Het grote diplomatieke overzicht!

DeletedUser19792

Guest
[part 1]

Kijk eens aan...
Na even een korte afwezigheid vanaf januari, heb ik nu net weer in mijn Kasteel plaatsgenomen achter mijn strijdtafel.. om de kaart te bestuderen van de huidige situatie.. en van daaraf weer mijn snode plannen te verzinnen.

Echter kreeg ik onderstussen van 1 van mijn ridders de W5 Politiek & Propaganda documenten in mijn handen gedrukt,
om ook die nog even door te neuzen.

En dan moet ik zeggen ik ten eerste Zeer verheugd ben, om onze ouwe Wet-NL hier weer te zien :),
en dat ik dan uiteraard al helemaal verheugd wordt, bij het zien van de post die er vervolgens geplaatst is.
This is the way PARA likes it ;).

(@ eenieder die niet de tijd heeft of wilt nemen... raad ik bij deze aan gewoon door te scrollen :p)

Hoe de situatie in de Wereld geschetst word d.m.v. je stats etc is naar mijn mening de goede,
(Leuk om te zien, dat in de stats daar gepost... |DT| als enige stam geen Rode cijfers heeft :p)
Maar goed.. we weten allemaal op W5 ondertussen.. dat dat over en weer is namelijk, gezien de oorlog van |DT| tegen Koekje, die nu al bijna een jaar woed, waarbij nu in de stats op pagina 1 gepost |DT| er goed uitkomt, maar het in realiteit uiteraard stuivertje wisselen is tussen beide Complete stammen.

Dan om in te gaan op de discussie punten die aangehaald worden,
Waarbij ik dus uiteraard mijn Mening en visie ga geven op de punten.

Wet-NL's dicussiepunten ;)
- Als ik kijk naar deze statistieken, vraag ik me af hoe het kan dat MIB nog altijd 3de staat terwijl ze eigenlijk amper winsten boeken op alle fronten.
MIB is ondertussen na redelijk lange tijd de nummer 3 stam van W5 te zijn geweest, ondertussen al terug gezakt naar nummer 4.
Het is echter zo dat voor zover ik me herinner... MIB na de fusie met hun zusterstam ZIB.. pas vanuit plaats 5 doorsteeg naar de nummer 3, en bij deze fusie ook een enorme toename in punten hadden, waardoor ze redelijk stabiel (vanwege het Puntental) op plaats 3 terecht kwamen.
Hierbij boekten ze in die tijd ook nog veel winst op hun vijand NUTS!.
Het lijkt er nu echter op, dat er langzaam aan een einde begint te komen nu aan de glorie reeks van de stam MIB.
Dit (naar mijn mening) doordat ze nu in een 2 fronten oorlog zijn geraakt...
De Oorlog tegen alleen NUTS! verliep altijd goed.. echter nu ook het wapengekletter met HRS steeds meer word (ontstaan vanuit een onenigheid omtrent het aannamebeleid van ZIB, ten opzichte van HRS) lijkt het erop dat de 2 fronten oorlog van MIB zijn tol gaat eisen.
Hierdoor zijn ze dan ook vanaf December 2010 tot Heden al ruim 25Mio verloren... en tevens boekt nu NUTS! winst op MIB ipv andersom zoals het eerder was.
Kortom...,
Je Afvraging.. omtrent waarom de 3e plaats voor hun..
Is naar mijn mening de fusie tussen MIB en ZIB, waardoor ze in puntental dusdanig veel stegen ze op de 3e plek terecht kwamen. tevens had MIB op dat moment nog niet echt een zware oorlog met een andere stam,
echter zakt de stam nu wel weg vanwege een 2 fronten oorlog.
(niets ten nadele van MIB hierin... want een 2 fronten oorlog is ook erg pittig om te voeren met je stam, spreek uit meerdere ervaringen ;)).

Wet-NL's dicussiepunten ;)
- Over het algemeen wordt er veel minder ge-edeld dan 2 jaar geleden. Dat is niet zo raar, aangezien er minder spelers zijn en minder frontlijnen. Deze trent heb je feitelijk gezien op elke wereld. Maar, ik had niet verwacht dat de verschillen zo groot zouden zijn. HRS en .Kiwi zitten nu respectievelijk op 1616 en 1695 in de laatste maand. Dat is toch zo'n 400-500 dorpen minder dan 2 jaar geleden. Bedenk je dan ook dat deze stammen nu zo ongeveer 2x zo groot zijn dan de stammen toen.

Ik heb net dan toch het oude topic gevonden "zicht over wereld 5" en daar werd met dezelfde (bovenstaande) statestieken door forumgebruikers toen de conclusie getrokken dat "|TM|" wel absurt veel internde: 46.1 procent. Maar als ik nu kijk lijkt dat de norm te zijn ofzo.
Is deze wereld dan echt zo inactief geworden? Of is de uitdaging weg?
Omtrent dit punt, is de koppeling die je maakt, omtrent dat er minder dorpen geedeld worden te maken zou kunnen hebben met dat de wereld echt zo inactief is geworden naar mijn mening niet de juiste.

De vergelijking van de wereld van nu, en van toen adhv de statistieken is eigenlijk niet van toepassing.
Dit doordat zoals ook Friggo al aangeeft, er nu in deze tijd minder spelers zijn, waardoor er minder dorpen kunnen worden geedeld, en dat het formaat van een stoppende speler die geinterned moet worden velen malen groter is.

De Koppeling van inactiviteit aan de mindere edelingen.. is... naast het bovenstaande,.. ook nog eens afhankelijk van de oorlogen die er nu plaatsvinden op W5.
Er is op dit moment namelijk al enige tijd daadwerkelijk sprake van een massale wereld oorlog, die over zeer grote linie's word uitgevochten.
Zeer veel spelers sturen nu massas's clears in stambelang richting de vijanden, wat bergen aan GS kost, waardoor het aanschaffen van edels nog trager gaat.
Je zou dus eerder kunnen zeggen.. dat de vermindering van edelen.. juist aangeeft.. dat er meer troepen lopen en sneuvelen.., waardoor er minder edels kunnen worden aangeschaft en dus ook minder kan worden geedeld... juist activiteit dus op de accounts ;).
kortom.. naar mijn mening.. is de vermindering van de edel overnames.... juist een teken dat de troepen op W5 JUIST worden ingezet voor oorlogen etc....

Over je punt dat de uitdaging weg is...
Hierin heb je wel degelijk voor een deel gelijk, op dit moment is het oorlog voeren met de katta`s om boerderijen te slopen en dan zonder te timen een dorp over te kunnen nemen hetgeen wat steeds meer de boventoon voert... dus ja.. kwa skills op het slagveld.. is de uitdaging een stuk minder geworden dan enkele jaren geleden.
Echter... is er voor beiden zaken wat te vinden... aan de 1ne kant is het idd jammer deze manier van oorlogen er is, en hierdoor het skillvol oorlog voeren (op Timing gebied) wat verminderd is, echter.. als het alleen maar uit timen zou bestaan.. zou het eigenlijk ook maar erg saai worden..
Tevens zijn er op dit moment (ondanks de Katts) nog genoeg ander soort skills die wel uitgevoerd kunnen worden, men moet ze alleen wel kennen dan... en er heerst een soort sfeer op W5.. dat Timen eigenlijk de enige uberskill is... en daardoor menig andere skills etc door velen niet meer worden gezien, beheerst of worden uitgevoerd.

Wet-NL's dicussiepunten ;)
- verder merk ik op: Dat de clusters er niet beter op zijn geworden. Sterker nog: Ze zijn achteruit gegaan. Er zijn verscheidene stammen die overal en nergens liggen en niets uitvoeren. Eigenlijk lijkt er door de stammen niet echt een strict recruutbeleid te zijn gevoerd.

Graag reacties!
Hopelijk brengt dit alles wat teweeg hier op het forum!

Grtz Wet-NL
Hier heb ik een andere mening over..
Misschien dat het zo overkomt op je, vanwege je inkleuring van de kaart, en hierbij gekoppeld het (misschien) niet op de hoogte zijn van de stammen kwa Hoofd en zusterstammen.
Ik kan me voorstellen idd, dat als je de top 17 apart inkleurt en dan ziet over de kaart... je (igv geen kennis over de hoofd/sub en bg stammen) je een conclusie trekt... dat er waardeloos gevormde stammen bestaan op W5.
Echter als je dan even verder na denkt.. en realiseerd in welke fase W5 zich nu bevind... kun je ondervinden dit niet het geval is.

Naar mijn mening gaat (of is het eigenlijk al) W5 de Eindfase in.

Veel stammen die in je gekleurde Top 17 staan zijn namelijk substammen, waarbij zelfs Top 10 stammen..
Substammen zijn van anderen.

De daadwerkelijke Stamclusters komen daarom alleen naar voren als je ze in dezelfde kleur weergeeft.

Inzichtelijk op deze kaart (Top 10):
showmap.php
(1) HRS, (7) ART, (13) PIPI .. (880Mio)
(2) .Kiwi, (12) .IWIK (15) DILAG (?) .. (678Mio)
(3) Koekje, (10) Donuts .. (424 Mio)
(4) MIB (321Mio)
(5) |DT|, (16) stam (246Mio)
(6) NUTS! (151Mio)
(7) ---
(8) FFFL (148Mio)
(9) AFE (111Mio)
(10) ---

Het recruteringsbeleid van de Topstammen is dus daadwerkelijk wel met een strategisch oog,
tevens zijn alle stammen die ik hier op de kaart en in de lijst weergeef, in oorlog met elkaar.. of nemen deel aan de Grote oorlog die op dit moment alweer reeds een dik jaar aan de gang is op W5.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19792

Guest
[part 2]

Verder wat het hoge aantal interne overnames betreft: dat bewijst inderdaad dat elke stam met veel stoppers te maken heeft. Maar zegt dat dan ook niet gewoon dat de interesse weg begint te vallen? Waar zijn vervangers? Duizende mensen op tw.nl en niemand die in w5 is geinteresseerd. Ik weet dat er heel wat permanente vv's rondgeschoven worden overal...
Ook hierin moet je even een andere kant van de medaille laten zien ;)
Het is niet zo dat de internings te maken hebben met stoppers die niet meer opgevuld kunnen worden.
Waar we vroeger altijd (of vaak) igv een stopper een andere speler zochten die dan dat account overnam...
word er nu veel meer gekozen om nieuwe (accountloze) spelers te plaatsen als Co`s.
Het is nu namelijk steeds meer van belang dat accounts richting de 24/u bemand zijn heen gaan...
waardoor de nadruk dus op het creeren van een bijvoorbeeld een Tripple account wat dan een stoppent account interned, waardevoller is voor de toekomst (na de interning) dan een nieuwe speler als een Single account op het lege account te zetten, en de interning dan niet uit te voeren.
Kortom er zijn vervangers genoeg, echter worden die nu meestal ingezet voor het creeren van duals, tripples... of soms zelfs (zeker igv front accounts) 4tallen te installeren op een account, zodat het het klokje rond bemand word.
Hierdoor stijgen idd de internings, gezien stoppende accounts niet zo snel meer gevuld worden, maar de nieuwe beschikbare speler dus als Tripple word toegevoegd aan een Front-account wat vervolgens het stoppende account interned ;)

En ja inderdaad, wellicht dat ook hier de edels goedkoper gemaakt gaan worden (pakketjes halveren). Of wellicht zal men eraan denken om het goedkoop nabouwen van edelmannen te activeren zodat men meer risico's kan nemen.
Zeker nu we zoals ik al aangaf eigenlijk al in de eindfase zitten van W5 (gezien de oorlogen icm de stabiliteit van de nu nog over gebleven topstammen hierin) ben ik het hier helemaal mee eens.
Ik zou dan niet kiezen voor de goedkope nabouw variant, gezien er op dit moment al (zoals eerder aangegeven) veel oorlog word gevoerd via katta`s op de boerderij waardoor de edels toch wel doorkomen...
Maar de keuze voor het pakketjes halveren... is iets wat naar mijn mening ZEER ZEKER in deze fase zijn intrede mag gaan doen op W5.
Het is duidelijk nu namelijk dat de vaste grenzen zijn gesteld... en op dit moment voeren dezelfde stammen nu al ruim een jaar lang de wereld oorlog op W5..
Gezien er eigenlijk na dit jaar... in principe vrij weinig is veranderd.. op Verover (edel gebied).. geeft dat dus naar mijn mening aan.. dat dat proces versneld moet worden... anders zijn we over 10 jaar nog bezig.
Kortom.. halvering van de edelpaketten.. naar mijn mening een ZEER GOEDE oplossing :)
(Hoop ook de MODS dit lezen..., vandaar even in het vet gedrukt).


Verder ben ik me heel bewust van de moraalstammen op de kaart, maar dan nog: kijk bijvoorbeeld naar de nummer 1 stam HRS, ze hebben zoveel onafgewerkte stukken in de cluster. Maar dit kan er blijkbaar mee door ;) Ik denk dat dit in veel werelden afgestraft zou worden. Zie bijvoorbeeld het gehele noord-oosten van de wereld. Het is een zooitje :p En dan zegt men dat de boerderijregel de belans verstoord tussen aanvaller en verdediger?! Dat valt wel mee blijkbaar ;)
Of de diplomatieke betrekkingen zijn te erg vast geroest op dit moment. Geen rare acties meer, everybody minds his own business.
Ik ben het eens met de het feit de diplomatieke betrekkingen op dit moment staan vast geroest...
ikzelf noem het in deze liever.. dat ze vast staan.. gezien "vastgeroest" wat negatief klinkt.. en wij met |DT| juist zeer content zijn met de diplomatie die er op heden heerst namelijk.
Hoe dan ook.. ook ik deel de mening.. dat de diplomatie zoals die nu is op W5... grotendeels voor till the end is.
ik kan uiteraard niet het sterkte van het verbond die andere stammen onderling hebben perfect inschatten, maar als ik naar het verbond van onszelf kijk.. |DT| en HRS.. durf ik hier op het Aforum met alle overtuiging te zeggen dat dat er 1 is die niet meer stuk te krijgen is :)

Kortom..
Gezien de stabiliteit van de stammen intern in deze fase, de stabiliteit van de huidige verbonden en het verschil kwa grootte van de top 10 ten opzichte van de rest,
en de oorlogen die letterlijk op zowat elk front denkbaar worden gevoerd... geven alleen maar weer.. dat er sprake is van een zeer actieve Wereld 5, die zeer zeker in zijn eindfase is geraakt eigenlijk.
dit ook doordat de verbonden van de stammen die er nu zijn.. eigenlijk.. gewoon vast staan till the end ;).

Je redenatie omtrent de moraalstammen en dat het en zooitje is in de noord-oostelijke regio van W5... en dat dat in andere werelden waarschijnlijk afgestraft zou worden.. heeft alles te maken met de intensiteit van de oorlog zoals die nu al woed naar mijn mening, dat dat hier nu niet gebeurd.
Delen van de fronten worden dusdanig zwaar bevochten.. (kosten dusdanig veel clears, personeels inzet dmv vvs etc) dat er voor bepaalde regio`s simpelweg geen tijd en mankrachht is om aan te pakken.
Denk hierbij tevens weederom aan de veel te dure edels van nu, de internings die zeer veel plaats vinden, doordat stoppende accounts zeer groot zijn, en vervangende spelers meestal als Tripple of dual worden geplaatst op een front account ipv een stoppend account etc etc...
Kortom..
Ja.. er zijn uitsteeksels in bepaalde gebieden.. echter is het naar mijn mening weer JUIST de intensiteit van de oorlog met zijn impact op de directe front gebieden (op dit moment) wat simpelweg de ruimte niet geeft om andere gebieden weg te vegen, zonder dan zelf grote verliezen te lijden aan het direct front.
Eigenlijk dus maar weer een EXTRA teken aan de wand.. dat er Juist een MEGA oorlog woed hier op W5 ;).

Veel redenatie`s die je hier dus aangeeft, die gekoppeld worden aan evt inactiveit, niet genoeg nieuwe spelers die willen gamen op w5,
de wereld wat saai begint te worden etc... zijn naar mijn mening niet de goede.. gezien het JUIST de HOGE Oorlogsdruk is op de fronten waaraan eenieder zeer actief deelneemt in dusdanige marge.. dat er simpelweg niet eens tijd is.. om de bepaalde "soepele" zaken uit te voeren ;).

Naar mijn mening, en deze heb ik al vaker geplaatst hier op het AF...
Is er juist op W5 sprake van een zeer grote wereld oorlog die al zeer lang aan de gang is..
Tevens hierbij is er sprake van sterk stambeleid en stambelang wat heerst in de stammen en bij de spelers op W5 als je ziet dat eigenlijk nog geen enkele van de 4 stammen die echt al vanaf het begin van deze wereld oorlog actief deelnemen (HRS, .Kiwi, Koekje, |DT|) is gevallen, waarbij sommige van deze stammen zelfs nog geen krimp hebben gegeven op het gebied van wankelheid in bestaan, ondanks de non stop zwaar bevochten fronten. ook de andere zelfstandige top 10 stammen, (MIB, NUTS!, FFFL, AFE) die niet direct 100% deelnemen aan het hoofdgevecht op W5.. voeren allemaal oorlog met elkander.

Ik blijf er daarom ook bij, om bij deze.. weederom Eenieder die nu nog deelnemen op W5...
de Stamleidingen van de Topstammen die al zo lang bij elkaar zijn.... en uiteraard in het bijzonder de spelers die al vanaf zowat het begin van W5 hier nog steeds actief aanwezig zijn.. mijn GROTE complimenten te geven hier nog steeds aanwezig te zijn.
Uiteraard zijn velen van ons tegenstanders, echter alles bij elkaar gezien, vormen wij bij elkaar.. wel onze eigen W5
Een wereld die naar mijn mening 1 van de mooiste en (zeker voor de katta`s massaal kwamen) 1 van de meest skillvolle werelden is op TW.

Ik hoop dat eenieder toch ook ergens (ondanks velen tegenstanders van elkaar zijn) de verbondenheid ziet onder ons W5 spelers..
en we dit dan (als voorzetje :p) ook komende zomer weer zullen gaan zien op de meeting ;).

Heel verhaal weer hier.. i know.. maar goed.. je kunt altijd doorscrollen natuurlijk ;)

@ Wet-NL
Ondanks mijn redelijk wat andere meningen over de zaken dan jij die hebt in je openings posts....
Ben ik blij er toch weer een ouwe goude aanwezig is op W5 hier :D
Top je er weer bent kerel ;)

Grts,
PARA-GRENADIER
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
beetje te zware lectuur voor smorgens vroeg, maar ik lees het nog wel eens
 

DeletedUser50167

Guest
netjes gedaan para :)

Er zijn heel wat punten dat ik het met je eens bent, zoals de kata's.
Maar ook over inactieve account, en dat je door inactieve account nog meer inactieve accounts krijgt.

Neem nu bijvoorbeeld continent K4/K5 daar is Mcmetalmozes barbaar gegaan (7 miljoen)
Dan denk je, oh dat pak ik wel even snel.

Maar als je daarna gaat verder zoeken kom je in C23 / C33 terecht waar Fcgeerts (dacht ik) barbaar is gegaan en die had 20 miljoen punten. Dan praat ik toch al over 27 miljoen punten die barbaar zijn gegaan en dat is niet niks.
Als je dan als spelers er naast ligt, en je 1 miljoen hebt gepakt denk je ook. "ik wil niet meer, ik denk dat ik stop"
Ik zelf zit nu in die fase want ik vind er niks meer aan.

Maarja nogmaals mooie reactie para!
 

DeletedUser

Guest
Leuk stuk para :)
Volgende keer alleen graag wat minder .. punten, leest zo vervelend tussendoor :p
Maar goed verhaal!
 

DeletedUser29828

Guest
poehoe je ziet dat hij terug is in de stam de komende maand ben je alleen maar lezen haha.
 

DeletedUser26035

Guest
Mooi gedaan PARA.

PS: DILAG hoort bij Jungleman(HRS) en niet bij .kiwi :rolleyes:
 

DeletedUser19792

Guest
Thnanx voor de reactie`s W5 gamers,
Nu nog even wachten op de reactie van Wet-NL, gezien daar mijn antwoorden op gebaseerd zijn ;).


@ Switchead
Zo en zo eerst bedankt voor je compliment natuurlijk :),
dan het volgende, met wat uitleg vanuit mijn zijde ;)...
Mooi gedaan PARA.

PS: DILAG hoort bij Jungleman(HRS) en niet bij .kiwi :rolleyes:

Voor mij was eigenlijk niet geheel zeker hoe of wat omtrent het standpunt van DILAG in dit stadium is,
vandaar ik ook specifiek achter die stam het "vraagteken" had geplaatst ;)
(vergeef me mijn incompetentie dat ik dit even niet scherp had in de post, dit is uiteraard vanwege het feit ik er even een wat langere tijd vantussen was toen ik dit poste ;))

@ plantj
Zoals ook Friggo al aangaf... is ook mijn vraag:
Wat is er mis met de kaart?
- TIP -
Als je iets ziet wat naar jou mening beter of anders kan...
geef er dan OPBOUWENDE Kritiek bij... (naast het aangeven dat het niet goed is, ook aangeven hoe het dan beter kan).
Opbouwende Kritiek is namelijk de beste manier naar verbetering en perfectie waarbij je ook nog eens acceptatie hebt bij diegene die het geplaatst heeft. Zodat die gemotiveerd is het volgende keer anders te doen, en je niet in een nutteloze discusse (onenigheid) belandt.

@ frank1216
Ik zal de volgende keer eens op de "....." letten haha ;)

@ escape9
Thanx voor je compliment.
Over hetgeen je aangeeft je veel moet internen, en dat je lust in het spel ontneemt..
daar ben je natuurlijk wel altijd nog zelf bij.
Uiteindelijk gaat het er om, dat je het spel speelt zoals jij, het zelf het mooist vind om te spelen..
Echter realiseer je dat je nu eenmaal eens periodes zal hebben (zeker in deze eindfase, waar stambelang steeds belangrijker word), dat je even moet doorbijten, omdat je even wat moet doen wat nu eenmaal in (meestal voornamelijk) stambelang is, wat niet strookt met je eigen spelplezier.
alles is tijdelijk namelijk.. ook de evt wat mindere opdrachten.
Tip...
Als je veel BB-dorpen bij een vijandelijke stam tevoorschijn krijgt..
edel dan eerst een soort van barriere tussen de bb-dorpen en de vijandelijke stamlinie.
Zodat je op die manier ZSM een vooruitgeschoven linie Creert, waar je vervolgens Achter.. de BB-dorpen die over zijn kunt edelen, doordat je die dan afgesneden hebt van de vijandelijke stam.
(mocht je niet begrijpen wat ik bedoel.. ik denk er genoeg ervaren spelers zijn hier... die wel bekent zijn met deze wijze van omgaan met grote vrijkomende BB regio's grenzend aan vijandelijke linies ;))

Ten slotte:
@ Friggo
Haha, ik kan begrijpen dat, zoals je het aangeeft, het voor de vroege ochtend een stukje zware lectuur was haha :p.
Maar hoop je het alsnog wel even hebt doorgelezen in de wat latere uurtjes dan ;)

Hoe dan ook..
Hoop ik wel dat toch ook de rest van de W5 gamers.. net als mij.. ondanks de vijandigheden ingame.. wel het gevoel heeft,
we op dit moment allemaal samen de W5 spelers zijn van TW, en hierbij een bepaalde verbondenheid hebben tegenover de rest van geheel TW.
Gezien W5 al sinds oudher 1 van de Top werelden is van TWnl namelijk ;).

Nogmaals....
Ik hoop, dat dan ook weer terug te zien op de W5 meeting komende zomer, zodat dat een NOG beter succes mag zijn als afgelopen zomer :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Mooi om zo te lezen.
En voelen wij een verbondenheid.. denk het wel.
In ieder geval zijn er best wat "vijanden" waar ik het goed mee kan vinden.
(Zonde dat ze niet bij ons in de stam zitten...hahaha.)
Dus goeie buurt is er in iedere geval wel.
 
Bovenaan