Zelfverdediging.

DeletedUser

Guest
Nu nog terug on-topic en je mag jezelf op de schouder kloppen.
 

DeletedUser34283

Guest
vanmorgen 3 nederlandse woordenboeken door gespit.
nergens sein en sollen gevonden!
ben jij misschien een belg?
misschien dat het bij jullie wel gangbare woorden zijn.


@lego

Mag ik even?

Sein en sollen is dacht ik Duits?

Drollen en hollen Nederlands.


Zie je hoe nuttig het is om Nederlandse taal te gebruiken, en niet van onze Duitse buren?

Zodra je weer deftig Nederlands gebruikt.
Zal ik serieus in het Nederlands antwoorden.
Dat is toch redelijk, of niet soms?

Dank u wel


voor taal verbeteringen heb ik ook voor jou,een speciaal topic geopend.
das voor mensen die de hele dag niets te doen hebben.
net als lego voor dat doel is bestemd

oeps!!!!
weer een hoofdletter vergeten.

Oeps! Je pleit ervoor educatie te verminderen, en zelf ben je het perfecte voorbeeld van een slechte educatie.
Als ik Marx complete idee wil uitleggen noem ik termen als "Verelendung", Klasse an sich, klasse für sich, Kapitalisten en; das Proletariat... Als jij zou willen dat ik dit in het Nederlands aan jou uitleg zou ik op z'n minst 4 kantjes nodig hebben, en dat kost veel moeite gezien mijn pogingen om de hoofdletters niet altijd te vergeten...
Jij valt iemand aan omdat diegene de meest correcte term gebruikt die hij kan gebruiken. In de filosofie is de "Verelendung" en " Cogito ergo sum" niets anders dan zichzelf. Het is in feite onmogelijk om het goed en treffend te vertalen. Een beetje kennis is dus nodig als je wilt functioneren in de maatschappij, en jij doet die blijkbaar het liefst op straat op. Prima, maar val dan niet iemand aan terwijl juist hij zowel inhoudelijk als taalkundig de juiste formuleringen gebruikt. Dit is pure onkunde en dommigheid van je Rent. Vat dit niet op als een belediging, eerder als een aanmoediging je eerst in te lezen voordat je iets zegt...
 

DeletedUser34283

Guest
huh?
ik pleit voor educatie vermindering?
nog even en je geeft mij de schuld van het uitbreken van de 2e wereldoorlog!
en maak je geen zorgen omtrend mijn fuctioneren in bepaalde kringen.
ik heb mijn zaakjes prima op orde.
vraag jou toch ook niet om een huis te bouwen ,en als jou dit niet lukt je voor onkundig of dom uit te maken?
zo heeft een ieder zijn eigen talent .
en wees niet bezorgt,ik kan wel een stootje hebben hoor.
maar word helaas wat moe van dat geneuzel omtrend de woordspelletjes die worden gespeeld.
nog even over educatie,
helaas gaven ze op de avondschool voor opleiding voor aannemer weinig stof over de nederlandse taal.
maar des te meer over berekeningen over het belasten van.......
best pittig moet ik zeggen.
maar toch heb ik mijn bul opzak!
niet slecht voor een straat schoffie toch?
dus ouwe rent is best goed terecht gekomen.
Jij weigert serieus het onderwijs te verbeteren, doordat jij denkt dat alle potjes vast liggen. Wordt wakker! Iemand met ballen kan besluiten om de hypotheekrenteaftrek gedeeltelijk af te schaffen en daarmee voor een stabiele economie te zorgen door in het onderwijs te investeren?
Als jij niet snapt wat ik bedoel met "Verelendung" is het onmogelijk na te denken over het communisme en het liberalisme. Daarom is het dus nodig je enigszinds te verdiepen...
 

DeletedUser3750

Guest
vanmorgen 3 nederlandse woordenboeken door gespit.
nergens sein en sollen gevonden!
ben jij misschien een belg?
misschien dat het bij jullie wel gangbare woorden zijn.

Ja, dit topic is inderdaad duidelijk een voorbeeld waarin jij je belachelijk maakt, want je leest wederom niet na de komma, zelfs als ik schrijf dat er een uitleg van 'sein' en 'sollen' in eht bericht staat.
Achter de komma staat namelijk de uitleg van 'sein' en 'sollen' en volgens mij bestaat dit stuk zin 'is het verschil tussen wat werkelijk is en wat zo behoort te zijn.' volledig uit Nederlandse woorden.

Als je werkelijk niets anders dan onzin, ook wel quatsch, nonsense of nonsens genoemd, uit kan slaan, moet je misschien besluiten niet te reageren. Het is maar een suggestie.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dat je tegen inbrekers gerust zelfverdediging mag gebruiken.

Als ze inbreken, en wordt wakker, en betrapt hem, dan vind ik dat je hem gerust één 'tik' mag geven, en hem dan vasthouden tot de politie er is.

En als ze dan terugvechten gewoon slaan tot de inbreker stopt, maar niet dat de inbreker bewusteloos wordt geslagen ofzo, maar deze regel moet ik nog verder uitwerken, en post ik dan opnieuw..
 

DeletedUser

Guest
sein en sollen is dacht ik duits?

drollen en hollen nederlands.


zie je hoe nuttig het is om nederlandse taal te gebruiken?
en niet van onze duitse buren?


zodra je weer deftig nederlands gebruikt.
zal ik serieus in het nederlands antwoorden.
das toch redelijk?
of niet soms!

En wat versta jij onder Nederlands?
Kan jij mij misschien vertellen hoeveel % van het Nederlands dat jij bedoeld, ook daadwerkelijk Nederlands is?
En dus geen leenwoord is?
 

DeletedUser

Guest
Dat is waar, maar rent zegt dat er goed Nederlands moet worden gesproken, maar wat hij zelf doet is fout, want met das wil hij bedoelen dat is, maar ik denk niet dat dat correct Nederlands is.
 

DeletedUser

Guest
Dat is waar, maar rent zegt dat er goed Nederlands moet worden gesproken, maar wat hij zelf doet is fout, want met das wil hij bedoelen dat is, maar ik denk niet dat dat correct Nederlands is.

Komt er nog één achter.

Daar hebben we het al de hele tijd over, dat rent niet correct Nederlands kan typen.
 

DeletedUser

Guest
Neen hoor, ik was er al achter, maar ik ben eerlijk gezegd lui.
 

DeletedUser51938

Guest
..en je korte termijn geheugen hapert als gevolg daarvan ? Anders slaat dit antwoord nergens op ...
 

DeletedUser

Guest
Wat heeft dit ermee te maken, mag iemand niet meer lui zijn. Ik wil me ook niet in alle discussies verwerpen he,.
 
Reactiescore
770
Zelfverdediging kan een excuus zijn voor poging tot geweld tegenover een ander. Zelfverdediging is dan ook soms niet van zelfsprekend, het is altijd te zien hoe het slachtoffer en de dader reageren.
 
Bovenaan