Wat is het ideale dorp?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser3209

Guest
Beste forumlezers,

Wat is volgens jullie het ideale dorp zodat je nog veel troepen kan maken?

Kunnen jullie mij dat eens zeggen wat het ideale dorp is!!

Alvast bedankt,

MVG Darkknight12,
 

DeletedUser

Guest
Als ik bovenstaande goed begrijp bouw jij de schuilplaats lvl 10 zodat diegene die JOUW dorp overneemt nog grondstoffen zou hebben mocht hij een "veeg" teveel gestuurd hebben.
Vriendelijke jongen ben jij ;)

Ik kan ook mis zijn, call me a NooB,

Grtz,
€*

Hij bedoelt dat als de clear uren voor de adels komen, en hij duikt, hij altijd genoeg gs heeft om de muur weer op te bouwen.
 

DeletedUser

Guest
licht eraan.

ik heb zelf een soort 'tank-defance, ontwikkeld.

vooral handig voor dorpen direct aan de grenslijnen van je eigen rijk.

vooral op veel dorpen zal dit veel gaan schelen, op de 50 verdedigings dorpen bijna 100.00 punten. welke handig kunnen zijn op het moraal.

het is als volgt:

hoofdgebouw level 15: dit is het gene wat je nodig bent dingen af te kunnen breken, de rest is zonde voor je punten, en voor je mensen.

barakken level 20: licht er vooral aan of je veel in oorlog bent of niet, het snelste en handigste is natuurlijk level 25, om snel je troepen weer bij te kunnen schaven.

stal: geen, echt goeie verdedigings units hebben ze niet buiten de zware cavelarie die erg snel zijn. echter kun je hier beter aparte dorpen voor maken.

werkplaats: GEEN, je verdedigd toch? je valt niet aan...

adelshoeve: geen, goudenmunten kun je ook in dorpen dichtbij slaan. hierin krijg ik echter wel altijd ruzie met mijn broer. je moet veel tijd in stoppen in rustige tijden deze grondstoffen naar andere dorpen te verplaatsen.

marktplaats: hierin krijg ik ook altijd ruzie met hem, ik vind level 20(110 handelaren) meer als genoeg. echter ben je niet zo'n actieve speler en heb je wel een sociaal leven is het handig dan level 25(235 handelaren) te bezitten. dit gaat dan veel sneller en hoef je maar 3x per dag te doen. echter word dit ook iritant als je meer als 300 dorpen hebt.

grondstoffen, opslag & boerderij level 30: zonder twijfel is dat toch echt het handigste, behalve als je een of andere gek bent die heletijd achter zijn pc zit en zijn opslag lager wil hebben....


schuilplaats: nutteloos, en geeft je 25 punten(whauw:O) en ksot je bolgens mij 5 inwoners. terwijl je die grondstoffen na een half uur wachten wel weer terug hebt.

muur: niet nodig(grapje). altijd level 20, de hoeveelheid wat die muur beschermt is ongekend, en veel beter als de hoeveelheid strijders die je er anders uit zou krijgen.

geeft je intotaal 8227 punten. dat bijna 2.000 punten scheelt op de andere dorpen.

inwoners: al sloeg je me dood, ik ben gestopt in wereld 2 en speel alleen nog maar in wereld 3, waar ik nog niet zo ver ben...
 

DeletedUser3461

Guest
Dat is een leuke tactiek.
Alleen op die manier kan een tegenstander makkelijk zien wat er in een dorp staat.
Kijk na de punten heeft je dorp veel punten dan is het een aanvalsdorp heeft het weinig punten verdediging:p
verdere toelichting nodig van het nadeel hiervan;)
 

DeletedUser

Guest
hoofdgebouw level 15: dit is het gene wat je nodig bent dingen af te kunnen breken, de rest is zonde voor je punten, en voor je mensen.

Eh ja, als je muur naar 0 is gebracht is lvl 15 echt niet handig.


barakken level 20: licht er vooral aan of je veel in oorlog bent of niet, het snelste en handigste is natuurlijk level 25, om snel je troepen weer bij te kunnen schaven.

lvl 20 ? dat is echt noobie

stal: geen, echt goeie verdedigings units hebben ze niet buiten de zware cavelarie die erg snel zijn. echter kun je hier beter aparte dorpen voor maken.

Schijnbaar maak je alleen defence, maar als je zoveel dorpen hebt gehad, weet je dat je met ZC goed en snel kan deffen, en het is voor je stam ook wel handig als ze op je kunnen rekenen.

adelshoeve: geen, goudenmunten kun je ook in dorpen dichtbij slaan. hierin krijg ik echter wel altijd ruzie met mijn broer. je moet veel tijd in stoppen in rustige tijden deze grondstoffen naar andere dorpen te verplaatsen.

Ook echt een noobie gedachte, ik wil altijd en overal een adel kunnen maken, en het scheelt nogal een boel gesleep met GS, dat je in een aanvalsdorp geen adelshoeve maakt kan ik nog enigzins inkomen, maar in een def dorp? :rolleyes:



schuilplaats: nutteloos, en geeft je 25 punten(whauw:O) en ksot je bolgens mij 5 inwoners. terwijl je die grondstoffen na een half uur wachten wel weer terug hebt.

Zie Duckjes post, niet nutteloos, maar deze kan ik nog wel inkomen.

Verder maakt het voor def dorpen imo niet zo heel veel uit of je nu 500 boerderijplaatsen meer of minder hebt, gaat er voor mij meer om hoeveel aanvallende troepen ik kan maken in een dorp.

Maar gezien de rest van jou bouw taktiek, staan we nogal lijnrecht tegenover elkaar :)
 

DeletedUser

Guest
Idd, interessante post om wat reacties op te geven.

licht eraan.
hoofdgebouw level 15: dit is het gene wat je nodig bent dingen af te kunnen breken, de rest is zonde voor je punten, en voor je mensen.

Met jouw configuratie valt er bijna nx meer af te breken, dus for the sake of farm-space: zet je hq op lvl 1
Spelling: licht -> ligt


barakken level 20: licht er vooral aan of je veel in oorlog bent of niet, het snelste en handigste is natuurlijk level 25, om snel je troepen weer bij te kunnen schaven.

Eens je in oorlog ligt is het niet de bedoeling dat je eerst nog al je barracks 5 levels moet opbouwen.
Spelling: licht -> ligt


stal: geen, echt goeie verdedigings units hebben ze niet buiten de zware cavelarie die erg snel zijn. echter kun je hier beter aparte dorpen voor maken.

Voor sommige aanvalslegers is bij een optimale verdediging een bepaalde verhouding HC nodig. Daarnaast versnel je de productie ook omdat je tegelijk HC en infanterie kan bouwen.
+ je puntenverschil verraadt de dorpen-configuratie


werkplaats: GEEN, je verdedigd toch? je valt niet aan...

... en men kan direct je aanvalsdorpen onderscheiden van je verdedigingsdorpen.
Spelling: verdedigd -> verdedigt
Gramatica: tautologie/pleonasme: als het een defensief dorp is is het zoiezo geen offensief dorp.


adelshoeve: geen, goudenmunten kun je ook in dorpen dichtbij slaan. hierin krijg ik echter wel altijd ruzie met mijn broer. je moet veel tijd in stoppen in rustige tijden deze grondstoffen naar andere dorpen te verplaatsen.

Waste of time
Familiale kwestie: Je broer heeft gelijk


marktplaats: hierin krijg ik ook altijd ruzie met hem, ik vind level 20(110 handelaren) meer als genoeg. echter ben je niet zo'n actieve speler en heb je wel een sociaal leven is het handig dan level 25(235 handelaren) te bezitten. dit gaat dan veel sneller en hoef je maar 3x per dag te doen. echter word dit ook iritant als je meer als 300 dorpen hebt.

Spelling: word -> wordt
iritant -> irritant
als -> dan


schuilplaats: nutteloos, en geeft je 25 punten(whauw:O) en ksot je bolgens mij 5 inwoners. terwijl je die grondstoffen na een half uur wachten wel weer terug hebt.

Spelling: ksot -> kost
bolgens -> volgens


muur: niet nodig(grapje). altijd level 20, de hoeveelheid [D]wat die[/B] muur beschermt is ongekend, en veel beter als de hoeveelheid strijders die je er anders uit zou krijgen.

Spelling: wat die -> die de
als -> dan
Opmerking: Dit is niet grappig
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
ik heb zelf een soort 'tank-defance, ontwikkeld.

spelling: defence

vooral op veel dorpen zal dit veel gaan schelen, op de 50 verdedigings dorpen bijna 100.00 punten. welke handig kunnen zijn op het moraal.

grammatica: 100.00 men schrijft altijd na 3 nullen een punt en niet na 2. Correcte notatie zou zijn: 10.000

hoofdgebouw level 15: dit is het gene wat je nodig bent dingen af te kunnen breken, de rest is zonde voor je punten, en voor je mensen.

Een paar opmerkingen:

- Hoofgebouw lvl 15? Waarom zou je dit doen. Je kan geen edels maken in desbetreffende dorp. Oke als je daar alleen goudmuntjes wilt slagen maar dan nog, als je muur naar lvl 0 wordt gebombardeerd, zou ik toch graag een paar uur uitsparen.

-Spelling: Hetgene*

-Spelling: bent = hebt voor
barakken level 20: licht er vooral aan of je veel in oorlog bent of niet, het snelste en handigste is natuurlijk level 25, om snel je troepen weer bij te kunnen schaven.

- Grammatica: ", en" wordt nooit gebruikt na elkaar. Het is oftewel het 1 oftewel het ander.

- "Mensen", in dit spel spreken we van bewoners/populatie.

stal: geen, echt goeie verdedigings units hebben ze niet buiten de zware cavelarie die erg snel zijn. echter kun je hier beter aparte dorpen voor maken.

Ik prefereer toch altijd een stal van minstens lvl 15, zelf staat deze bij mij altijd op lvl 20. Moest er ooit snelle ondersteuning aangeboden worden, heb je deze zeker nodig. Je kan immers geen meerdere ridders maken, of zelfs in bepaalde werelden geen maken.

Het is trouwens cavalerie.

Na een punt gebruik je een hoofdletter ;)

adelshoeve: geen, goudenmunten kun je ook in dorpen dichtbij slaan. hierin krijg ik echter wel altijd ruzie met mijn broer. je moet veel tijd in stoppen in rustige tijden deze grondstoffen naar andere dorpen te verplaatsen. ]/quote]

Ik vind dit net de perfecte plaats om massaal muntjes te produceren, immers je off dorpjes constant herbouwt moeten worden.

grondstoffen, opslag & boerderij level 30: zonder twijfel is dat toch echt het handigste, behalve als je een of andere gek bent die heletijd achter zijn pc zit en zijn opslag lager wil hebben....

- "een" moet "één" zijn.
- "heletijd" = hele tijd ^^

Ik ben zon één of andere gek, toch staat die op 30. Waarom? Omdat het gewoon nodig is als je goed wilt zijn :)

inwoners: al sloeg je me dood, ik ben gestopt in wereld 2 en speel alleen nog maar in wereld 3, waar ik nog niet zo ver ben...

Inwoners:confused:
Waarom verschiet ik er niet van dat je niet zo ver bent in W3?:p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Schuilplaats (Level 10)
VEEL mensen zullen zeggen bah verzamelplaats! hoewel ik persoonlijk zou zeggen dat het nog een aardig goed gebouw is.

De verzamelplaats kan 2000 grondstoffen 'huizen', Als je een dorp overneemt en een veeg teveel hebt gestuurd en dus alle grondstoffen in het dorp steelt is het dorp 'LEEG' als jij het inneemt.
geen grondstoffen om iets mee te doen dus ;)
als er een schuilplaats staat heb je nog een 2000 van elke grondstof, deze kan je gebruiken om de muur van lvl 0 -> 8 te laten bouwen.

Tegen de tijd dat je grondstoffen van een ander dorp hebt gestuurd is de muur vaak al 4 - 5.

every second counts ;)

Ben je vet mee als je je eigen dorpen hiermee voorziet, dus je tegenstanders een voordeel geeft als hij/zij het overneemt. Zoals jij het zegt zou je dus je tegenstanders moeten promoten om die op te bouwen ;)
 

DeletedUser3369

Guest
nu komt mijn ideale dorp :p

Hoofdgebouw - Level 20
Dit lijkt mij denk ik wel logisch :p

Kazerne - Level 25
Dit ookwel

Stal Level - 20
en deze ookal :)

Werkplaats - Level 5
Werkplaats lvl 5 zorgt ervoor dat mijn rammetjes optijd klaarzijn, zoals duckje a zei.

Adelshoeve - Level 3
Voor de edelmannen ;)

Smederij - Level 20
Dit is ook van zelf sprekend denk ik

Verzamelplaats - Level 1
tja xD

Marktplaats - Level 19
Dit is mijn enige vernieuwende denk ik :p, ik heb hem het liefst lvl 19, en ik heb daar heel mooi een reden voor. bij lvl 19 heb ik 91 handelaren, en als ik het nodig vind, kan ik dus 30.000 grondstoffen van elk naar een dorpje sturen, en dat is grofgezegt 1 pakketje :) vind ik wel mooi persoonlijk. ook scheelt het weer een paar bevolking :)

Houthakkers/Leemgroeve/IJzermijn/Boerderij/Opslagplaats - Level 30
Dit is ook gewoon simpel

Muur Level - 20
en dit is gewoon voor je verdediging :)

dus in totaal heb ik nog 20761 bevolking over die ik kan spenderen aan mijn legers. en hoe die eruit zien ga ik jullie mooi niet vertellen :p
 

DeletedUser7909

Guest
ik doe Hoofdgebouw op level 20.

Ik weet niet of jullie dit al gezien hebben maar kazerne level 24 is hetzelfde als level 25. Ze zijn allebei 16 %, dus het het is beter om kazerne op level 24 te houden.

Stal level 20.

Werkplaats in defence dorpen niet, maar in aanvalsdorpen hou ik die ook op level 10.

Adelshoefe standaard, en in wereld 5 op level 3.

Smederij ook op level 20.

Verzamelplaats valt niet veel over te zeggen lijkt me.

Marktplaats level 20 dan kun je nog steeds redelijk veel handelen.

Hout, leem en ijzer zij standaard level 30.

Boerderij en opslag ook standaard level 30.

Schuilplaats veel mensen zeggen ach die neemt toch niet veel plaats inbeslag, maar ik spendeer die 8 plaatsen toch aan leger in plaats aan een vrijwel nutteloze gebouw (dat is mijn mening).

Muur natuurlijk ook op 20.
 

DeletedUser3461

Guest
darkprince2 leuke opbouw alleen je hebt even niet opgelet.
Kazerne lv 25 en lv 24 zit namelijk wel degelijk een verschil tussen.
Werkplaats niet bouwen in defensedorpen is natuurlijk handig alleen zo geef je je tegenstander te veel informatie.
De truc met uitbouwen is dat alle dorpen hetzelfde aantal punten hebben.
Zo kan je tegenstander niet zien wat voor troepen erin staan.
Bij jou kan een tegenstander dat dus wel:(
 

DeletedUser

Guest
Er is idd een verschil tussen lvl 24 en lvl 25. Op het eerste zicht is dit verschil heel klein, maar eens je 1K troepen in wachtrij zet merk je wel duidelijk wat het verschil uitmaakt.
 

DeletedUser3768

Guest
nu komt mijn ideale dorp :p

Hoofdgebouw - Level 20
Dit lijkt mij denk ik wel logisch :p

Kazerne - Level 25
Dit ookwel

Stal Level - 20
en deze ookal :)

Werkplaats - Level 5
Werkplaats lvl 5 zorgt ervoor dat mijn rammetjes optijd klaarzijn, zoals duckje a zei.

Adelshoeve - Level 3
Voor de edelmannen ;)

Smederij - Level 20
Dit is ook van zelf sprekend denk ik

Verzamelplaats - Level 1
tja xD

Marktplaats - Level 19
Dit is mijn enige vernieuwende denk ik :p, ik heb hem het liefst lvl 19, en ik heb daar heel mooi een reden voor. bij lvl 19 heb ik 91 handelaren, en als ik het nodig vind, kan ik dus 30.000 grondstoffen van elk naar een dorpje sturen, en dat is grofgezegt 1 pakketje :) vind ik wel mooi persoonlijk. ook scheelt het weer een paar bevolking :)

Houthakkers/Leemgroeve/IJzermijn/Boerderij/Opslagplaats - Level 30
Dit is ook gewoon simpel

Muur Level - 20
en dit is gewoon voor je verdediging :)

dus in totaal heb ik nog 20761 bevolking over die ik kan spenderen aan mijn legers. en hoe die eruit zien ga ik jullie mooi niet vertellen :p

Dat doe je dan knap zonder boerderij xD:D
 

DeletedUser7909

Guest
darkprince2 leuke opbouw alleen je hebt even niet opgelet.
Kazerne lv 25 en lv 24 zit namelijk wel degelijk een verschil tussen.
Werkplaats niet bouwen in defensedorpen is natuurlijk handig alleen zo geef je je tegenstander te veel informatie.
De truc met uitbouwen is dat alle dorpen hetzelfde aantal punten hebben.
Zo kan je tegenstander niet zien wat voor troepen erin staan.
Bij jou kan een tegenstander dat dus wel:(

Hebben ze dan een foutje met die procent berekeningen gedaan want ze staan allebei op 16 %. dan zou level 25 op 15 % of zo moeten staan ?
 

DeletedUser2826

Guest
Hebben ze dan een foutje met die procent berekeningen gedaan want ze staan allebei op 16 %. dan zou level 25 op 15 % of zo moeten staan ?
Het is afgerond op 16%

De ene zal bijvoorbeeld zijn:
level 24: 16,1 %
level 25: 16,4 %
.... zo kan je verschillende combinaties hebben, het zit hem in het afronden.

@ 'Blackcomb' en 'appeljongens', het is niet de bedoeling elke spelfout er uit te halen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan