Maxie: (t paste niet allemaal in 1 post)
Ik kijk ook júist naar het ethische aspect. Ik geef niet om de wereldwinst of ik scheld tegenstanders niet uit in mn skypechat (gemeend) van 'haha wat een teringdebiel'. Pretty sure dat dit wel in Finity gebeurt namelijk.
Naar mijn mening is het doel van Finity namelijk niet om spelplezier voor iedereen te creëren, maar enkel voor zichzelf. Ik ga daar gewoon niet akkoord mee & ben daarom soms ook fel tegen dit soort dingen. Echter is het wel zo, dat je gewoon je cluster moet opruimen voordat je als een gek front wil gaan maken.
Het is gemakkelijk om door een CF'er heen te groeien bijv en dan front te maken, zodat de ander die speler niet mag edelen Je moet hen, zoals Ownageforyou ook al zei geloof, wegspelen ofwel diplomatiek eigen maken. Het tactisch aspect van het spel moet je zeker niet vergeten, want de kleinste dingen kunnen van grote waarde zijn.
Hierop hoef ik niet meer te reageren. Ik heb mijn uitlatingen over ethiek gedaan en jij bent hier bekend mee. Als iemand daar baat denkt bij te hebben en wilt het gesprek inzien dan mag dat enkel met goedkeuring van Twan en mij en aangeven waarom.
Ja, maar doordat wij dus gevaarlijker worden mag het opeens niet? Ik bedoel, dat zou scheef zijn, want als Zswader een dorp van Killb zou pakken, zouden jullie dat toejuichen en dan mag het opeens. Ik hoop dat je dit zelf ook inziet.
Hierbij verwijs ik je naar mijn post van gisteravond. Ik ben tegen Single Malt hier verder op in gehaakt. Daarbij heb ik tegen jou op skype ook het een en ander erover verteld.
Vergoeding? hahaha.
Enkel de def ter compensatie, maar bij lange na niet alle clears.
Dit is niet netjes gehandeld door de Finity leiding, mocht dit zo zijn (je post geen bewijs). Daarbij had je naar Finity kunnen gaan en zeggen luister eens, leuk en aardig maar ik wil alles vergoed hebben. Dit is tegen de afspraken in en anders zullen er sancties volgen. Als jij bedoelt clears die doodgingen omdat ze niet gedogded werden dan is dat logisch dat daar geen vergoeding voorkomt. Dat is gewoon slecht dodgen en als de kata's op de muren stonden waren die troepen ook dood. Anders volgende keer alle boederij lvl's gebruiken S.V.P.
Laatste punt was blijkbaar een miscommunicatie tussen mij & Jan. Jeremy & ik hebben afgesproken dat het officiele contact tussen Daap & Finity nu tussen ons gaat.
Finity ontkende dat er CF afspraken waren, terwijl ik met mn goedbedoelde: 'oh ik wil ook CF afspraken' en Jan met: 'Okey '
Buiten het feit dat als Jan okey zegt op je reactie Ik wil ook CF-afspraken maken zijn die er dan nog niet. Goed dat je vervolgens verder met Jeremy wilde onderhandelen. Ik heb nooit het bewijs gezien van het gesprek met Jeremy en waar daadwerkelijk de onderhandelingen zijn afgeketst. Als er geen definitief nee is gezegd of pas nadat er verschillende 'verdachte' dorpen geëdeld waren dan keur ik de acties nog steeds goed en blijf ik tot mijn voorlopige conclusie. Ik ben van mening dat je op een spel (ik zie het niet als spel, want er zit zoveel tijd in) dat je rekent houdt met de belangen van anderen. Je bent misschien een vijand van elkaar, maar je bent ook mede collega spelers en die wensen respecteer je. Geldt voor iedereen maakt niet uit welke wereld, welk land, man, vrouw ect. Je behandelt andere spelers zoals je zelf ook behandeld zou willen worden.
Clusterfuck afspraken: Oftewel, niet in andermans cluster. Hoe duidelijk wil je het hebben. Maargoed blijkbaar was de afspraak niet gemaakt want opeens lag er een dorp van DeathWing int cluster van DF.
En dat bedoel ik dus met net over de figuurlijke 'grens' gaan. Als je spelplezier tot doel had was je gewoon daar vanaf gebleven, dit was echter gewoon om Daap te naaien & ook nog een excuusje hebben dat ie wel erg dicht op t front lag. Jouw ethiek argument heb ik ook gebruikt toen Jeremy mij een voorstel deed.
Ik zou graag je conversatie met Jeremy willen zien.
Killb verovert een dorp van Zswader (PBG). PurrPurrfect (ik weet niet over welk dorp je het hebt, maar ga er vanuit dat je die bedoelde toen ze nog in Babe zaten) -> volgens mij waren er afspraken over gemaakt nadat t dorp veroverd was tussen Sjeinen & Purr. Daarnaast zat Purr toen nog in Babe en waren er geen afspraken. Dat heeft dus niets te maken met de afspraken die we 'zogezegd' gemaakt hadden.
Hierop heb ik ook al gereageerd op skype
.
Degene die CA aanhaalt is gewoon een jankerd.
Defying Gravity is toen gewoon naar de Daap-leiding toegekomen. Daar is via pm een uitgebreide uitleg over gekomen en we hebben gezegd waarom wij het geen CF achtten.
Onderaan die Pm stond 'Mocht je het er niet mee eens zijn, dan kun je reageren.' (of iets in die trent).
Er is geen reactie geweest dus wij gaan er vanuit dat hij het ermee eens was. Oftewel, degene die dat nog steeds als argument beschouwen moeten maar snel even achter de oortjes krabben
Die situatie ken ik zelf niet, maar als ik je moet geloven dat die situatie zijn opgelost. Ik zou nog navraag doen bij DG.
Deathwing echter, verovert een barb (exdorp Baba Yaga) in het cluster van Dragonforge. Hij wist zelf dondersgoed dat er gezeik ging komen toen hij het deed en dan ben je gewoon al fout. (ethiek, remember, Max?)
Daarnaast ging ik indd na het DW-incident naar je leiding toe om te praten (volgens mij al 2x eerder aangehaald in deze post lol). Daaruit volgde een nieuw voorstel naar ons. Ik twijfelde over de ethiek hiervan en zette dit op t forum. Resultaat: Niemand voor.
Dus de onderhandelingen zijn daarna gestaakt betreft DW? Bij onderhandelingen weet je dat je niet naar 1x afhaakt? Elke partij moet iets inleveren uiteindelijk. Het doel is tot een maatschappelijke consensus te komen. Als je dit nog dwarszit (aangezien jij Finity dat verwijt) ga je opnieuw om de tafel met de leiding van Finity en versoepel jij je eisen. Dat moet Finity uiteindelijk ook doen anders komt er niets uit.
Een nieuw voorstel ligt bij jullie.Wij zouden simpelweg geen recht van spreken over CF's hebben die zogezegd stabbend zijn, als wij überhaupt geen CF-afspraken willen voorstellen.
Een nieuw voorstel over CF's waarbij er afspraken waarschijnlijk gemaakt worden van die betrekking hebben tot een verbod op de zaken die al gebeurd zijn is mosterd na de maaltijd. De meeste CF discussies zijn niet opgelost en worden niet opgelost. Een nieuw voorstel zou ongeveer zoals dit geïmplementeerd worden: Nou Finity leiding, wij van DAAP vinden het vrij vervelend dat de afspraken waren verwaterd. Een nieuw voorstel is bijvoorbeeld om geen dorpen meer te edelen van kleine spelertjes in een cluster (ik zeg maar iets) en we begraven alle gebeurtenissen. Het is bekend wat de Finity aanhang dan zou zeggen: Ja lekker dan. Eerst een dorp van die en die edelen en dan vervolgens achteraf komen van "ja we vinden het zielig voor ze en zullen het niet meer doen" en wel ervan geprofiteerd hebben. Vice versa is dat met DW en zijn BB CF. Ja beste DAAP leiding wij hebben een voorstel waarbij we geen bb's meer edelen in het cluster van de vijand en begraven de afgelopen gebeurtenissen. Dan zeggen de DAAP leden van: Ja vriend is wel leuk en aardig, maar daar kom je mee nadat het gebeurd is.