oudste stam

DeletedUser

Guest
Jups kruipele, klopt wat je zegt. Jullie in AS hebben aantal sterkten: al jullie dorpen in één cluster tegen elkaar, maar één grote vijand/front, jullie moeten maar 3 accounts actief houden, jullie kennen elkaar in RL, geen interne problemen, jullie liggen rustig, maar daar staan ook aantal zwakten tegenover. Een voorbeeld hiervan is dat jullie nooit een stam als TBR kunnen verslaan door te kleinschalig en edelgebrek. De andere zwakke punten ga ik hier niet zomaar cadeau geven^^

Over KH... goh, dat is gewoon een goeie bondgenoot. Jullie hebben zo ook RN / North die jullie niet aanvallen. Waardoor jullie ook veel save zone hebben. Of wij dan giga probleem hebben mocht BG verdwijnen? Dat werd volgens mij ook gezegd van als we ooit oorlog zouden krijgen met Fictus... je weet wel, de 2de beste stam op TBR na meer dan een jaar geleden. Ik denk dat jullie een groter probleem hebben mochten jullie 'BG' (=die stammen met hetzelfde doel) hun diplomatie wijzigen.

Maar dat BG met KH verdwijnt is gewoon geen optie, dus geen zorgen maken ;). We hebben veel aan elkaar en loopt niks mis tussen ons.

@Harm, kruipele gebruikte jou als fictief voorbeeld vermoed ik. Van jou weten we dat je over maand of 6 wel weer van account verandert, op naar het Noord-Westen? :D
 

DeletedUser13857

Guest
Jups kruipele, klopt wat je zegt. Jullie in AS hebben aantal sterkten: al jullie dorpen in één cluster tegen elkaar, maar één grote vijand/front, jullie moeten maar 3 accounts actief houden, jullie kennen elkaar in RL, geen interne problemen, jullie liggen rustig, maar daar staan ook aantal zwakten tegenover. Een voorbeeld hiervan is dat jullie nooit een stam als TBR kunnen verslaan door te kleinschalig en edelgebrek. De andere zwakke punten ga ik hier niet zomaar cadeau geven^^

Over KH... goh, dat is gewoon een goeie bondgenoot. Jullie hebben zo ook RN / North die jullie niet aanvallen. Waardoor jullie ook veel save zone hebben. Of wij dan giga probleem hebben mocht BG verdwijnen? Dat werd volgens mij ook gezegd van als we ooit oorlog zouden krijgen met Fictus... je weet wel, de 2de beste stam op TBR na meer dan een jaar geleden. Ik denk dat jullie een groter probleem hebben mochten jullie 'BG' (=die stammen met hetzelfde doel) hun diplomatie wijzigen.

Maar dat BG met KH verdwijnt is gewoon geen optie, dus geen zorgen maken ;). We hebben veel aan elkaar en loopt niks mis tussen ons.

@Harm, kruipele gebruikte jou als fictief voorbeeld vermoed ik. Van jou weten we dat je over maand of 6 wel weer van account verandert, op naar het Noord-Westen? :D

Idd wij kunnen niet jullie verslaan,maar dat komt idd alleen maar door troepen/eedel gebrek, Maar daardoor is het nog niet een "zwakte" dat wij dus jullie niet kunnen verslaan,kan eerder zeggen dat het recruteeren wat jullie steeds doen van nieuwe spelers eerder een zwakte is;)
 

DeletedUser

Guest
Soms kun je beter niets zeggen Kruipele, want zo maak je jezelf echt belachelijk.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het wel een zwakte, maar is mijn mening.

Je kan het ook verklaren als een verschil in ambitie. Jullie beperken jullie tot je continent of 2 wat daar gebeurt, TBR is een stam over de halve wereld. Jullie vechten tegen 1 stam, TBR vecht altijd tegen verschillende (grote) stammen tegelijk. AS heeft ook al verschillende jaren dezelfde vijanden en jullie diplomatie wijzigt zelden tot nooit. Aangezien jullie het zo kleinschalig houden vermijden jullie ook interne problemen tussen verschillende leden, zeker omdat jullie elkaar in RL kennen.

Op bepaalde tijdstippen rekruteren is nodig om je positie te handhaven. Kijk op alle werelden naar topstammen, elke topstam doet het. De andere optie is één keer fuseren en dan langzaam terug afslanken, maar dan heb je minder controle op wat je binnenhaalt.
 

DeletedUser13857

Guest
Ik vind het wel een zwakte, maar is mijn mening.

Je kan het ook verklaren als een verschil in ambitie. Jullie beperken jullie tot je continent of 2 wat daar gebeurt, TBR is een stam over de halve wereld. Jullie vechten tegen 1 stam, TBR vecht altijd tegen verschillende (grote) stammen tegelijk. AS heeft ook al verschillende jaren dezelfde vijanden en jullie diplomatie wijzigt zelden tot nooit. Aangezien jullie het zo kleinschalig houden vermijden jullie ook interne problemen tussen verschillende leden, zeker omdat jullie elkaar in RL kennen.

Op bepaalde tijdstippen rekruteren is nodig om je positie te handhaven. Kijk op alle werelden naar topstammen, elke topstam doet het. De andere optie is één keer fuseren en dan langzaam terug afslanken, maar dan heb je minder controle op wat je binnenhaalt.

Nouja dan zijn daar gewoon de meningen over verdeeld:)

Wij een andere "ambitie"!? Wij beperken ons geheel niet op 2 continenten,maar gaan door voor de gehele wereld!lol
Meschien dat het zo lijkt maar wat al eerder is gezecht,wij kunnen niet over veel troepen en eedels beschikken waardoor we nooit snel zullen groeien. Maar door rustig door te doen komen wij er ook wel:)
Wij hebben niet steeds nieuwe spelers met acount's nodig om te groeien als stam;)
Dat jij zegt dat jullie altijd tegen grote stammen vechten en dus de indruk wekt dat wij dat nooit doen en gedaan hebben dan zou ik toch echt maar eens onze stam STAT's na kijken;)

Je zegt het zelf eigenlijk precies goed,jullie rekruteren "omdat het nodig is om je positie te handhaven"!

handhaven/veiligheid

voor de mensen die het dan nog niet snappen,zoek het maar op in het woordenboek!:)

Dan kom ik dus nog even terug over ambitie,en moet ik zeggen dat je wel een beetje gelijk hebt met verschil van ambitie.
Het verschil is dus dat jij/jullie groot als stam willen zijn/worden/blijven door je positie te handhaven door zo afentoe nieuwe leden te rekruteren wat ik dus als een zwakte bod zie,tenminste als je dit spel als een echte uitdaging wilt zien.
 

DeletedUser

Guest
Hehe, je verwoord het lekker kruipele, mooi zo^^

Oké, onze eind-ambitie is dan toch hetzelfde als die van AS, heel w2 in ons bezit :p

Maar jij beweerd dat wij rekruteren om onze 'veiligheid' te waarborgen. Dat ben ik niet met je eens. Als we onze veiligheid willen verzekeren zouden we telkens verder afslanken als er spelers stoppen en overschieten met originele toppers van TBR, waartegen onze vijanden nooit wat, en nu nog niet, hebben kunnen bereiken en die in de top van de ranglijst staan. Om er enkele op te noemen: some1, MasMad, watcher21,Tunky, ...

Dat zou ons heel wat voordelen geven, we hebben minder front, minder accounts te verzorgen, minder verschillende mensen die moeten samenwerken, minder bondgenoten nodig en gwn minder vijanden. We zouden niet meer rang 1 staan en niet meer altijd in de schijnwerpers staan.

Maar dat heeft TBR niet gedaan. In plaats daarvan rekruteren we na elke (gewonnen?) oorlog regelmatig 1-2 spelers. Niet dat we daar altijd versterkt uitkomen, want na elke oorlog haken er TBR spelers af wegens tijdsgebrek of tw-moeheid. Zie onze grote dip na Fictus. Dikwijls uitstekende spelers die verdwijnen en waar andere voor in de plaats komen. Met deze nieuwe accounts hebben we dikwijls veel meer last dan winst, denk maar aan onze rekruten in het Noorden (waar we nooit echt goeie versterking hebben gevonden...) doorheen de tijd: Distractor, Neonlighting, Appie008, King John, Robertius. Je kan zelf voor veel van deze accounts het einde vertellen. Ik zou zelfs zeggen dat het onze uitdaging vergroot ipv we op zeker spelen met 'de harde kern'.

Jullie hebben geen nieuwe spelers nodig omdat jullie rustig liggen en zelden onder aanval. Geen enkele grote stam heeft zich ooit ernstig op jullie geconcentreerd. Dat gaat ook niet snel gebeuren zolang er oorlogen zijn als RN vs TBR, want stammen zoals RN hebben wel de edels om ons serieus pijn te doen. Maar dit is zeker mee jullie verdienste door de juiste diplomatie hiervoor te voeren. ;)

Dit toont jullie def rang als stam aan:
17 Actief/Spel 90,01 Mio.
Rang 17, 10 plaatsen lager dan jullie stamrang.

Ter info, TBR:
1 The Black Rose 3.477,64 Mio.
Dit (gigantisch) verschil toont toch aan dat jullie de voorbije jaren het enorm rustig hebben gehad.

Dit spel als een uitdaging zien... wel als ik jullie was lagen jullie uniek voor één van de grootste uitdaging van w2. The farmer vs Appeljongens, die strijd was 1 vs 1 hard tegen hard kunnen zijn met giga clusters, maar die zijn jullie uit de weg gegaan. :)
 

DeletedUser

Guest
De Kruipele, mocht je serieus een ambitie hebben de wereld te overheersen moet je reeel genoeg zijn dat het met jullie 3e NIET lukt. Alleen al om het feit dat er toch minimaal 20-30 spelers overblijven wanneer W2 stopt. Zoals Dietrix al aangeeft zul je mocht je een stam van 30 personen willen runnen af en toe mensen moeten 'vervangen'. Je kan nou eenmaal niet voorkomen dat mensen stoppen ,op delete gaan of dat er is iemand afgeslacht word. Of dat er is een keer 'iets' gebeurt in een stam dat er wat mensen weg gaan.

Over jullie ODD rang: Om het heel simpel te zeggen, ik heb dagen gehad dat ik 90 mill odd in 4 dagen er bij had... Het is natuurlijk jullie keus dat jullie het gevaar niet opzoeken. Appie werd aangevallen wanneer het al erg zwak stond.. veel barbaren... en door die barbaren is heel ex appie weggeedelt door mensen als Thibor waardoor jullie geen noemenswaardig front met TBR hebben.

Dietrix, dat verhaal over Appel VS The Farmer.. natuurlijk is dat er nooit van gekomen, Appel was er toen van overtuigt dat TBR hem elk moment massaal kon aanvallen, dan gaat die geen ruzie zitten maken met The Farmer lijkt mij:p
 

DeletedUser13857

Guest
Hehe, je verwoord het lekker kruipele, mooi zo^^

Oké, onze eind-ambitie is dan toch hetzelfde als die van AS, heel w2 in ons bezit :p

Maar jij beweerd dat wij rekruteren om onze 'veiligheid' te waarborgen. Dat ben ik niet met je eens. Als we onze veiligheid willen verzekeren zouden we telkens verder afslanken als er spelers stoppen en overschieten met originele toppers van TBR, waartegen onze vijanden nooit wat, en nu nog niet, hebben kunnen bereiken en die in de top van de ranglijst staan. Om er enkele op te noemen: some1, MasMad, watcher21,Tunky, ...

Dat zou ons heel wat voordelen geven, we hebben minder front, minder accounts te verzorgen, minder verschillende mensen die moeten samenwerken, minder bondgenoten nodig en gwn minder vijanden. We zouden niet meer rang 1 staan en niet meer altijd in de schijnwerpers staan.

Maar dat heeft TBR niet gedaan. In plaats daarvan rekruteren we na elke (gewonnen?) oorlog regelmatig 1-2 spelers. Niet dat we daar altijd versterkt uitkomen, want na elke oorlog haken er TBR spelers af wegens tijdsgebrek of tw-moeheid. Zie onze grote dip na Fictus. Dikwijls uitstekende spelers die verdwijnen en waar andere voor in de plaats komen. Met deze nieuwe accounts hebben we dikwijls veel meer last dan winst, denk maar aan onze rekruten in het Noorden (waar we nooit echt goeie versterking hebben gevonden...) doorheen de tijd: Distractor, Neonlighting, Appie008, King John, Robertius. Je kan zelf voor veel van deze accounts het einde vertellen. Ik zou zelfs zeggen dat het onze uitdaging vergroot ipv we op zeker spelen met 'de harde kern'.

Jullie hebben geen nieuwe spelers nodig omdat jullie rustig liggen en zelden onder aanval. Geen enkele grote stam heeft zich ooit ernstig op jullie geconcentreerd. Dat gaat ook niet snel gebeuren zolang er oorlogen zijn als RN vs TBR, want stammen zoals RN hebben wel de edels om ons serieus pijn te doen. Maar dit is zeker mee jullie verdienste door de juiste diplomatie hiervoor te voeren. ;)

Dit toont jullie def rang als stam aan:
Rang 17, 10 plaatsen lager dan jullie stamrang.

Ter info, TBR:
Dit (gigantisch) verschil toont toch aan dat jullie de voorbije jaren het enorm rustig hebben gehad.

Dit spel als een uitdaging zien... wel als ik jullie was lagen jullie uniek voor één van de grootste uitdaging van w2. The farmer vs Appeljongens, die strijd was 1 vs 1 hard tegen hard kunnen zijn met giga clusters, maar die zijn jullie uit de weg gegaan. :)

Die toppers in jullie stam hebben het idd tot nu toe nog makkelijk gehad met tegenstanders dat klopt:)

Je hebt doordat je meer account's hebt wel altijd een terug val bazis dat wanneer er een account sneuvelt de speler zo weer een nieuw account vanuit jullie stam kan nemen;)

Je vergeet ook nog stef007 of zoiets,maar this wel typies dat het nooit wat is geworden met account's die dicht of tegen ons aan lagen. Jullie wouden ons zelfs een jaar terug ofzo bij jullie in de stam hebben,maarja zoiets gaat natuurlijk nooit gebeuren na dat ik een vracht troepen daaarvoor over mij heen had gehad van jullie. Was wel dan makkelijker geweest voor ons,en was TBR nog sneller gaan groeien als stam. Want men kan lullen wat men wilt,maar waar wij zitten breiden jullie niet uit en geeft zo RN toch soort een beetje save gebiet achter ons.

Wij hebben het laatste jaar zoiezo weinig aan aanvallen gehad,maar daarvoor nog regelmatig,van jullie van DD / MM / 300 en nog wel een paar maar weet niet eens de naam er meer van!lol

Over diplomatie gesproken,das trouwens ook een goeie,daar verschillen wij in:)
Jullie vragen,dat is ons altijd aangeboden!lol

Over de OD van verdedeging kan ik ook heel helder over zijn,doordat wij dus al minstens een jaar geen aanvallen hebben gehad is dat dus niet meer echt opgelopen,maar wij stonden eerder wel hooger in de stats daar mee en als je dus na gaat dat het nu steeds harder gaat met troepen slopen aangezien de over gebleven spelers steeds groter zijn is het dus logies dat wij niet meer zo hoog daar in staan,maar anderzijds kun je ook een rekensommetje maken met hoeveel account's de stam TBR al heeft gehad en dan moet je dus niet nu gaan reken dat het 31 acount's van jullie tegen 3 account's van ons is;)
 

DeletedUser13857

Guest
De Kruipele, mocht je serieus een ambitie hebben de wereld te overheersen moet je reeel genoeg zijn dat het met jullie 3e NIET lukt. Alleen al om het feit dat er toch minimaal 20-30 spelers overblijven wanneer W2 stopt. Zoals Dietrix al aangeeft zul je mocht je een stam van 30 personen willen runnen af en toe mensen moeten 'vervangen'. Je kan nou eenmaal niet voorkomen dat mensen stoppen ,op delete gaan of dat er is iemand afgeslacht word. Of dat er is een keer 'iets' gebeurt in een stam dat er wat mensen weg gaan.

Over jullie ODD rang: Om het heel simpel te zeggen, ik heb dagen gehad dat ik 90 mill odd in 4 dagen er bij had... Het is natuurlijk jullie keus dat jullie het gevaar niet opzoeken. Appie werd aangevallen wanneer het al erg zwak stond.. veel barbaren... en door die barbaren is heel ex appie weggeedelt door mensen als Thibor waardoor jullie geen noemenswaardig front met TBR hebben.

Dietrix, dat verhaal over Appel VS The Farmer.. natuurlijk is dat er nooit van gekomen, Appel was er toen van overtuigt dat TBR hem elk moment massaal kon aanvallen, dan gaat die geen ruzie zitten maken met The Farmer lijkt mij:p

Nouja dan hebben wij de ambitie om bij de laatste 20-30 te eindigen als het spel dan stopt;)

Appie is door ons als eerste gesloopt,vraag dat maar aan Dietrix!

Over Thibor gesproken,daar heeft Dietrix al jaren een NAP mee:)
 

DeletedUser

Guest
Nouja dan hebben wij de ambitie om bij de laatste 20-30 te eindigen als het spel dan stopt;)

Appie is door ons als eerste gesloopt,vraag dat maar aan Dietrix!

Over Thibor gesproken,daar heeft Dietrix al jaren een NAP mee:)

Ja daar heeft Thibor nap mee? Wat heeft dat met appie te maken? En volgens mij begon appel toen toch echt met appie aan te vallen;)
 

DeletedUser38473

Guest
maakt het uit wie hem als eerste aanviel? volgens mij is het belangrijker dat de spelers van beide stammen goed hebben samengewerkt. waaronder AS en appel + Thibor en nog andere personen die ik blijkbaar vergeten ben.

Dus die verdiensten zijn voor beide partijen in mijn ogen:)
 

DeletedUser

Guest
@Kruipele, daar heb je het toch serieus mis. Verschillende van onze top-accounts hebben al zwaar onder vuur gelegen. Dan denk ik aan een Mas Mad of Cafeole.

De argumenten om jullie extreem lage def scores te verklaren vind ik vrij zwak. Er zijn nog ongeveer 180 spelers op w2 met meer dan een miljoen punten. Als je jullie def scores dan ziet zijn jullie bij de minst aangevallen spelers van heel de wereld. Wat ook gewoon zo is.
92 De Kruipele 37,23 Mio.
165 the farmer 11,38 Mio.
167 Andriekus 11,03 Mio.

Als ik deze def kills zie is trouwens 30 van de 90 miljoen def kills van AS niet van de huidige spelers, dus ik zou het niet proberen afwijzen op dat TBR met meer is om individuele scores te verklaren.

In het Noorden hebben we nooit greep gekregen op de omgeving. Alé, niet op het stuk waar jullie zitten. De combinatie MM-Josboy heeft daar wel lange tijd brokken gemaakt, maar was ten Westen van jullie. Dat we er geen controle kregen is ook de reden waarom we polsten of jullie naar TBR wouden komen.

Dat jullie niet wouden is omdat jullie enorm eergierig zijn en TBR nooit vergeven hebben dat er een speler of 3-4 van ons AS ooit hebben aangevallen (Neonlighting, Appie, en nog stuk of 2 die wss niet meer bestaan). Jullie verwachten achteraf dat we de dorpen die we toen van jullie wonnen teruggaven... maar aangezien TBR MINSTENS zo eergierig is als jullie was en is dat natuurlijk geen optie ;)

Dat je trouwens spreekt over stammen als DD / 300 / MM toont aan dat jullie al een jaar of 2 niet aangevallen zijn. Dat gaat zo ook nog wel ff blijven zolang we grotere vijanden hebben. Jij beschouwd dat jullie een soort buffer zijn voor RN, is ook zo wel, alleen haalt eigenlijk enkel die buffer zelf er veel profijt uit. Ik beschouw het meer als een diplomatie om jullie eigen veiligheid te garanderen (= TBR zal altijd genoeg andere vijanden in het Noorden hebben) en een klein front te houden.

@Harm, het is idd Appel die eerst paar keer vol op Appie ging. Na zijn aanvallen en x dorpen verlies stond er nog een wankelend geraamte zonder speler, maar appel stopte raar genoeg met aanvallen. Toen AS dan nog eens aanviel stortte het account onmiddellijk in.

Met dat je zegt dat Appel vs the farmer nooit ging omdat hij 'bang' was voor TBR massa toon je wel aan dat mijn stelling over de AS-rust klopt. Ik gok dat AS ook nooit Appel zou aanvallen omdat ze dan 2 'fronten' hadden.

@Kruipele, ja, ik heb al meer dan 3-4 jaar nap met Thibor. Weet iedereen hoor ;)
 

DeletedUser

Guest
K.o.C.

Toen opgericht door Wijnand.,
was volgens mij wat ouder.
maar die bestaat al niet meer :(

Waar is de tijd...

Begonnen in W2 bij SotF.
Enkele weken later gingen we samen met K.o.C., omdat we middenin 42-gebied lagen. Ik werd er uiteindelijk ook leider en bracht K.o.C. naar de top 10 onder de stammen.
Toen K.o.C. spelers begon te verliezen, allen overgestapt naar LAW, er ook leider geworden en van LAW de 3e belangrijkste stam van w2 gemaakt (hadden toen een akkoord met [.RB.] en vriendschappelijke relatie met TBR.)
Uiteindelijk fuseerde LAW met TBR (onder de naam TBR) en werd zo de 2e belangrijkste stam...

Daarna uitgevallen door ongeluk, alles verspeeld wat ik had en nu zijn we hier weer, 2 jaren later ;)
 
Bovenaan