[WvW #56] 't Dorp

DeletedUser

Guest
Weerwolven van Wakkerdam - 't Dorp



Enkele decennia nadat Wakkerdam geheel is uitgemoord door de wolven die daar toen leefden, was Wakkerdam vervallen. De straten waren verlaten en de sfeer was onguur. Toch waren er mensen die dit historische dorp weer leven in wilden blazen. Ze wilden het dorp weer opbouwen zoals het was in haar volle glorie. Voordat ze weerwolven chaos en verderf zaaiden en voordat de mensen elkaar genadeloos op de meest gruwelijke wijze ombrachten. De nieuwe inwoners waren flink aan het werk en hadden al een deel van het dorp opgebouwd. Langzamerhand begon het dorp er weer uit te zien als een leefbare omgeving. Er kwam zelfs al een biechtvader het dorp in om mensen moreel bij te staan en een steunpilaar te zijn. Niet veel later waren de eerste boeren al aanwezig om de nieuwe inwoners van eten te voorzien. Ook was er al een barbier aanwezig, vlak nadat de barbierszaak opgeknapt was. Op een gegeven moment kwamen er zo veel mensen tegelijk, dat de huizen niet snel genoeg opgeknapt konden worden. Het leek er op dat Wakkerdam weer ging leven.

Helaas bleef het slechte nieuws niet uit. Het was volle maan die nacht en het was weer raak. De vloek was niet uit het dorp en dat wist half-brain, een zwerver die te arm was voor een huis, maar al te goed. 's Ochtends vonden mensen hem terug, verspreid over bijna alle daken van het dorp. Het kostte de inwoners een middag om alle stukken te verzamelen en hadden niet genoeg licht meer om verder te gaan aan de werkzaamheden. Met deze gebouwen moesten ze het doen. De school en het lab waren net klaar en men moest gaan slapen. Het dorp was nog niet klaar, maar dat moesten ze maar afmaken wanneer de weerwolven dood waren. Het dorp telden 6 zwervers, dat waren er te veel, vond de veilingmeester. Hij legde de eed af om de daklozen te helpen bij het zoeken van een gebouw.

Jij neemt de rol in van iemand in dit dorp. Dat kan samen gaan met een zwerver, barbier, biechtvader of een ander beroep. De boeren kiezen een burgemeester. De biechtvader staat klaar met zijn luisterend oor en de juffrouw is klaar om te straffen. Gebruik de rollen en beroepen tactisch.​



Veel succes,
 

DeletedUser

Guest
naamloos99.png

naamloos99.png

naamloos99.png

naamloos99.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Volgorde van de dag
  1. Inwoners worden wakker
  2. Beroepen kunnen ingezet worden gedurende de dag
  3. Er moet gestemd worden voor 21:00 uur
  4. Degene met de meeste stemmen wordt gelynched

Volgorde van de nacht
  1. De inwoners gaan slapen
  2. [nacht 1] Cupido ontwaakt en schiet twee inwoners neer
  3. De wolven ontwaken en lunchen een inwoner door stemming
  4. De heks ontwaakt en mag iemand redden of vermoorden
  5. De ziener ontwaakt en mag iemands rol inzien
  6. De Raaf ontwaakt en mag het stembord op iemands deur spijkeren
  7. [nacht 2, 4, 6]De Witte Wolf ontwaakt en mag een weerwolf opeten
  8. De juffrouw moet twee mensen hun stemrecht ontnemen

De jager schiet iemand direct na zijn dood neer en de veilingmeester mag iemand in een gebouw plaatsen tijdens dat iedereen zijn beroepstegel mag gebruiken. Degene die in een huis wordt gezet, mag per direct zijn beroepstegel inzetten indien mogelijk.
 

DeletedUser

Guest
Wat verwacht ik elke dag?
  1. [dag 1] Van alle boeren een PM met daarin zijn stem
  2. Van alle inwoners hun stem in het blauw op het forum
  3. Van alle weerwolven een PM met daarin zijn stem voor de lunch
  4. Van de Raaf een PM met daarin waarop het stembord wordt gespijkerd
  5. [nacht 2, 4, 6] Een PM van de Witte wolf met daarin welke wolf hij wil eten
  6. Elke dag een PM van de jager met daarin zijn slachtoffer als hij dood gaat
  7. Een PM van de schooljuf met daarin de namen van twee spelers die dan niet mogen stemmen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13565

Guest
Om die twee schamele posts te analyseren gaat mij net iets te ver. Ik stel me beschikbaar als Burgemeester.

Ik kan bouwen op een gigantische ervaring en dankzij mij gaan die wolven één voor één eruit vliegen, de witte wolf erachteraan.
Als ik zo die beroepen zie stel ik voor dat iedereen met beschermende gaven goed zijn werk doet want dit moet easy zijn.
Volgens mij is vooral de biechtvader belangrijk op dag 1; doe je best. :)

Nog een reden voor de boeren om op mij te stemmen: ik ben boer van beroep, dus het kan!
 

DeletedUser

Guest
Nou heb er zin in :D
Ben lekker de kwakzalver :)
Helaas kan ik dan niet burgemeester worden, maar daar kan ik wel mee leven nu ik de kwakzalver ben :p
 

DeletedUser16768

Guest
Iedereen kent de superboeren en de boeren van Psv.
In beiden gevallen zul je mij er wel eens zien. Dus ik stel voor dat jullie voor deze boer gaan stemmen als burgemeester.
 

DeletedUser

Guest
Succes iedereen.
Ik zou me graag als Burgemeester presenteren, maar ik ben een zwerver :(
Succes dus aan de anderen!
 

DeletedUser

Guest
Killingsspreee, ik zou graag komen biechten bij je!

Ik zal jou dan iig nooit straffen als juffrouw zijnde en je het stemrecht ontnemen. En... je kunt er vanuit gaan dat ik er wat goeds mee doe.

Dus kies mij :D.
 

DeletedUser

Guest
Omdat ik naar een concert ga vanavond zal ik er vanaf nu niet meer zijn.

Mijn theorie: Enkel boeren kunnen burgemeester worden.

Tussen die boeren moet dus sowieso een wolf zitten, anders zou het oneerlijk zijn dat de wolven géén burgermeester kunnen hebben.
Dus om de kans te vergroten dat ik op een wolf stem, kies ik dus voor een boer.
Nu zijn er 5 boeren: Quechua, ll0ll King, Marwoleath, Bappos en iDesign.
Omdat ik zo vroeg al weg moet, heb ik er voor gekozen om Bappos te stemmen.
De kans dat hij gelunched wordt als hij géén wolf is, is ongeveer 1 op 2. En de kans dat als hij wolf is als hij niet gelunched wordt, is ook ongeveer 1 op 2.
Dus ik durf die gok wel te nemen.

Groeten.
Failure.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb wat hulp nodig van de woningbouwcorporatie :D

Omdat ik naar een concert ga vanavond zal ik er vanaf nu niet meer zijn.

Mijn theorie: Enkel boeren kunnen burgemeester worden.

Tussen die boeren moet dus sowieso een wolf zitten, anders zou het oneerlijk zijn dat de wolven géén burgermeester kunnen hebben.
Dus om de kans te vergroten dat ik op een wolf stem, kies ik dus voor een boer.
Nu zijn er 5 boeren: Quechua, ll0ll King, Marwoleath, Bappos en iDesign.
Omdat ik zo vroeg al weg moet, heb ik er voor gekozen om Bappos te stemmen.
De kans dat hij gelunched wordt als hij géén wolf is, is ongeveer 1 op 2. En de kans dat als hij wolf is als hij niet gelunched wordt, is ook ongeveer 1 op 2.
Dus ik durf die gok wel te nemen.

Groeten.
Failure.
Moeilijk he lezen
 

DeletedUser16768

Guest
Lol wat ben een emotioneel wrakje zeg. Aah ben je boos omdat ik tegen je ben met 10 vs 10?
Ga huilen in een hoekje ofzo en zet je emoties aan de kant bij dit spel :eek:
 
Bovenaan