[Speeltopic] WvW #359

Reactiescore
2.193
WvW #359

Instellingen
:

Aantal spelers: Zoveel mogelijk
Klaagmuur: Nee
Hints: Nee

Cupido: onbekend maar als hij er in zou zitten als bijrol.
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: G/G met goedjes, G/S alleen, S/S met slechtjes

Eindtijd stemmen: 21:00
Speciale Rollen naar: .Timeforplanb en Leaving Behind in PM
Weerwolven Moord naar: .Timeforplanb en Leaving Behind in PM
Lynch: Rood en dikgedrukt in topic
Burgemeester: Blauw en dikgedrukt in topic
Netwerk/Claimen: Uit/Aan
Extra Instellingen:
- Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn. Het maakt niet uit bij welke partij de BM zit.
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Bij een koppel valt alleen degene weg die inactief is, andere mag blijven meespelen.
- inactiviteit 1 waarschuwing, 2de keer word ook bestraft met de dood.

Dag- en Nachtvolgorde:

Overdag:

beul
Cupido (dag 1)
Priester
Ketter
Wijze burger

Nacht:
BM-stemming
Lynch
Prins
Slet
Welpactie
Lunch/infectie
Levensdrankje
Doodsdrankje
Alle zieneracties

Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.


Mogelijke rollen


Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Doodsheks:
- Heeft een doodsdrankje.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Levensheks:
- Heeft een levensdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.

Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Muizenval:
- Muizenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de muizenval.
- De muizenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.

Orakel:
Het orakel kan elke avond iemand laten zien.
Het orakel geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
Het orakel mag niet zichzelf kiezen. Wanneer een orakel wordt gezien wordt de rol: orakel worden doorgegeven.
Het orakel mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.

Prins:
Overleefd eenmalig de lynch. De prins word bekend gemaakt bij het lynchen en zal dus eenmalig dat overleven. Bij de tweede keer dat de prins gelyncht word zal deze wel sterven.

Wijze Burger:
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht 3.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Ketter:
- De Ketter heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketter is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketter) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketter.
- De Ketter zit, in tegenstelling tot de Ketterse Wolf, niet vanaf het begin in de Wolvenchat.
- De Ketter mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Ketter na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Ketter is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Ketterse Wolf:
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Wolp:
- Een wolf met welpkrachten.
- Mag elke dag iemand welpen, alleen dit wordt wolpen genoemd.
- Als de wolp iemand mislukt wolpt, krijgt het doel een bericht met dat er een mislukte wolp gedaan is op die persoon. Er wordt verder niks vermeld.

Infectiewolp:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een wolp en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolp sterft als 'wolp'.
- Nadat de infectiewolp geïnfecteerd heeft, mag deze niet meer wolpen.

Lieveling:
Een hulpje van de wolven. Word voor de eerste nacht gekozen door de wolven en zal vanaf dat moment winnen samen met de wolven. De lieveling mag geen lunch opsturen. Als de lieveling bijv. Jager is mag die in zijn dood nog iemand mee nemen. Dit is dus bij elke rol. Bij het doodgaan van de lieveling zal het bekend worden gemaakt dat hij/zij lieveling is en zijn/haar originele rol.

Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.193
Spelerlijst

1. Victorious - Lynch dag 3 - Jager
2. Legende - Gewolpt dag 5 - Wijze burger

3. jan1996 - Verliezer - Burger
4. CL - Lunch dag 6 - Prins
5. Bappos - Winnaar - Geinfecteerde levensheks
6. Materlotti - Lynch dag 5 - Infectiewolp
7. Candiu - Lynch dag 4 - Burger
8. Jokersbrain - Lynch dag 7 - Burger

9. Tigor - Winnaar - Priester + Lieveling
10. Dash - Schot dag 3 - Jager
11. Anthraxxol - Lunch dag 5 - Burger
12. Cowboy Niels - Lynch dag 6 - Ketterse Wolf
13. Chmegers - Lunch dag 3 - Burger
14. De Sukke - gewolpt dag 4 - Wijze burger
15. Mali - Liefdesverdriet dag 7 - Burger + Cupido
16. Blaasoor - Schot dag 3 - Orakel
17. Rover Ram - lunch dag 1 - burger
18. Sluwe silmad - Lynch dag 2 - Wolf
19. Combino - lynch dag 1 - wijze burger
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.193
Als goed is heeft iedereen zijn rol, als dit niet het geval is ligt de schuld volledig bij de manier van pm. Laat ff weten als je rol niet hebt.

Er mag gepost worden
 
Reactiescore
3.584
Ik stel mij kandidaat voor het BM-schap, om net zoals vorig potje ons te leiden naar de overwinning, maar dit keer namens de goedjes.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Lijkt me dat ik dit potje wel BM mag gaan worden toch
 
Reactiescore
537
Ik heb vorig potje lang mogen oefenen. Dat maakt mij ook een uitstekende BM natuurlijk.
 
Reactiescore
1.014
Top time!

Ci.
 
Reactiescore
1.703
iedereen hierboven super verdacht. hebben hun rol via discord gekregen in de wolvenchat
 
Reactiescore
1.014
Is het morgen bm en lynch?
 
Reactiescore
1.014
iedereen hierboven super verdacht. hebben hun rol via discord gekregen in de wolvenchat
Nee joh, geen leven hier. Ververs t forum al 3 dagen lang elk uur ^^
 
Bovenaan