Gevechtssysteem Nieuwe werelden

DeletedUser

Guest
Ik snap het nog niet helemaal.

Stel, ik zend 50% scouts en 50% infanterie, waarbij de infanterie mijn echte aanval is.
Verdedigt 50% van mijn vijand zijn troepen dan ook tegen de scouts?

Of zijn verkenners weer een aparte groep, die enkel tegen elkaar vechten?

(+ Sticky)
 
Reactiescore
2.496
scouts zijn een aparte aanvalsgroep ;)
die worden ook niet beinvloedt door de minimumtroepenregel.
 

DeletedUser

Guest
dat hangt af van het level van je muur, klik maar eens op de muur, daar zie je het staan, de verdedigingbonus voor de troepen(in %) en de basisverdediging(in cijfers)

Bij level 20 staat een basisverdediging van 1020.

Hoe wordt dit in het vechtsysteem verwerkt? Wordt die 1020 verdeeld over de 3 categorieën en opgeteld bij de verdediging?

En is er een tabel waarin het level van de muur staat met bij behorende basisverdediging?
 
Reactiescore
276
Ik snap het nog niet helemaal.

Stel, ik zend 50% scouts en 50% infanterie, waarbij de infanterie mijn echte aanval is.
Verdedigt 50% van mijn vijand zijn troepen dan ook tegen de scouts?

Of zijn verkenners weer een aparte groep, die enkel tegen elkaar vechten?

(+ Sticky)

Je infanterie wordt onderverdeeld in (in dit geval) een groep die aanvalt. Je scouts verzamelen informatie, net alsof er geen aanval is meegestuurd.

Er verdedigd dus geen 50% van de vijand tegen de scouts. Al zijn scouts verdedigen jouw scouts en al zijn andere troepen verdedigen tegen jouw aanvallende infantie.

Bij level 20 staat een basisverdediging van 1020.

Hoe wordt dit in het vechtsysteem verwerkt? Wordt die 1020 verdeeld over de 3 categorieën en opgeteld bij de verdediging?

En is er een tabel waarin het level van de muur staat met bij behorende basisverdediging?

In de tabel staat enkel het percentage bonus, en niet de basisverdediging.
De basisverdediging van de muur op level 1 is 70, ieder volgend level voegt daar nog eens 50 aan toe (Level 2: 120, Level 3: 170).
 
Reactiescore
276
Blijf ontopic. De laatste 13 berichten waren offtopic.

Post hier alleen als je een vraag hebt over het gevechtssysteem. Dankjewel.
 

DeletedUser

Guest
ik begrijp um.. dus als je 7000 bijl incl. 1 adel mee stuur en dan 10lc en 10 rammen , en die vent heb 6000 zwaardvechters staan... dan hoef je eigenlijk maar 2000 mannen te killen!?
maar ik snap um nie..:p
 

DeletedUser

Guest
het is dus eigenlijk mogelijk aan de hand van dit perfect uit terekenen hoe je ze kilt
je kan wel de simulator gebruiken
maar hie kan ejz ien hoeveel troepen je nog moet maken voor je hem kilt en metr de simulator niet
 

DeletedUser

Guest
één bereden schutters zijn handig tegen boogschutters

maar vooral dit systeem bevoordeelt de aanvaller , wat komt omdat ze de verdedigende troepen verdelen zonder efficitiesleutel maar goed !!!
de nieuwe eenheden hadden echter het omgekeerd kunnen bereiken daar een paladin beter in verdedigen is en boogschutters en bereden schutters elkaar opheffen maar door het verdelingssysteem blijft het eigenlijk status quo zolang de aanvaller zijn paladin niet meestuurt het systeem went snel genoeg ik heb dat zelf ondervonden
 

DeletedUser

Guest
één bereden schutters zijn handig tegen boogschutters

maar vooral dit systeem bevoordeelt de aanvaller , wat komt omdat ze de verdedigende troepen verdelen zonder efficitiesleutel maar goed !!!
de nieuwe eenheden hadden echter het omgekeerd kunnen bereiken daar een paladin beter in verdedigen is en boogschutters en bereden schutters elkaar opheffen maar door het verdelingssysteem blijft het eigenlijk status quo zolang de aanvaller zijn paladin niet meestuurt het systeem went snel genoeg ik heb dat zelf ondervonden

de aanvaller moet vooordelen hebben
de verdediger heeft immers een muur
 

DeletedUser

Guest
Dus? Een aanvaller kan (makkelijker) timen, en makkelijker, met hulp van anderen, massa's aanvallen op een paar minuten zetten. Das vrij lastig verdedigen, zeker als ze om 7.00 allemaal aankomen. en daarbij, als er flink wat rammen meekomen gaat er ook nog wat van de muur af...ik heb bijvoorbeeld gemerkt dat een muur met weinig/geen defence met 30 rammen zo van 10 naar 0 gaat.
 

DeletedUser

Guest
wel bij de aanvaller wordt bij elke unit het geluk afgetrokken of bijgeteld lijkt mij, en voor de moraal hetzelfde.

vb bijl heeft 50 aanvalskracht,-20% geluk dus 40 aanvalskracht en moraal is 50% dus nog 20 aanvalskracht over, zo zou ik het toch doen :)
 
Reactiescore
276
Hoe past de moraal en je geluk in die berekening?

Gewoon een rauwe berekening.

Tel je geluk op bij je moraal, en je hebt de aanvalskracht van je units.
(25% geluk op 70% moraal, zorgt ervoor dat je troepen op 95% van hun kracht vechten)

Kleine update in 1ste post
Het blijkt dat de Ridder wordt berekend bij de Cavalerie, niet de Infanterie :)
 

DeletedUser

Guest
Mmmh, eigenlijk moet je dus altijd boog, inf., en cav. meesturen om het zo veel mogelijk uit te buiten?
 

DeletedUser

Guest
Goeie info! Alleen speel op w1. en klein beetje op w3 (a) heb niet echt nodig ;)
 

DeletedUser

Guest
Gewoon een rauwe berekening.

Tel je geluk op bij je moraal, en je hebt de aanvalskracht van je units.
(25% geluk op 70% moraal, zorgt ervoor dat je troepen op 95% van hun kracht vechten)

Bij 25% geluk en 70% moraal word het : 125%*70% = 87.5% van hun kracht.
Dus niet optellen maar vermenigvuldigen
 
Bovenaan