[Inschrijftopic] Spelleiding Weerwolven van Wakkerdam #213/214/215

DeletedUser73016

Guest
Ik denk niet dat er iemand is die met mij wilt leiden. Kunjack heeft dat ook al aangegeven.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Deadline is om 20:00 uur en dan gaat het stemtopic er komen. Deadline verplaatsen zou ook flauw zijn als er nog iemand wilt inschrijven :p

E: maar 3 geldige inschrijvingen, tenzij TRB nog een medeleider vindt (spreek maar wat ervaren leiders aan op Skype ofzo, Crazy, Victorious en Capricorno wouden ook wel leiden volgens mij?)

Bram kan niet, te druk.
Ik wil wel, maar dan moet dat potje voor 13 juli afgelopen zijn, dat zal het niet meer worden.
Ik wil aan het einde van mijn vakantie een keer een potje leiden, nu laat ik het nog even zitten:)
 

DeletedUser75763

Guest
Bram kan niet, te druk.
Ik wil wel, maar dan moet dat potje voor 13 juli afgelopen zijn, dat zal het niet meer worden.
Ik wil aan het einde van mijn vakantie een keer een potje leiden, nu laat ik het nog even zitten:)

13 juli haal je toch wel? Als je als eerste gaat.
 

DeletedUser73803

Guest
Als Capri meedoet komt er een stemming van 24 uur, anders gaat er te veel tijd tussen de potjes in zitten.
 

DeletedUser74005

Guest
Als Capri meedoet komt er een stemming van 24 uur, anders gaat er te veel tijd tussen de potjes in zitten.

Activiteit ligt best hoog nu. Zal vast wel lukken om een top 3 te krijgen, waar iedereen het mee eens is, binnen 24 uur :)
 

Deleted User - 2265087

Guest
Ik schrijf me in, mijn inschrijving komt zometeen nog, het verhaal schrijf ik binnen kort.
 

DeletedUser73016

Guest
Ik ga niet samenwerken met Capri. Ik heb het eens bekeken, maar ik ben bang dat ik haar kansen zou hypothekeren. Daarbij ben ik geen voorstander van netwerkpotjes. Ik zal wel zelf nog een potje insturen voor de deadline. Maar ik verwacht niet verkozen te worden.
 

DeletedUser

Guest
Het dorp Wakkerdam.

Inhoud
  • Inleiding
  • Het idee
  • Rollen
  • Gebouwen en beroepen
  • Nuances

Inleiding
Wakkerdam is leeggelopen. Iedereen is een lange tijd geleden gevlucht uit het dorp nadat de wolven van ronde 212 de vloer met ze hadden aangeveegd. Nu, een paar decennia later, zijn de mensen terug gekomen naar het dorp om deze weer op te bouwen. Ze bouwden huizen op om er in te wonen en zorgden voor beroepen die ze konden uitvoeren. Helaas was er weer een probleem. De vloek was er nog steeds en bij volle maan veranderde mensen weer in weerwolven. Dit keer was het echter anders dan anders. Er was iemand dermate gemanipuleerd door de maan dat deze een nieuwe vijand werd. Zowel voor de wolven als de burgers een gevaar. De gevreesde Witte Wolf leefde in het midden van de burgers en wolven. Dit belooft wat drama.

Het idee
In de inleiding zijn wat nieuwe termen opgegooid. Deze versie van het spel neemt wat grote veranderingen met zich mee. Eerst ga ik me nader verklaren met de gebouwen en beroepen. De eerste keer gooi ik niet alle beschikbare beroepen in het spel, aangezien dat iets te veel van het goede is. Voordat ik de lijst opdreun met wat voor beroepen er zijn, leg ik even uit wat een beroep nou precies inhoudt. Een beroep is een soort rol, naast je originele rol, bijvoorbeeld ziener. Een beroep is open en iedereen weet jouw beroep en wat je ermee kan. Een beroep brengt buiten een speciale gave, ook nog een gebouw met zich mee. Een gebouw is in deze versie belangrijk. Je krijgt met je beroep een gebouw mee en als je geen beroep hebt, heb je geen gebouw, ben je dus zwerver. Hieronder even een lijst met de beroepen.
Boeren

Gebouw: Boerderij

De boeren zijn erg belangrijk. Er zijn meerdere boeren en die hebben elk een gebouw net buiten het dorp. Aangezien de boeren voor het eten zorgen, hebben de inwoners van wakkerdam de boeren het alleenrecht gegeven om een burgemeester te kunnen kiezen. Kortom, de boeren mogen op andere boeren stemmen voor burgemeester. Die burgemeester heeft een dubbelstem bij gelijkspel. De burgemeester kan enkel een boer zijn. Als de burgemeester dood gaat, dan wijst deze een nieuwe burgemeester aan. Deze moet een boer zijn.


Biechtvader

Gebouw: Kerk

De biechtvader is de vertrouwenspersoon van het dorp. Mensen komen naar hem toe met hun ellende en problemen en de Biechtvader hoort alles aan. Daar tegenover staat dat de biechtvader eenmalig in het openbaar een rol van iemand mag opvragen. Iedereen ziet dat hij dit deed, echter is de biechtvader de enige die de rol te weten krijgt. De biechtvader mag dit eenmalig doen.


De schooljuf

Gebouw: School

De schooljuf heeft, ook al heeft iedereen school afgemaakt, zoveel aanzien dat zij twee mensen op de vingers mag tikken die dan niet mogen stemmen. Dit mag ze om de dag doen en moet ze voor het einde van de nacht voor de volgende stemming bepalen. Zij heeft echter op de raaf geen invloed.


De kwakzalver

Gebouw: Het lab

De kwakzalver is een handig figuur met de drankjes en zalfjes. Hij heeft zelfs een manier gevonden om andere beroepen hun macht weer terug te geven. Wanneer de barbier of de biechtvader zijn beroep heeft gespeeld, mag de kwakzalver het terug geven. Dit mag de kwakzalver eenmalig doen.


De barbier

Gebouw: Kapperszaak

De barbier scheert en knipt iedereen van het dorp met genoegen. Echter heeft hij er soms genoeg van alle ellende en besluit het recht in eigen handen te nemen. Hij pakt zijn scheermes en snijdt een keel open van degene die hij niet meer wilt hebben. Echter wordt hij daarna uit zijn functie ontzet en mag hij nooit meer een mes aanraken. Dit is dus een eenmalige daad, maar dan gaat er wel iemand door naar zijn keuze.


De veilingmeester

Gebouw: Veilinghuis

De veilingmeester beslist, wanneer er een gebouw vrijkomt, wie erin mag wonen. Het moet een zwerver zijn die erin gaat trekken. Een gebouw komt leeg te staan wanneer de eigenaar dood gaat.


Zwerver

Gebouw: geen

Een zwerver heeft geen gebouw en moet dus wachten tot de veilingmeester ze een nieuw huis geeft. De zwervers zijn echter immuun voor de beroepen en gaves van de barbier, de raaf en de schooljuf.

Rollen
Er zijn een paar nieuwe rollen die ik erin wil gooien. Daarnaast komen alleen old-school-rollen. Dat wil zeggen: Burgers, wolven, heks, ziener, cupido, jager. De nieuwe rollen staan in de spoiler:
De raaf
De raaf is een goedje die een bijzondere gave heeft. De raaf hangt elke nacht een bordje op aan een gebouw van een speler met een aanklacht. Voordat iemand die gezien heeft, heeft de eigenaar van het gebouw hem al weggehaald, echter is de schade al gedaan. Deze figuur heeft al twee stemmen tegen zich, nog voordat de stemming überhaupt is geweest. Degene met deze twee stemmen wordt niet verteld dat hij twee stemmen op zich heeft, ook andere weten het niet, tot hij doodgaat met de lynch. Dan wordt het er even onder gezet door mij. :)

De witte wolf
De witte wolf is het slechtste slechtje en is zo slecht dat hij in zijn ééntje moet winnen. Deze wolf doet mee met de andere wolven en doet zich voor als een gewone wolf, echter wanneer de andere wolven gaan slapen met een volle maag, heeft de witte wolf nog honger. De witte wolf gaat zich dan volvreten aan een andere wolf. De witte wolf krijgt elke even-nacht, dus nacht 2, 4, 6, enz, de keuze om een wolf op te peuzelen of niet. Deze mag hij ook nog eens kiezen.

Gebouwen en beroepen
Zoals eerder al aangegeven, spelen we deze ronde met gebouwen en beroepen. De gebouwen en beroepen worden verloot onder alle spelers. Zowel slechtjes, goedjes en de witte wolf hebben kans op beroepen. De beroepen zijn openbaar bekend, dus iedereen weet wat ze van elkaar kunnen verwachten en op die manier worden er dreigingen gevormd. We spelen nu niet met alle mogelijke beroepen (er zijn er een hoop in totaal, dus als dit aanslaat gooi ik de rest ook online, ze zijn allemaal erg leuk kan ik je verklappen). Even nog inzoomen op het feit wanneer je zwerver bent, dat stuk moet ik nog even nalezen, maar tot nu toe gaat het via loting. Als je een beroep wilt overnemen van iemand die dood is, moet je je opgeven als zwerver en kom je een poule.

Nuances
Hieronder even de handige details. Als hier even over nagedacht kan worden. Ik ben ook een mens en kan gewoon inschattingsfouten maken.

Rolverdeling:
  • 16 spelers
  • 4 wolven
  • 1 witte wolf
  • 1 ziener
  • 1 heks
  • 1 jager
  • 1cupido
  • 1 raaf
  • 6 burgers

Beroepen- en gebouwenverdeling:
  • 5 boeren
  • 1 kwakzalver
  • 1 biechtvader
  • 1 juffrouw
  • 1 barbier
  • 1 veilingmeester
  • 6 zwervers

Regels:
  • Verboden te netwerken
  • Verboden je rol te verraden
  • Verboden te posten na je dood

Dagverdeling:
  • Kwakzalver
  • Barbier
  • Biechtvader
  • Burgemeester
  • Lynch
  • Ziener
  • Wolven
  • Heks
  • Witte wolf
  • Raaf
  • Schooljuf

EDIT:

Veranderingen:
  • De veilingmeester is een nieuw beroep
  • De zwervers zijn beter neergezet
  • De pyromaan is eruit gehaald
  • Aantal spelers zijn teruggebracht naar slechts 16 spelers
  • De regels bij de boeren zijn wat aangescherpt

Rare gevallen en daarop de oplossingen:
  • Als alle boeren dood zijn (incl. zwervers) > Een ander beroep kan BM worden
  • Als een ander beroep BM wordt, vervalt zijn/haar oude beroep
  • Als de witte wolf geliefde is, is zijn missie nog steeds in zijn eentje winnen. De geliefde gaat dood zonder dat de witte wolf dood gaat, als de geliefde dood gaat.
  • De ziener ziet de witte wolf als witte wolf
  • De heks krijgt niet de naam te horen wie er dood gaat
  • Wanneer de veilingmeester dood gaat, wordt er onder de zwervers iemand geloot die dat word.

Andere beroepen die dit potje niet voorkomen, maar misschien in de toekomst wel:
(deze post ik, als iemand anders ook met beroepen wilt leiden. Zo heeft diegene ook keuzes)
  • De barman
  • De gouverneur
De barman

Gebouw: De bar

De barman is de favoriete dorpeling van het dorp, omdat deze het bier schenkt na een avondje stemmen. Zo ontzettend favoriet, dat niemand op hem wil stemmen en het dus niet kan. Echter als de barman op degene heeft gestemd die vervolgens doodgaat, ook al wordt deze gered, verliest de barman zijn gave. In de nacht geeft de barman zijn stem al door. Hierdoor is het moeilijker in te schatten voor de barman.


De gouverneur

Gebouw: Ambtshuis

De gouverneur kan iemand die op het punt staat weggestemd te worden, redden van de dood door deze op het laatste moment gratie te verlenen. Dit kan de gouverneur echter maar 1 keer doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Even een slordige copy-paste, maar dit is mijn favoriete potje. :D
Ik wil hem wel nog eens doen, of met een ander erbij. (a)
 

DeletedUser23144

Guest
k zou me nog eens hier inschrijven... Nooit zijn er spelleiders, en doe ik eens wat opeens iedereen
 

Deleted User - 2265087

Guest
header-wakkerdam.jpg

Door: Capricorno​

Instellingen:

Klaagmuur: Alleen voor de raaf
Eindtijd stemmen: 20:30
Lynchstemmen: In het topic, dikgedrukt en rood. Wijzigen doe je als volgt: Capricorno -> Capricorno, anders telt het niet mee.
Burgermeesterstemmen: In het topic, dikgedrukt en blauw Wijzigen doe je als volgt: Capricorno -> Capricorno, anders telt het niet mee.
Speciale acties: Naar Capricorno, Via het forum!
Netwerken en claimen: Beide staan aan​

Rollen:

Goedjes:

Dorpsgek:

Mag elke nacht 3 namen opgeven, hij krijgt de rollen van deze 3 spelers + 2 random rollen in alfabetische volgorde terug.
Bijvoorbeeld:
Capricorno (burger) - DemocratischeZwijmelaars (wolf) - Marwolaeth (cupido)
Burger - Burger - Cupido - wolf - ziener
Een dorpsgek mag niet 2 nachten achter elkaar 2 dezelfde personen, en 3 nachten achter elkaar 1zelfde persoon zien.

Muizenval:

De muizenval kan elke avond iemand zien, wie weet hij alleen niet.
De muizenval geeft vooraf een tijdstip aan voor de volgende dag. Diegene die dan als eerst een posts plaatst na dit tijdstip, wordt gezien.
Afspraken maken over wanneer iemand moet stemmen is ten strengste verboden! Als je hierop wordt betrapt vallen zowel de muizenval als de speler met wie die afspraken maakt dood!

Wijze burger:
De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen.
Hoeveel x zitten er in het spel?
voorbeelden:
Hoeveel burgers zitten er in het spel?
Hoeveel cupidos zitten er in het spel?
Het antwoord is dan de hoeveelheid van een rol waarmee ze zijn gestart. Indien er al is geïnfecteerd zal er echter wel het aantal wolven waarmee is gestart + 1 komen. Als er nog welpen zijn, zullen die niet als wolf meegerekend worden.

Cherubijntje:
In de eerste 3 nachten mag hij 2 mensen opgeven om te beschermen tegen de lunch. Het beschermen lukt echter alleen maar als hij behalve dat ook een speler opgeeft + een rol. Die rol moet een andere rol dan burger zijn, maar mag verder alles zijn. Als hij de rol van de speler goed heeft, zullen de 2 opgegeven spelers beschermd worden.
Na 3 nachten zal hij als hij 2 of 3x heeft beschermt opgroeien tot beschermengel. Anders zal hij een gewone burger worden.

Raaf:

De raaf mag 2x in het potje een bericht op de klaagmuur zetten. Verder mag hij dat potje elke dag 1 speler opgeven bij de leider die 1 of 2 extra stemmen krijgt, daarvoor is 50% kans.

Priester:
De priester heeft een flesje heiligwater die hij kan gooien over een speler.
Is deze speler een wolf, een heks of de ketter, zal deze dood gaan. Anders gebeurt er niks.
Dit gebeurd overdag, maar hij heeft een masker op. Niemand die dus weet wie deze priester is!
Er wordt altijd bekend gemaakt dat de actie gedaan is, dus ook bij een mislukte actie.

Beul:

De beul kan eenmalig een speler doden. Dit meldt hij aan de spelleider.
Dit gebeurd overdag, maar hij heeft een masker op, dus niemand ziet wie hij is!

Weerhamster:

De weerhamster overleeft de lunch altijd, hoevaak hij geluncht zal worden. Echter zal die wel sterven zodra hij wordt gezien.
De weerhamster gaat verder gewoon dood aan alle andere acties zoals de lynch of het heksendrankje.

Levensheks:

De levensheks heeft een drankje waarmee het lunchslachtoffer van de wolven tot leven kan worden gewekt. Zichzelf redden kan niet.
De heks krijgt niet te horen wie hij heeft gered.
De levensheks kan ook tegelijkertijd een doodsdrankje hebben en dus een complete heks zijn!

Doodsheks:
De doodsheks heeft een drankje waarmee een persoon kan worden vermoord.
De doodsheks kan tegelijkertijd ook een levensdrankje hebben en dus een complete heks zijn!

Jager:
Neemt iemand mee in zijn dood
Deze persoon moet hij van te voren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment deze keus veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.

Slechtjes:


Wolf:

Een wolf zonder extra krachten
Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen
Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes

Infectiewolf:
Heeft giftige tanden waarmee hij een goedje wolf kan maken
Dit mag vanaf nacht 2, en gebeurt in plaats van de lunch.
De geïnfecteerde verliest zijn oudere krachten en wordt een weerwolf
Geliefdes blijven bestaat en kunnen niet verdwijnen door infectie

Rattenval:
De rattenval is de slechte variant van de muizenval.
De rattenval kan elke avond iemand zien, wie weet hij alleen niet.
De rattenval geeft vooraf een tijdstip aan voor de volgende dag. Diegene wie dan als eerst een stem plaatst na dit tijdstip, wordt gezien.
Afspraken maken over wanneer iemand moet stemmen is ten strengste verboden!

Ketter:

De ketter kan net zoals de priester iemand "wateren", in het topic zal komen te staan dat de priester iemand gewaterd heeft.
Integendeel tot de priester heeft het water van de ketter geen effect, de actie zal dus altijd mislukken.
Zijn actie gebeurd overdag, maar de ketter heeft een masker op, dus niemand weet wie hij is!

Slechte beul:
De slechte beul kan net zoals de echte beul iemand vermoorden.
Dit komt in het topic te staan en gebeurt overdag. Maar hij draagt een masker, dus niemand weet wie hij is!
Aan het begin van het potje kent de beul de slechtjes nog niet. Hij moet ze dus zelf zien te ontdekken!

Neutraaltjes:

Cupido:

Cupido schiet voor de eerste lunch twee personen die elkaars geliefden worden.
Dit houdt in dat ze samen moeten winnen en dat de andere geliefde ook doodgaat aan liefdesverdriet als z'n liefje sterft.
Goed/slecht koppel wordt derde partij
Goed/goed koppel wint met geliefden
Doel van Cupido is winnen met geliefden, in welke situatie dan ook, behalve als ze dood zijn, dan zoekt hij het maar uit.

Mythomaan:

De Mythomaan maakt in nacht 2 een belangrijke keuze voor wie hij "ziet".
Is deze een weerwolf, veranderd de Mythomaan ook in een weerwolf (geldt alleen voor wolven, dus niet voor welp e.d. Als hij de infectiewolf ziet wordt hij een gewone wolf)
Is deze een dorpsgek of muizenval, dan wordt de Mythomaan ook een ziener.
Is deze een heks, dan wordt de Mythomaanook een heks.
In alle andere gevallen wordt de Mythomaan een burger.

Verhullende speler:
Deze speler heeft als doel zoveel mogelijk chaos te maken in het potje.
2x in een potje mag hij een bericht naar de spelleider sturen dat hij de rollen van de spelers die die nacht dood gaan wil verbergen. Dan zal er niet bij staan hoe een speler dood is gegaan, en wat de rol is.

Bijrollen:


Ijzeren Hein:
De ijzeren hein is beschermd tegen twee gebeurtenissen.
Als de jager de ijzeren hein mee het graf in wil nemen zal er niets gebeuren, de identiteit van de ijzeren hein is dan wel bekend.
Als de beul de ijzeren hein wil vermoorden zal dit mislukken en zal de beul zelf sterven, de identiteit van de ijzeren hein is dan ook bekend.
De ijzeren hein kan elke gewone rol hebben, hij kan dus ook weerwolf zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan