Yes, We Did

DeletedUser39679

Guest
Gezien mijn stamgenoten vonden dat het een nieuw topic openen waard was, bij deze mijn ''afscheidspost'' van deze classic.

Yes We Dit It

Ik verwacht dat iedereen die vanochtend opstond en zag dat Duckje de classic had gesloten, dacht: ‘Pfoe ik kan nog eventjes wat langer blijven liggen’. Even geen aanvallen de deur uit gooien, een dorpje edelen of zelfs nog erger, de attacks verdedigen. Eindelijk rust..

Een aantal maanden geleden begon de zevende editie van de Tribalwars classics. Na veel wikken en wegen is er toch besloten deel te nemen aan deze zevende editie vanuit het Detlef groepje. Já Detlef, strijk die eer maar weer op. Ik noem het zo, omdat jij de enige bent van de ekte ekte oude groep. Gezien we de vorige classic met de stam Smooi gewonnen hebben, waren de verwachtingen vanaf het begin meteen hoog. Echter, zijn er véél spelers gestopt van de betreffende Smooi stam (waardoor er ook een afweging is gemaakt om uberhaupt wel te starten). Gelukkig hebben we met team Lineweaver een héél nieuw team weten te verwelkomen binnen onze groep. En met Hear me Roar en Speedy Pizza een goede vijfde en zesde toevoeging van onze stam.

Om vanaf dag één te beginnen, is We Can dus gestart met 4 accounts. Lineweaver, Kiss My Bow, Izanami en Mit Schwung. Na enige tijd werd ons al duidelijk dat NoLife, een stam bestaande uit spelers die de classic zijn gaan spelen om We Can uit te schakelen, langs ons lag. Verder lag Symbol Of Confusing dicht in de buurt (waarvan we redelijk vanaf het begin wisten dat het Siemen en co zouden zijn). Als laatste, Bradley en co, met zijn stam. Ik zou het liefste Bradley meteen als vijfde account hebben gerecruit. Echter was dit niet in overeenstemming met de rest van de stam (wat een slechte dictator ben ik toch). Al met al, een buurt die we zeker niet mochten onderschatten.

Vanaf de edelfase begon moesten er al keuzes worden gemaakt. Treinen we met zijn alle The Symbol of Confusing, leggen we onze focus op Nolife of helpen we Izanami uit de brand. Uiteindelijk is er gekozen om de rest er proberen uit te groeien. Dit lukte in eerste instantie alleen bij Izanami. Hij treinde op 5 minuten goed Bradley, waarna zijn stam ook redelijk snel viel. Echter raakte Kiss My Bow zijn hoofddorp kwijt na zelf 2 dorpen te hebben genomen. Met wat hulp van Lineweaver kwam het hoofddorp weer in bezit van Kiss My Bow. Echter bleek wel weer, de toon is gezet. Met geen enkele speler in de top 20 en verschillende vijanden was het begin dus zwaar.

Na enige tijd werd het weer wat gemoedelijker. Gelukkig ook, want wilden we aanspraak gaan maken op de overwinning zou er toch nog flink gegroeid moeten worden. We hadden onze vijfde toevoeging ook binnen. Met Borno werd afgesproken, wanneer we bij elkaar liggen join je We Can. Tevens begon Auseindersetzung te roepen dat hij wel in de rim ging starten met het account Hear Me Roar. Hiermee was de circel rond. Al snel kregen Izanami en Kiss my bow een massa. Izanami kreeg de stam Kiss op zich (de oude stam van Speedy Pizza) en Kiss my bow kreeg de anti Smooiers op zich, oftewel Nolife. Gelukkig zonder al te veel verlies werden deze massa’s afgewinpeld. Sterker nog, Kiss my bow en Izanami kwamen met meer dorpen de massa uit. Na het pact met 3 tegen We Can, besloot We Can met kleinere stammen samen te werken tegen Nolife. Om zo daar de druk van de ketel te houden. Hieruit bestond het eerste contact met Sammie (die later in het verhaal nog zal terugkomen). De diplomatische betrekkingen zijn gezet.



Er waren een handvol stammen die eigenlijk allemaal potentie hadden. Nolife wat later werd omgezet naar Rats, Stop, ID, Boef en DLS (aangezien ze 10 naamveranderingen hebben gedaan zal ik de laatste hier zetten) en We Can. Excuus voor een stam die ik vergeten ben te zeggen. Rats stond ver voor op de nummer 2 en zou als het niet aangepakt zou worden zo doorschieten naar de winst. Met spelers als Judah, Social en Beauty kende het 3 al top 5 spelers. Stop wat met HelloMyFriend, The Symbol of Confusing en FakDolan ook wel outsiders had. ID met Borno, Grondleggers en Lokboy ook een aantal accounts waar je een classic mee zou winnen. DLS was in oorlog met Lokboy en had een BG met Rats. Dit had dus goed kunnen uitpakken voor DLS, wat achteraf niet is gebeurd.

Zoals gezegd, moest Rats worden aangepakt. Stop zag ook in dat dit noodzakelijk was. Na enig overleg is besloten elkaar met rust te laten en te focussen op de nummer één Rats, en Stop op de nummer twee, ID. Echter moest Stop dan door mijn ‘’makker’’, Sammie, heen. Dit lukte ze niet, gezien Sammie een stugge tegenstander is. Hierdoor liep Stop veel vertraging op. Toen Rats al was weg gewerkt was Stop nog niet eens bij ID. Na enig overleg tussen Sammie en Stop leverde Sammie dat een BG op met Stop. Een tactische meesterzet, gezien ik hem ook nooit zou attacken. Hierdoor wist Sammie dat hij het einde van de wereld sowieso ging halen.

Na het breken van ID ging het eigenlijk nog om twee stammen, Stop en We Can. Gezien Boef kwalitatief gewoon zwaar tekort kwam, was dat eigenlijk geen dreiging. Na het beindigen van de BG tussen beide stammen zijn er meerdere acties geweest op Lineweaver. Wat was ik blij, dat Dorine daar zat. Niet ten nadele van de rest, maar Dorine was wel de actieveling. Tevens had ze ook nog de ‘’wil’’ om het te doen. Nou ik vind echt tof. Voor mij ben je ook echt de verrassing van de classic. Nadat Lineweaver fase 1 had overleefd, gingen ze over op Kiss my bow. Gezien ons cluster nog niet verbonden was, was het tweede gedeelte redelijk makkelijk om te nemen. Hier zal ik ook niks van zeggen, die dorpen zijn verdiend naar Stop gegaan. Na enige tijd was het dan toch tijd om actie terug te zetten. FakDolan was het slachtoffer. Deze is op lang termijn nuttig geweest. Het bijkomend feit dat Drogyn geblokkeerd was, was een ‘’opluchting’’ voor Kiss my bow. Aangezien grondleggers nu nog de enige was die wat kon uithalen. Toen kwam nog de actie op Sammie, waar eigenlijk een BG mee stond om zo extra front met Kiss my bow te krijgen. Dit is niet geheel fair, maar ik wil ook geen smet op de ‘’post’’. Na enige stressmomenten voor Lineweaver en Kiss my bow was de stootkracht flink afgenomen. De laatste 3 dagen heeft We Can ook ingepland om The Symbol of Confusing onder vuur te nemen, met 25 dorpen als resultaat (ik vind het nog steeds tegenvallen).

Al met al dus weer een leuke classic, waar genoeg gebeurd is

Als laatste een dankwoord aan alle spelers. De ene actiever dan de ander, echter zijn ze allemaal betrokken geweest bij het proces;

Nathan-, Boris-, Benjamin-, Mark-, Dorine-, .. Howlin-, Berno-, Kresseble-, Rogier-, Sam-, Elko-, Thomas-, Maliek-, .. Detlef-, Wouter-, Robin-, Leon-, .. Auseinderzetsung-, Jory .. Speedy Pizza en ikzelf.

Nog één toevoeging: Ik wil nog graag Dragoon22 bedanken voor elke dag twee uitermate zinnige zinnen op de chat te gooien en vervolgens weer voor een dag te verdwijnen.
 

DeletedUser10875

Guest
Oops we did it again!

Gefeliciteerd We Can was weer een smooie wereld:)
 

DeletedUser40933

Guest
obama_yes_we_did(1).jpg
 

DeletedUser

Guest
Nog één toevoeging: Ik wil nog graag Dragoon22 bedanken voor elke dag twee uitermate zinnige zinnen op de chat te gooien en vervolgens weer voor een dag te verdwijnen.

Fijn dat het werd gewaardeerd:D
Mooi verhaal yoeri, zeer verdiende overwinning. Gefeliciteerd We Can
 
Reactiescore
510
Logische winst als je de spelers bekijkt die meededen :D
 

DeletedUser72420

Guest
Een zeer onverdiende overwinning, maar ja ik ga hier maar geen woorden aan vuil maken, koop maar lekker een taart en vier het zal ik zeggen!

Ps: Izanami nu je moment om je slaap in te halen he! jonge en speedy jij ook hoor, iedereen wist al dat jij niks kon :p
Only intern :)
 

DeletedUser73837

Guest
Een zeer onverdiende overwinning, maar ja ik ga hier maar geen woorden aan vuil maken, koop maar lekker een taart en vier het zal ik zeggen!

Ps: Izanami nu je moment om je slaap in te halen he! jonge en speedy jij ook hoor, iedereen wist al dat jij niks kon :p
Only intern :)

Jou neemt niemand serieus hoor, kruip maar terug onder je steen.
 
Reactiescore
661
Een zeer onverdiende overwinning, maar ja ik ga hier maar geen woorden aan vuil maken, koop maar lekker een taart en vier het zal ik zeggen!

Ps: Izanami nu je moment om je slaap in te halen he! jonge en speedy jij ook hoor, iedereen wist al dat jij niks kon :p
Only intern :)

lool
slechte loser
 
Bovenaan