het is gewoon zielig spel en geen stab.

En iedereen van ons is tegen jullie voorstel omdat het enkel in jullie voordeel is, aangezien jullie die regels zo lekker kunnen omzeilen.

Cfs van spelers zijn ook niet voordelig voor het spelplezier.
 

DeletedUser63354

Guest
Ik weet dat lezen heel lastig is, maar dit is wel het toppunt.

Niet netjes en een fout begaan zijn 2 verschillende dingen.
Daarnaast is een speler direct van 1 van onze accounts rekruteren iets heel anders dan iemand die al tijden geleden gestopt is te rekruteren. Dus nee, ik hou zeker mn bek niet dicht lol :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser71655

Guest
haha als er een massa van Daap komt waarbij Finity niet helemaal goed staat, ja dan vallen we maar weer terug op een cf? :D
Maar zelf altijd alles maar ontkennen als er iets wordt gezegd over Finity.

Stop eens met zeiken en speel het spel.

Heeft niets met het dorpenverlies te maken, het blijft gewoon een feit dat op deze manier cf'en laf is.
Net als het laf is dat Dominum een bbdorp in mijn cluster overneemt en die ik volgens jou zelf al had mogen overnemen, enkel heb ik na herhaaldelijk vragen om het dorp leeg te zetten bij jou, en bij de speler zelf, die er trouwens niet eens vanaf wist en hem heb ik dus naar jou gestuurd. En ondertussen heb ik het dorp nog steeds niet en word ik genegeerd door zowel jou als Dominum.;)

Of zoals de cf afspraken, dat je alle spelers in je cluster maar moet edelen, ongeacht de grote ervan.

En ik heb zelfs al vernomen dat Daap geheel Ithy en Sjon wilde cf'en door alle barbs te edelen met wat accounts, dat is natuurlijk perfect mogelijk omdat alle acc's tegen Sjon/Ithy een grote hoeveelheid edels hebben.
Trieste boel daar in Daap.

Ik weet dat lezen heel lastig is, maar dit is wel het toppunt.

Niet netjes en een fout begaan zijn 2 verschillende dingen.
Daarnaast is een speler direct van 1 van onze accounts rekruteren iets heel anders dan iemand die al tijden geleden gestopt is te rekruteren. Dus nee, ik hou zeker mn bek niet dicht lol :D

En hoe zit het met Steff dan?;)
Jullie hebben hem zelfs 2 keer direct gerecruit van de vijand;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487776907

Guest
Iemand vroeg om huidige stats. Nu ben ik niet de beste in zelf stats maken op twstats.com dus dit is 'm via de ingame samenvatting:

9nBGRNS.png


Mogen jullie zelf discussiëren hoe, wie en wat er allemaal bij moet om de juiste stats te tonen ;)
 

DeletedUser34772

Guest
Ik weet dat lezen heel lastig is, maar dit is wel het toppunt.

Niet netjes en een fout begaan zijn 2 verschillende dingen.
Daarnaast is een speler direct van 1 van onze accounts rekruteren iets heel anders dan iemand die al tijden geleden gestopt is te rekruteren. Dus nee, ik hou zeker mn bek niet dicht lol :D

Ja, en ik vind wat jij nu opnoemt helemaal niet "niet netjes". Zoals Jessey terecht opmerkt hebben jullie Stef tot 2x toe van de vijand gerekruteerd. Verder zit er bij Dennis intussen ook al meer dan een maand tussen, aangezien hij pas net (sinds gisteren?) speelt.

Negeer gerust de rest van mijn post zodat je binnen een paar weken weer dezelfde punten kan aanhalen en doen alsof er niet op gereageerd is.
 

DeletedUser63354

Guest
Dennis speelde gewoon bij ons op Haranu (aangezien hij doodleuk targets aan jullie heeft vermeld, remember?) na het Eviction gebeuren.

Overigens heb ik ook aangehaald er geen discussie over te willen voeren, maar uiteraard moet meneer reageren en verwacht dan nog een uitgebreide reactie terug.

Steff was eerst een tijdje gestopt voordat hij naar Babe kwam.
Toen werd hij gekickt door Willem omdat hij info naar jullie lekte (waardoor het hele stab gedoe ontstond) Toen Daap kwam, was hij uiteraard weer welkom. Hele andere context, maar nice try.

Jessey, Psycho heeft allang uitgelegd wat er was met het dorp dat ie overgenomen had van zswader. Wat betreft Dominum weet ik het gewoonweg niet. Ik heb de vv al een paar maanden niet meer, en weet ook niet waar die vv wel is. Volgens mij is het gewoon de bespeler van Domi die logt.

Kun je weeral Daap weer gaan aankijken, maar ik zie mijn prioriteiten ergens anders liggen dan om uit te zoeken wie er.op dat account zit om vervolgens te regelen dat dat dorp naar jou gaat. Lijkt me zeer logisch.

En leg uit, van wie heb je dit vernomen (dat we alle bb's in jullie cluster willen pakken? :D). Nu wil ik ook bewijs zien.
 

DeletedUser34772

Guest
Dennis speelde gewoon bij ons op Haranu (aangezien hij doodleuk targets aan jullie heeft vermeld, remember?) na het Eviction gebeuren.

Overigens heb ik ook aangehaald er geen discussie over te willen voeren, maar uiteraard moet meneer reageren en verwacht dan nog een uitgebreide reactie terug.

Steff was eerst een tijdje gestopt voordat hij naar Babe kwam.
Toen werd hij gekickt door Willem omdat hij info naar jullie lekte (waardoor het hele stab gedoe ontstond) Toen Daap kwam, was hij uiteraard weer welkom. Hele andere context, maar nice try.

Jessey, Psycho heeft allang uitgelegd wat er was met het dorp dat ie overgenomen had van zswader. Wat betreft Dominum weet ik het gewoonweg niet. Ik heb de vv al een paar maanden niet meer, en weet ook niet waar die vv wel is. Volgens mij is het gewoon de bespeler van Domi die logt.

Kun je weeral Daap weer gaan aankijken, maar ik zie mijn prioriteiten ergens anders liggen dan om uit te zoeken wie er.op dat account zit om vervolgens te regelen dat dat dorp naar jou gaat. Lijkt me zeer logisch.

En leg uit, van wie heb je dit vernomen (dat we alle bb's in jullie cluster willen pakken? :D). Nu wil ik ook bewijs zien.

Natuurlijk reageer ik op (in mijn ogen) onjuiste beschuldigingen. Je kan dan wel leuk doen met "geen discussie", maar als je ons zwart gaat maken kan je een reactie terug verwachten.

Ik wist zelf niet eens dat Dennis later nog op Haranu gespeeld heeft. Dat vind ik persoonlijk al raar, hoezo laten jullie hem op een ander account als hij met zijn vorige account wou overlopen?

En die 2e x is hij gewoon meteen naar jullie overgegaan. Hoezo anders?
 

DeletedUser63354

Guest
Volgens mij was Steff het sowieso niet eens met BBK en die Finity Bg, dus had een reden om naar het andere kamp te vertrekken. Jullke hebben echter heel bewust een speler van ons gerecruit en dat vind ik 'niet netjes'. Overigens kan jij misschien onbekend zijn met het feit dat hij een 2e kans had gekregen, maar anderen in Finity wisten het wel degelijk.

Die 2e keer was wegens Daap en kun je beschouwen als terugkomst. Hij was uit Babe gekickt door Willem. Toen Willem weg was, had Stef weer oren erna om terug te komen.
Dennis is echter gewoon iemand die de gemakkelijke weg wil kiezen, maar heb hem al succes gewenst en gezegd hem uit te willen schakelen. Dan nog steeds vind ik het 'niet netjes'.

En ja ik wilde geen discussie doen. Max vraagt wat Finity misdaan heeft, dus som ik dat even op. Heeft niets met zwartmaken te maken. Het was gewoon een antwoord. Maar ik had al zien aankomen dat jullie daarop doorgingen, de rest is natuurlijk oninteressant :D

(en inderdaad, dan komen jullie er volgende maand weer mee)
 

DeletedUser34772

Guest
Volgens mij was Dennis niet blij met hoe het er in Daap aan toe ging, en dus had hij een reden om naar het andere kamp over te stappen.

Ze hadden beiden redenen. Ze zijn beiden van kant geswitcht.
 

DeletedUser72576

Guest
Volgens mij was Dennis niet blij met hoe het er in Daap aan toe ging, en dus had hij een reden om naar het andere kamp over te stappen.

Ze hadden beiden redenen. Ze zijn beiden van kant geswitcht.

Kan best, maar blijft dat hij weer terug in Daap is gaan spelen en heel netjes zijn excuses heeft aangeboden. Daarna is hij hem gewoon weer gepeerd (pun intended) en ik denk zo snel mogelijk in finity gaan spelen?
 

DeletedUser34772

Guest
Kan best, maar blijft dat hij weer terug in Daap is gaan spelen en heel netjes zijn excuses heeft aangeboden. Daarna is hij hem gewoon weer gepeerd (pun intended) en ik denk zo snel mogelijk in finity gaan spelen?

Zoals ik zeg ben ik daar niet van op de hoogte. Maar zelfs dan lijkt me dat meer de speler zelf dan Finity. Finity heeft enkel een speler aangenomen die tot voor kort in een vijandelijke stam speelde, zoals ook Daap dat heeft gedaan. Als jullie daarbij vinden dat Dennis zich niet netjes heeft gedragen, is dat een probleem tussen jullie en Dennis.
 
Reactiescore
1.168
Zegt al weer genoet dat jullie een niet-Daap account (zswader), die CF't bij Finity, volstacken met jullie deff. In dat opzicht is Daap helemaal niks veranderd ten opzichte van BaBe, enkel een paar nog vuilere spelers zijn eruit.
Jullie profileren jezelf als een nette stam die geen vuil spel speelt, keer op keer bewijzen jullie het tegendeel. Gewoon zielig.

Bij deze is dit mijn laatste woordje op het W43 AF, jullie verneuken het niet alleen ingame maar ook op het AF. Gaat werkelijk weer helemaal nergens over. Die zogenaamde P&P van jullie is ver te zoeken. Daap is een zielige stam zonder 'morele waarden' zoals men dat de laatste tijd zo leuk kan zeggen.

Doegh.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Zegt al weer genoet dat jullie een niet-Daap account (zswader), die CF't bij Finity, volstacken met jullie deff. In dat opzicht is Daap helemaal niks veranderd ten opzichte van BaBe, enkel een paar nog vuilere spelers zijn eruit.
Jullie profileren jezelf als een nette stam die geen vuil spel speelt, keer op keer bewijzen jullie het tegendeel. Gewoon zielig.

Bij deze is dit mijn laatste woordje op het W43 AF, jullie verneuken het niet alleen ingame maar ook op het AF. Gaat werkelijk weer helemaal nergens over. Die zogenaamde P&P van jullie is ver te zoeken. Daap is een zielige stam zonder 'morele waarden' zoals men dat de laatste tijd zo leuk kan zeggen.

Doegh.

Oké, goed verhaal. Lekker kort. Doegh! Vraag me af of je überhaupt de afgelopen weken goed gelezen hebt, of dat je tunnelvisie je verstand beperkt ;)
 
Bovenaan