Zelf server opstellen?

DeletedUser39814

Guest
Ooit stond er eens in het weekblad een artikel over een soort van battle tussen de verschillende makers van Tribalwars.
Ze zaten op een soort van interne server en bepaalden zelf de instellingen van de (speed)wereld waar ze met 3 op speelden.
Nu is mijn vraag: Kan iedereen zomaar een wereld 'maken' om tegen je vrienden te spelen en zelf alles kiezen (snelheid, munten/pakjes, enz) en hoe doe je dit dan?
 

DeletedUser39814

Guest
Ik heb het gedaan maar stel nu ik wil met een vriend van mij spelen. En hij heeft een laptop, ik heb een gewone pc (met systeemkast dus). Kunnen we dan spelen?
 

DeletedUser

Guest
in principe wel, als je maar bij elkaar thuis zit, als hij niet thuis zit kan en mag het niet. nja, kan wel, maar dat is verboden ;)

Je moet gewoon zorgen dat je in het zelfde interne netwerk zit. Dan is er nix aan de hand en lukt dat perfect ;)
 

DeletedUser

Guest
als je zelf ook aangesloten bent op het internet thuis, kan hij ook aangesloten worden daarop ;) Mocht je draadloos hebben, moet je zorgen dat hij daarop kan, heb je geen draadloos, dan zorg je dat hij een kabeltje hebt en jij een kabeltje hebt aan je pc. Ligt compleet aan je situatie. Af en toe kun je dat met een switch doen, soms moet je ook de router nog gebruiken etc etc. Je hoeft alleen te zorgen dat hij van achter dezelfde router werkt als jij(dus de router die bij jou thuis hangt), dan werkt het ;)
 

DeletedUser39814

Guest
Ok, dus zorgen dat we op hetzelfde netwerk zitten, dan moet ik de game maken en moet hij via die bepaalde ip-adres-website in het spel komen
 

DeletedUser

Guest
Ok, dus zorgen dat we op hetzelfde netwerk zitten, dan moet ik de game maken en moet hij via die bepaalde ip-adres-website in het spel komen

precies zoals je het zegt is het ;) Dat ip-adres kan je makkelijk vinden door 'windows'-R in te typen, daar typ je cmd + 'enter', daar typ je ipconfig. normaal hoort dan daar je ip-adres te staan. dit zal waarschijnlijk iets zijn als: 192.168.1.x ; Die x is dan ongetwijfeld een cijfertje. Dit nummer moet je vriend dan intypen in zijn browser en als het goed is hoort hij dan te kunnen spelen ;)
 
Bovenaan