[Speeltopic] WvW #195: The game of death

Reactiescore
358
24d50c517b.png

Verhaal:
29 November 2020: Nooit heb ik er aan gedacht een dagboek bij te houden. Mijn leven is immers zo saai dat er nauwelijks wat te schrijven valt, maar na de gebeurtenissen van gisteren moet ik het wel. Ik moet schrijven, want wat er nu aan het gebeuren is, mag nooit vergeten worden. De mensheid heeft recht op de waarheid, zelfs als ik dit niet zou overleven.

Na een weekje aan zee, nam ik gisteren de trein terug naar huis. Het is een treinrit van 2 uurtjes, dus ik besloot wat te slapen. De trein was zo goed als leeg, ik schat dat er zo'n 20 mensen in zaten. Aan de andere kant van het gangpad lag een koppel te slapen en iets achter me zaten er een paar mannen de krant te lezen. Kortom, niets waaraan je zou verwachten dat er iets in de lucht hing.

Maar er klopte iets niet. Opeens begonnen we vaart te minderen, in the middle of nowhere, tot we helemaal stil stonden. Ik kon nog net een glimps opvangen van een gemaskerde man, voor ik een ruwe slag op mijn hoofd voelde en knockout ging.

Toen ik vanmorgen wakker werd, lag ik in een ruime kamer, maar deze kamer bevond zich in een rijdende trein. In mijn verwarring verliet ik mijn kamer, en trof de andere passagiers aan, samen met een paar gemaskerde mannen. Wat zij vertelden, was zo ziek dat ik er geen woorden voor had...

Welkom, allemaal! Jullie zijn de uitverkorenen, uitverkoren tot de ultieme test. Jullie zullen op deze trein moeten bewijzen hoe sterk jullie zijn, hoe slim jullie zijn, hoe goed jullie psychologische spelletjes kunnen spelen en vooral... Hoe goed jullie dit allemaal kunnen volhouden.

Zo dadelijk zullen jullie 1 voor 1 bij ons geroepen worden, en zal jullie rol duidelijk gemaakt worden. Er zullen gewone reizigers zijn, alsook verraders die roet in jullie eten willen strooien. De regels zijn zeer simpel: kill or be killed. Iedere avond mogen jullie stemmen om een verdacht persoon te vermoorden, op een manier van keuze, om zo de verraders uit te roeien. Maar de verraders zullen iedere avond 1 van jullie uitmoorden, tot er slechts 1 groep in leven blijft. Deze groep zal eeuwige glorie en rijkdom verdienen, de rest... Verliest alles.

Laat de beste, winnen.

Na deze woorden verdwenen de gemaskerde mannen naar de voorste wagons. Ik probeerde ze te volgen, maar de deur werd onmiddellijk geblokkeerd. Het was duidelijk dat die wagons niet voor ons toegankelijk waren.

We hebben alles geprobeerd om te ontsnappen, maar niets lukt ons... Ik vrees dat de enige kans op ontsnappen, meespelen met hun spelletje is. Hoe gruwelijk het ook klinkt... Ik zal anderen moeten vermoorden om zelf te overleven...

Maar ik heb zo, zo veel schrik. Ik wil dit niet. Ik heb hier niet voor gekozen... Kan niemand me helpen?!

Ondergetekend,
Stef Konings

In dit potje zullen jullie dus in een trein zitten, afgesloten van de buitenwereld. Jullie enige kans is om de verraders te ontmaskeren en zelf te overleven. Maar is deze kans wel groot? De verraders zullen er uiteraard alles aan doen om zelf te winnen... Alvast veel succes voor iedereen!

Instellingen:
Code:
...........Aantal dorpen : 1 trein
..........Aantal spelers : zoveel als er inschrijvingen zijn.
...................Hints : Neen
...............Klaagmuur : Neen
..........Afscheidsbrief : Neen
...................Jager : Ja
....................Heks : Ja (professor)
.............Dorpsoudste : Nee
............Beschemengel : Ja (bewaker)
..................Ziener : Ja, even dagen (conducteur)

 .................Cupido : Nee, echter zal er minstens 1 koppel in zitten.
 Geliefden kennen elkaar : Ja
 .Geliefden samen winnen : Ja

..................Wolven : Afhankelijk van aantal deelnemers (verraders)
....................Welp : Nee
...........Infectie wolf : Ja (leider der verraders)

........Eindtijd stemmen : 22:00
.......Tijdstip verhalen : ten laatste 23:00

....Speciale Rollen naar : [url=http://forum.tribalwars.nl/private.php?do=newpm&u=61570]I like trains.[/url] of Skype (Nyohosud)
...Weerwolven Moord naar : [url=http://forum.tribalwars.nl/private.php?do=newpm&u=61570]I like trains.[/url] of Skype (Nyohosud)
...................Lynch : [b][color=red]vet en rood[/color][/b] in het topic.

..........Inschrijvingen : Iedereen welkom!
............Burgemeester : [b][color=blue]vet en blauw[/color][/b] in het topic. Kiest zijn opvolger, tenzij hij sterft aan de lynch.  
............Extra rollen : Enkel standaardrollen dit potje.

.......Netwerken/Claimen : [b]Geen[/b] netwerken. Claimen mag.
......Extra instellingen : Verder niets speciaals!

Code:
Jager = jager
Heks = professor
Beschermengel = bewaker
Ziener = conducteur
Wolf = verrader
Infectiewolf = leider der  verraders
Burger = passagier

Het is verboden om pm's/berichten op skype van de spelleiding door te sturen, te screenshotten of te delen op welke manier dan ook.
Alle rollen zijn random verdeeld, dus geen theorieën in de trant van I like trains -> spoorknor dit potje. :p

In het geval dat er 1 goedje en 1 slechtje overleven, zal de persoon die de burgemeester is winnen. Indien er geen burgemeester is, zal er ruzie ontstaan tussen de twee en zal het slechtje het goedje vermoorden, en dus het spel winnen.
 
Reactiescore
358
1. Capricorno -> schot dag 3 (bewaker)
2. Bappos
3. Flexibility -> lunch dag 4 (professor)
4. nonkel jos
5. CI
6. Angelino -> lynch dag 2 (passagier)
7. Anthraxxis
8. Quechua the winger
9. Dream-About-It
10. Blueknife
11. Rukurt -> lunch dag 1 (passagier)
12. AnoniempjeX -> lynch dag 1 (passagier)
13. Dark-Knight -> lynch dag 3 (jager)
14. Marwolaeth -> liefdesverdriet dag 2 (passagier)
15. Kunjack
16. PartOfTheGame -> drankje dag 2 (verrader)
17. OrAsU -> lynch dag 4 (passagier)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
358
Dag 0: we zoeken een leider

29 November 2020: ik werd als allerlaatste naar binnen geroepen. Ik keek rond me, maar zag amper iets door de duisternis, slechts 1 kaars brandde in de kamer, en een donker gestalte stapte te voorschijn.

Hij had een speciale opdracht voor mij. Ik zal de "eer" krijgen om de stemmen te tellen en om het vonnis uit te spreken. Ik zal mensen de dood in moeten jagen, omdat anderen op deze personen stemden... Ik werd misselijk bij de gedachte.

Echter kwam er wel een enorm voordeel bij: ik zal zelf immuun zijn en dit alles sowieso overleven. Dit was natuurlijk een enorme opluchting voor mij.

Langzaam begonnen mijn ogen de duisternis gewoon te worden, en zag ik dat er niet 1, maar 7 mannen in donkere outfit en masker in de zaal zaten. Elk van hen had een ander wapen vast, ze joegen me de stuipen op het lijf. Zeker toen ik opmerkte dat ze absoluut niet bewogen, alsof ze dood waren...

Ik was enorm opgelucht toen ik mocht vertrekken. Ik liep de deur uit, en struikelde onmiddelijk en viel op Flexibility. Iedereen kon mijn paniek zien en ik stamelde recht terwijl ik ontelbare excuses uitte aan Flexi. Angelino pakte me vast en schudde me door elkaar, om me terug tot de orde te brengen.

Ik vertelde iedereen wat ik zag, welke taak ik had en hoeveel schrik ik had. Ongerust gemompel verspreidde zich door de wagon, tot OrAsU luid en duidelijk sprak dat we een leider nodig hebben. Iemand die de knopen doorhakt, iemand die de moeilijkste beslissingen zal nemen wanneer die nodig waren. We hebben een burgemeester nodig.

Iedereen mompelde instemmend en we spraken af om vanavond om 22u een stemming te houden.

Ik ben benieuwd wie zo'n gruwelijke taak op zich zou willen nemen... Ik zou het niet kunnen.

Ondergetekend,
Stef Konings

Vandaag dus enkel BM stemming, morgen pas lynch. Deadline 22:00.

Er mag gepost worden!
 

DeletedUser65747

Guest
Het vorige potje van mij was natuurlijk een drama potje, maar toen moest ik ook weer even inkomen en zat ik midden in mijn trainingsweek voor snowboarden, dit potje ben ik natuurlijk veel actiever en heb ik geleerd van de fouten uit mijn vorige potje dus ik stel me beschikbaar als BM.
 

DeletedUser1435

Guest
ik stel me niet beschikbaar als leider ik functioneer het beste vanaf de achtergrond waardoor de wolf niet doorheeft dat ik hem gadesla en zo een sterke theorie tegen hem maak
 

DeletedUser63354

Guest
Ik ben vandaag niet zo actief maar ik kan wel alvast een bm stem geven.

Rukurt
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
miss dat na 2 potjes eindelijk doorhebben dat C - wolvenslachter - I gewoon weer terug in da game is dus vote me for bm

daarbij zie ik in nonkel een potentieel goeie bm als ie geen tunnelvisie heeft
 

DeletedUser1435

Guest
wat heb jij voor goeds gedaan calamus de vorige ronde ik kan het me niet heugen?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
wat heb jij voor goeds gedaan calamus de vorige ronde ik kan het me niet heugen?

Ik zat in den beginne goed op quechua. Ik gebruikte mijn verstand en liep niet mee op goedjes als dark knight en had op het laatste door dat rukurt en niet angelina wolf was.

Miss dat dit je geheugen even opfrist? Ff no offence anthraxxis miss dat jij deze ronde ff serieus gaat spelen?
 

DeletedUser

Guest
Ik stel me ook wel kandidaat als BM, heb denk ik ook wel een goed potje gespeeld #194, waar ik wel bewezen heb wolfjes en goedjes te kunnen ontmaskeren.

Ps: sowieso nog es bedankt Quechua om mij uiteindelijk eens de kans te gunnen BM te zijn vorig potje door mij aan te stellen als nieuwe BM na je dood! ;)
 

DeletedUser1435

Guest
Ik zat in den beginne goed op quechua. Ik gebruikte mijn verstand en liep niet mee op goedjes als dark knight en had op het laatste door dat rukurt en niet angelina wolf was.

Miss dat dit je geheugen even opfrist? Ff no offence anthraxxis miss dat jij deze ronde ff serieus gaat spelen?

ik heb vorige ronde niet meegedaan.

je eerste stuk tekst was overtuigend maar dat eronder was een steek van een wolfje die meteen denkt iemand te kunnen aanvallen ;)
 

DeletedUser1435

Guest
Ik stel me ook wel kandidaat als BM, heb denk ik ook wel een goed potje gespeeld #194, waar ik wel bewezen heb wolfjes en goedjes te kunnen ontmaskeren.

Ps: sowieso nog es bedankt Quechua om mij uiteindelijk eens de kans te gunnen BM te zijn vorig potje door mij aan te stellen als nieuwe BM na je dood! ;)

dit slaat nergens op :D

in een volgend potje iemand bedanken wat wil je daarmee bereiken?
 

DeletedUser74927

Guest
Heerlijk lange verhalen, goed werk.
Mijn BM-stem zet ik alvast Quechua, ondanks dat Angelino een goede pot heeft gespeeld vond ik hem aan het begin wel eens frapante opmerkingen maken. :)
Me lynch stem op DK wacht ik wel even mee ;)
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
ik heb vorige ronde niet meegedaan.

je eerste stuk tekst was overtuigend maar dat eronder was een steek van een wolfje die meteen denkt iemand te kunnen aanvallen ;)

Stem nou maar op mij als bm
 

DeletedUser

Guest
dit slaat nergens op :D

in een volgend potje iemand bedanken wat wil je daarmee bereiken?

Gewoon ik die blij ben eindelijk na zoveel potjes zagen en klagen toch es BM geweest te kunnen zijn en die vrolijkheid zal ik wel nog een tijdje uitstralen denk ik! Ben fier op mijn eigen prestaties van vorig potje, ik maak voortgang! ^.^
 

DeletedUser

Guest
Verder Calamus Incendium voor BM. Misschien de grootste troll in het spel, maar toonde in het vorige potje wel goeie activiteit en deed het ook best niet slecht (samen met mij op dag2 een wolfje gepakt), dus ik vertrouw erop dat hij deze ronde dezelfde kwaliteit gaat bieden.
 
Bovenaan