[Speeltopic] WvW #314

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.020
WvW #314
Door: Combino Pastasaus


Instellingen:

Aantal spelers: 24
Postlimiet: Neen
Klaagmuur: Aan (iedereen mag één bericht per nacht sturen naar de spelleiding om berichten op de klaagmuur te zetten. Dat betekent dat na alle acties in de nacht de klaagmuur berichten komen. Deze zijn allemaal geheel anoniem.)
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: Combino Pastasaus (via privébericht op het forum of discordbericht)
Lunch: Duidelijk vermelden in de wolvenchat en mij taggen in het bericht!!
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel wel doorslaggevend. Wordt de eerste dag gekozen.
BM-stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Netwerken/Claimen: Nee/Nee
Hints: Neen
Verhaaltjes: Neen


Dag- en Nachtvolgorde:
Overdag:

Lieveling
(Slechte) beul
Priester/Ketterse Wolf
Cupido
Muizenval/Rattenval

Nacht:
BM-stemming
Lynch/Zondebok
Beschermengel/Levensdrankje
Lunch
Infectiewolf
Welpactie
Doodsdrankje
Orakel/Ziener
Vosactie
Klaagmuur
Welp (na 3e nacht) groeit op


Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.
Cupido: moet zich voor de eerste lynch/lunch gekoppeld hebben.


Overige Informatie:
- Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn.
- Neutrale partijen winnen ook bij gelijk spel, wanneer er geen specifieke overwinningsvoorwaarde is vermeld in de rolomschrijving. Deze winst gaat voor wolvenwinst. (denk hierbij ook aan g/s-koppels)
- Cupido (die bijrol is!) kan winnen als G/G samen met de goedjes als hij/zij zich koppelt aan een goedje.
Koppelt hij/zij zich aan een slechtje, wordt er een derde partij (G/S) gevormd.
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Stemmen; 1x Waarschuwing
2x Waarschuwing mits voldoende input (anders val je dood.)
3x Je valt dood ongeacht input.
Bij een koppel valt alleen degene weg die inactief is, andere mag blijven meespelen.
- ZWARTE DOOD is niet mogelijk
- HINTEN MAG NIET! DOE JE DIT WEL DUIDELIJK, ZAL JE ZEER WAARSCHIJNLIJK DOODVALLEN, AANGEZIEN HET NO-CLAIM IS!
 
Laatst bewerkt:

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.020
Mogelijke rollen:

Goedjes:

Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Wanneer de Dorpsoudste sterft, komen de krachten van de Beschermengel te vervallen.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen of door in het topic te zeggen: ik beul *spelersnaam*.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.

Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf, Infectiewolf, Verkouden Wolf, Moederwolf, Eigenwijze Wolf of Grote Boze Wolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Gebroeders:
De gebroeders kennen elkaar en weten dus van elkaar dat ze goed zijn. Ze mogen niet met elkaar netwerken.

Wapensmid:
- De wapensmid geeft om de 3 nachten iemand een wapen mee. De persoon die het wapen krijgt, zal hierover een PM ontvangen van de spelleiding. Deze persoon krijgt niet te horen wie de Wapensmid is.
- Dit wapen kunnen deze spelers gebruiken om iemand mee te nemen bij hun dood.
- De wapensmid mag niet zichzelf kiezen.

Slet:
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.

Oneven Orakel:
- Het orakel kan elke oneven(!) avond iemand laten zien, dwz dag 1 - dag 3 - enzoverder.
- Het orakel geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
- Het orakel mag niet zichzelf kiezen. Wanneer een orakel wordt gezien wordt de rol: orakel worden doorgegeven.
- Het orakel mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.

Vos:
De vos mag elke nacht 3 namen opsturen. Na de nacht krijgt de vos te horen of er een wolf tussen deze spelers zit. Is het antwoord ja mag de vos de nacht erop nogmaals proberen. Is het antwoord nee dan verliest de vos zijn krachten voor die nacht erna. Dan moet hij één nacht overslaan en daarna mag hij/zij weer een poging doen.

Zondebok:
- Als de lynchstemming op een gelijkspel eindigt zal géén van beide sterven en wordt de zondebok gelyncht.

Lycantroop:
- Als de ziener de rol opvraagt van een speler die lycantroop is, zal de ziener (onterecht) de rol van weerwolf te zien krijgen.
- Sterft als Lycantroop.

Muizenval:
- Muizenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de muizenval.
- De muizenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.


Slechtjes:

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na de nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!

Slechte Beul:
- Dit is de tegenhanger van de Beul; de Slechte Beul mag ook eenmalig een speler overdag beulen.
- Wanneer de actie van de Slechte Beul uitgevoerd wordt, komt er te staan dat de Beul (in plaats van Slechte Beul) zijn actie in heeft gezet.
- De Slechte Beul mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Slechte Beul na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Slechte Beul is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Ketterse Wolf:
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Rattenval:
- De rattenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de rattenval.
- De rattenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.
- Zit aan het begin van het spel niet in de Wolvenchat.
- Wanneer de Rattenval een Slechtje 'zienert', zal hij toetreden tot de Wolvenchat.
- De Rattenval is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Neutraaltjes:

Wethouder/Assistent van de Burgemeester:
- Krijgt na de BM verkiezing dezelfde rol als de verkozen BM.
- Neemt geen bijrollen over.


Bijrol:

Burgemeester:
-    Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
-    De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
-    Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
-    Kiest na zijn dood zijn opvolger.

Lieveling (=Slechtje):
- Een hulpje van de wolven. Wordt voor de eerste nacht gekozen door de wolven en zal vanaf dat moment winnen samen met de wolven.
- De lieveling is een hulpje en mag geen lunch opsturen.
- Als de lieveling bijv. Jager is mag die in zijn dood nog iemand mee nemen. Dit is dus bij elke rol. Bij het doodgaan van de lieveling zal het bekend worden gemaakt dat hij/zij lieveling is.

Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
 
Laatst bewerkt:

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.020
Deelnemerslijst:

4. The Self-Made Men
7. CI
10. Pr0blieb
11. ILT.
22. Simeco


1. Miccie (ziener - lunch dag 3)

2. Bappos (welp - lynch dag 3)
3. Candiu (Wolf - lynch dag 1)
5. Den Duvel (Jager - Lunch dag 5)
6. fam (Heks - lunch dag 2)
8. Sule (Slechte beul - lynch dag 4)
9. blond (Vos - Beulactie dag 3)

12. Dash (Beschermengel - Lynch dag 5)
13. nonkel zjos (Gebroeder - Jagersschot dag 5)

14. Laila (Beul - lunch dag 4)
15. Jokersbrain (Lycantroop - Beulactie 4)

16. MVP arbeitman (Jager - inactiviteitsdode dag 5)
17. martinezzz (Gebroeder - inactiviteitsdode dag 5)

18. Purpletail (Gebroeder - Inactiviteitsdode dag 4)
19. Snoekske snipvis (Infectiewolf - liefdesverdriet dag 5)
20. Mohniels1 (Ketterse Wolf - lynch dag 2)
21. Divine Legion (Slet - Inactiviteitsdode dag 4)
23. Mee6 (burger - Inactiviteitsdode dag 3)

24. Ripromy (burger - Inactiviteitsdode dag 3)

Reserves:
1. Ctrl Alt Delete
 
Laatst bewerkt:

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.020
Ik start nu met het uitdelen van de rollen, nog even geduld en gelieve nog niet te posten tot ik het zeg.
Nogmaals een oproep: gelieve me toe te voegen op discord... Combino Pastasaus#8289
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.020
Normaal gezien zijn alle rollen verdeeld, dus ik zou zeggen start?
Bij vragen, aarzel niet om een dm te sturen. En svp wees niet te hard voor mij, dit is slechts mijn eerste keer?

START?
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.020
Laatste dienstmededeling: ik zou morgen eerste DL doen voor zowel BM als lynch. Tenzij jullie hier niet mee akkoord gaan?
 
Reactiescore
757
Ik ga nog eventjes wachten tot morgen met mijn stem uit te brengen. Ik ben het er wel mee eens dat Arbeitman een uitstekende BM was in het vorige potje.
 
Reactiescore
534
Arbeitman deed het uitstekend vorig potje. Desondanks vind ik Dash ook een van de beste wvw spelers. Komt vaak met doordachte posts en goede theorieën.

Wat mij betreft 1 van deze 2 als BM, met mijn voorkeur voor Dash.
 
Reactiescore
1.014
Ik ga weer voor Dash
bekend, goede posts/onderbouwingen.

Alhoewel ik de Arbeitman stemmen ook begrijp, lag het aan zijn rol dat hij zo goed bezig was.
 
Reactiescore
559
veel plezier allemaal.

Ik kijk morgen wel, eens zien wie er allemaal actief is dan.
 
Reactiescore
534
Alhoewel ik de Arbeitman stemmen ook begrijp, lag het aan zijn rol dat hij zo goed bezig was.

Niet helemaal mee eens. Arbeitman zat steeds al raak en gebruikte zijn rol eigenlijk alleen ter bevestiging van zijn gedachtes
 

Deleted User - 487920325

Guest
Ik heb vorige potje nog wat meegelezen en vond arbeitman daarin sterk spelen. Deze keer zal ik op de zwarte bm stemmen!

Arbeitman
 
Reactiescore
358
Have fun iedereen!

Ik heb de rollen even nagelezen en heb toch wel even enkele vragen. Die weerwolf en welp zijn me niet echt duidelijk, en in dit potje zitten er geen woffen?? Dit spelletje wordt toch wel heel anders gespeeld tegenwoordig.

Ik snap het zetten van BM stemmen op spelers die recentelijk sterk speelden, maar ik heb geen zin om andere potjes bij te gaan lezen dus ik zet mijn stem op iemand die vroeger alleszinds sterk speelde en wie ik dus ook beter ga kunnen inschatten, nonkel jos.
 

Deleted User - 487974942

Guest
Weet je hoe je niet kunt gezien worden door de rattenval ;) ;)
 
Reactiescore
1.577
We zijn er weer. Hoe logisch het ook lijkt om arbeitman tot BM te verkiezen na zijn prima potje, wil ik mezelf opnieuw aanprijzen als kandidaat. De beste stuurlui horen namelijk aan wal te staan!!
 
Bovenaan