[Inschrijftopic] WvW Speed #26 zondag 28 mei rond 20:00/21:00 uur

DeletedUser74005

Guest
Weerwolven van Wakkerdam (Speed editie!!)
(door: DemocratischeZwijmelaars)

Inleiding

De 26ste editie zal enkele nieuwe rollen bevatten. Ik hoop dat er voldoende deelnemers zijn, zodat we deze nieuwe rollen gelijk goed kunnen testen!

Het principe: gelijkenissen en veranderingen

Bijna alle reguliere regels worden gehandhaafd: zo is er dus 'gewoon' sprake van verschillende chats buiten het topic om: eentje voor de wolven en ééntje voor de geliefden, mochten die aanwezig zijn. Er is slechts één uitzondering:

- De deadlines zullen, aangezien het een speed-potje is, veel eerder dan gebruikelijk zijn. Er zal namelijk iedere 20 minuten een deadline zijn. Zo is er voldoende tijd om met elkaar te overleggen, maar niet te veel, waardoor er toch een soort van tijdsdruk achter staat en je niet eindeloos de tijd hebt om de wolven op te sporen.

Instellingen

Aantal spelers: zoveel mogelijk, minimaal 10
Klaagmuur: Nee.
Deadlines: Iedere 20 minuten, nieuwe deadline wordt na iedere Lynch aangekondigd.

Speciale Rollen naar: DZ (in een privebericht op skype)
Lunch naar: DZ (in privebericht op skype)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. (gelieve DUIDELIJK bovenaan óf onderaan een bericht te plaatsen. NIET in tekstregels plaatsen) Stem wijzigen: DZ -> Mars
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT (gelieve DUIDELIJK bovenaan óf onderaan een bericht te plaatsen. NIET in tekstregels plaatsen) in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: DZ -> Mars

Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Neen
Netwerken/Claimen: Uit/Aan

Mogelijke Rollen

Goedjes

Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Huidenwisselaar:
- De huidenwisselaar mag tijdens de nacht zijn eigen huid verwisselen met die van een speler naar keuze. Alle acties die op hem uitgevoerd worden, zullen effect hebben op zijn doelwit en vise versa.
- De huidenwisselaar dient een PM te sturen naar de spelleiding voor de deadline met de naam van de persoon waarmee hij wil wisselen.
- De huidenwisselaars mag niet twee nachten achter elkaar van huid verwisselen met dezelfde speler.
- De wisselactie geldt voor de nachtacties en de dagacties de dag erop. Als de huidenwisselaar zijn actie op dag één gebruikt, geldt deze dus voor de nachtacties van dag 1 en de dagacties van dag 2.
- De persoon waarmee hij zijn huid verwisseld heeft, krijgt dit niet te horen. Die persoon behoudt daarnaast al zijn speciale krachten.

IJzeren Hein:
- De IJzeren Hein is heel sterk en gaat niet zomaar dood. De IJzeren Hein overleeft alle dodende acties, anders dan lynch en lunch. Bijvoorbeeld: Heks, Beul, Jager en welpacties. In plaats van de IJzeren Hein, zal de speler die de actie uitvoerde zelf sterven!
- De IJzeren Hein kan wél geïnfecteerd worden, aangezien een infectie geen dodende actie is.

Vriend
- De Vriend mag elke nacht een andere speler uitkiezen om bij te logeren.
- Acties die op de vriend uitgevoerd worden, zullen niet doorgaan omdat hij niet thuis is. Maar alle acties die op de gekozen speler uitgevoerd worden, zullen ook effect hebben op de Vriend. Zo kan een Ziener bijvoorbeeld 'Weerwolf' en 'Vriend' zien. Dit geldt voor alle nachtacties.
- De Huidenwisselaar zal standaard met de Vriend wisselen, wanneer de Vriend bij de persoon logeert, waarmee de Huidenwisselaar wil wisselen.
- Wanneer de Vriend bij iemand logeert, is hij daarna nooit meer welkom. Hij dient dus iedere nacht een andere speler uit te kiezen om bij te blijven slapen.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Priester:

- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf, Welp, Infectiewolf, Sjamaan is of een (Dwaze) Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Dwaze Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! Hij kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Raaf:
- De raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.


Slechtjes

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Moederwolf:

- De moederwolf weet wie de welp/welpen is/zijn en mag ermee overleggen.
- Het contact tussen de wolven en de welp(en) is afhankelijk van de moederwolf.
- De moederwolf is voor de rest een doodgewone wolf.

Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd.

Infectiewolf:
- Mag tijdens een willekeurige nacht een speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is niet in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Ketterse Wolf:
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.


Slechte raaf:
- De Slechte raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.
- De extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler sterft door de lynch.
- De Slechte raaf telt mee voor de slechtjes! Hij weet alleen aan het begin zelf niet wie de wolven zijn en de wolven kennen hem ook niet.’
- Mag iedere dag 2 spelersnamen doorgeven. Wanneer tussen deze namen een wolf zit, zal hij door de spelleiding aan het einde van de dag aan de wolvenchat toegevoegd worden.

Neutraal

Wolfshond:
- De Wolfshond kiest in de eerste nacht of hij Goedje of Slechtje wil zijn. Hij laat dit weten in een PM aan de spelleiding.
- Deze keuze is onomkeerbaar.
- Sterft en wordt gezien als Wolfshond.
- Kan als nog geïnfecteerd worden als hij als goedje speelt. Dan zal hij veranderen in een Weerwolf en ook sterven als een Weerwolf.


Bijrollen

Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.

Burgemeester:
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.


Dag & Nacht Volgorde:

Overdag:

Dwaze Heks (weggeven drankjes)
Beul
Cupido
Priester
Lynch/(Slechte) Raaf

Nacht:

Huidenwisselaar
Lunch/Beschermengel
Welp
Heksendrankjes
Infectie


Jager: wanneer hij sterft.
Cupido: voor de eerste lynch.
Wolfshond: voor de eerste lynch

Overige Informatie:

- De ronde zal donderdag 25 mei om 20:00/21:00 uur van start gaan!, de ronde zal één à twee uur in beslag nemen. De rollen zullen 10 minuten van tevoren verdeeld worden, zorg dus dat je iets eerder aanwezig bent.
- Het spel wordt op het forum gespeeld.
- De goedjes winnen wanneer alle slechtjes dood zijn. Een G/S koppel als ze alleen overblijven en de slechtjes winnen bij een gelijk aantal goedjes/slechtjes of bij een meerderheid!
- Inschrijven volgens de gebruikelijke methode, dus..:


1.....
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Enzovoort..


Ik hoop dat hier weer voldoende animo voor is! Bij minimaal 10 inschrijvingen zal het doorgaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Ik pas de rollenlijst morgen nog aan. Moeten nog een paar rollen uit en 2 erbij.. Ga nu slapen :p
 

DeletedUser66129

Guest
Misschien doe ik mee. Eindelijk thuis vanwege de kut NS en treinen vanuit Amsterdam. Dus weet niet hoe mijn stemming morgen zal zijn :p
 

DeletedUser74005

Guest
1. Hopeful
2. Netsky
3. Tigor
4. thelightfighter
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 
Reactiescore
1.049
oh sorry,
ik moet mij verontschukdigen..!
hoor net dat ik een barbecue heb vanavond... enneh normaal gaat TW voor, maarreh dit is met hele familie
zal dus niet kunnen meedoen

dit geeft mij wel de gelegenheid voor de volgende keer de guide door te lezen
 

DeletedUser74005

Guest
oh sorry,
ik moet mij verontschukdigen..!
hoor net dat ik een barbecue heb vanavond... enneh normaal gaat TW voor, maarreh dit is met hele familie
zal dus niet kunnen meedoen

dit geeft mij wel de gelegenheid voor de volgende keer de guide door te lezen

Hm balen!

1. Hopeful
2. Netsky
3. Tigor
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Amai dat is vandaag, kdacht zondag as usual.

Ik moet werken man
 

DeletedUser74005

Guest
1. Royalist
2. Netsky
3. Tigor
4. WatBlaasJeInMijnOor?
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 

DeletedUser74005

Guest
1. Royalist
2. Netsky
3. Tigor
4. WatBlaasJeInMijnOor?
5. Wizzy
6. Jenskeuh
7.
8.
9.
10.
 

DeletedUser74005

Guest
1. Royalist
2. Netsky
3. Tigor
4. WatBlaasJeInMijnOor?
5. Wizzy
6. Jenskeuh
7. Sander14
8.
9.
10.
 

DeletedUser74005

Guest
1. Royalist
2. Netsky
3. Tigor
4. WatBlaasJeInMijnOor?
5. Wizzy
6. Jenskeuh
7. Sander14
8. Freaker Play
9.
10.
 

DeletedUser74005

Guest
nog 2 en we starten als nog vandaag :p


1. Captain Grom n blaze
2. Netsky
3. Tigor
4. WatBlaasJeInMijnOor?
5. Wizzy
6. Jenskeuh
7. Sander14
8. Freaker Play
9.
10.
 
Bovenaan