Religies, geloven en godsdiensten

DeletedUser

Guest
Zie jij vitamines??
Zie jij wind??

Nee, dus zeur niet...
God kan je enkel ervaren, je kan hem voelen...

Wat een vergelijking weer...
Dat was een antwoord op franks vraag van "waarom dan niet God?".
Ik weet 100% zeker dat een ster geen verzinsel is, ik zie er namelijk 1 in de lucht. God ziet niemand, dus het is zekerder dat er een ster kan bestaan dan dat god bestaat.
 

DeletedUser

Guest
Zie jij vitamines??
Zie jij wind??

Nee, dus zeur niet...
God kan je enkel ervaren, je kan hem voelen...

ooit gehoord van scheikunde? Met een goed reagens kan je vitamines aantonen, en de wind kan je zichtbaar maken met molens, met god kan dit niet.


Nog een bewijs tegen het christendom: de wetenschap kan god accepteren als er bewijs voor is, het christendom kan het niet-bestaan van god niet accepteren, ongeacht wat voor bewijs er is.
 

DeletedUser14912

Guest
trouwens

voor iets dat gemaakt is om licht te geven is de zon wel erg belangrijk
 

DeletedUser

Guest
Ik merk het niveau al van jullie...
Het is een discussie-forum, sta open voor nieuwe ideeën en probeer elkaar te begrijpen, dat doen jullie niet...

Enshou, het enige wat jij intresseerd is het afkraken van het geloof, daar ben je continue mee bezig, je denkt dat je er veel van afweet, maar het Christendom is onbekend terrein voor jou...

sword of fire, sta open voor nieuwe dingen, probeer het te brgijpen of zeg niks, in je eigen wereldje leven heeft geen zin...
Alles van je eigen standpunt bekijken is onzin, je kan zo onmogelijk meepraten...
 

DeletedUser

Guest
Hoe durf Jij dat te zeggen? Hypocriet...
Jij bent degene die zegt het IS zo omdat het in de bijbel staat. Wij verwachten argumenten en wij geven die zelf ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Wie zegt hier: Ik vind godsdiensten onzin?
Met die persoon wil ik eens discussieren...
 

DeletedUser

Guest
Hangt er van af hoe je het bekijkt. Er zijn toch meer negatieve dan positieve dingen eraan.
Al zijn de positieve uiteraard heel positief.
 

DeletedUser

Guest
^^ we kennen je mening.. Ik ben zelf niet gelovig, maar heb er veel respect voor. ik kan enkel maar jaloers zijn op mensen die in deze wereld vol miserie en problemen toc blijven kunnen geloven in het goede.
 

DeletedUser

Guest
Ironisch dat die problemen meestal veroorzaakt zijn door georganiseerd geloof.
 

DeletedUser

Guest
Ah Enshou ik zie dat je nog steeds hetzelfde denkt en typt:D Afkraken afkraken en afkraken.
 

DeletedUser

Guest
Ongeloof in de mens. Ik geloof in een hogere kracht maar geloof niet dat de mens die ooit zal begrijpen. Laat staan er een boek over schrijven.
 

DeletedUser

Guest
Die hogere macht, God genaamd, heeft ons Zelf verteld wat Hij van ons wilde en alles wat Hij ons kwijt wilde.
 

DeletedUser

Guest
Als hij dat had gedaan was het dan niet een vergissing? En hoe kun je vergissingen maken als je almachtig bent?
 

DeletedUser

Guest
Door het zo onduidelijk te doen zijn er nogal wat oorlogen gekomen ;)
 

DeletedUser

Guest
Het is duidelijk genoeg. Alleen interpreteren mensen het verkeerd of ze doen maar wat.
 
Bovenaan