WvW Speed #24

DeletedUser74005

Guest
Weerwolven van Wakkerdam (speed edition!!)
(door: DemocratischeZwijmelaars)

Inleiding

Heb weer wat meer tijd, dus daarom weer eens een speedronde :D Zou leuk zijn als jullie weer allemaal meedoen. Het zal op het forum in een apart topic plaatsvinden om zo de spam te kunnen beperken.

Het principe: gelijkenissen en veranderingen

Bijna alle reguliere regels worden gehandhaafd: zo is er dus 'gewoon' sprake van verschillende chats buiten het topic om: eentje voor de wolven en ééntje voor de geliefden, mochten die aanwezig zijn. Er zijn slechts één uitzondering:

- De deadlines zullen, aangezien het een speed-potje is, veel eerder dan gebruikelijk zijn. Er zal namelijk iedere 20 minuten een deadline zijn. Zo is er voldoende tijd om met elkaar te overleggen, maar niet te veel, waardoor er toch een soort van tijdsdruk achter staat en je niet eindeloos de tijd hebt om de wolven op te sporen.

Instellingen

Aantal spelers: zoveel mogelijk, minimaal 10
Klaagmuur: Nee.
Deadlines: Iedere 20 minuten, nieuwe deadline wordt na iedere Lynch/Lunch aangekondigd.
Enzovoort. Deze deadlines worden aangehouden, zolang er geen grote vertraging is wat betreft de uitslag van een Lynch/Lunch. De spelleiding zal expliciet vermelden wanneer het tijdstip van een deadline veranderd wordt.

Speciale Rollen naar: DZ (in een privebericht op skype)
Weerwolven Moord naar: DZ (Aanpassen van de naam van de Wolvenchat naar -> Wolvenchat, Lunch: Spelersnaam)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. (gelieve DUIDELIJK bovenaan óf onderaan een bericht te plaatsen. NIET in tekstregels plaatsen) Stem wijzigen: DZ -> Mars
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT (gelieve DUIDELIJK bovenaan óf onderaan een bericht te plaatsen. NIET in tekstregels plaatsen) in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: DZ -> Mars

Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Neen
Netwerken/Claimen: Uit/Aan

Mogelijke Rollen

Goedjes


Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Ziener:

- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Beul:

- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen of door in het topic te zeggen: ik beul *spelersnaam*.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.

Priester:

- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Dwaze Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! Hij kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen of door in het topic te zeggen: ik beul *spelersnaam*.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.


Slechtjes


Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.


Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd.

Infectiewolf:
- Mag tijdens een willekeurige nacht een speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is niet in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Neutraaltjes

Grafdelver:
- De grafdelver kan vanaf de tweede nacht in actie treden. Hij kan éénmalig een slachtoffer van de weerwolven in een lijk veranderen. Voor de andere spelers zal het lijken alsof er die nacht niet is gemoord.
- De grafdelver zelf krijgt de spelersnaam te horen van het Lijk.
- Indien het lijk wint zal de grafdelver delen in de overwinning. (Het gedolven lijk hoort bij de persoon die de delfactie heeft uitgevoerd.)
De grafdelver kan slechts één lijk maken, en pas vanaf de tweede nacht.

Lijk:
- Het lijk is een personage dat is aangemaakt door de grafdelver nadat hij is vermoord door de weerwolven. Krachten die het lijk had voor zijn dood is hij kwijt.
- Het lijk speelt helemaal alleen tegen de goede en de slechte spelers en kan dus alleen winnen als hij als enige overblijft. (tenzij hij gekoppeld is aan een geliefde.)
- Het lijk is immuun aan de weerwolven en kan niet door hen vermoord worden, noch door hun hulpjes. Hij kan dus enkel sterven door de krachten van goede spelers of de lynch.
- Zodra ofwel alle weerwolven dood zijn, of de grafdelver dood is kan het lijk beginnen met moorden. Het lijk zal dan elke nacht een slachtoffer aanduiden dat hij wil vermoorden. Indien de weerwolven nog leven zullen er 's nachts dus twee doden vallen.
- Het lijk weet in eerste instantie niet wie de grafdelver is.
- Het lijk kan pas beginnen met moorden wanneer alle weerwolven of de grafdelver dood is.
Als de grafdelver geïnfecteerd wordt is hij niet dood, het lijk kan dan pas moorden als alle wolfjes dood zijn.
- Het Lijk krijgt van de spelleiding te horen wanneer het mag gaan moorden.
- Er wordt niet bekend gemaakt, wanneer het Lijk iemand vermoord heeft, dat deze vermoord is door het Lijk.

Bijrollen


Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.

Burgemeester:
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.


Dag & Nacht Volgorde:

Overdag:

Dwaze Heks (weggeven drankjes)
Beul
Cupido
Priester
Lynch

Nacht:

Lunch/Beschermengel
Welp
Heksendrankjes/Lijk (moordactie)
Infectie
Grafdelver


Jager: wanneer hij sterft.
Cupido: voor de eerste lynch.


Overige Informatie

- De ronde zal vandaag plaatsvinden!, de ronde zal één à twee uur in beslag nemen. De rollen zullen 10 minuten van tevoren verdeeld worden, zorg dus dat je iets eerder aanwezig bent.
- Het spel wordt op het forum gespeeld.

- De goedjes winnen wanneer alle slechtjes dood zijn. Een G/S koppel als ze alleen overblijven en de slechtjes winnen bij een gelijk aantal goedjes/slechtjes of bij een meerderheid!
- Inschrijven volgens de gebruikelijke methode, dus..:

1.....
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Enzovoort..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Rollen pas ik zo aan. Wordt BASIC-potje met Grafdelver als extra toevoeging.
 

Deleted User - 487871837

Guest
1. DuncAnus
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 

DeletedUser74005

Guest
1. DuncAnus
2. Wizzy
3. Sander14
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 

DeletedUser74005

Guest
1. DuncAnus
2. Wizzy
3. Sander14
4. ItsArtificical
5. Capricorno
6.
7.
8.
9.
10.
 

DeletedUser74005

Guest
1. DuncAnus
2. Wizzy
3. Sander14
4. ItsArtificical
5. Capricorno
6. Jokersbrain
7.
8.
9.
10.
 

DeletedUser74005

Guest
1. DuncAnus
2. Wizzy
3. Sander14
4. ItsArtificical
5. Capricorno
6. Jokersbrain
7. Tigor
8. GreenGang
9. Jenskeuh
10.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
1. DuncAnus
2. Wizzy
3. Sander14
4. ItsArtificical
5. Capricorno
6. Jokersbrain
7. Tigor
8. GreenGang
9. Jenskeuh
10. WatBlaasJeInMijnOor?
 
Bovenaan