[Speeltopic] WvW #248: 'Those we don't speak of'

DeletedUser74005

Guest
WvW #248:

'Those we don't speak of'

(DZ)


Instellingen
(Samen met Timeforplanb bedacht :))

Aantal spelers: 20.
Klaagmuur: Nee.
Eindtijd stemmen: 21:00 uur voor de lynch, 21:30 uur voor de speciale acties + lunch
Speciale Rollen naar: DemocratischeZwijmelaars (in een privébericht op het AF)
Lunch naar: DemocratischeZwijmelaars (in een privébericht op het AF)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het topic. Stem wijzigen: DZ -> Duckje
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend. Alleen Inwoners kunnen burgemeester worden.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het topic. Stem wijzigen: DZ -> Duckje
Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Als ik tijd heb.
Hints: Nee
Netwerken/Claimen: Uit/Aan

Inleiding

Dit potje bestaat uit 2 onderdelen:

De normale rollen = iedere speler krijgt net als altijd een rol toegewezen, waarmee hij het gehele spel moet spelen. Deze rollen worden niet openbaar gemaakt.
De Beroepen/gebouwen = je kunt tijdens deze ronde naast je normale rol ook een beroep hebben. Wanneer je een beroep hebt, heb je ook een gebouw waarin je woont. Het gebouw is belangrijk, want je hebt het nodig om je beroepen uit te kunnen blijven oefenen. Wanneer je gebouw afbrandt, dan verlies je automatisch ook je beroep. De beroepen worden in tegenstelling tot de rollen wél openbaar gemaakt.

Mogelijke Rollen

Goedjes

Burger
- Een rol zonder speciale krachten.

Wijze Burger
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht 3.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!

Heks
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Jager
- Neemt iemand mee in zijn dood
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit/spelbederf sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf. Of hij nu wel of geen schot geplaatst heeft.

Dorpsoudste
- Overleeft één aanval van de wolven.

Beschermengel
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Raaf
- De raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.

Slet
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.

Muizenval
- Muizenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de muizenval.
- De muizenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.

Priester
- Heeft een flesje met heilig water, dat hij eenmalig overdag over iemand heen mag gooien.
- Gooit hij zijn drankje over een weerwolf, infectiewolf, Welp of over een Heks, zal het doodgaan.
- De Ketterse Weerwolf en alle andere (slechte/goede) rollen zijn immuun voor het watertje van de priester. Wanneer zij het watertje over zich heen krijgen, zal er niks gebeuren.
- De actie van de Priester vindt overdag plaatst. In het topic zal de spelleiding een bericht plaatsen met dat de priester zijn actie heeft uitgevoerd en of zijn target wel/niet dood is gegaan. De priester wordt dus bekend gemaakt.


Slechtjes

Weerwolf
- Een wolf zonder extra krachten.
- Als alle weerwolven sterven of er alleen nog hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf
- Mag tijdens nacht 4 een speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een weerwolf en wordt toegevoegd aan de wolvenchat.
- De geïnfecteerde wolf sterft als normale Weerwolf.
- De lunch gaat tijdens de nacht van de infectie gewoon door.

Ketterse Weerwolf
- Heeft een flesje water dat hij overdag over een speler heen mag gooien.
- In tegenstelling tot het watertje van de priester, is het watertje van de Ketterse Weerwolf volkomen nutteloos en heeft het dus effect op niemand.
- Er zal in het topic komen te staan dat er een actie van de Priester is uitgevoerd en op wie het drankje gegooid is.

Rattenval
- De rattenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de rattenval.
- De rattenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.
- Wanneer de rattenval een Weerwolf/Infectiewolf/Pyromaan of Ketterse Wolf ziet, zal hij toetreden tot de wolvenchat.

Pyromaan
- Mag iedere nacht een gebouw proberen in de fik te steken.
- Echter wanneer een gebouw door zijn actief afbrandt, mag de pyromaan de nacht erna niet in actie treden.
- Wanneer een gebouw afbrandt, kan het beroep niet meer uitgevoerd worden. De bewoner van het gebouw wordt een zwerver.
- De pyromaan zit vanaf het begin van het spel in de wolvenchat en mag ook de lunch insturen.
- De kazerne en het veilinghuis kunnen niet in de fik gestoken worden. Alle andere gebouwen dus wel.

Vervloekte
- De Vervloekte begint als Burger. Pas wanneer hij geluncht wordt, verandert hij in een Weerwolf.
- De Vervloekte wordt gezien als een Burger. Wanneer hij veranderd is in een Weerwolf, wordt hij gezien als Weerwolf.

Welp
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 4 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 4 (of na 2 geslaagde welpacties!) een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Dan wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Wanneer een welpactie mislukt is, zal de persoon waarop de actie was op de hoogte gesteld worden van de actie.
- Priesters/Ketterse Wolven die hun actie hebben ingezet, zijn niet welpbaar. Burgers/Bijrollen en beroepen zijn daarnaast ook niet welpbaar.

Bijrollen:

Cupido
- Cupido maakt op dag 1 zichzelf koppelen aan een andere speler, waarmee hij de rest van het potje mag overleggen.
- Het koppel weet elkaars rollen.
- Wanneer één iemand van het koppel dood gaat, sterft de persoon waaraan hij gekoppeld is door liefdesverdriet.
- G/G koppel wint met de goedjes, S/S met de slechtjes, G/S vormt een derde partij.

Burgemeester
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- De burgemeester kan alleen een Inwoner zijn.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger. Dit moet ook een Inwoner zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
De Beroepen

Een beroep is een soort rol, naast je originele rol, bijvoorbeeld Dorpsoudste. Een beroep is open en iedereen weet jouw beroep en wat je ermee kan. Een beroep brengt buiten een speciale gave, ook nog een gebouw met zich mee. Een gebouw is in deze versie belangrijk. Je krijgt met je beroep een gebouw mee en als je geen beroep hebt, heb je geen gebouw (of is je gebouw afgebrand), ben je dus zwerver. Hieronder even een lijst met de beroepen.

Inwoner
Gebouw: Huis 

De inwoners zijn erg belangrijk. Er zijn meerdere inwoners en die hebben elk een gebouw binnen de stad. Deze inwoners zitten allemaal binnen de raad van de stad en hebben dus alleenrecht om een burgemeester te kiezen. De burgemeester kan enkel een inwoner zijn. Als de burgemeester dood gaat, dan wijst deze een nieuwe burgemeester aan. Deze moet ook een Inwoner zijn. 

Biechtvader 
Gebouw: Kerk 

De biechtvader is de vertrouwenspersoon van het dorp. Mensen komen naar hem toe met hun ellende en problemen en de Biechtvader hoort alles aan. Daar tegenover staat dat de biechtvader eenmalig in het openbaar een rol van iemand mag opvragen. Iedereen ziet dat hij dit deed, echter is de biechtvader de enige die de rol te weten krijgt. De biechtvader mag dit eenmalig doen. 

De schooljuf 
Gebouw: School 

De schooljuf heeft, ook al heeft iedereen school afgemaakt, zoveel aanzien dat zij twee mensen op de vingers mag tikken die dan niet mogen stemmen. Dit mag ze om de dag doen en moet ze voor het einde van de nacht voor de volgende stemming bepalen. Zij heeft echter op de extra stemmen van de raaf geen invloed. 

De barbier 
Gebouw: Kapperszaak 

De barbier scheert en knipt iedereen van het dorp met genoegen. Echter heeft hij er soms genoeg van alle ellende en besluit het recht in eigen handen te nemen. Hij pakt zijn scheermes en snijdt een keel open van degene die hij niet meer wilt hebben. Echter wordt hij daarna uit zijn functie ontzet en mag hij nooit meer een mes aanraken. Dit is dus een eenmalige daad, maar dan gaat er wel iemand dood naar zijn keuze. 

De veilingmeester 
Gebouw: Veilinghuis 

De veilingmeester beslist, wanneer er een gebouw vrijkomt, wie erin mag wonen. Het moet een zwerver zijn die erin gaat trekken. Een gebouw komt leeg te staan wanneer de eigenaar dood gaat. Wanneer de veilingmeester doodgaat zal er willekeurig een nieuwe gekozen worden door de spelleiding.

De barman 
Gebouw: De bar

De barman is de favoriete dorpeling van het dorp, omdat deze het bier schenkt na een avondje stemmen. Omdat hij zo favoriet is, kan hij dan ook niet in één keer gelyncht worden. Wanneer hij de lynch is, zal zijn rol bekend gemaakt worden. Echter zal hij de lynch eenmalig overleven. Hierna kan hij gewoon weer gelyncht worden.

De Bakker 
Gebouw: Bakkerij 

Aangezien de bakker al vroeg op moet staan om brood te bakken, kan hij een glimp opvangen van de weerwolven. Hij krijgt iedere dag een stukje tekst doorgestuurd, dat afkomstig is uit de wolvenchat. Een soort luistervink dus. Wanneer een wolf de bakker is, zal hij ook gewoon de informatie doorgestuurd krijgen. 

Zwerver 
Gebouw: geen 

Een zwerver heeft geen gebouw en moet dus wachten tot de veilingmeester ze een nieuw huis geeft. De zwervers zijn echter immuun voor de beroepen en gaves van de barbier, de raaf en de schooljuf.

Brandweer
Gebouw: Kazerne

De brandweer is er om branden te blussen. Hij kan iedere nacht 3 gebouwen beschermen tegen de pyromaan. Hij mag maximaal tweemaal achter elkaar hetzelfde gebouw beschermen. De kazerne zelf en het veilinghuis zijn immuun voor de pyromaan en hoeven dus ook niet beschermd te worden. Er zal ook bekend gemaakt worden, wanneer de brandweer erin geslaagd is een woning te beschermen.

Nachtwacht
Gebouw: Nachthuis

De nachtwacht is er om in de nacht de boel in de gaten te houden. De nachtwacht kan ervoor zorgen dat alle nachtacties eenmalig tegengehouden worden. Er komt dus tweemaal achter elkaar een lynch zonder tussenkomst van lunch en overige nachtacties.

De Kasteelheer
Gebouw: Kasteel

De koning bepaalt natuurlijk wat er in zijn land gebeurt. Hij mag daarom éénmaal de veroordeelde (de persoon, die gelyncht wordt) vergeven. Die persoon zal vervolgens niet gelyncht worden. Echter moet er natuurlijk wel iemand dood gaan dus sterft de speler, die na de oorspronkelijke lynch de meeste stemmen had. Wanneer hij zelf de lynch is, mag hij zichzelf niet redden.


Dag & Nacht Volgorde:

Overdag:

Veilingmeester
Wijze Burger
Barbier/Priester/Ketterse Wolf
Biechtvader
Raaf
Kasteelheer
Lynch/Barman

's Nachts

Nachtwacht
Slet
Beschermengel
Lunch/Vervloekte (& Infectie)
Heks
Welp
Muizenval/Rattenval
Pyromaan/Brandweer
Bakker
Schooljuf




Cupido: moet zich voor de eerste deadline gekoppeld hebben, anders vervallen zijn krachten.
Jagersactie: wanneer hij sterft.

Overige Informatie

  • Het spel is afgelopen als wij dat zeggen. Denk dus niet zomaar dat je hebt gewonnen, wanneer je nog geen bevestiging van de spelleiding hebt gekregen.
  • Rollen kunnen er meermaals inzitten.
  • Screenshots van bijvoorbeeld PM's & skypegesprekken zijn verboden. Wanneer je ze toch plaatst, val je dood.
  • Wanneer een speler tot 2 keer toe niet stemt, zal hij doodvallen. Als er sprake is van een koppel, zal slechts de inactieve helft doodvallen. De andere speler van het koppel, die wel nog actief is, zal gewoon verder kunnen spelen.
  • Wanneer een speler denkt dat er geen wolven in het spel zitten, mag hij ZWARTE DOOD (dikgedrukt+Caps Lock) zeggen in het topic. Klopt het, dan wint hij. Zo niet, valt hij dood. Mocht de speler (die Zwarte Dood gezegd heeft) gekoppeld zijn, zal het gehele koppel doodvallen.
  • Het verwijderen van posts of delen van posts is niet toegestaan! De spelleiding kan ervoor kiezen om de speler die deze regel overtreedt, dood te laten vallen.
  • De spelleiding heeft altijd gelijk, ook als deze geen gelijk heeft.


EXTRA!!!:

  • Nieuwe beroepen
  • Een nieuwe rol: de Pyromaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Deelnemers:

1. Dark-knight (BM)
2. MarshMallow
3. Frisbee
4. Conabonita
5. TheJoker13
6. Lytho -> Capricorno

7. Lyonn -> Lynch Dag 1 -> Burger
8. swsDavid -> Inactiviteitsdood Dag 4 -> Jager
9. Freaker -> Lunch Dag 4 -> Burger
10. Laki -> Ice sCream -> Lunch Dag 3 -> Burger
11. De sukke(l) -> Lynch Dag 4 -> Burger
12. Reversistence. -> Lynch Dag 3 -> Infectiewolf
13. Smetzak -> Lunch Dag 1 -> Burger
14. Sander14
15. .Timeforplanb

16. Mylove -> Barbiersactie Dag 5 -> Pyromaan
17. BI -> Overgave Dag 5 -> Weerwolf (Opgegroeide Welp)
18. Jessicavd -> Lynch Dag 2 -> Ketterse Weerwolf
19. ImAlbatroaz -> Liefdesverdriet Dag 5 -> Burger + Cupido
20. Exkorez -> Inactiviteitsdood Dag 4 -> Burger

Blauw = BM
Rood = Dood
Groen = Winnaars!!!

Beroepen:

Inwoners:



    • Dark-knight
    • Conabonita
    • Lytho -> Capricorno
    • Reversistence. -> Blanco
    • .Timeforplanb
    • Beast Incarnate.

Zwervers:



    • MarshMallow
Biechtvader:



    • Smetzak -> ImAlbatroaz -> Blanco
Bakker:



    • Lakigigar -> Ice sCream -> Mylove -> Blanco
Schooljuf:



    • Frisbee
Barbier:



    • TheJoker13
Veilingmeester:



    • Lyonn -> Sander14
Barman:



    • AFGEBRAND
Brandweer:



    • Freaker -> Blanco -> .MarshMallow
Nachtwacht:



    • AFGEBRAND
Kasteelheer:



    • Jessicavd -> Blanco
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
De rollen zijn verdeeld! Jullie mogen vanaf nu Posten!

De eerste deadline is morgen om 21:00 uur, dan is alleen de BM-stemming, alleen Inwoners mogen een BM-stem uitbrengen en deze BM-stem moet ook op een Inwoner geplaatst worden!

De eerste deadline voor de Lynch is dinsdag om 21:00 uur! De deadline voor de eerste Nachtacties is op dinsdag om 21:30 uur.

Het belangrijk dat je de instellingen goed doorleest, aangezien deze afwijken van reguliere instellingen.

Heel veel succes allemaal!
 

DeletedUser66944

Guest
Ziet er een interessant potje uit! Jullie gebouwen zijn veilig bij mij! Ik ga er van uit dat er sowieso een pyromaan in gaat zitten dan :D

succes iedereen.
 

DeletedUser72524

Guest
Voor de veilingmeester mocht er een boerenhuis vrijkomen, gebruik dit gebouw beter voor extra opslagruimte voor voedsel. Er zijn maar 3 zwervers, dus het lijkt me beter om deze zwervers te gebruiken voor huizen die wel van belang zijn.
 
Reactiescore
1.016
Daar gaan we weer :). Op een leuk potje. BM's voor mij zijn DK of Time. Rever nog nooit mee gespeeld, maar als ik soms het VF lees komt hij op me over als een intelligente kerel.
 

DeletedUser72524

Guest
Daar gaan we weer :). Op een leuk potje. BM's voor mij zijn DK of Time. Rever nog nooit mee gespeeld, maar als ik soms het VF lees komt hij op me over als een intelligente kerel.
Waarom is lytho geen optie? Lijkt me een plausibel denkend persoon.
 
Reactiescore
1.016
Als je het discussietopic volgde na vorige pot, weet je dat wel. Iemand die een lynchpost uitbrengt zonder argumenten en dan de tegenpartij ervan 'beschuldigd' er zogezegd niet goed op te reageren? Vervolgens het ook op een ja-nee argument gooien en zwakzinnig verder praten om vervolgens niet meer te reageren. Nee, dat hoef ik niet als BM.
 

DeletedUser72524

Guest
Als je het discussietopic volgde na vorige pot, weet je dat wel. Iemand die een lynchpost uitbrengt zonder argumenten en dan de tegenpartij ervan 'beschuldigd' er zogezegd niet goed op te reageren? Vervolgens het ook op een ja-nee argument gooien en zwakzinnig verder praten om vervolgens niet meer te reageren. Nee, dat hoef ik niet als BM.
Oow ja leek me een niet interessante discussie, dus heb daarop niks beoordeeld maar alleen naar aanleiding van het vorig potje.
 

DeletedUser74597

Guest
Ik heb het laatste potje niet gevolgd ,dus ik weet het niet .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser73803

Guest
Laten we maar meteen productief beginnen: swsDavid!
We lynchen 'm, hij overleeft de lynch maar we krijgen wel meteen een bewezen goedje dan wel een bewezen slechtje, de beschermengel beschermt hem vandaag van de lunch, de heks doet dat morgen (als hij goed is), de beschermengel doet het weer de dag erna en zo kunnen we minstens 3 dagen van een bewezen goedje genieten!
 
Reactiescore
2.038
Succes iedereen :)
 

DeletedUser66944

Guest
Laten we maar meteen productief beginnen: swsDavid!
We lynchen 'm, hij overleeft de lynch maar we krijgen wel meteen een bewezen goedje dan wel een bewezen slechtje, de beschermengel beschermt hem vandaag van de lunch, de heks doet dat morgen (als hij goed is), de beschermengel doet het weer de dag erna en zo kunnen we minstens 3 dagen van een bewezen goedje genieten!
Dit is het domste idee dat ik ooit gehoord heb. Als zijn rol bekend wordt gemaakt is hij direct welpbaar en daar kan bengel niets tegen doen.