[WvW # 57 - Speeltopic]

  • Topicstarter Weerwolven Leider 57
  • Startdatum

DeletedUser

Guest
Mooi,

2de keer dat ik win!
Ik stop nu voor een poosje met het forum, sorry mensen.
 

DeletedUser

Guest
Het potje is afgelopen zie ik nu ik terug ben van mijn profielwerkstuk presentatie. Lollie heeft pech want hij mocht morgen alles doen omdat ik er niet zou zijn :p. In ieder geval een zeer grappig potje, ook voor ons als leiding aangezien jullie constant zaten te speculeren over de rollen die er al dan niet waren. Zo dachten jullie aan 4 zieners (2 even/oneven) terwijl er alleen oneven waren, en aan een sjamaan die wij er express niet ingestopt hadden :D.

Hmm, zal maar even alles posten wat ik heb opgeschreven, heb van de eerste paar dagen veel meer, maar dat spreekt voor zich:

Notulen: (Hoe werd dit potje gespeeld?)

Dag 1:

12:19. Apostaat (-Tim-) beschermd Quechua van de ziener.
17:06. Cupido (Riverfl0w) koppelt zichzelf aan Anthraxxis (Wolf)
18:27 Beschermengel (VivaFabregas) beschermt Kahvi (Wolf)
18:40 Wolvenleider (Killingsspreee) stuurt lunch door: Sluipvoetje (Priester)
20:30 Jager (Sterk1110) zet zijn jachtschot op Quechua (Burger)
20:31 Priester (Sluipvoetje) watert lloll king (Burger) zonder succes
20:41 BM-verkiezing geeft gelijkspel tussen Quechua (Burger) en Failure. (Burger)
20:41 De dorpelingen lynchen VivaFabregas (Beschermengel)
20:42 De lunch wordt openbaar, Sluipvoetje (Priester) sterft.

Dag 1 is een dag om snel te vergeten. Er worden praktisch geen wolven verdacht gemaakt, en veel mensen stemmen random en maken 1 post en lopen dan weg. Vooral veel wolven doen dat, wat natuurlijk jammer is voor het verloop van het spel.

Dag 2:

12:05 Apostaat (-Tim-) beschermd ll0ll king van een Beschermengel die al dood is ^.^
13:19 Jager (Lieflap) zet zijn jachtschot op Failure. (Burger)
13:22 Jager (Senne) zet zijn jachtschot op Failure. (Burger)
13:28 Mythomaan (Dutchboy66) kiest Kahvi (Wolf)
13:30 Mythomaan (Dutchboy66) ruilt Kahvi (Wolf) in voor Bappos (Oneven Ziener)
14:00 Jager (Senne) verandert jachtschot van Failure. (Burger) naar Kahvi (Wolf)
14:07 Jager (Lieflap) verandert jachtschot van Failure. (Burger) naar Vurig Vuurtje (Oneven Ziener)
18:00 Mythomaan (EvW) kiest Bappos (Oneven Ziener) om in geconverteerd te worden.
19:24 Jager (Sterk1110) houdt zijn schot op Quechua (Burger)

Kahvi wordt verdacht. Zij is een wolf. Verder zijn er nog wat andere slechtjes die zich naar mijn inzien verdacht gedragen, en mensen zijn helemaal in de war door de coole instellingen van ons, die ze dan nog niet weten. Mensen denken dat er 4 zieners zijn (2 oneven – 2 even), maar in werkelijkheid zijn er maar 2 oneven, en geen even. Dit om mensen te doen denken dat er een van een sjamaan is, zodat niemand het meer snapt ^.^
Verder denkt –Tim- dat er een 2e bengel is, maar die is er dus niet, dus werkt zijn apostaat ding natuurlijk niet :p.
Senne, Sterk1110, Dutchboy66 en Kahvi zijn de voornaamste verdachten hier.

Dag 3:

08:38 Oneven ziener (Dutchboy) wilt Kahvi (wolf) zien wanneer de mogelijkheid daar is (na de lunch). Hij is echter al het target van de wolven dus zal niets te weten komen :(.
10:01 Lieflap (Jager) geeft mij aan dat hij wilt vervangen worden door Khaduffi
16:46 Oneven Ziener (EvW) wilt Vurig Vuurtje (oneven ziener) zien die avond.
17:47 Oneven Ziener (Dutchboy66) verandert zientarget van Kahvi (Wolf) naar Tijgerke87 (Burger)
18:17 Oneven Ziener (Vurig Vuurtje) wilt Kahvi zien. (Wolf)
19:32 –Tim- (Apostaat) schermt Dutchboy66 (wolf) af van de beschermengel
19:48 Vurig Vuurtje wilt Illuminanti. Zien (wijziging)
20:10 Dutchboy66 wilt –Tim- zien (wijziging)


Na de commotie die ontstaan was wordt er natuurlijk gewoon doorgegaan. Daar ga ik verder niet op in. Het was voor ons geweldig om te zien hoe jullie gokten naar de rollen, en met zekerheid allemaal dachten dat er een 2e bengel was, die er niet was, en jullie dachten dat er een even ziener was, maar die was er ook niet. Sjamaan ook niet, dus daar hadden we jullie ook te pakken :p. Uiteindelijk gaat er een wolf dood, maar de andere wolven hebben een redelijk positie verworven.

Dag 4:

15:04 Apostaat (-Tim-) schermt riverfl0w af van de al dode beschermengel :D.
17:53 Wolvenleider (Killingsspreee) geeft lunch door: Riverfl0w (Burger + Cupido). Hierdoor zal ook Anthraxxis (Wolf + Geliefde) sterven.

Dag 5:

19:30 Lunch wordt doorgegeven: Alles is voor Bassie (Burger)
Ziener Vurig Vuurtje wilt –Tim- zien (Apostaat)
Ziener EvW wilt Killingsspreee zien (Wolvenleider)

2 burgers dood, maar 2 zieners die van de 3 overgebleven slechtjes er 2 zien. Mooi balen voor ons :(, want nu zal dit potje wel snel gespeeld zijn.

Dag 6:

Was ik er nauwelijks.

---

Nou, denk dat we als beginnende leiders toch prima ons best hebben gedaan jullie te vermaken. Verhalen kwamen altijd redelijk stipt en de eerste pagina werd ook overzichtelijk geupdated. Verder nog op of aanmerkingen, dan horen we die natuurlijk graag voor een volgende keer, samen, alleen, of met iemand anders :) (Maar dat heeft lollie ook al gezegd :p).

In ieder geval bedankt voor het mee doen :).

Ik vond het wel lastig om te bepalen hoeveel rollen erin zaten. We dachten dat er minstens 1 sjamaan was, ik was er van overtuigt dat dat VV was. Ook dachten we dat er een 2e bengel was. 2 mythomanen + 2 zieners is overigens iets te veel van het goede...
 

DeletedUser13565

Guest
2 oneven zieners = 1 normale ziener, een mythomaan heeft 6x zoveel kans dat hij wolf wordt, dan dat hij ziener wordt.
De wolven hadden het dus getroffen, zeker toen één ziener zomaar doodging, maar de burgers hebben het netjes uitgespeeld. :)
 

DeletedUser

Guest
2 oneven zieners = 1 normale ziener, een mythomaan heeft 6x zoveel kans dat hij wolf wordt, dan dat hij ziener wordt.
De wolven hadden het dus getroffen, zeker toen één ziener zomaar doodging, maar de burgers hebben het netjes uitgespeeld. :)
Hoezo zijn 2 oneven zieners gelijk aan 1 normale, die 2 kunnen 2 keer zoveel zien + je moet er eerst 2 mensen uit halen...
 

DeletedUser

Guest
2 oneven zieners = 1 normale ziener, een mythomaan heeft 6x zoveel kans dat hij wolf wordt, dan dat hij ziener wordt.
De wolven hadden het dus getroffen, zeker toen één ziener zomaar doodging, maar de burgers hebben het netjes uitgespeeld. :)

Nee tuurlijk niet 6x zoveel kans. Er zijn toch echt 2 zieners dus 2 mensen die hij kan kiezen om ziener te worden, tegenover 6 wolven, dus 3x zoveel kans.
 

DeletedUser34772

Guest
3x zoveel kans voor 2 mythomanen om een halve ziener te worden dan wolf te worden ;)
 

DeletedUser

Guest
Nee tuurlijk niet 6x zoveel kans. Er zijn toch echt 2 zieners dus 2 mensen die hij kan kiezen om ziener te worden, tegenover 6 wolven, dus 3x zoveel kans.

precies. Al met al dus gewoon goed afgelopen voor de burgers, tja, één van die mytho's had een wolf moeten worden en het was héél anders gelopen :p
 
Bovenaan