Grappige aanvallen/leuke verdediging

DeletedUser54299

Guest
Speer is vooral goed tegen cavalerie en edels tellen als infanterie/algemene troepen met nog best wel een hoge aanvalskracht... Anyways +1!

Ik leg het hier al uit... maar niet heel erg goed.

Laten we even wat in de simulator gooien:

n33e49.png

*met muur van 18, en vlaggen en geluk hetzelfde

Dit is mogelijk omdat speer 3x zo goed is tegen cavalerie dan tegen algemene troepen zoals (speer, zwaard, bijl, ram, kata en) edels.

Als ik in de simulator er een edel bij gooi, dan blijft ie leven. Volgens mij komt dat doordat hoewel alle LC doodgaan, er nog wat resterende aanvalskracht is die de edel in leven houd.
 

DeletedUser

Guest
Oké, ik snap je uitleg :).

Alleen niet bepaald eerlijk vind ik want bij mij gaat de edel altijd dood als er meer dan de helft van de troepen sterven :p.
 

DeletedUser54299

Guest
het is net die precieze combo van troepen die het laat werken :p was dus inderdaad erg veel geluk.
 

DeletedUser69700

Guest
Ik dacht dat de regel was dat de edel doodging als 50 procent of meer van de begeleidende troepen doodgingen tijdens de aanval.

Ik geloof niet dat dat de regel is, eens had ik de vv van xfalf en toen heb ik 2x een edel gesniped en ik had telkens maar 10 en 18 van de 50 lc mee. Raar geval dit:ram:
 

DeletedUser71618

Guest
Oké, ik snap je uitleg :).

Alleen niet bepaald eerlijk vind ik want bij mij gaat de edel altijd dood als er meer dan de helft van de troepen sterven :p.

Als er 50% van de infanterie (bijl in de meeste gevallen gezien we daarmee aanvallen) dood gaat gaat de edel ook dood (een edelman = onderdeel van de infanterie). Een edelman en LC zijn verschillende soorten troepen, vandaar. Dat is dus ook de reden waarom edels met LC sturen altijd beter is dan edels met bijl sturen.

Dat maakt dan weer niet dat ik snap hoe deze edel het kan overleven, maar dat zal wel met alle gevechtssimulaties net zo uitkomen. :p
 

DeletedUser

Guest
ze zijn gewoon te goed, ze zitten op een niveau dat ik niet kan begrijpen :S
 

DeletedUser65921

Guest
R-Dude (Ekeafca) valt Are You Afraid? (501|372) C35 aan - (----------------------------------------- DODGE THIS) (nieuw) 16.04.14 23:04 :eek:

Maar ik heb wel al gemerkt dat jij duidelijk geen voorstander bent van aanvallen met off, of timen van treintjes.
 
Reactiescore
7.944
R-Dude (Ekeafca) valt Are You Afraid? (501|372) C35 aan - (----------------------------------------- DODGE THIS) (nieuw) 16.04.14 23:04 :eek:

Maar ik heb wel al gemerkt dat jij duidelijk geen voorstander bent van aanvallen met off, of timen van treintjes.

Als het zo ook kan, why not :p
 
Bovenaan