Stelling van de dag

Reactiescore
490
Dan lijkt mij een plunder max van pakweg 50k per dag geen slecht idee voor de gezondheid van de accounts die dat nu al halen. Persoonlijk vind ik dat dit nog weinig met het core idee van dit spel te maken heeft. Je zou het niet moeten willen en zou mensen tegen zichzelf moeten beschermen door begrenzing.

Activiteit gepaard met een beetje kennis zal natuurlijk altijd een competitief voordeel geven. Maar zo als je hier boven aanhaalt (in andere woorden weliswaar), eindeloos farmen is pure tijdverspilling. zeker met de hedendaagse scripts waardoor er nog weinig skil te pas komt.

Limited haulth werelden zijn in mijn ogen ook een stuk logischer om toe te passen dan normale farm werelden. Wie wil farmen kan in de start nog steeds een voordeel t.o.v. de concurrentie behalen. Maar wie de motivatie/tijd niet heeft kan nog altijd redelijk mee draaien mits ze de basis van het spelletje beheersen.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Dat maakt anderzijds mbs en fusies nog meer op.

Ja, maar dit wordt al wel beteugeld door boostregels. In mijn optiek maakt een limited haul ook dat het voordeel dat je kunt behalen met 'goed offen' groter zal worden. Goedkopere doelwitten, beter samenwerken, een goede voorbereiding, dat soort onderdelen van goedkoop offen. Een, in mijn optiek, negatief neveneffect van 'onbeperkt' farmen is dat het spelletje grotendeels draait om een zo groot mogelijk gebied, zo snel mogelijk controleren.

Dit zie je bijvoorbeeld United Masters (Dei) doen, die is edels aan het verkwisten op bonusdorpjes - maar het is de locatie die het het waard maakt. UM kan dit doen doordat hij door middel van farmen eigenlijk een edeloverschot verkrijgt (en niet per sé een clearoverschot, anders had je wel een serieus doelwit gepakt..). En daarnaast is het de locatie; de nabijheid van vele tientallen barbarendorpjes, waarmee de farmopbrengsten --> het edeloverschot vergroot zullen worden. Daarnaast vormen de bonusdorpjes op deze locatie ook een barrière vormen voor Chefdiepvries en dergelijke en kan het uiteindelijk het begin van een safezone opleveren. Maar deze hele actie is 'door en voor' het ongelimiteerd farmen.

Je zou ook nog verder kunnen redeneren; accounts die véél beter farmen dan andere accounts, zullen niet echt gehaast zijn bij het aanpakken van serieuze opponenten. Waarom zouden ze? Door het harde farmen bewerkstellig je sowieso wel een betere groei (al bouw je bonusdorpen uit..) en bouw je sneller kwantiteit op, zodra je een dik kwantitatief voordeel hebt, dan pas pak je een doelwit - dat vaak vrij kansarm is. Leuk voor de nolifer, minder leuk voor de wereld.

1713981520796.png
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.787
Leuk voor de nolifer, minder leuk voor de wereld.

Wat is dit voor een uitspraak? Kansloze post. Dus het feit dat 'n account het beter doet dan de rest, nota bene een account die echt een heel zware start heeft, maakt het niet leuk voor de wereld door te groeien? Hou op man, wat is dit voor een zinloze poging tot propaganda.

Zullen we het anders even hebben over de twee dorpen die Robert afgestaan heeft aan Chaos zodat Chaos mee kon helpen aanvallen op de stam NB? Moeten die niet terug? Na het opzeggen van de NAP wellicht wel netjes, toch?
 
Reactiescore
16
Ja, maar dit wordt al wel beteugeld door boostregels. In mijn optiek maakt een limited haul ook dat het voordeel dat je kunt behalen met 'goed offen' groter zal worden. Goedkopere doelwitten, beter samenwerken, een goede voorbereiding, dat soort onderdelen van goedkoop offen. Een, in mijn optiek, negatief neveneffect van 'onbeperkt' farmen is dat het spelletje grotendeels draait om een zo groot mogelijk gebied, zo snel mogelijk controleren.

Dit zie je bijvoorbeeld United Masters (Dei) doen, die is edels aan het verkwisten op bonusdorpjes - maar het is de locatie die het het waard maakt. UM kan dit doen doordat hij door middel van farmen eigenlijk een edeloverschot verkrijgt (en niet per sé een clearoverschot, anders had je wel een serieus doelwit gepakt..). En daarnaast is het de locatie; de nabijheid van vele tientallen barbarendorpjes, waarmee de farmopbrengsten --> het edeloverschot vergroot zullen worden. Daarnaast vormen de bonusdorpjes op deze locatie ook een barrière vormen voor Chefdiepvries en dergelijke en kan het uiteindelijk het begin van een safezone opleveren. Maar deze hele actie is 'door en voor' het ongelimiteerd farmen.

Je zou ook nog verder kunnen redeneren; accounts die véél beter farmen dan andere accounts, zullen niet echt gehaast zijn bij het aanpakken van serieuze opponenten. Waarom zouden ze? Door het harde farmen bewerkstellig je sowieso wel een betere groei (al bouw je bonusdorpen uit..) en bouw je sneller kwantiteit op, zodra je een dik kwantitatief voordeel hebt, dan pas pak je een doelwit - dat vaak vrij kansarm is. Leuk voor de nolifer, minder leuk voor de wereld.

Bekijk bijlage 35515
Ha Roald,

Wij van UM zijn content met je compliment dat wij goed inspelen op de situatie die zich heeft voorgedaan bij ons in de rim.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.415
Wat is dit voor een uitspraak? Kansloze post. Dus het feit dat 'n account het beter doet dan de rest, nota bene een account die echt een heel zware start heeft, maakt het niet leuk voor de wereld door te groeien? Hou op man, wat is dit voor een zinloze poging tot propaganda.

Zullen we het anders even hebben over de twee dorpen die Robert afgestaan heeft aan Chaos zodat Chaos mee kon helpen aanvallen op de stam NB? Moeten die niet terug? Na het opzeggen van de NAP wellicht wel netjes, toch?
is leuk voor de nolifer minder leuk voor de wereld niet van toepassing op elk account met insane plunderaars hier op de wereld? Die hele paragraaf waar in die uitspraak staat slaat niet eens op UM maar meer als algemene uitspraak.

daarbij is het, zoals UM zelf al aangeeft, eerder positieve propaganda voor UM dan wat anders? UM word hier niet in negatief daglicht weggezet, maar juist als een account dat goed en slim gebruik maakt van de wereldinstellingen.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.787
is leuk voor de nolifer minder leuk voor de wereld niet van toepassing op elk account met insane plunderaars hier op de wereld? Die hele paragraaf waar in die uitspraak staat slaat niet eens op UM maar meer als algemene uitspraak.

daarbij is het, zoals UM zelf al aangeeft, eerder positieve propaganda voor UM dan wat anders? UM word hier niet in negatief daglicht weggezet, maar juist als een account dat goed en slim gebruik maakt van de wereldinstellingen.

De laatste paragraaf begint letterlijk met "Je zou ook nog verder kunnen redeneren...". Dit is duidelijk dus een aansluiting op de paragraaf erboven, en het hele stukje gaat dus over UM. Het is misschien subtiel geschreven, maar ik kan iets enkel met wat er geschreven staat.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Wat is dit voor een uitspraak? Kansloze post. Dus het feit dat 'n account het beter doet dan de rest, nota bene een account die echt een heel zware start heeft, maakt het niet leuk voor de wereld door te groeien? Hou op man, wat is dit voor een zinloze poging tot propaganda.

Zullen we het anders even hebben over de twee dorpen die Robert afgestaan heeft aan Chaos zodat Chaos mee kon helpen aanvallen op de stam NB? Moeten die niet terug? Na het opzeggen van de NAP wellicht wel netjes, toch?

is leuk voor de nolifer minder leuk voor de wereld niet van toepassing op elk account met insane plunderaars hier op de wereld? Die hele paragraaf waar in die uitspraak staat slaat niet eens op UM maar meer als algemene uitspraak.

Ik snap niet waarom je zo op je pik getrapt bent Jordi, te weinig weerstand gehad de afgelopen tijd, dat je de eerste post met een vleugje propaganda direct 'kansloos' noemt?

UM diende hier als een voorbeeldje (alinea begint letterlijk met 'dit zie je bijvoorbeeld bij'), van de cyclus: ongelimiteerd farmen leidt tot edeloverschot en hoe edeloverschot weer ingezet wordt om nog meer ongelimiteerd te kunnen farmen door geografische uitbreiding ('jumps', barbs pakken op (farm-)strategische plaatsen, 'rim-rushen', concurrentie-vermijding).

Wat Maarten al zegt - de laatste alinea heeft niet zozeer betrekking op UM maar is een wat algemenere redenatie; 'riedeltje herhaalt zich eindeloos en overal en zal leiden tot een saaiere wereld'. Hier mag je anders over denken hoor, ik begin de alinea tenslotte met ''je zou verder kunnen redeneren''. Daarnaast is UM niet per sé de hardste farmer noch plunderaar, die eer strijken andere accounts op. Wellicht voel je je daarom zo aangesproken.

Ik proef ook dat je de 'hypocrisie' kaart wil trekken, maar het is een publiek geheim dat ik nooit een fan ben geweest van farmen (en ook niet van scripts, die discussies staat men vast nog op het netvlies), veel van mijn werelden waren LM of NH en als mijn account op overige werelden al rovers of plunderaars pakte, was mijn persoonlijke aandeel er klein in.

Tenslotte, ik heb echt geen idee waar je het over hebt of wie Robert is, post maar zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
271
Ja, maar dit wordt al wel beteugeld door boostregels. In mijn optiek maakt een limited haul ook dat het voordeel dat je kunt behalen met 'goed offen' groter zal worden. Goedkopere doelwitten, beter samenwerken, een goede voorbereiding, dat soort onderdelen van goedkoop offen. Een, in mijn optiek, negatief neveneffect van 'onbeperkt' farmen is dat het spelletje grotendeels draait om een zo groot mogelijk gebied, zo snel mogelijk controleren.

Dit zie je bijvoorbeeld United Masters (Dei) doen, die is edels aan het verkwisten op bonusdorpjes - maar het is de locatie die het het waard maakt. UM kan dit doen doordat hij door middel van farmen eigenlijk een edeloverschot verkrijgt (en niet per sé een clearoverschot, anders had je wel een serieus doelwit gepakt..). En daarnaast is het de locatie; de nabijheid van vele tientallen barbarendorpjes, waarmee de farmopbrengsten --> het edeloverschot vergroot zullen worden. Daarnaast vormen de bonusdorpjes op deze locatie ook een barrière vormen voor Chefdiepvries en dergelijke en kan het uiteindelijk het begin van een safezone opleveren. Maar deze hele actie is 'door en voor' het ongelimiteerd farmen.

Je zou ook nog verder kunnen redeneren; accounts die véél beter farmen dan andere accounts, zullen niet echt gehaast zijn bij het aanpakken van serieuze opponenten. Waarom zouden ze? Door het harde farmen bewerkstellig je sowieso wel een betere groei (al bouw je bonusdorpen uit..) en bouw je sneller kwantiteit op, zodra je een dik kwantitatief voordeel hebt, dan pas pak je een doelwit - dat vaak vrij kansarm is. Leuk voor de nolifer, minder leuk voor de wereld.

Bekijk bijlage 35515


Dei en Chaos BG confirmed
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.787
Ik snap niet waarom je zo op je pik getrapt bent Jordi, te weinig weerstand gehad de afgelopen tijd, dat je de eerste post met een vleugje propaganda direct 'kansloos' noemt?

Op mijn pik getrapt? Bij lange na niet. Het is gewoon een kansloze post, en dat maak ik duidelijk. Deze post is dan ook geen weerstand te noemen, want je zegt eigenlijk heel weinig. Je pakt één voorbeeld eruit, en eigenlijk in deze hele post zeg je heel weinig: er staat veel tekst, maar uiteindelijk staat er niks?

Overigens bijzonder dat je van niks weet, want je hebt één van de twee dorpen zelf overgenomen.
 
Reactiescore
1.893
Mooi als die likes op je post, lekker toxic met z'n allen
Weinig toxic aan, toch? Best lachwekkend als er serieus wordt gedacht dat zulke posts op mensen hun netvlies gebrand staan. Bij mij alleszins niet en mijn voorstel is dan ook om het overdrijven lekker aan Martijn over te laten.
 
Bovenaan