[Speeltopic] WvW Speed #17 - Zondag 9 april 20u30

DeletedUser8414

Guest
Weerwolven van Wakkerdam (speed edition!!)
(door: Jenskeuh)

Inleiding

Omdat Gijs ook eens wil meespelen in een speedronde zal ik er eens één organiseren.

Het principe: gelijkenissen en veranderingen

Bijna alle reguliere regels worden gehandhaafd: zo is er dus 'gewoon' sprake van verschillende chats buiten het topic om: eentje voor de wolven en ééntje voor de geliefden, mochten die aanwezig zijn. Er zijn slechts één uitzondering:

- De deadlines zullen, aangezien het een speed-potje is, veel eerder dan gebruikelijk zijn. Er zal namelijk iedere 20 minuten een deadline zijn. Zo is er voldoende tijd om met elkaar te overleggen, maar niet te veel, waardoor er toch een soort van tijdsdruk achter staat en je niet eindeloos de tijd hebt om de wolven op te sporen.

Instellingen

Aantal spelers: 15
Klaagmuur: Nee
Hints: Nee
Jager: Ja, neemt een op voorhand vermelde speler mee in zijn dood.
Heks: Ja, volledige heks met doodsdrankje (nacht naar keuze iemand doden) en levensdrankje (lunch stoppen behalve als ze zelf de lunch is).
Dorpsoudste: Nee
Beschermengel: Nee
Ziener: Ja, mag elke nacht de rol van een speler opvragen, als hij/zij de rol van de zienende wolf opvraagt valt de ziener dood
Beul: Nee
Priester: Nee
Slet: Nee

Cupido: Ja, mag zich voor de eerste deadline aan een andere speler koppelen
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: Ja, g/g met goedjes, g/s neutraal, s/s met slechtjes

Wolven: Ja
Welp: Ja, mag elke nacht een speciaaltje proberen doden door combinatie speler/welk speciaaltje goed te raden, groeit op nacht 2
Infectiewolf: Ja, mag naast de lunch in een nacht naar keuze ook iemand infecteren tot weerwolf
Sjamaan: Nee
Ketterse wolf: Nee

Eindtijd stemmen: Om de 20min, bij elke geplaatste lynch/lunch wordt de volgende deadline meegedeeld.
Speciale Rollen naar: Via skype naar de spelleider
Weerwolven Moord naar: Via skype naar de spelleider
Lynch: Rood en dikgedrukt in het topic, Jenskeuh om stem te wijzigen.
Burgemeester: Blauw en dikgedrukt in het topic, Jenskeuh om stem te wijzigen.

Extra rollen:

Zienende wolf:


Mag voor elke deadline de rol opvragen van een speler (net zoals een ziener), als hij de rol opvraagt van de ziener dan sterft de zienende wolf. Hij is bovendien ook een normale wolf dus mag meebepalen voor de lunch.
Verhullende wolf:

Mag één keer tijdens het spel de rol van een dode speler veranderen naar eender welke rol die in de instellingen vermeld staat als aanwezig. Dit mag hij doen voor de speler die gelyncht of geluncht wordt. Hij moet voor de deadline aangeven of hij de rol van lynch of lunch wil aanpassen en welke rol er moet vermeld worden.

Controleur:

Als hij vermoed dat er door de verhullende wolf met de rollen is geprutst mag hij NA een deadline éénmaal aan de spelleiding vragen of alle vermelde rollen bij de vorige deadline correct zijn. Hij krijgt daarop onmiddellijk het antwoord Ja of Nee, hij krijgt niet meer info over welke rol bewerkt is.

Lycantroop:

Een gewone burger die door de ziener als weerwolf wordt gezien en door de zienende wolf als burger.

Netwerken/Claimen: Nee/Ja

Dag/nachtvolgorde:
Cupido

BM verkiezing
Lynch/verhullende wolf
Levensdrankje heks
Lunch/verhullende wolf
Infectie
Welp
Doodsdrankje heks
Ziener/zienende wolf

Controleur

Extra instellingen:
- Elke stem moet in een aparte tekstregels staan, indien dit niet het geval is en de stem wordt over het hooft gezien is het de verantwoordelijkheid van de speler
- Niet alle vermelde rollen zullen ook daadwerkelijk aanwezig zijn.
- Sommige rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Geslacht in gebeurtenissen zal nooit een hint zijn naar het echte geslacht van de speler met die bewuste rol
- Inactiviteit: 2x niet stemmen is dood
- Bij gelijkspel winnen de wolven.
- Instellingen kunnen nog steeds aangepast worden tot net voor de start van het potje, rolomschrijvingen kunnen op elk moment aangepast worden als dat nodig is voor extra verduidelijking.
- Spelleiding heeft het recht om spelers uit te sluiten bij speldbederf, onsportief gedrag of vals spelen.
- Post die stemmen bevatten mogen niet bewerkt worden.
- Netwerken is niet toegestaan met uitzondering van de (door de spelleiding aangemaakte) wolven- en koppelchats. Elke andere vorm van netwerken zal leiden tot de dood.
- Zwarte dood is niet mogelijk.

HET ZAL STARTEN ROND 20u30, dan geef ik het startsein in dit topic.


 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8414

Guest
Spelerslijst:

DZ - Zienende wolf - Winnaar
royalist - Verhullende wolf - Winnaar
sylar - Lycantroop - Verlies door minderheid
Yankee60 - Burger - Verlies door minderheid

Jokersbrain - Welp - Lynch dag 1 (Was uiteindelijk gewoon burger maar welp door actie van verhullende wolf)
Hopeful - Burger - Lunch dag 1
Capricorno - Weerwolf - Lynch dag 2
wbjimo - Heks - Lunch dag 2
saphira - Lycantroop - Lynch dag 3
Freaker - Ziener - Lunch dag 3
tigor - Burger - Lynch dag 4
Gamebreaker - Burger + cupido - Liefdesverdriet dag 4
westkip - Burger - Lunch dag 4
Jessica - Burger - Lynch dag 5
Svennieboys - Controleur - Lunch dag 5
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Ik wil heeeel graag BM worden! Ben heel even 5 mins weg, dus daarom post ik nu alvast!
 

DeletedUser8414

Guest
START, wie niet zijn rol heeft stalk me eens.

BM deadline. 20u50
 
Reactiescore
976
Oké jongens, er zit een lycantroop in het spel. Ik stel voor dat deze persoon meteen claimt zodat de ziener die zeker niet gaat bekijken.
 
Reactiescore
3.586
Graag BM stemmen naar mij omdat ik de beste jokersbrain ben die je ooit zal tegenkomen in wvw.
 

DeletedUser66944

Guest
Gamebreaker

Heeft mij vorige zondag 2x dag 1 de kop gekost dus vind dit maar logisch.
 

DeletedUser66944

Guest
Verder zou het natuurlijk wel heel leuk zijn om bm te worden! Ik kan goed om met snelle potjes en kan logisch redeneren en wolven spotten.
 

DeletedUser74966

Guest
Westkip. Wel een logische wvw'er naar mijn ervaring.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Graag stemmen op mij. Tijgers zijn gewoon bewezen vijanden van wolven en dus ben ik de beste om op wolven te jagen!
 
Reactiescore
656
Jenskeuh
 
Bovenaan